Valteri Botas preuzo je svoju Giulia GTAm

Alfa Romeo tim poželeo je dobrodošlicu vozaču F1 Valteriju Botasu (Valtteri Bottas) u  prodajnom salonu „Stellantis &You“ u Torinu kako bi mu isporučili njegovu Alfa Romeo Giulia GTAm, koju je finski šampion kupio u prepoznatljivoj Alfa Romeo Red crvenoj boji. Kupovinom jedne od Alfa Romeo Giulia GTAm, najmoćnijeg automobila koji je italijanski brend ikada proizveo, Valteri Botas postaje punopravni član strastvenog Alfa Romeo „plemena“ (Alfa Romeo tribe).

Svi glavni predstavnici brenda došli su da proslave isporuku automobila vozaču iz Finske. Zatim su ga dočekali u Alfa Romeo Centro Stile, sedištu brenda. Ceo tim je zajedno sa vozačem proslavio trenutak, koji je daleko više od proste kupovine Alfa Romeo vozila. Njegova želja da postane vlasnik legendarnog automobila brenda prestavlja manifestaciju lične veze brenda i vozača koji deli iste ideale i vrednosti. To je razlog za ponos brenda koji je učinio italijanski sportski duh svojom osnivačkom vrednošću još 1910.

Tokom sastanka, Valteri i njegov tim imali su priliku da razgovaraju o budućim projektima u koje je vozač lično uključen.

Kristijano Fjorio (Cristiano Fiorio), F1 menadžer brenda Alfa Romeo: „Ovo je poseban trenutak za Alfa Romeo. Valteri Botas je izvrstan profesionalac, pobednik, a to što njegovu dugu karijeru u F1 krasi 10 Gran Pri pobeda je dokaz toga. Njegova želja da postane deo unutrašnjeg i ekskluzivnog kruga Giulia GTA kupaca ispunjava nas ponosom. U poslovnom svetu koji često pokreću ugovorne obaveze, danas slavimo nešto drugo: Valteri je pokazao da nekada strast upravlja našim izborima. Želimo dobrodošlicu Valteriju u srce našeg „plemena“.“

Valteri (Valtteri) Botas, vozač Alfa Romeo F1: „Jasno je da sam celog života bio ljubitelj automobilizma. Ali iznad svega, volim brend Alfa Romeo. Čast mi je da budem ambasador brenda, a sada i kupac i vlasnik jednog od 500 Giulia GTA modela. To je tehnički izvrsno vozilo, izrađeno u saradnji sa Sauber Engineering-om i korišćenjem stručnosti i tehničkog znanja direktno iz Formule 1, ali za nas ljubitelje automobila i moto-sporta, predstavlja i daleko više od toga. On oživljava jednu od legendi moto-sporta, model Giulia GTA iz 1965. i savršeno otelotvoruje DNK brenda, strast prema moto-sportu, zadovoljstvo u vožnji i jedinstveni i poseban stil.“

Alfa Romeo Giulia GTA:

Alfa Romeo Giulia GTA oživela je jednu od automobilskih legendi i jubilarni model u istoriji brenda: model Giulia GTA iz 1965. Kao savršeni izraz jedinstvenog stila, mehanike i sportskog karaktera brenda, ovaj model predstavlja autentični povratak korenima brenda Alfa Romeo iz sveta performansi i „grand touringa“.

Model Giulia GTA je vozilo visokih performansi zasnovano na proizvodnom modelu, izvanrednom modelu Giulia Quadrifoglio. Zahvaljujući izdašnoj upotrebi ultralakih materijala, težina modela Giulia GTA smanjena je za do 100 kg u odnosu na model Giulia Quadrifoglio i opremljena je unapređenom verzijom Alfa Romeo 2,9 V6 BiTurbo motora od 540 KS, sa specifičnom snagom od 187 KS/litru.

Inženjeri brenda Alfa Romeo radili su na tome da unaprede aerodinamičnost i upravljanje, ali pre svega, da smanje težinu, što su iste smernice kao i one koje su poštovane za model Giulia GTA iz 1965. Kako bi se postigli ti ciljevi, korišćene su komponente od ugljeničnih vlakana i kompozitnih materijala. Aerodinamika je dizajnirana posebno da se uveća aerodinamički potisak. U ovim rešenjima vidi se tehničko znanje koje potiče direktno iz Formule 1, zahvaljujući saradnji sa Sauber Engineering-om.

Alfa Romeo inženjeri dobili su podršku kroz znanje i objekte komapnije Sauber Engineering. Švajcarska kompanija, sa više od 50 godina iskustva u moto-sportu, 27 od kojih su u F1, stekla je dubinsko znanje o aerodinamici zahvaljujući sopstvenom vetrotunelu, koji je jedan od najnaprednijih u Evropi. Sauber tim aktivno učestvuje u dizajniranju, izradi prototipa i proizvodnji aerodinamičkih komponenti novog modela Giulia GTA.

GTA i Autodelta, dvojac pun istorije i sportskih uspeha

Inicijali GTA označavaju „Gran Turismo Alleggerita“ („Gran Turismo Lajt“), osmišljen 1965. za model Giulia Sprint GTA, posebnu verziju koja se razlikovala od modela Sprint GT, i koja je prilagođena sportskim standardima i predstavljena na Sajmu automobila u Amsterdamu te godine. Karoserija modela Giulia Sprint GT zamenjena je identičnom karoserijom od aluminijuma, sa ukupnom težinom od 745 kg, u odnosu na 950 kg verzije za puteve. Druga izmena odnosi se na motor sa dvostrukim bregastim vratilom od 1570-cc, u konfiguraciji za puteve sa dvostrukim paljenjem, koji je isporučivao impresivnih 115 KS. Tehničari Autodelte, prvog izdanja zvaničnog „trkačkog odeljenja“ brenda Alfa Romeo odabrali su je kao referentnu tačku za kategoriju „Touring“ i razvili su je tako da dostigne maksimalnu snagu od 170 KS. Uspeh na takmičenjima došao je vrlo brzo nakon toga: tri „Challenge Europeo Marche“ za redom, desetine nacionalnih šampionata i stotine pojedinačnih trka širom sveta. Povratak imidža game takođe je ostavio trag: model Giulia Sprint GTA zaista je bio otelotvorenje tvrdnje „pobeda svaki dan u vašem svakodnevnom automobilu“. Od tada, GTA je postao deo kolektivne podsvesti, kao nenadmašni simbol „Biscione“ sportskog duha, a moć tih inicijala ubedila je javnost da uopšteno  zove Alfa Romeo sportske modele „GTA“. Za kraj, treba reći da, baš kao i inicijali GTA, naziv „Autodelta“ ima sličnu simboliku, i odnosi se na istoimenu radionicu koja se nalazi na polligonu Baloko, koja se smatra čuvarem slavnog nasleđa brenda.

 

FCA Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *