Vreme je za hibrid

 

Nakon dužeg vremena, na poziv Toyote smo posetili centar NAVAK, sa ciljem da testiramo i bolje upoznamo hibridna vozila koja su u ponudi na našem tržištu. I čitaoci SAT Plus revije su imali priliku da testiraju Toyotina vozila, sa naglaskom na hibridne modele.

Na našem tržištu hibridi su i dalje velika nepoznanica pa su zato ovakve prezentacije više nego dobrodošle. Oni koji razmišljaju o hibridu uglavnom se vezuju za informacije koje su pročitali ili čuli, a tiču se prednosti hibrida po pitanju niske potrošnje i emisije izduvnih gasova. Sa druge strane nalaze mane u vidu visoke cene i troškova održavanja. Oni koji voze hibrid posmatraju ih iz sasvim drugačijeg ugla, sa osmehom.

_MG_0200

U prilog tome govori i eksperiment koji je Toyota sprovela u Rimu, jednom od najproblematičnijih gradova po pitanju saobraćaja u Evropi. Trideset vozača je snimano tokom vožnje svojih, ne hibridnih automobila, da bi im zatim bili ustupljena hibridna vozila i ponovo bi snimali reakcije tokom vožnje. Pogledajte ovaj zanimljiv video.

Ovaj primer jasno pokazuje da je u uslovima gradske vožnje hibrid u prednosti, u odnosu na bilo koji benzinski ili dizel motor. U gradskoj gužvi naš mozak radi naporno ukoliko smo za upravljačem automobila. Mnogo operacija, koncentracija, buka koja nam smeta, sve to dovodi do zamora. Toyotini hibridni modeli, u kombinaciji sa CVT menjačem, smanjuju broj operacija tokom vožnje. Gotovo nečujan rad hibrida smanuje buku te vozač ima bolju koncentraciju i manje se zamara. Uz to, niska potrošnja goriva koja je osetno niža od benzinskih motora, a sa novom generacijom hibridnih vozila uspešno parira i dizel motorima po pitanju potrošnje. Upravo o tome je bilo reči tokom uvodne prezentacije.

_MG_0225

Da bi smo bolje upoznali hibridna vozila prošli smo tri poligona, a gradsku gužvu smo ostavili za neki drugi put. Program je osmišljen tako da učesnici menjanju vozila i više puta prelaze iz automobila sa klasičnim motorom u hibrid, kako bi mogli da primete razlike. Tako smo tokom dana vozili Auris, Avensis, RAV4, Hilux, Land Cruiser i naravno, najpoznatiji hibrid na svetu, novi Prius.

_MG_0305

Kada ste na stazi onda je sasvim normalno poželeti da se testiraju performanse vozila. U sklopu jednog od poligona na testu su upravo bile performanse i vozne karakteristike. Učesnici su imali priliku da probaju Auris 1.6 Valvematic, a zatim u narednom krugu voze Auris Hibrid.

_MG_0299

U ovom duelu hibrid se odlično drži i iako ima CVT automatski menjač, pruža sasvim solidne performanse. Pored automatskog menjača potrebno je navići se i na nešto drugačiji zvuk hibrida kada se od njega traži maksimalna snaga. Više od deklarisane snage nije moguće dobiti nekim trikom, ali odabirom „power moda“dobija se brži odaziv na papučicu gasa. Hibrid nam pored ovog nudi normal i eco mode, koje vozač bira u skladu sa zahtevima.

_MG_0311

Možda i najzanimljiviji poligon osmišljen je u vidu malog takmičenja. Pored ostalih modela koje smo imali priliku da vozimo, nove Toyote Prius bile su predviđene za test potrošnje i svaka grupa je pokušala da dobije najnižu moguću potrošnju. Obzirom da au se vozači menjali, bilo je kretanja, stajanja, usporavanja, ubrzavanja jer je poligon to zahtevao, bilo je za očekivati ne baš nisku potrošnju. Međutim, naša grupa je recimo imala potrošnju od samo 2.7l/100km što je zaista niska potrošnja.

_MG_0301

Nakon višesatnog testiranja Toyotinih vozila sa hibridnim pogonom i klasičnim agregatima, zaključak je sasvim jasan. Hibrid ne zaostaje za modelima sa benzinskim ili dizel motorom, jednako se dobro vozi, performanse su takođe vrlo slične, a donosi mnogo prednosti. Zato je „Toyota eko subvencija“ koju je Toyota pokrenula od ovog meseca, idealna prilika da kupci novih vozila obnove svoj privatni ili poslovni vozni park sa jednim hibridnim vozilom.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *