Youtuber izbegao kupovinu kradenog automobila u Hrvatskoj

Možemo se složiti da je automobil, odmah posle stana, druga najbitnija kupovina za većinu ljudi. Ali, čak i tada većina kupaca polovnjaka uglavnom ne obraća pažnju na mnoge opasnosti prilikom odabira automobila. Niska cena auta je jedna od stvari koja natera vozača da se odluči za taj određeni automobil. Ali, situacija nikad nije kristalno jasna kada su u pitanju polovnjaci. Moguće da je vraćena kilometraža, da su prisutna oštećenja, ili da je vozilo čak i kradeno. Kada već govorimo u kradenim automobila, u Hrvatskoj smo nedavno videli zanimljiv slučaj gde je Youtuber ADRI naišao na polovnjaka Fiat Bravo koji se prodaje. Izveštaj istorije automobila je otkrio da je ovo u stvari kraden automobil iz Italije.

Baš zato je transparentnost veoma veliki problem na tržištu polovnih automobila. Kako bi se sprečila ovakva situacija, kupci bi trebalo da obrate pažnju na detalje polovnog automobila, takođe bi trebalo da provere i istoriju automobila putem interneta kao i da ga detaljno provere u radionoci. Prema davaocu izveštaja istorije automobila, carVertical-u, 16 posto polovnih automobila imaju vraćenu kilometražu dok je čak 60 posto automobila bilo u nekoj saobraćajnoj nezgodi.

Ponekad i kupci budu zadovoljni sa izborom i ponudom koju su dobili, ali se ponekad desi da se osmeh zameni razočarenjem već kod prvog kvara i računa popravke. To je jedan od razloga da vozači budu veoma oprezni pre nego što pruže ruku prodavcu.

Štaviše, stvari se mogu znato pogoršati i pored visokih računa koje biste platili kod polovnjaka. Recimo, polomljen deo volana ili pokvaren senzor se čine kao stvari koje se često kvare i koje se mogu lako popraviti. Ali, ukoliko je vraćena kilometraža na automobiu ili je to vozilo bilo u saobraćajnoj nesreći , to može znato više uticati na istoriju automobila i generalno iskustvo kupca. Takav auto može biti označen kao veoma loš izbor, što samim tim dovodi do drastičnog smanjenja cene.

No, nije to ono najgore što se može desiti. Ništa ne može da bude gore od razočarenja koje kupac oseti kada skonta da je kupio kradeni automobil. U tom slučaju, kupci mogu da izgube sav novac kao i automobil koji je kraden ili tražen u bazi podataka kradenih automobila. Da stvar bude još komplikovanija, lokalne vlasti ovaj problem mogu rešiti, ali za to će biti potrebno dosta vremena, čak i godine mogu da prođu. Na kraju krajeva, moguće je da kupci dobiju svoje vozilo nazad, ali cena po kojoj su platili taj auto se ne može nazvati realnom cenom.

Na svu sreću, postoje dileri polovnih automobila koji su svesni problema transparentnosti kod opreznih kupaca. Čak neki od dilera mogu da pomognu kako bi se otklonili neki problemi i time da ostvare pouzdanost na tržištu. Dakle, ljudi i kompanije koji pošteno rade kako bi izgradili reputaciju su uvek voljni da svojim mušterijama pruže korektan odnos. Neki se čak i nude da provere istoriju određenog automobila na svoju ruku.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *