BMW M4 kabriolet „30 Jahre“ edicija

 

Pre 30 godina, BMW M brend je prvi put dopunio asortiman svojih modela kabrioletom visokih performansi. Pred početak leta 1988, BMW M3 kabriolet ponudio je ljubiteljima auto-sporta mogućnost da i pod otvorenim nebom uživaju u sportskom automobilu projektovanim za svakodnevnu upotrebu, ali sa motorom dokazanim na trkačkoj stazi. Njegov naslednik, BMW M4 kabriolet (kombinovana potrošnja goriva: 9,5–8,7 l/100 km; kombinovane emisije CO2: 218–203 g/km), najnovija je interpretacija ovog vozila. Uspešna tradicija ovog modela i ekskluzivnost sada su izraženi kroz model BMW M4 kabriolet edicija „30 Jahre“.

Model ove edicije proizvodi se u ograničenoj seriji od 300 vozila i sa paketom M Competition. Ovaj kabriolet četvorosed oduševljava snagom od 331 kW/450 ks, izduvnim M Sport sistemom, prilagodljivim M vešanjem sa specifičnim SPORT modom, ekstremno sportskom konfiguracijom sistema kontrole stabilnosti DSC i Active M diferencijalom. Specijalno razvijeni elementi dizajna i opreme obezbeđuju ekskluzivnost kako eksterijera, tako i enterijera.

Standardni elementi modela ove edicije obuhvataju BMW Individual High Gloss Shadow Line lajsne za okvir BMW prednje rešetke, M bočne proreze, ispis modela i kovane M aluminijumske felne koje mogu da se pohvale star-spoke dizajnom. Isključivo za model ove edicije, točkovi od 20 inča su u boji Orbit Grey mat.

Lajsne od čiste Merino kože i kombinacija boja enterijera koja odgovara željenoj boji karoserije karakterišu BMW M4 kabriolet „30 Jahre“. Uz spoljnu boju Macao Blue metalik, može se birati između dvotonskih kolornih kombinacija Black/Fjord Blue i Black/Silverstone. Ekskluzivni elementi takođe obuhvataju odgovarajuće kontrastne štepove na naslonima za glavu kao i M patosnice sa obrubom u odgovarajućoj kontrastnoj boji. Crne površine enterijera sa žutim kontrastnim štepovima nude se zajedno sa bojom Mandarin II uni, dok unutrašnje ukrasne lajsne u verziji Carbon Fibre dolaze kao standardne za sve varijante modela edicije.

Ispis „30 Jahre Edition“ utisnut je u pragove vrata i u naslone za glavu, dok oznaka na ukrasnoj lajsni enterijera na strani suvozača u delu instrument table može da se pohvali, pored teksta „30 Jahre Edition“, i brojem „1/300“, kao referencom na ograničenu seriju.

Model BMW M4 kabriolet „30 Jahre“ predstavlja koncept vozila dokazan na trkačkoj stazi i tehnologiju izvedenu direktno iz automobilskog sporta i već formiranu osnovu za zadovoljstvo u vožnji pod otvorenim nebom.

Četvorocilindarski motor od 2,3 litra sa tehnologijom četiri ventila, katalizatorom i snagom 143 kW/195 ks, jedinstvena tehnologija vešanja i aerodinamički optimalizovana karoserija koja uključuje i istaknute svodove točkova, izvedeni su iz sedana sa četvora vrata, koji je bio razvijen isključivo za korišćenje na trkama turing-automobila.

Istorijat:                                                                                      

Roberto Ravalja, Vilfrid Vogt i Erik van de Poele pobedili su na svetskom, evropskom i nemačkom turing šampionatu sa svojim modelima BMW M3 još u sezoni 1987. godine. Sa izrađenih 786 komada, BMW M3 kabriolet prve generacije bio je najekskluzivnija varijanta uspešnog modela i bio je u proizvodnji sve do 1991, na kraju sa motorom čija je snaga povećana na 158 kW/215 ks, što je četvorosed bez krova činilo jednim od najbržih vozila tog tipa.

Druga generacija BMW M3 kabrioleta usledila je 1994. i ponudila i napredan sistem bezbednosti. Redni motor snage 210 kW/286 ks sa šest cilindara doneo je izuzetno osvežavajući doživljaj vožnje pod otvorenim nebom. Dve godine kasnije, dalje razvijena verzija rednog šestocilindarskog motora dala je izlaznu snagu povećanu na zadivljujućih 236 kW/321 ks. Uvek prisutan u vozilu BMW M3 kabriolet bio je inovativni sistem za zaštitu od prevrtanja. Dve zaštitne šipke, postavljene iza naslona za glavu, automatski su izlazile ako bi senzori otkrili opasnost od mogućeg prevrtanja i, zajedno sa ekstremno krutim vetrobranom, omogućavale optimalizovanu zaštitu putnika.

Model BMW M3 kabriolet ušao je u 21. vek sa trećom generacijom modela i novim rednim šestocilindarskim motorom. Kabriolet visokih performansi lansiran 2001. godine izgledao je primetno ravan, širok i moćan sa motorom snage 252 kW/343 ks. Pored koncepta sa visokim brojem obrtaja, varijabilno M zaključavanje diferencijala, kočnice sa diskovima od različitih materijala i sportska sedišta sa integrisanim sigurnosnim pojasevima davali su autentičan osećaj trke pod otvorenim nebom.

U motor četvrtog BMW M3 kabrioleta lansiranog 2008. godine, inženjeri BMW M GmbH preneli su koncept visokog broja obrtaja na motor V8. Pored maksimalne izlazne snage od 309 kW/420 ks, iznad svega, uzdržani prenos snage novog motora pokazao se krajnje impresivnim. To je dopunjavao prepoznatljiv zvuk osmocilindarskog motora, koji se jasno mogao osetiti posebno za vreme vožnje sa spuštenim krovom. Model BMW M3 kabriolet četvrte generacije sadržao je elektro-hidraulično uvlačenje tvrdog krova. Nova konstrukcija krova omogućila je dodatno poboljšanje ne samo podobnosti sportskog kabrioleta visokih performansi za trkačku stazu, već i njegovu prikladnost za svakodnevnu upotrebu tokom cele godine.

Lansiranje pete generacije 2014. godine bilo je povezano sa promenom oznake modela u BMW M4 kabriolet. Snaga aktuelne generacije modela dolazi iz rednog šestocilindarskog motora sa M TwinPower Turbo tehnologijom i karakteristikama visokog broja obrtaja. Njegov spontani potisak koji je dostupan sve do visokobrzinskog opsega motora, i smanjena težina u poređenju sa prethodnim modelom, savršeno su dopunjeni opcionalnim 7-brzinskim M menjačem sa dvojnim kvačilom, sistemom Drivelogic i Active M diferencijalom. BMW M4 kabriolet nudi idealne uslove za maksimalne performanse na trkačkoj stazi i vrhunsko zadovoljstvo vožnje u svakodnevnim uslovima.

Ovde prikazane vrednosti potrošnje goriva i emisija CO2 utvrđene su u skladu sa Evropskim propisom (EC) 715/2007 u verziji primenjivoj u vreme tipskog odobrenja. Vrednosti se odnose na vozilo sa osnovnom konfiguracijom u Nemačkoj i prikazani opseg uvažava različitu veličinu odabranih točkova i guma. Vrednosti za vozila označenih sa (**) već se zasnivaju na novim WLTP propisima i prevedene su u vrednosti ekvivalentne NEDC-u kako bi se obezbedila uporedivost između vozila. Što se ovih vozila tiče, za poreze u vezi sa vozilima ili druge dažbine zasnovane (makar između ostalog) na emisijama CO2, vrednosti CO2 mogu se razlikovati od onih koje su ovde navedene (zavisno od nacionalnog zakonodavstva).
Specifikacije efikasnosti CO2 utvrđene su u skladu sa Direktivom 1999/94/EC i Pkw-EnVKV, i zasnovane su (za klasifikaciju) na potrošnji goriva i vrednostima CO2 kao po NEDC ciklusu.
Više informacija o zvaničnim vrednostima potrošnje goriva i specifičnim emisijama CO2 za nova putnička vozila nalazi se u sledećim smernicama: „Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ (Smernice za potrošnju goriva, emisije CO2 i potrošnju električne energije za nova putnička vozila), koje se mogu dobiti besplatno na svim prodajnim mestima i na internet adresi https://www.dat.de/en/offers/publications/guideline-for-fuel-cons

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *