Chery predstavio tri modela na stazi NAVAK

Zahvaljujući ljubaznošću marketing službe Grand Motorsa, koji je od ove godine ovlašćeni uvoznik, distributer i serviser vozila Chery, prisustvovali smo test vožnji tri modela ovog brenda, koji su plasirani na našem tržištu. Testiranje je održano na stazi NAVAK, a tokom celodnevnog događaja imali smo priliku da se pobliže upoznamo sa modelima FX, Tiggo 7 Pro i Tiggo 8 Pro.

Chery nije nepoznat našem tržištu, ali su dosadašnji pokušaju probijanja na srpsko tržište završavali neuspehom. No, vremena se menjaju. Ovaj kineski proivođač danas zauzima prvo mesto u izvozu putničkih automobila iz Kine sa preko 450.000 vozila u prošloj godini. Chery veoma ozbiljno širi svoju mrežu na tržištu Evrope, te je i naše malo tržište zadobilo pažnju. Uz ozbiljnog zastupnika, kakav je kompanija Grand Motors, očekujemo znatno veće prisustvo ovih vozila na našim putevima.

A šta to nudi Chery srpskim kupcima? Trenutno su u ponudi već nabrojana tri modela, koji imaju i dosta zajedničkih karakteristika ali je i svaki dovoljno autentičan da privuče drugu grupu kupaca. Predstavnici specijalizovanih medija iz celog regiona, među kojima se našao i predstavnik Garaže, bili su podeljeni u tri grupe. Naša grupa je odmah u startu dobila na test Tiggo 8 Pro, najveći i najskuplji model. Sa dužinom od 4.722 m obezbeđuje velik međuosovinski razmak što garantuje odličnu ponudu prostora, ali i dodatna dva sedišta.

Tiggo 8 Pro nudi se samo u jednom, luksuzno opremljenom paketu opreme, koji će svojim izgledom privući i najveće kritičare vozila sa dalekog istoka. Kao što možete videti i na fotografijama, ovde se zaista ne radi o jeftinoj imitaciji već je jasna opredeljenost da se kupcima ponudi kvalitet, moderan dizajn i uz to najnaprednije tehnologije. Ono gde se Tiggo 8 Pro zaista izdvaja i u rangu je sa najpoznatijim svetskim brendovima je dugačak spisak aktivnih i pasivnih sistema bezbednosti. U skladu sa trendovima, digitalna tehnologija je  u potpunosti prisutna uz sve prateće opcije povezivanja spoljnih uređaja.

Za pogon je u sva tri modela zadužen četvorocilindarski 1.6 TGDI sa 136 kW (186 KS) i 275 Nm, ali zbog druge klase vozila performanse nisu iste. Za pogon na prednje točkove se uz agregat kombinuje isključivo sedmostepenoi DCT menjača marke Getrag. Iako je u pitanju poprilično veliko vozilo i prepuno opreme, ovaj model težak je tek nešto više od 1500kg što mu omogućava i zavidne performanse. Chery Tiggo 8 Pro sposoban je da postigne maksimalnu brzinu od 200 km/h dok je ubrzanje do 100 km/h vrlo dobrih 9.1 sekunda.U vožnji je maje agilan nego znatno manji i lakši FX, ali uz pomoć spomenutih sistema bezbednosti nismo ni u jednom trenutku osetili nervozu čak ni pri bržoj vožnji i prolascima kroz krivine. Uzimajući u obzir sve što se dobiija, cena ovog modela od 34.990 evra p trenutnom cenovniku, zaista zvuči primamljivo.

Naredni model koji smo vozili je najmanji i najjeftiniji, ali definitivno i naatraktivniji, posebno mlađim generacijama. U pitanju Chery FX koji je, kao i druga dva modela, razvijen na T1X platformi. Ova modularna platforma donosi sjajna rešenja i pruža više unutrašnjeg prostora, kao i odličnu geometrijsku sposobnost kretanja: klirens, ulazni i izlazni uglovi. Dizajnerski gledano FX je veoma uspešan krosover C segmenta koji će početnom cenom od 27.490e biti veoma zanimljiv svojim futurističkim izgledom, ali i prijjatno iznenaditi prostranom kabinom. Prtljažnik od 378 litara možda nije najveći u klasi, ali zadovoljava većinu potreba.

 

 

U enterijeru nas dočekuje nešto manje luksuza ali još više napredne tehnologije, veliki digitalni ekrani i moderan stilkojih se ne bi postideli ni mnogi poznatiji svetski brendovi. Za pogon je zaslužan isti agregat u kombinaciji sa sedmostepenim automatikom što znatno olakšava vožnju. Manji dimenzijama ali i osetno lakši od velikog brata, Tiggo 8 Pro, za nekih stotinak kilograma, FX osetno bolje koristi raspoloživu snagu. Tako da je ubrzanje od 7.8 sekundi i čak 206km/h na sat, samo još jedan plus za ovaj automobil. U vožnji je osetno agilniji od veće braće, lakši za manevar i iako nije orjentisan na sportsku vožnju pruža pravu zabavu pri bržoj vožnji. Napominjemo da svi modeli poseduju mogućnost biranja između definisanih režima vožnje, gde se pored ekonomičnog i komfort režima može birati i sportski režim koji donosi više uzbuđenja.

U skupljim paketima opreme FX prelazi preko 30.000 evra što jer već uveliko cenovni rang srednjeg modela, Tiggo 7 Pro. Model koji je, po našem mišljenju, optimalan izbor za najveći broj kupaca. Zato i ne čudi da ovaj model zauzima najveći deo prodaje kompanije Chery. Jednako je popularan na svim tržištima, a odneo je i brojne nagrade. Uz veoma atraktivan dizajn glavne osobine su međuosovinsko rastojanje od 2,67 metara što donosi prostranu unutrašnjost, dok je dužinom od  4,5 m kompaktan i zgodan i za gradske uslove. Zapremina prtljažnika od 475 litara je značajno već od modela FX te se, pre svega, porodičnim kupcima ponajviše dopada zbog toga.

Kao i njegovi bratski modeli, koristi istu platformu i mnoštvo naprednih tehnoloških rešenja. Od bezbednosnih do najsavrermenijih digitalnih, inteligentnih sistema koji su na usluzi i vozaču, ali i ostalim putnicima. I ovde je za pogon zadužen isti četvorocilindarski 1.6 TGDI sa 136 kW (186 KS) i 275 Nm u kombinaciji sa sedmostepenim DCT menjačem. U vožnji se ponaša izuzetno sigurno i deluje ubedljivije od većeg brata, Tiggo 8 Pro. Što potvrđuju i fabrički izmereni podaci o ubrzanju od 8 i po sekundi, dok je maksimalna brzina 200km/h. Upravljanje je osetno bolje i u svakom trenutku ostavlja utisak stabilnosti.

Nakon celodnevnog druženja sa aktuelnim modelima brenda Chery možemo reći da ova vozila pružaju mnogo više nego što se, bar na prvi pogled, očekuje. U cenovnom rangu od oko 30.000 evra danas je praktično nemoguće naći modele ovog segmenta, čak i mnogo slabije opremljene i sa slabijim agregatima. Te je sva prilika da je Chery u Srbiji danas ozbiljan konkurent mnogima, a na kupcima je da prepoznaju potencijal ovog brenda i modela koji su u ponudi.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *