Najbolji srpski automobilista Dušan Borković osetio je šta znači biti deo najvećeg šampionata automobila na kružnim stazama. Španska Valensija protekle nedelje (20. i 21. mart) bila je domaćin testova automobila koji će se takmičiti u Svetskom šampionatu turing automobila (WTCC). Događaj, na kome su se pojavili svi vozači i timovi, koji će uzeti učešće u ovoj sezoni, podržao je i Eurosport, koji je organizator WTCC-a.
Testovi su bili idealna prilika za odmeravanje snaga pred nastupajuću sezonu, a prema očekivanjima, najviše je pokazao Citroen, u čijem će timu voziti i debitant u WTCC, legenda relija Sebastijan Loeb.
Dušan Borković bio je u grupi vozača koji nisu imali prilike da testiraju, s obzirom na to da je nova sezona donela mnoge tehničke promene za koje nije bilo dovoljno vremena da se sva kola pripreme i adaptiraju.
– Drago mi je da sam video kako Chevrolet funkcioniše, iako bih naravno voleo da sam imao priliku da testiram svoj auto, – priča Borković po povratku iz Španije.
Njegov timski kolega u narednoj sezoni biće Hugo Valente, koji je testirao Chevrolet-a u Valensiji.
– Prvi put sam se sreo sa timskim kolegom. Vozio je dva dana u Valensiji i značilo mi je da makar gledam parametre koje novi Chevorlet Cruze izbacuje na stazi. Bio je to prvi test za Chevrolet i prilično smo zadovoljni. Problem je što su svi osim Citroena dobili „gotove automobile“ i testirali ih veoma kasno pred početak sezone. Cela ova godina biće jedan veliki test za sve nas, a za mene posebno, pošto sam i prvi put u WTCC. Uz Sebastijana Loeba, jedini sam debitant – iskren je Duca.
Prvi Srbin koji će se takmičiti u WTCC nastupaće za Campos tim pod nazivom NIS Petrol by Campos o kome ima samo reči hvale.
– Campos tim je sjajan. I prošle godine smo imali odličnu saradnju koju smo proširili ove godine i zbog kojih sam u prilici da budem jedan od vozača svetskog šampionata. Zbližili smo se i polako počeli da pravimo taktiku za celu sezonu i sve trke. Uzbuđen sam sto će mi Đoan Orus biti inženjer i sa mnom na vezi. On je veliki stručnjak i u WTCC u je od njegovog postanka. Od njega ću mnogo učiti tokom ove godine – ne krije uzbuđenje Borković.
Visoki Pančevac veliku zahvalnost duguje i kompaniji RML, koja će se starati o motoru njegovog Chevrolet-a.
– RML je bio prisutan na testovima da isprati sva dešavanja i performanse novog Chevy-a. U mom timu će biti i inženjer zadužen za motor iz RML-a. Morao sam da odem sa testova u petak 21. marta, kako bih u Engleskoj, u RML fabrici podesio sedište zajedno sa njihovim inženjerima, pošto zbog mojih 207cm i ograničenja zbog homologacije postoji mali problem u sedanju u moj Chevy #3 – objašnjava Dušan.
Organizator dogadjaja Eurosport, koji će prenositi trke i nosilac je TV prava, u Valensiji je izneo plan strategije rada u narednim godinama.
Oduševili smo se njihovim ambicijama da poboljšaju svest o WTCC. Čak se pravi i igrica u kojoj će biti i moj automobil u punom brendingu, pošto sam od ove godine zvaničan vozac WTCC u najjačoj klasi TC1 – zaključio je Borković.
Posle Londona, Duca će do kraja marta imati testove u Belgiji i Francuskoj, a zatim će krenuti put Maroka gde je 13. aprila prva trka ovogodišnjeg WTCC.
Dušan Borković PR