Garaža test – Renault Megane Conquest E-Tech 145 Engineered

Najave za SUV Coupe model, sa znakom Renaulta, pojavile su se još sredinom 2108. godine. I nakon što smo videli prve rendere objavljeno je i ime novog modela, Arkana. No, vrlo brzo su stigle i informacije da će za pojedina tržište, pre svega na Balkanu, ovaj model nositi naziv Renault Conquest. Hm, ovaj bi se naziv takođe mogao različito tumačiti, ali je ostao nepromenjen. Megane Conquest je sada već blago restilizovan i vreme je da se pobliže upoznamo sa njim.

Ono što nas, svakako, najviše zanima je novi hibridni pogon. Naime, osnovni agregat u ponudi je, dobro poznati, 1,3 TCe sa 140 KS, a odmah iza njega dolazi snažnija verzija istog motora sa 160 KS. Renault je  ponudu nadogradio sa pogonskom kombinacijom 1.6 benzinca i dva elektro motora, koji nosi naziv E-Tech 145 Hybrid. Ova kombinacija obećava dobre performanse, ekonomičnost i komfornu vožnju. Upravo ovaj model smo imali na testu.

Renault tvrdi da je E-Tech

145 inspirisan pogonom Formule 1, sa idejom da se što više pokretačke snage izvuče iz različitih izvora. Osnova je redni 1.6 litarski benzinac, sa četiri cilindra, koji bez turbo kompresora obezbeđuje skromnih 91 KS. Dalje se nadovezuju dva elektromotora, slabiji visokonaponski od 21 KS koji ima ulogu starter-generatora i drugi pogonski elektromotor sa 71 KS i 205 Nm maksimalnog obrtnog momenta (51 kW) integrisan u kućište menjača. Manji elektromotor ima zadatak da pokreće vozilo iz mesta, startuje motor i “umekšava” promene stepena prenosa preuzimajući ulogu sinhrona, ali i prikuplja struju pri usporavanju. Zvuči poprilično komplikovano, a krajnji rezultat je Iako smo kod hibrida navikli na CVT, ovde je u pitanju robotizovan menjač, sličan onom koji postoji u Formuli 1.

U praksi to sve funkcioniše besprekorno. Utisak je da je fokus je na komforu i udobnoj vožnji, dok su sportski afirmiteti negde po strani. Ipak ne možemo reći da su performanse ispod očekivanih. Iako deluje masivno, težak je tek 1435kg, što je jako dobar rezultat. Sa ubrzanjem do 100km/h za 10.8 sekundi i maksimalnom brzinom od 172km/h, ovaj automobil nas nije razočarao. Dobro je ušuškan i ne ostavlja utisak da grebe asfalt, već pruža optimalnu snagu potrebnu za zadatu radnju. Po pitanju potrošnje smo bili pomalo iznenađeni sa prikazanih 8 litara na putnom računaru, u pretežno gradsko-prigradskoj vožnji. Van grada se nismo udaljavali. Očigledno da mu u gradskim uslovim više prija vožnja u B položaju, gde je rekuperacija snažnija i samim tim više se koristi vožnja u električnom režimu. Mi tome nismo pribegavali, već smo koristili standardni D položaj ručice menjača.

Renault je odlično pozicionirao Conquest kada su dimenzije u pitanju. Odmah je jasno da je u znatnoj prednosti naspram Megana, ali i nekih drugih konkurentskih modela. Ponuda prostora je odlična, kako napred, tako i pozadi, što je moguće uz međuosovinsko rastojanje od 2720mm. Istina, prednja sedišta su prilično masivna, što svakako prija vozaču i suvozaču. Dok bi natproselno visoki putnici na zadnjem sedištu poželeli da su nešto tanja. Za osobe prosečne visine ima sasvim dovoljno mesta i za glavu, iako su konstruktori smestili bateriju ispod zadnjeg sedišta.

Stoga je i zapremina prtljažnika iznenađujuće velika sa 480 litara, što je više za 50 litara u odnosu na Austral E-Tech. Kod mild hybrid verzije je zapremina čak 513 litara. Dodatno zapremina može da poraste do 1.269 preklapanjem naslona zadnje klupe u odnosu 60:40. Pored onoga što vidite na slici, postoji i duplo dno, a poseduje i rezervni točak.

dužina/širina/visina (mm)
4568/1821/1576

Iz ugla vozača, jedan zaista lep radni ambijent. Poptno digitalna instrument tabla jako lepo izgleda i nudi razne opcije prikaza. Vidimo i potpuno novi multimedijalni sistem,kojim se upravlja prvenstveno putem 9.3 inčnog ekrana, kao i tasterima na upravljaču. Pozicija ekrana na središtu komandne table je sasvim dobra, a da li je bilo moguće i drugalije uklopiti ekran, verovatno da jeste. No svaki proizvođač se odlučuje za drugačiji način, a ekrani su sve veći i teže ih je uklopiti. Određeni tasteri su izdvojeni ispod ekrana, a zahvalni smo Renaultu što i dalje komande klima uređaja stoje potpuno zasebno. Iako je u pitanju automatik, stilizovana ručica menjača ima bitno mesto i lepo se uklapa u moderan stil enterijera.

Bilo da je u pitanju spoljni izgled ili unutrašnji, na osnovuu našeg iskustva, slobodni smo da zaključimo da je Megane Conquest veoma atraktivan i da privlači pažnju. Iako ovaj segment nije toliko popularan ipak ima svoje predstavnike i zasigurno veliku ciljnu grupu. Sada smo uvideli da osim atraktivne linije nudi i druge prednosti. Izdvojićemo i da je prilično udoban iako na felnama 18 inča, vrlo lepo se nosi sa našim neravnim putevima.

Po pitanju vožnje, Renault Megane Conquest možda deluje sportski orjentisan, ali mu to nije prvenstvena namena. Po pitanju snage nije najbolji izbor za vozače koji performanse stavljaju na prvo mesto. Renault Megane Conquest E-Tech 145 Engineered ubrzava do 100 km/h za 10.8 sekundi po čemu je čak i nešto je slabiji u poređenju sa čisto benzinskom verzijom. Čak ni maksimalna brzina nije za pohvalu, mada je to za hibride poznata stvar. Ipak, iznenađujuće dobro se ponaša u krivininama iako je nešto podignutiji od tla, tek toliko da zadovolji formu. Sasvim dobro funkcioniše i progresivni servo koji daje osećaj direktnog upravljanja.Tako da se ne može bilo šta zameriti po pitanju ponašanja vozila.

Renault je definitivno uložio mnogo više u ovaj model nego što se to čini na prvi pogled. Potpuno je jasno da ga sa Meganom najviše vezuje ime i poneki detalj u enterijeru. Po svemu ostalom ovo je jedan potpuno drugačiji model koji zaslužuje više pažnje nego što je trenutno ima. Moguće da je razlog tome i dolazak novih SUV modela iz game. No, treba mu dati šansu jer ponavljamo, pruža više nego što se to možda čini.

Koja verzija je najbolji izbor, ostabljamo krajnjim kupcima da odluče. Razlika između mild hybrid TCe i full hybrid verzije je, u cenovniku, preko 4000 evra. Gotovo ista snaga i performanse, mada je full hybrid svakako ekonomičniji. Ta koju god se verziju odlučili, teško je za cenu od oko 30.00 evra pronaći automobil sličnih karakteristika na našem tržištu. Megane Conquest E-Tech 145, podsećamo, nudi kompleksan pogon inspirisan Formulom 1, udobnost, komfor, upotrebljivost, atraktivnost i vrlo dobre vozne karakteristike.

 

Tekst i fotografije:  Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *