Giulia GTA rasprodata: priča o autentičnoj strasti

Kako god da se pogleda, Giulia GTA je sada kolekcionarski model.     Model je međunarodnim medijima predstavljen u maju, a 500 numerisanih automobila je sada rasprodato kupcima iz svih krajeva sveta, uključujući značajan broj iz Kine, Japana i Australije, što ga čini komercijalnim uspehom na međunarodnim nivou.

Kao priča o autentičnoj strasti, bio je to projekat sa snažnom emocionalnom komponentom, koji je proizveo ne samo automobil za ljubitelje brenda, već i za one koji vole sportske automobile generalno. Kada je Alfa Romeo odlučio da napravi omaž svojim fanovima kao deo proslave 110. godišnjice, ideja se odmah okrenula ka modelu Giulia GTA iz 1965. godine, jednom od najpoznatijih i uspešnijih automobila u istoriji brenda.  

 

Projekat inspirisan modelom Giulia GTA 1965 

Autodelta Racing Team razvio je model 1965 GTA na stazi Baloko (Balocco), gde je tim mehaničara radio prekovremeno na projektu koji je učinio taj prepoznatljivi automobil pravim trkačkim vozilom. Slično tome, tim koji je napravio današnji model Giulia GTA radio je na projektu na neobičan način, trudeći se da vrati u život poglavlje iz istorije brenda Alfa Romeo vredno pamćenja. Inženjeri i mehaničari radili su na projektu – sa kodnim imenom „the Monster“ (monstrum) – na istim mestima gde je osmišljena i Giulia iz ’65. U tom duhu, GTA sada nosi isti istorijski Autodelta znak.  Model 1965 Giulia GTA proizveden je u 500 primeraka, broj koji je potreban za odobrenje sportskog automobila u klasi Grupa 2 Turismo, u isto vreme je i broj ekskluzivnih automobila rezervisanih za prave ljubitelje brenda.

Afinitet ne prestaje tu i odnosi se i na tehničku stranu projekta. U pogledu alleggerimento (smanjenja težine), tim je radio na posebnim dizajnerskim elementima za oba automobila, uključujući kvake, prozore i felne (koje su napravljene od magnezijumske legure na modelu GTA iz 1965, a današnji ekvivalent ima specifičan dizajn sa jednom maticom, inspirisan Formulom 1 – što je jedinstveno rešenje u klasi putnih sedana). Treba pomenuti i lake materijale koji su korišćeni za karoseriju (Peraluman 25 u modelu GTA iz 1965, a opsežna upotreba ugljeničkih vlakana u modernom modelu).

Dodatna prednost u pogledu aerodinamičnosti je dodatak usisnika za vazduh na oba modela. Ta oblast je još bila na početku u 1965, dok današnji GTA model uživa pogodnosti saradnje sa kompanijom Sauber Engineering i 50 godina iskustva u moto-sportu, kao aktivan učesnik u dizajnu, radu na prototipima i proizvodnji aerodinamičnih komponenti, zahvaljujući sopstvenom vetro-tunelu – jednom od najnaprednijih u Evropi.

Konačna sličnost između dva modela je podrška koji su pružili stručnjaci za performanse: vozači Teodoro Zecoli i Andrea de Adamič, čiji najveći uspesi su bili u modelu Giulia GTA; i dva trkača tima Alfa Rome Racing ORLEN F1 Antonio Đovinaci i Kimi Rejkonen, koji su imali aktivnu ulogu u testiranju na stazi, tokom kojeg su pružili dragocene uvide, posebno o aerodinamičnim komponentama automobila i upravljanju.

Konzistentnost rada u prošlosti omogućio je poseban element koji je uvek bio odlika Alfa Romeo kreacija: funkcionalna lepota. Jedinstven dizajn, zasnovan na veštoj kombinaciji oblika i funkcije. I zaista, stil automobila mora da odgovara opštem principu lepote, da prevaziđe prolazak vremena, dok zadržava funkcionalnost, zahvaljujući aerodinamičnosti i mehaničkoj efikasnosti. Ovu maksimu u potpunosti otelotvoruje novi model Giulia GTA.

 

FCA Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *