Grupa Renault ispunila je CAFE ciljeve, marka Renault je vodeća u prodaji električnih vozila u Evropi

 

Cilj Grupe Renault jeste da napravi potpuni zaokret u poslovanju. Sada se fokusiramo na profitabilnost radije nego na prodajne količine, sa većom maržom po prodanoj jedinici vozila na svakom od naših tržišta. Prvi rezultati su već vidljivi u drugoj polovini 2020. naročito u Evropi gde je marka Renault napredovala na najprofitabilnijim prodajnim kanalima i ojačala vodeći položaj u segmentu električnih vozila“, rekao je Luca de Meo, CEO Grupe Renault.

S obzirom na pandemiju bolesti COVID-19, Grupa Renault doživela je pad prodaje od 21,3 % na 2.949.849 prodatih primeraka na tržištu koje beleži pad od 14,2 %. Na pad prodaje najviše su uticali stroga ograničenja i potpuni prekid prodajnih aktivnosti u ključnim zemljama u drugom tromesečju, kao i pad prodaje u četvrtom tromesečju, pre svega u Francuskoj. Treba napomenuti kako Grupa sprovodi prodajnu politiku usmerenu na povećanje dobiti u odnosu na povećanje obima prodaje.


Električna vozila: Renault, vodeća marka u Evropi

Tržište električnih automobila ubrzano raste, a Grupa Renault potvrdila je svoj vodeći položaj na evropskom tržištu električnih automobila sa ukupno 115.888 prodatih vozila, što je rast prodaje od 101,4 % u odnosu na 2019. godinu. ZOE je najprodavanije vozilo u toj klasi. Prodan je u 100.657 primeraka, što je rast od 114 %. Najveću prodaju u klasi električnih komercijalnih vozila ostvario je Kangoo Z.E.

Renault Twingo Electric i Dacia Spring obogatiće ponudu električnih vozila Grupe za 2021. godinu.

Uz električna vozila, Renault od prošlog leta nudi hibridne i punjive hibridne verzije E-TECH svojih najprodavanijih modela (Clio, Captur i Mégane Grandtour). Marka je tako učvrstila položaj na tržištu hibridnih i punjivih hibridnih vozila sa više od 30.000 prodatih primeraka u Evropi, što čini 25 % ukupnih narudžbi na tržištu hibrida.

Porodici E-TECH u prvoj polovini 2021. godine će se pridružiti Renault Mégane Conquest E-TECH Hibrid, Captur E-TECH Hibrid i Mégane E-TECH Plug-in hibrid.


U Evropi

Grupa je ukupno prodala 1.443.917 vozila, što je pad od 25,8 % na tržištu koje beleži pad od 23,6 %.

Renault je blago povećao tržišni udeo na 7,7 % rastom od 0,1 postotnog boda, prvenstveno zahvaljujući obnovi modela B segmenta (Clio, Captur i ZOE) i uspešnom predstavljanju ponude E-TECH.

Clio je najprodavanije vozilo u svojoj klasi u Evropi sa ukupno 227.079 prodatih primeraka. Zahvaljujući tome, Renault je povećao tržišni udeo na tržištu za privatne kupce za gotovo jedan postotni bod.

Dacia je zabeležila pad prodaje od 31,7 % na 385.674 prodatih vozila. Sandero je četvrtu godinu zaredom najprodavanije vozilo na tržištu za privatne kupce. Dacia je obnovila svoje klasike, Sandero i Sandero Stepway, i predstavila ih je krajem 2020. godine.

Dacijini novi benzinsko-plinski motori dostupni su za većinu modela u ponudi ECO-G koji čine više od 25 % ukupno prodatih vozila marke u Evropi.

Grupa je na neevropskom tržištu zabeležila pad od 16,5 %, ponajviše zbog pada prodaje od 45 % u Brazilu kao posledice okretanja najprofitabilnijim kanalima prodaje.

U Rusiji, drugom najvećem tržištu Grupe prema broju prodatih vozila, grupa Renault drži vodeći položaj sa ostvarenih 30,1 % tržišnog udela, što je povećanje od 1,2 postotna boda. Prodaja je pala za 5,5 % na tržištu koje beleži pad od 9,2 %.

LADA i dalje zauzima vodeće mesto na ruskom tržištu sa tržišnim udelom od 21,5 %. LADA Granta i LADA Vesta i dalje su dva najprodavanija vozila u Rusiji.

Renaultov tržišni udeo smanjen je za 0,2 postotna boda na 8 % u iščekivanju dolaska novog Dustera u prvoj polovini 2021.

Prodaja u Indiji pala je za 9,4 % na tržištu koje beleži pad od 18,8 %. Renault je tako ostvario tržišni udeo od 2,8 % (+0,3 postotna boda) zahvaljujući uspehu modela Triber. U prvoj polovini 2021. godine ponuda Renaultovih modela (Kwid, Duster, Triber) će se proširiti potpuno novim SUV-om Kiger.

Grupa je i dalje predvodnik u Turskoj čije se tržište snažno oporavlja.

Renault Samsung Motors ostvario je rast prodaje u Južnoj Koreji od 14,2 % na tržištu koje beleži rast od 5,5 %, i to zahvaljujući uspehu novog modela XMR koji je predstavljen u martu 2020.

 

Prodaja prema marki
Godina do kraja decembra*
2020. 2019. % var.
RENAULT
Putnička vozila 1.473.497 1.942.328 –24,1
Laka komercijalna vozila 313.624 411.963 –23,9
Putnička vozila + laka komercijalna vozila 1.787.121 2.354.291 –24,1
DACIA
Putnička vozila 484.097 689.287 –29,8
Laka komercijalna vozila 36.668 46.020 –20,3
Putnička vozila + laka komercijalna vozila 520.765 735.307 –29,2
RENAULT SAMSUNG MOTORS
Putnička vozila 90.300 79.081 +14,2
ALPINE
Putnička vozila 1.526 4.832 –68,4
LADA
Putnička vozila 369.536 400.308 –7,7
Laka komercijalna vozila 14.447 12.662 +14,1
Putnička vozila + laka komercijalna vozila 383.983 412.970 –7,0
AVTOVAZ      
Putnička vozila 9.823 1.354 +625,5
JINBEI&HUASONG
Putnička vozila 2.069 8.449 –75,5
Laka komercijalna vozila 154.262 153.452 +0,5
Putnička vozila + laka komercijalna vozila 156.331 161.901 –3,4
RENAULT GROUP
Putnička vozila 2.430.848 3.125.639 –22,2
Laka komercijalna vozila 519.001 624.097 –16,8
Putnička vozila + laka komercijalna vozila 2.949.849 3.749.736 –21,3
*Privremeni podaci

 

 

Prodaja grupe prema regiji, putnička vozila + laka komercijalna vozila
Godina do kraja decembra*
2020. 2019. % var.
Francuska 535.591 689.723 –23,3
Evropa** (ne uklj. Francusku) 908.326 1.247.110 –27,2
Ukupno Francuska + Evropa 1.443.917 1.945.833 –25,8
Afrika, Bliski istok, Indija – Pacifik 346.207 451.282 –23,3
Evroazija 743.519 748.486 –0,7
Amerika 260.478 424.564 –38,6
Kina 155.728 179.571 –13,3
Ukupno ne uklj. Francusku + Evropu
1.505.932

1.803.903

–16,5
Svet 2.949.849 3.749.736
–21,3
* Privremeni podaci o prodaji
** Evropa = Evropska unija (ne uljučujući Francusku, Rumuniju i Bugarsku) + Island, Norveška, Švajcarska, Velika Britanija, Srbija i balkanske zemlje

 

 

Grupa Renault: 15 tržišta – godina do kraja decembra 2020.
  Godina do kraja decembra 2020. Prodaja* Trž. Udeo putnička vozila + laka komercijalna vozila (%)
(broj vozila)
1. FRANCUSKA 535.591 26,1
2. RUSIJA 480.742 30,1
3. NEMAČKA 204.933 6,4
4. KINA 155.671 0,7
5. ITALIJA 154.820 10,0
6. TURSKA 132.471 17,2
7. BRAZIL 131.486 6,8
8. ŠPANIJA I KANARSKA OSTRVA 123.638 12,2
9. JUŽNA KOREJA 95.939 5,2
10. INDIJA 80.518 2,8
11. VELIKA BRITANIJA 74.463 3,9
12. BELGIJA I LUKSEMBURG 65.823 11,8
13. RUMUNIJA 59.180 40,5
14. MAROKO 54.730 41,1
15. POLJSKA 51.505 10,6
*Prodajni rezultati za 2020. godinu do kraja decembra, ne uključujući Twizy

 

Renault Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *