Grupa Renault ispunila je CAFE ciljeve, marka Renault je vodeća u prodaji električnih vozila u Evropi

0 0

 

Cilj Grupe Renault jeste da napravi potpuni zaokret u poslovanju. Sada se fokusiramo na profitabilnost radije nego na prodajne količine, sa većom maržom po prodanoj jedinici vozila na svakom od naših tržišta. Prvi rezultati su već vidljivi u drugoj polovini 2020. naročito u Evropi gde je marka Renault napredovala na najprofitabilnijim prodajnim kanalima i ojačala vodeći položaj u segmentu električnih vozila“, rekao je Luca de Meo, CEO Grupe Renault.

S obzirom na pandemiju bolesti COVID-19, Grupa Renault doživela je pad prodaje od 21,3 % na 2.949.849 prodatih primeraka na tržištu koje beleži pad od 14,2 %. Na pad prodaje najviše su uticali stroga ograničenja i potpuni prekid prodajnih aktivnosti u ključnim zemljama u drugom tromesečju, kao i pad prodaje u četvrtom tromesečju, pre svega u Francuskoj. Treba napomenuti kako Grupa sprovodi prodajnu politiku usmerenu na povećanje dobiti u odnosu na povećanje obima prodaje.


Električna vozila: Renault, vodeća marka u Evropi

Tržište električnih automobila ubrzano raste, a Grupa Renault potvrdila je svoj vodeći položaj na evropskom tržištu električnih automobila sa ukupno 115.888 prodatih vozila, što je rast prodaje od 101,4 % u odnosu na 2019. godinu. ZOE je najprodavanije vozilo u toj klasi. Prodan je u 100.657 primeraka, što je rast od 114 %. Najveću prodaju u klasi električnih komercijalnih vozila ostvario je Kangoo Z.E.

Renault Twingo Electric i Dacia Spring obogatiće ponudu električnih vozila Grupe za 2021. godinu.

Uz električna vozila, Renault od prošlog leta nudi hibridne i punjive hibridne verzije E-TECH svojih najprodavanijih modela (Clio, Captur i Mégane Grandtour). Marka je tako učvrstila položaj na tržištu hibridnih i punjivih hibridnih vozila sa više od 30.000 prodatih primeraka u Evropi, što čini 25 % ukupnih narudžbi na tržištu hibrida.

Porodici E-TECH u prvoj polovini 2021. godine će se pridružiti Renault Mégane Conquest E-TECH Hibrid, Captur E-TECH Hibrid i Mégane E-TECH Plug-in hibrid.


U Evropi

Grupa je ukupno prodala 1.443.917 vozila, što je pad od 25,8 % na tržištu koje beleži pad od 23,6 %.

Renault je blago povećao tržišni udeo na 7,7 % rastom od 0,1 postotnog boda, prvenstveno zahvaljujući obnovi modela B segmenta (Clio, Captur i ZOE) i uspešnom predstavljanju ponude E-TECH.

Clio je najprodavanije vozilo u svojoj klasi u Evropi sa ukupno 227.079 prodatih primeraka. Zahvaljujući tome, Renault je povećao tržišni udeo na tržištu za privatne kupce za gotovo jedan postotni bod.

Dacia je zabeležila pad prodaje od 31,7 % na 385.674 prodatih vozila. Sandero je četvrtu godinu zaredom najprodavanije vozilo na tržištu za privatne kupce. Dacia je obnovila svoje klasike, Sandero i Sandero Stepway, i predstavila ih je krajem 2020. godine.

Dacijini novi benzinsko-plinski motori dostupni su za većinu modela u ponudi ECO-G koji čine više od 25 % ukupno prodatih vozila marke u Evropi.

Grupa je na neevropskom tržištu zabeležila pad od 16,5 %, ponajviše zbog pada prodaje od 45 % u Brazilu kao posledice okretanja najprofitabilnijim kanalima prodaje.

U Rusiji, drugom najvećem tržištu Grupe prema broju prodatih vozila, grupa Renault drži vodeći položaj sa ostvarenih 30,1 % tržišnog udela, što je povećanje od 1,2 postotna boda. Prodaja je pala za 5,5 % na tržištu koje beleži pad od 9,2 %.

LADA i dalje zauzima vodeće mesto na ruskom tržištu sa tržišnim udelom od 21,5 %. LADA Granta i LADA Vesta i dalje su dva najprodavanija vozila u Rusiji.

Renaultov tržišni udeo smanjen je za 0,2 postotna boda na 8 % u iščekivanju dolaska novog Dustera u prvoj polovini 2021.

Prodaja u Indiji pala je za 9,4 % na tržištu koje beleži pad od 18,8 %. Renault je tako ostvario tržišni udeo od 2,8 % (+0,3 postotna boda) zahvaljujući uspehu modela Triber. U prvoj polovini 2021. godine ponuda Renaultovih modela (Kwid, Duster, Triber) će se proširiti potpuno novim SUV-om Kiger.

Grupa je i dalje predvodnik u Turskoj čije se tržište snažno oporavlja.

Renault Samsung Motors ostvario je rast prodaje u Južnoj Koreji od 14,2 % na tržištu koje beleži rast od 5,5 %, i to zahvaljujući uspehu novog modela XMR koji je predstavljen u martu 2020.

 

Prodaja prema marki
Godina do kraja decembra*
2020.2019.% var.
RENAULT
Putnička vozila1.473.4971.942.328–24,1
Laka komercijalna vozila313.624411.963–23,9
Putnička vozila + laka komercijalna vozila1.787.1212.354.291–24,1
DACIA
Putnička vozila484.097689.287–29,8
Laka komercijalna vozila36.66846.020–20,3
Putnička vozila + laka komercijalna vozila520.765735.307–29,2
RENAULT SAMSUNG MOTORS
Putnička vozila90.30079.081+14,2
ALPINE
Putnička vozila1.5264.832–68,4
LADA
Putnička vozila369.536400.308–7,7
Laka komercijalna vozila14.44712.662+14,1
Putnička vozila + laka komercijalna vozila383.983412.970–7,0
AVTOVAZ   
Putnička vozila9.8231.354+625,5
JINBEI&HUASONG
Putnička vozila2.0698.449–75,5
Laka komercijalna vozila154.262153.452+0,5
Putnička vozila + laka komercijalna vozila156.331161.901–3,4
RENAULT GROUP
Putnička vozila2.430.8483.125.639–22,2
Laka komercijalna vozila519.001624.097–16,8
Putnička vozila + laka komercijalna vozila2.949.8493.749.736–21,3
*Privremeni podaci

 

 

Prodaja grupe prema regiji, putnička vozila + laka komercijalna vozila
Godina do kraja decembra*
2020.2019.% var.
Francuska535.591689.723–23,3
Evropa** (ne uklj. Francusku)908.3261.247.110–27,2
Ukupno Francuska + Evropa1.443.9171.945.833–25,8
Afrika, Bliski istok, Indija – Pacifik346.207451.282–23,3
Evroazija743.519748.486–0,7
Amerika260.478424.564–38,6
Kina155.728179.571–13,3
Ukupno ne uklj. Francusku + Evropu
1.505.932

1.803.903

–16,5
Svet2.949.8493.749.736
–21,3
* Privremeni podaci o prodaji
** Evropa = Evropska unija (ne uljučujući Francusku, Rumuniju i Bugarsku) + Island, Norveška, Švajcarska, Velika Britanija, Srbija i balkanske zemlje

 

 

Grupa Renault: 15 tržišta – godina do kraja decembra 2020.
 Godina do kraja decembra 2020.Prodaja*Trž. Udeo putnička vozila + laka komercijalna vozila (%)
(broj vozila)
1.FRANCUSKA535.59126,1
2.RUSIJA480.74230,1
3.NEMAČKA204.9336,4
4.KINA155.6710,7
5.ITALIJA154.82010,0
6.TURSKA132.47117,2
7.BRAZIL131.4866,8
8.ŠPANIJA I KANARSKA OSTRVA123.63812,2
9.JUŽNA KOREJA95.9395,2
10.INDIJA80.5182,8
11.VELIKA BRITANIJA74.4633,9
12.BELGIJA I LUKSEMBURG65.82311,8
13.RUMUNIJA59.18040,5
14.MAROKO54.73041,1
15.POLJSKA51.50510,6
*Prodajni rezultati za 2020. godinu do kraja decembra, ne uključujući Twizy

 

Renault Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *