Izveštaj o korporativnoj društvenoj odgovornosti za 2023. kompanije Stellantis naglašava snažne rezultate u postizanju ambicioznih ciljeva iz strateškog plana Dare Forward 2030

Stellantis je danas objavio svoj treći Izveštaj o korporativnoj društvenoj odgovornosti (CSR), koji prikazuje napredak koji je kompanija ostvarila u aktivnostima održivosti usmerenim ka boljem društvu za sve.

„Iako je mobilnost polazni element u našem pristupu održivom napretku, takođe radimo na tome da napravimo promene u našem poslovanju i našim zajednicama – bilo smanjenjem našeg uticaja na životnu sredinu, izgradnjom inkluzivnijeg radnog mesta, ili podrškom zajednicama koje su nam domaćini,“ rekao je Karlos (Carlos) Tavares, glavni izvršni direktor kompanije Stellantis. „Napredak u ovim oblastima ključan je za uspešno pružanje pristupačne mobilnosti našim kupcima i obezbeđuje da će naše zainteresovane strane nastaviti da podržavaju naše poslovanje.“

CSR aktivnosti u potpunosti su integrisane u  Dare Forward 2030, dugoročni strateški plan kompanije. U 2023. godini, ključne CSR inicijative obuhvatale su:

  • Smanjenje globalnog karbonskog otiska (svi opsezi) u skladu sa planom kompanije da postigne nulte neto emisije ugljenika do 2038.: apsolutni globalni otisak ugljenika (u ekvivalentu CO2) smanjen za 12,6% u 2023. u odnosu na 2021.
  • Masovna upotreba dekarbonizovane električne energije u procesima kompanije sa ciljem od 100% do 2030. godine.  U 2023. godini dostignuto je 58%, što je doprinelo smanjenju apsolutnih emisija tCO2  za 20% u okviru industrijskog karbonskog otiska (opsezi 1 i 2) u odnosu na 2021. godinu.
  • Razvoj aktivnosti cirkularne ekonomije:  U 2023. godini reciklirano je više od dva miliona delova (uključujući katalizatore, branike od plastike, aluminijumske felne i baterije visokog napona) u četiri regiona (Proširena Evropa, Severna Amerika, Južna Amerika i Bliski istok i Afrika). Stellantis je otvorio svoj prvi SUSTAINera Centar za cirkularnu ekonomiju u Mirafioriju, u Italiji, koji je počeo sa remanufakturom motora, menjača i EV baterija, kao i obnavljanjem i rasklapanjem vozila.
  • Strukturiran plan za elektrifikaciju vozila koji obuhvata sve brendove sa 30 modela električnih vozila na baterije (BEV) dostupnih do kraja 2023. godine, sa povećanjem za 18 u 2024. godini, kako bi se dostiglo 48.  Prošle godine, prodaja BEV vozila je porasla za 21% globalno, pri čemu je 18,5% putničkih automobila prodato u Evropi (EU27 bez Malte i Norveške, sa Islandom, UK i Švajcarskom) i 11,2% putničkih automobila i lakih kamiona prodato u SAD bila su električna ili plug-in hibridna vozila zahvaljujući rastućem portfoliju.
  • Sveobuhvatna strategija razvoja ljudskih resursa se oslanja na četiri stuba: angažovanje u održivoj transformaciji zasnovanoj na konstruktivnom socijalnom dijalogu; privlačenje, razvoj i zadržavanje talenata, uključujući ponudu od 2.9 miliona sati obuke; osnaživanje raznolikosti i inkluzije, pri čemu žene sada zauzimaju 30% rukovodećih pozicija; i promocija sigurnosti, zdravlja i dobrobiti na radnom mestu.
  • Snažno praćenje i sprovođenje Smernica za odgovornu nabavku kompanije Stellantis: 3,461 grupa dobavljača je analizirana od strane EcoVadis platforme, što je jednako više od 89% godišnje kupovne vrednosti. Rezultati pokazuju da dobavljači kompanije Stellantis imaju bolje ocene u kriterijumima korporativne društvene odgovornosti u poređenju sa EcoVadis referentnim vrednostima.
  • Posvećenost zajednicama: Obezbeđeno je više od 18,5 miliona evra za podršku 366 filantropskih projekata fokusiranih na obrazovanje i 5.174 zaposlenih kompanije Stellantis koji učestvuju u volonterskim programima. U okviru Stellantis nagrada za studente nagrađeno je više od 600 članova porodica zaposlenih zbog posvećenosti kontinuiranom učenju i obrazovanju, a Stellantis Fondacija je uspostavila partnerstvo sa CERN-om kako bi otvorila „Kapiju nauke“ (Science Gateway) u Ženevi, svoj novi centar za popularizaciju nauke

Tokom 2023. godine, Stellantis je takođe održao prvo izdanje Foruma o slobodi mobilnosti, inicijativu dijaloga zainteresovanih strana, kako bi doprineo javnoj raspravi o slobodi mobilnosti u dekarbonizovanom svetu. Raznoliki, stručni učesnici koji predstavljaju industriju, akademsku zajednicu, vladu i civilno društvo diskutovali su o svojim idejama tokom direktnog prenosa uživo na temu: „U dekarbonizovanom svetu, da li će sloboda mobilnosti biti dostupna samo nekolicini srećnika?“  Druga debata održana je 3. aprila 2024. godine na temu: „Kako će naša planeta zadovoljiti potrebe mobilnosti osam milijardi ljudi?“

Izveštaj o korporativnoj društvenoj odgovornosti odražava predanost kompanije Stellantis kulturi integriteta, odgovornosti i etičkog ponašanja u svim oblastima i duž celokupnog lanca vrednosti, i deo je napora kompanije da postane još ekološki osvešćenija, društveno odgovornija i ekonomski održivija.

 

Stellantis Sbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *