Pre dve godine, na istom ovom mestu, pod kupolama Beogradskog sajma, uživali smo u 52. Međunarodnom salonu automobila. Obzirom da se ova manifestacija održava svake druge godine ponekad se čekanje oduži, ali ovaj put se zaista isplatilo. Najave za ovogodišnji salon su obećavale, a da su očekivanja više nego ispunjena imali smo priliku da se uverimo dan pre otvaranja.
Red nalaže da krenemo od hale 3, u kojoj tradicionalno izlaže Mercedes-Benz, a tu se održala i prva konferencija za novinare tokom novinarskog dana. Pored već poznatih modela, koje smo imali priliku da vidimo i ranije, prikazano je i nekoliko noviteta kao i ekskluzivnih vozila. Pre svega tu mislimo na luksuzni Maybach S 500 koji, iako sadrži prepoznatljive Mercedesove elemente, izdvaja se od ostalih modela.
Drugi ekskluzivni model je specijalna verzija G-Klase sa oznakom G 500 4×4². Odlikuju ga točkovi prečnika 22 inča sa širinom od 335 milimetara, a ispod haube se nalazi V8 motor snage 422 KS koji pokreće sva četiri točka preko sistema sa tri blokirajuća diferencijala.
Posetioci imaju priliku premijerno da vide dva nova modela koji pripadaju E klasi, a to su E-Klasa All-Terrain i E-Klasa Coupé. Poseban deo izložbenog prostora predviđen je za V-Klasu, Vito Mixto i Citan Mixto kao Mercedes-Benz kolekciju i specijalno opremljenu E-Klasu. Ne smemo zaboraviti ni dva vozila marke smart koja su takođe izložena u ovoj hali.
Iz hale 3 selimo se u halu 5 gde nas čekaju vozila marke Volkswagen, Audi i Seat. Takođe tradicionalno u ovoj hali predstavljena su vozila VW grupe, a ove godine imamo priliku i da vidimo premijerno nekoliko modela, od kojih izdvajamo novi VW Golf, Audi Q2 i Seat Ateca koji smo nedavno imali na testu.
Novi Golf izložen je u nekoliko verzija, a svakako su najzanimljiviji R, GTI i GTD koji su i istaknuti u centralnom delu Volkswagen štanda.
Pored novog Golfa izloženi su i ostali dobro poznati modeli najvećeg nemačkog proizvođača. Vozila izložena u skupljim paketima opreme ostavljaju upečatljiv utisak iako neke modele viđamo svakodnevno na ulici. Ono što će iznenaditi potencijalne kupce su cene, ali svakako to ne treba da ih brine jer se ova vozila nude i uz povoljne uslove finansiranja.
Audi je pored mnogih drugih modela izložio i R8 V10 Plus, najsnažniju verziju modela R8 koji iako nije najskuplji svakako je među najbržim automobilima na sajmu sa ubrzanjem od samo 3.2 s do stotke i maksimalnom brzinom od 330 km/h.
Od ostalih Audijevih modela izdvajamo potpuno novi Q2 koga čeka ljuta borba u segmentu koji broji sve veći broj konkurenata, ali je svakako u prednosti zbog Audijevog iskustva sa dobro nam poznatim Q modelima koji se takođe mogu videti u hali 5.
Ne smemo zaboraviti ni popularni A5 koji je restilizovan i na sajmu izložen u coupe i sportback verziji.
Seat je izložio dobro nam poznatu Ibizu i Leon, ali u FR verziji, a posebno je istaknut model Ateca. Prvi Seatov SUV pobrao je simpatije svih koji su imali prilike da ga bliže upoznaju, pa i naše tokom testa. U Seatu očekuju mnogo od ovog modela, a posetioci imaju priliku da ga detaljno pogledaju, a od ljubznog osoblja dobiju sve informacije o cenama i uslovima kupovine.
Nakon Mercedesa i Audija pravo mesto za nastavak je svakako hala 2A odnosno BMW hala. Prvi put ove godine BMW je zakupio celu halu u kojoj je izložena celokupna gama modela za naše tržište plus nekoliko ekskluzivnih modela. Pored premijerno prikazane serije 5 u BMW hali može se videti i ekskluzivni modeli Serije 7, Mont Blanc edicije, u individualnom paketu opreme.
Zatim, za ljubitelje najsnažnijih BMW modela, tu je nekoliko BMW M i M performance modela, BMW M6, M550xi i M2 Coupe. Svaki je na svoj način poseban i zaista je lepo videti ih sve na jednom mestu.
Pored vozila marke BMW ovde posetioci mogu videti i MINI vozila, od kojih izdvajamo MINI Cabrio i John Cooper Works Hatch, dok se na centralnom mestu MINI štanda nalazi MINI Countryman koji je nedavno predstavljen u Srbiji.
Posebno mesto u hali 2A zauzeo je G(h)ost. Naime, kompanija Delta Motors je pored BMW i MINI vozila koja zastupa u Srbiji, odlučila da publici predstavi i jedan Rolls Royce. U pitanju je model Ghost, za koji možemo slobodno da kažemo da je pobudio najviše interesovanja među novinarima, a sigurno i među posetiocima.
Nešto dalje, u najvećoj hali pod brojem 1, nalazi se najveći broj izlagača. Na štandu Toyote mogu se videti svi aktuelni modeli, a posebnu pažnju poklanjamo novoj Toyoti C-HR, krosoveru koji mami svojim dizajnom i prava je zvezda na štandu Toyote. Tu je i restilizovana Corolla, kao i svi ostali dobro nam poznati modeli.
Napomenućemo da je Toyota globalni partner OI u Tokiju 2020 te je upravo na salonu automobila potpisan ugovor o saradnji između Toyote Srbija i Olimpijskog komiteta, kao i Paraolimpijskog komiteta Srbije.
I drugi veliki japanski proizvođač, Honda, se nalazi u neposrednoj blizini. Na Hondinom štandu posetioci mogu videti premijerno novi Civic, a ekskluzivno je izložena i Honda NSX, sportski hibridni superautomobil. Tu su i ostali Hondini modeli, ali NSX odvlači najviše pažnje, ako ne računamo uvek atraktivne Honda devojke.
Novi Civic je zaista nov, u svakom pogledu. Potpuno nova platforma, novi benzinski turbo motori i mnoštvo opreme već od najnižeg paketa opreme. Cena koja kreće od 20.490 evra za osnovni model sa 1.0 turbo motorom snage 129 KS, a mi se nadamo da ćemo ubrzo posle sajma i testirati novi Civic te vam preneti utiske.
Još jedan japanski brend se nalazi odmah pored, u pitanju je Mitsubishi. Na njihovom štandu su izloženi takođe svi modeli prisutni na našem tržištu. Ovaj proizvođač blago je redizajnirao gotovo sve modele tako da iako nisu vidne na prvi pogled ipak postoje brojne novine.
PSA grupacija svakako ima šta da pokaže na ovom salonu automobila. Na štandu Peugeota centralno mesto zauzima model 3008 koji je proglašen za automobil godine u Evropi, ali i u Srbiji.
Premijerno je predstavljen novi 5008, a tu je i restilizovani 301, kao i ostali modeli iz game. Iako nije među najvećima, štand Peugeota je svakako među najlepšim štandovima ovogodišnjeg salona automobila.
Potpuno novi C3 zauzima centralnu poziciju na štandu Citroena, te svojim zanimljivim i dopadljivim dizajnom zasigurno privlači pažnju posetilaca.
Tu su naravno i drugi modeli Citroena zastupljeni na našem tržištu poput uvek zanimljivog C4 Picassa.
U neposrednoj blizini izloženi su modeli Jaguara i Land Rovera koji imaju novog zastupnika, firmu British Motors. Izloženo je nekoliko atratktivnih modela ova dva proizvođača, a posebno možemo da izdvojimo Jaguar F-Pace, novi model u Jaguarovoj gami.
I Suzuki izlaže svoja vozila, a pored popularne SX4-S Cross, zatim Vitare koja je izložena u nekoliko verzija, kao i Swifta, a tu je i novi Ignis.
Potpuno novi Ignis, zanimljivog dizajna, zasigurno će privući pažnju posetilaca, a nadamo se i potencijalnih kupaca.
Hyundai je na ovom salonu automobila pored svih aktuelnih modela na domaćem tržištu premijerno prikazao najnoviji i30. Model koji je najviše zaslužan za proboj Hyundaija na evropkom tržištu u poslednjoj generaciji donosi mnogo toga novog.
Renault je takođe izložio kompletnu gamu vozila za naše tržište. Pored Kadjara koji je predstavljen prošle godine tu je sada i novi Koleos, a prisutni su i Scenic, Espace, Clio, novi Megane i limuzina Talisman.
Uz Renault se nalazi i štand Dacie gde posetioci mogu videti dobro modele ovog rumunskog proizvođača pod patronatom Renault-Nissan grupacije. Tu su Logan, Sandero i Duster, a Dacia vozila su i dalje među najpovoljnijima na tržištu.
Na Fordovom štandu takođe se mogu videti novi modeli, poput Forda Edge ali i ekskluzivni modeli poput Mustanga i Focusa ST koji sigurno privlače pažnju publike. SUV modeli su takođe u centru pažnje.
Zasigurno da je štand Škode među najzanimljivijima u hali 1, jer je Škoda predstavila restilizovanu Octaviu kao i potpuno novi model pod imenom Kodiaq.
Oba modela su privukla puno pažnje novinara i sigurni smo da će i posetioci ovogodišnjeg salona u velikom broju posetiti Škodin štand.
I na štandu Alfa Romeo prikazano je nekoliko modela, od kojih izdvajamo Giuliu i Stelvio, koji su premijerno prikazani domaćoj publici.
Uz Alfu tu je i Jeep, što nije slučajno obzirom da oba proizvođača pripadaju istoj grupaciji, Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Na štandu Jeep-a ljubitelji ovih vozila mogu videti najnovije modele ovog američkog proizvođača.
Između hale 1 i poslednje hale pod brojem 4 čeka jedno iznenađenje u vidu pravog pravcatog Ferrarija i to model 488 Spider, koji je stigao u organizaciji SAT Media grupe.
Dalje, u hali 4 takođe puno noviteta. Krenimo od korejske Kije koja nas je i ove godine obradovala sa jednim potpuno novim modelom koji se takmiči u klasi crosovera, a nosi naziv Niro.
Premijerno je predstavljena i nova generacija modela Rio, a model Optima predstavljen je u dve nove verzije, kao Sportswagon i plug-in hibrid.
Opel je odmah iza salona u Ženevi predstavio i našem tržištu potpuno novu Insigniu koja je svakako jedna od zvezda ovogodišnjeg salona automobila.
Pored Insignie tu su i brojni drugi modeli za koje vlada veliko interesovanje, o čemu govori rast prodaje Opelovih vozila, a pored putničkog programa Opel je u hali 4 izložio i svoj komercijalni program.
Značajan nastup na ovogodišnjem salonu automobila svakako ima i Fiat sa svojom gamom, a posebnu pažnju na štandu Fiata privlači 124 Spider u društvu modela 500 Abarth.
Izložena je kompletna Tipo porodica, a sa jednim Tipom smo se nedavno družili na test vožnji o čemu će te čitati uskoro na našem blogu.
Uz Fiatovu akciju kupovine vozila uz reciklažu svi Fiat modeli su sada još povoljniji za kupovinu te verujemo da će i interesovanje posetilaca i kupaca biti veliko.
Još nekoliko proizvođača našlo je svoje mesto u hali 4. Pre svega to je Mazda, koja je takođe izložila celokupan program ali i novi MX-5 koji je uvek atraktivan, a bolji poznavaoci znaju da je reč o izuzetnom automobilu.
Nešto dalje mogu se videti modeli Nissana koji je za ovogodišnji salon spremio iznenađenje u vidu još jednog supersportskog automobila. Naravno, u pitanju je GT-R. Tu su naravno i ostali dobro poznati modeli ovog proizvođača.
Odmah pored mogu se mogu videti modeli i Infinitija i Volvoa, koji takođe imaju šta da prikažu domaćoj publici. Iako nisu preterano zastupljeni na našem tržištu ovi brendovi imaju svoje kupce.
Značajan nastup i premijeru na ovogodišnjem salonu automobila imao je i Isuzu na čijem štandu se može videti aktuelni i novi model modela D-Max u više karoserijskih verzija.
Poseban novitet kod ovog modela za ovu godinu predstavlja 1,9-litarski Ddi Euro 6 motoro potpuno nove generacije koji stiže kao zamena za 2.5 dizel motor koji se do sada ugrađivao. Kompanija Trio Motors, zastupnik Isuzu vozila za Srbiju, pripremila je specijalne sajamske cene za kupovinu Isuzu vozila.
Ljubitelji Lade takođe mogu pogledati njihova vozila na ovogodišnjem salonu.
Na kraju ovog iscrpnog izveštaja, ako podvučemo crtu verujem da će te se i vi složiti sa napisanim na početku. Ovogodišnji salon automobila zaista je prevazišao sva očekivanja i omogućio svim ljubiteljima automobila da na jednom mestu vide brojne modele, od Lade do Rolls Royce-a, kao i brojne novitete od kojih su mnogi tek nedavno otkriveni na čuvenom ženevskom salonu. Za one koji još uvek nisu stigli da odu, požurite jer ae svetla gase u nedelju 02. aprila, a treba ponovo čekati dve godine do novog Međunarodnog salona automobila.
Galeriju hostesa na salonu automobila možete pogledati OVDE.
Tekst i fotografije: Željko Jelisavac