Jaguar proslavlja uz F-PACE 90th Anniversary Edition

Jaguar slavi 90 godina revolucionarnog dizajna, performansi i inovacija na svom putu prema potpuno električnoj budućnosti, sa novim posebnim izdanjem jednog od svojih najuspešnijih vozila – SUV-a luksuznih performansi F-PACE.

Konačni model F-PACE-a uz 90th Anniversary Edition (dostupno na svim modelima osim 400SPORT i SVR) odlikuje se suptilnim oznakama, spoljnim detaljima R-Dynamic i izborom opcija uključujući Diamond Turned alu felne, zatamnjena stakla, panoramski krov i tehnologiju 3D Surround Camera. U enterijeru, potporna sportska sedišta sa kontrastnim prošivima, plafonska obloga Ebony i aluminijumski unutrašnji ukrasi pružaju luksuzno okruženje.

Klijenti mogu da biraju između specifikacija S, SE i HSE sa izborom raznih motora – uključujući blagi hibrid i plug-in električni hibrid. Plug-in električni hibrid nudi domet vožnje do 64 kilometara (40 milja) (po WLTP-u) samo na električni pogon, i sposobnost za brzo DC punjenje baterije od 0 do 80% za samo 30 minuta.

Na vrhu linije F-PACE je SVR 575 Edition koji odaje počast motoru sa unutrašnjim sagorevanjem svojim snažnim superpunjenim V8, koji pruža legendarne performanse i – zahvaljujući svom Aktivnom auspuhu sa varijabilnim upravljanjem ventilima – prikladnu zvučnu pozadinu.

U srcu F-PACE-a SVR su performanse, a pokreće ga Jaguarov karakteristični 5,0-litarski superpunjeni V8. SVR 575 Edition, sa povećanjem snage od 25 KS na 575 KS, najsnažniji je F-PACE do sada, pružajući jedinstveni spoj performansi i uzbuđenja. Uz okretni momenat od 700 Nm, može da ubrza 0–100 km/h za samo 4,0 sekunde (0–60 mph za 3,8 sekundi).

SVR 575 Edition koristi jedinstvenu SVR karoseriju sa prednjim branikom optimizovanim za performanse, Paketom eksterijera Black sa crnim okvirom rešetke i rešetkama na poklopcu motora, kao i zadnjim branikom SVR sa crnim detaljima. SVR 575 Edition takođe ima 22-inčne kovane alu felne sa Diamond Turned obradom i Saten Technical sivim kontrastom.

U enterijeru su sedišta presvučena kožom Suedecloth i Windsor, grejana i hlađena sa električnim podešavanjem na 14 načina – pružajući taktilnu udobnost, takođe uz dostupna sedišta presvučena poluanilinskom kožom. Upravljač krasi SVR oznaka, dok je aluminijumska obloga jedinstvena za SVR modele.

Roudon Glover, generalni direktor Jaguara, rekao je: “F-PACE je novim klijentima ovog brenda dao izbor modela od efikasnog plug-in električnog hibrida do F-PACE-a SVR visokih performansi. Njegov svojstveni kvalitet i liderstvo u dizajnu oduševljavaju naše klijente širom sveta.

Dok se pripremamo za potpuno električnu budućnost, 90th Anniversary Edition je primerena počast za devet decenija revolucionarnog dizajna, performansi i inovacija.“ F-PACE 90th Anniversary Edition i SVR 575 Edition biće dostupni za naručivanje od 16. maja 2024. na www.jaguar.com

90 godina Jaguarovih inovacija

Iza F-PACE-a 90th Anniversary Edition je priča koja obuhvata devet decenija liderstva u automobilizmu – od 1935. do 2025.. Kao prvi Jaguarov SUV, zauzima posebno mesto u Jaguarovoj baštini, među vrhunskim linijama vozila i inovacijama.

Jaguarov pionirski duh vuče korene iz 30-ih godina XX veka, a sve je ubrzano 40-ih godina sa razvojem motora XK koji će se proizvoditi sledećih 40 godina i biti okosnica uspeha u moto-sportu.
Jaguarov prvi sportski automobil bio je roadster dvosed, prefinjen i udoban bez premca. U prvih 240 automobila ugrađena je ručno izrađena aluminijumska karoserija, i odlikovali su se potpuno novim 3,4-litarskim motorom od 160 KS – rednim šestocilindričnim motorom XK sa dve bregaste osovine u glavi motora. Zbog brzine od 120 mph (193 km/h), XK120 je bio najbrži serijski proizvedeni automobil na svetu. Kako bi to i dokazao, Jaguar je vozio taj automobil na zatvorenom auto-putu u Jabeki u Belgiji – i postigao 126 mph (202 km/h). Pobede na alpskim relijima 1951. i 1952. bile su među brojnim uspesima XK120 postignutim u moto-sportu.

Godine 1951. je C-type sa svojim višecevnim trouglastim okvirom koji mu je smanjio težinu postao prvi Jaguar koji je osvojio 24 sata trke Le Man, i to u svom prvom pokušaju – pri tome oborivši rekorde u pređenoj udaljenosti i prosečnoj brzini. Posle te pobede, Jaguarovi inženjeri razvili su novu tehnologiju disk kočnica u saradnji sa Danlopom. U Remsu 1952. godine C-type postao je prvo vozilo sa disk kočnicama koje je pobedilo u nekoj međunarodnoj trci.

Kao jedno od najpoznatijih vozila na svetu, Jaguar E-type predstavljen je 1961. godine – postavljajući nove standarde automobilskog dizajna i performansi. Tokom 14 godina proizvedeno ih je više od 70.000. U ponudi kao roadster dvosed ili kupe sa tvrdim krovom, njegov legendarni dizajn bio je rezultat potpune opsednutosti aerodinamikom. Sa 3,8-litarskim motorom od 265 KS i verzijom XK motora sa tri karburatora, imao je sposobnost ubrzanja od 0 do 60 mph za 6,9 sekundi. Godine 1964. zapremina modela XK povećana je na 4,2 litre, a zatim se 1966. liniji pridružio kupe 2 + 2 sa tvrdim krovom. U obliku serije 3, E-type je postao prvi Jaguar koji je koristio novi, potpuno aluminijumski 5,3-litarski V12, koji je bez napora razvijao 272 KS i postavio nova merila za uglađenost i prefinjenost.

Još jedan Jaguar koji je preuzeo titulu najbržeg vozila na svetu bio je XJ220. Sa početkom proizvodnje 1992. godine, XJ220 je konstruisan korišćenjem napredne aluminijumske konstrukcije u obliku saća, što mu je dalo i ogromnu snagu i malu težinu od samo 1.470 kg. Postigavši na testovima 1991. godine najveću brzinu od 213 mph, i dalje je do sada najbrži Jaguarov proizvodni automobil. Čuveni 5,0-litarski motor V8 lansiran je 2009. godine, zamenivši vrlo uspešan 4,2-litarski Jaguar V8. Kao i njegov prethodnik, aluminijumski motor sa četiri bregaste osovine i 32 ventila izvorno je bio ponuđen u verzijama sa vazdušnim hlađenjem i kompresorom – u brojnim Jaguarovim vozilima – nudeći više snage, više okretnog momenta i izraženiju prefinjenost. Taj motor se ugrađuje u model F-TYPE od 2012. godine, a u model F-PACE SVR od 2018.

Revolucionarna inženjerska dostignuća nastavljena su kada je Jaguar 2018. godine predstavio jedno od prvih premium električnih vozila na svetu – I-PACE. Koristeći prilagođenu EV aluminijumsku arhitekturu, to je Jaguarova torziono najčvršća konstrukcija do sada, sa raspodelom težine 50 : 50 i twin motorima koje je projektovao Jaguar a isporučuju 400 KS i 696 Nm. Od predstavljanja, I-PACE je osvojio više od 90 nagrada uključujući i neviđeni trostruki uspeh 2019. na dodeli nagrada za Svetski automobil godine, osvojivši nagrade za Svetski automobilski dizajn godine, Svetski zeleni automobil i Svetski automobil godine, kao i nagradu Evropski automobil godine 2019. Od 2025. godine Jaguar će se transformisati u potpuno električni luksuzni brend, sa jedinstveno izražajnim vozilima koja definišu revolucionarne tehnologije i vizionarski dizajn.

** Vrednosti dometa samo za EV su brojke po EU WLTP-u (TEL) za kombinovanu vožnju
Napomena: Podaci o EV dometu zasnivaju se na proizvodnom vozilu na standardizovanoj ruti. Ostvareni domet razlikovaće se zavisno od vozila i stanja baterije, stvarne rute, kao i okruženja i stila vožnje. Prikazane količine rezultat su službenih ispitivanja proizvođača u skladu sa zakonodavstvom EU. Samo u svrhu upoređenja. Stvarne brojke mogu se razlikovati. CO 2, ekonomičnost potrošnje goriva, potrošnja energije i domet mogu se razlikovati zavisno od faktora kao što su stil vožnje, uslovi okoline, opterećenje, oprema točkova i ugrađena dodatna oprema

Jaguar Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *