Južnokorejski proizvođač automobila Kia je prošle sedmice evropskoj javnosti predstavila čak tri nove varijante limuzine Optima – hibridnu Optimu Plug-in Hybrid, karavansku Optimu Sportswagon i sportsku varijantu Optima GT.
Plug-in Hybrid među vodećim u D klasi po dometu
Novu hibridnu Optimu odlikuje veliki domet, za kojeg su zaslužni elektro motor i učinkoviti 2,0-litarski benzinski motor s direktnim ubrizgavanjem goriva. Na električni pogon Optima uz nulte emisije CO2 omogućava više od 54 km vožnje, što fizičkim i flotnim kupcima pruža veoma niske troškove održavanja.
Kod nas već sredinom novembra
Kijin prvi priključni hibrid, kojeg kod nas i drugde u Evropi očekujemo već sredinom novembra, odlikuju atraktivan izgled, izvanredan doživljaj vozača, niski troškovi održavanja i minimalan uticaj na okolinu. Hibridna Optima, na početku samo kao limuzina (iduće godine dobija i karavansku varijantu), od obične Optime vizuelno se razlikuje po nekoliko spoljnih detalja (najprimetnije su plave crte na maski, bokovima i zadnjem delu, gde je i oznaka ‘EcoPlugin’), koji osim vizuelnog utiska doprinose i smanjenju koeficijenta otpora vazduha.
Novo vozilo pokreće litijum-polimerski baterijski sklop kapaciteta 9,8 kWh, uparen sa 50-kilovatnim elektro motorom, koji samo na struju može preći 54 km pri brzini od 120 km/h, a to ga svrstava među vodeće u klasi po dometu isključivo s pogonom na struju. Kada nestane struje pali se inovativni 2,0-litarski benzinski GDI četverocilindraš s oznakom ‘Nu’ sa 156 konjskih snaga i obrtnim momentom od 189 Nm. Kao i kod obične varijante i hibrid prenosi snagu preko 6-stepenog automatskog menjača. Ukupna snaga motora iznosi 205 KS pri 6.000 obrtaja u minutu, dok je najveći obrtni moment 375 Nm pri 2.300 obr./min. Uprkos tome što ubrzanje kod 1.705 kg teške limuzine nije od primarnog značaja hibrid od 0 do100 km/h ubrzava za 9,4 sekunda, što je 0,6 sekunda brže nego kod prethodnika – paralelnog hibrida.
Novu hibridnu limuzinu odlikuje i inovativno skladištenje baterije iza zadnjih sedišta i u dvostrukom dnu zbog čega je u prtljažniku na raspolaganju solidnih 370 litara prtljažnog prostora. Kako smo se kod Kije već navikli i hibridna Optima donosi vrlo bogatu serijsku opremu. Ista između ostalog uključuje navigacioni sistem s 8-inčnim ekranom na dodir i DAB+ digitalni radio. To je ujedno i prvi model Kije, koji nudi Android Auto™, koji deluje na svim Android telefonima koje pokreće 5.0 (Lollipop) ili novije verzije, i Apple CarPlay™ (iPhone 5 ili noviji), koji će biti raspoloživ krajem godine. Android Auto™ korisniku omogućava povezivanje pametnog telefona i pristup aplikacijama pomoću ugrađenog infotainment sistema, kao npr. glasovno naređivanje navigaciji Google Maps, handsfree telefoniranje i tekstualne poruke i prepoznavanje glasa. Android Auto™ omogućava i emitovanje muzike iz Google Play Music. Apple CarPlay™, koji stiže krajem godine, omogućava potpuno glasovno naređivanje telefonu putem Siri, što uključuje npr. navigaciju preko Apple Maps, pozive i diktiranje teksta. Apple CarPlay™ podržava i ostale audio aplikacije, npr. emitovanje muzike ili audio knjiga, koje korisnik preuzme preko svojeg iPhonea.
Audio-navigacioni sistem nudi potpunu povezivost s najnovijim podacima (Kia Connected Services). Sistem, koji pruža TomTomTM, nudi puno toga, između ostalog: saobraćaj uživo, radarska upozorenja, lokalno pretraživanje i vremensku prognozu. Sistem je u Evropi potpuno bestplatan za sve kupce Optime 7 godina od dana kupovine. Audio sistem je serijski opremljen sa šest zvučnika, a kupci mogu dodatno naručiti vrhunski Harman Kardon Premium snage 590W, sa 10 zvučnika, spoljnim pojačalom, tehnologijom za obnovu muzičkih fajlova Clari-FiTM MP3 i naprednom Harman Kardon surround tehnologijom QuantumLogicTM.
Optima nudi bežično punjenje mobilnih uređaja, koje se nalazi u otvorenom pretincu centralne konzole. Bežični punjač snage 5W omogućava mobilno punjenje telefona. S ‘detekcijom stranog predmeta’ sistem punjenja se aktivira, kada u pretincu detektuje kompatibilan uređaj i korisnika upozori ako prilikom izlaska iz vozila u njemu ostavi telefon. Sistem na ekranu instrument ploče prikazuje stanje napunjenosti baterije i upotrebom bezbednosng sistema sprečava pregrevanje tokom punjenja.
Optima Sportswagon – elegantni karavan, namenjen isključivo za Evropu
Kia je prošle sedmice predstavila i karavansku varijantu Optime, koja se može pohvaliti deljivom zadnjom klupom (u omjeru 40:20:40) i velikim prtljažnikom zapremine 552 litra, koji se potpunim obaranjem zadnjih sedišta povećava na izdašnih 1.686 litara. Glavnina kupaca Optime u Evropi će se prema očekivanjima odlučiti za karavan, koji će kao i limuzina ponuditi sva tehnička i bezbednosna pomagala, uz savršen komfor. Tehnološka oprema između ostalog uključuje: napredni tempomat (ASCC), automatsko kočenje u nuždi (AEB), upozoravanje kod nenadane promene vozne trake (LKAS), automatsko paljenje i gašenje dugih svetala (HBA), upozoravanje na ograničenja brzine (SLIF), sistem za detekciju mrtvog ugla (BSD), upozoravanje na predmete u pokretu prilikom vožnje unazad (RCTA) i još puno toga.
Karavan Optima Sportswagon, kao i priključni hibrid, kod nas očekujemo sredinom novembra.
Kia Optima GT 2.0 T-GDI – najsnažnija Kia u Evropi
Optimu GT, namenjenu isključivo evropskom tržištu, pokreće Kijin novi 2.0 T-GDI benzinac. Motor, koji je u potpunosti izrađen od aluminijuma, proizvodi 245 konjskih snaga pri 6.000 obr./min, a može se pohvaliti najvećim obrtnim momentom od 350 Nm u intervalu između 1.350 i 4.000 obrtaja u minutu. Optima GT, koja će biti raspoloživa i kao limuzina i kao karavan, ovaj motor premijerno predstavlja u Evropi. Naime motor je razvijen za američko tržište, gde je Optima jedna od najprodavanijih limuzina. Optima GT prosečno troši samo 8,2 l/100 km, uz emisije CO2 od 191 g/km (kombinovano, novi evropski vozni ciklus), a od 0 do 100 km/h potrebno joj je 7,4 sekunda (Sportswagon 7,6 sek. ). Zahvaljujući snažnom turbopunjaču za međuubrzanje od 60 do 100 km/h treba joj samo 3,7 sekunda (Sportswagon 3,8 sek.). Najveća brzina je elektronski ograničena na 240 km/h (Sportswagon 232 km/h), čime je GT najbrža Kia koju su ikad napravili za Evropu. S obzirom da se radi o ekskluzivnoj izvedbi Optima GT će za Kiju biti vrlo značajan dobitak, jer predstavlja Kijinu perjanicu, koja će u očima kupaca nesumnjivo podići imidž Optime i Kije kao brenda.
Kia u Evropi sa čak 10 modela i 17 varijanti
Sve tri varijante se sredinom novembra priključuju limuzini Optima i hibridnom krosoveru Niro i tako dodatno obogaćuju Kijinu gamu modela u Evropi, koju čini 10 modela i 17 varijanti.
Kia Motors PR