Nedavno je Kia u Evropi proizvela milionitog cee’da što je najveća prelomnica od 2006., kada su pokrenuli evropsku proizvodnju. cee’d je od svog dolaska pre devet godina odigrao važnu ulogu u Kijinom održivom rastu i uspehu.
Jubilarni milioniti cee’d, koji je stigao s Kijine proizvodne linije u Slovačkoj, bio je sportski biserno beli cee’d GT u petovratnoj varijanti.
I motor jubilarnog primerka – 1.6 T-GDI benzinski motor sa 204 konjske snage takođe proizvode u toj fabrici, a vozilo je namenjeno kupcu iz Holandije.
cee’d, koji predstavlja 21% Kijine ukupne prodaje u Evropi, proizvode isključivo za evropsko tržište i to u jednoj od najmodernijih fabrika automobila na svetu, u Žilini u Slovačkoj. U 2014. su ih prodali više od 75.960, što cee’da svrstava na drugo mjesto među Kijinim najprodavanijim modelima u Evropi. Prvi je već neko vreme sportski terenac Sportage, kojeg takođe proizvode u Žilini.
Artur Martins, podpredsednik marketinškog odeljenja u Kia Motors Europe, uz taj jubilej je rekao: “cee’d je Kiju postavio na mapu Evrope kao proizvođača vrlo kvalitetnih, lepo dizajniranih vozila i predstavlja jedan od ključnih razloga za naš konstantan rast i uspeh na Starom kontinentu. Čestitao bi svim kolegama u Kia Motors Slovakia na najnovijoj prelomnici i zahvalio milion strankama koje su cee’du omogućile da postane tako popularan model.” Martins je još dodao: “Otkako smo 2006. započeli proizvodnju cee’d je, zajedno s Sportswagenom i kupeovskim pro_cee’dom, prešao dug put i odveo nas u nove tržišne segmente. Naš GT model visokih perfomansi (u 3- i 5-vratnoj varijanti), lansiran 2013., predstavio nas je emocionalnim kupcima, koji traže atraktivan oblik i pravo vozačko iskustvo. Naši planovi za budućnost cee’da i dalje će uključivati razvoj modela, koji je postavio naše temelje na kojima smo gradili uspeh brenda Kia u Evropi.”
Krajem godine Kia će predstaviti seriju GT Line, koja je mešavina stila i sportskosti cee’da GT i pro_cee’da GT sa svestranošću običnog cee’da. Oprema GT Line biće na raspolaganju kod sva tri člana porodice cee’d.
Pored toga oprema cee’d GT Line ponudiće i downsized 1.0 T-GDI (turbo benzinski motor s direktnim ubrizgavanjem goriva) i novi 7-stepeni automatski menjač sa dvostrukim kvačilom. Novi motor i menjač napravljeni su zbog što manje potrošnje goriva i emisija, a istovremeno će vozaču nuditi izvanredne prerformanse i trenutni odaziv.
cee’d: glavna prelomnica u istoriji Kije
Dolazak cee’da označio je novu eru Kijinog rasta u Evropi, jer je to bio njen prvi model dizajniran i napravljen isključivo za to tržište. Dizajniran je u Kijinom dizajnerskom centru u Frankfurtu, a model je odmah premašio rastuća očekivanja Kijinih postojećih stranaka i privukao brojne evropske kupce koji do tada nisu ni razmišljali o kupovini Kije.
Ime cee’d proizlazi iz njegovih evropskih korena. Prilikom razvoja njegovo kodno ime je bilo ED (European Design), pred dolazak na tržište dobio je i prefiks ‘CE’, što predstavlja konstrukciju, razvoj i proizvodnju vozila i u za Community of Europe (Evropska zajednica).
To je bio instantni uspeh, jer su od decembra 2006. do proleća 2012. prodali čak 646.305 cee’dova 1. generacije. Druga generacija je već našla 353.695 kupca širom Evrope, kojima od samog početka nudi visoki kvalitet, elegantnu unutrašnjost, atraktivan spoljni izgled i širok izbor efikasnih motora. Kao i sve Kije koje se prodaju u Evropi i cee’d dolazi s jedinstvenom 7-godišnjom fabričkom garancijom (150.000 km, prve tri godine bez ograničenja kilometraže), koja važi za celo vozilo.
Tročlana porodica cee’d (5-vratni hatchback, 3-vratni kupe i karavan) 2013. je dobila „nabrijani“ naraštaj – cee’d GT i pro_cee’d GT, koji su Kijini prvi sportski modeli i takođe imaju evropsku dušu i telo.
Kia je prošle godine u slovačkoj fabrici proizvela više od 323.000 vozila i 493.000 motora (potonje proizvode i za sestrinski Hyundai), što predstavlja njihov 12-mesečni proizvodni rekord. Kia Motors Slovakia inače zapošljava više od 3.800 ljudi koji rade u tri smene.
Od početka proizvodnje porodica cee’d predstavlja više od polovine ukupne proizvodnje, ostalo čine Sportage i monovolumen Venga. Kije iz slovačke frabrike prodaju se u čak 76 država širom sveta, ali velika većina vozila ostaje u Evropi i Rusiji (Kia je zbog njene veličine tretira kao posebno tržište). Od 2006. godine je petina svih cee’dova otišla na rusko tržište (207.597 vozil), a slede Velika Britanija (102.858) i Nemačka (99.080).
Kia Srbija PR