Novi Porsche Panamera i Taycan stigli su u Srbiju

Porsche Centar Beograd organizovao je Porsche Media Day, povodom prezentacije dva nova modela, Panamera i Taycan. Imali smo veliku čast i zadovoljstvo da budemo prisutni na ovom izvanrednom događaju.

Predstavnici specijalizovanh medija okupili su se 18.06.202. u Porsche Centru Beograd, odakle su u koloni sa više različitih modela iz ponude Porschea, krenuli prema odredištu. Naravno, u koloni su bili i novi Taycan i Panamera, ali smo imali priliku da vozimo i druge modele.

Ovde ipak akcenat stavljamo na modele koji su prezentovani ovom prilikom.

Novi Porsche Taycan: poboljšan u svakom smislu

Porsche je Taycan modelima dao posebno opsežno ažuriranje. Nove verzije imaju više snage, veći domet, brže ubrzavaju i brže se pune uz veću stabilnost. Porsche stil je takođe izoštrio dizajn i jače razlikovao Turbo modele. Sve verzije Taycan-a imaju još opširniju listu standardne opreme i dolaze sa najnovijom generacijom Porsche Driver Experience-a sa poboljšanim konceptom prikaza i upravljanja.

 Sve tri varijante karoserije će imati brojne modifikacije od datuma lansiranja – Taycan sportski sedan, svestrani Taycan Cross Turismo, koji je dostupan sa paketom za terensku vožnju, i sportski, a ipak praktičan Taycan Sport Turismo. U svakom slučaju, dostupne su četiri opcije pogonskog sklopa, sa varijantama pogona na zadnje i sve točkove. Revidirane verzije će stići u Porsche centre od proleća 2024.

Na putu ka serijskoj proizvodnji, razvojni inženjeri i test vozači u kamufliranim testnim automobilima prešli su više od 3,6 miliona kilometara širom sveta da bi nastavili da poboljšavaju prvi potpuno električni sportski automobil iz Porsche-a. Proizvođač sportskih automobila proizveo je skoro 150.000 primeraka Taycan-a. Najvažnija pojedinačna tržišta za Taycan modele su trenutno SAD, Velika Britanija, Nemačka i Kina.

„Uveli smo novu eru e-mobilnosti sa Taycan-om krajem 2019. godine. On se odmah pokazao kao menjač igre i inovativni pionir u segmentu e-vozila“, kaže šef linije modela Kevin Giek. „Sada nastavljamo ovu priču o uspehu sa obimno ažuriranim Taycan-om. Linija modela dostigla je nove nivoe u pogledu performansi, sa izuzetnom dinamikom vožnje i užitkom u vožnji. U isto vreme, uspeli smo da značajno poboljšamo efikasnost, domet, svakodnevnu upotrebljivost i udobnost.”

 

Još bolje performanse

Svi ažurirani modeli ubrzavaju mnogo brže od svojih prethodnika. Dva primera sa oba kraja portfelja: kao sportske limuzine, Taican i Taican Turbo S dostižu 100 km/h sa mesta za samo 4,8 odnosno 2,4 sekunde. To ih čini 0,6 i 0,4 sekunde bržim od svojih prethodnika.

Sa novom funkcijom push-to-pass u paketu Sport Chrono, povećanje snage do 70 kV, u zavisnosti od modela, može se pozvati na 10 sekundi pritiskom na dugme. Povećane stope ubrzanja su generalno rezultat veće izlazne snage sistema. Na primer, osnovni Taycan isporučuje 60 kW više nego ranije. Kod modela Taycan Turbo S, to je dodatnih 140 kW sa Launch Control. Ovo povećava sistemsku snagu vrhunskog modela na 700 kW/952 PS.

 

Više od 35 odsto veći domet u odnosu na prethodnika

U zavisnosti od varijante karoserije i motora, WLTP domet je povećan na 678 km, što predstavlja povećanje od 175 km ili 35 procenata. Ažurirani Taycan ne samo da zahteva manje zaustavljanja zbog punjenja na dugim putovanjima nego njegov prethodnik, već se i brže puni: na 800-voltnim DC stanicama za punjenje, na primer, može se puniti do 320 kW. To je 50 kW više nego ranije. Prozor brzog punjenja nove baterije performansi je značajno proširen. To znači da se kapaciteti punjenja od preko 300 kW mogu održati do pet minuta, a veoma visoki kapaciteti punjenja se mogu postići brže, čak i na niskim temperaturama.

U zavisnosti od stila vožnje pojedinca, između ostalih varijabli, ovo može prepoloviti vreme potrebno za prelazak sa 10 na 80 odsto punjenja u poređenju sa prethodnim automobilom. U prvoj generaciji Taycan-a, vreme punjenja od 10 do 80 procenata SOC na 15 stepeni Celzijusa je 37 minuta. Pod istim uslovima, ažuriranom Taycan-u je potrebno samo 18 minuta uprkos većem kapacitetu baterije. Performance Battery Plus sada ima bruto kapacitet od 105 kWh, povećan sa 93 kWh.

 

Nova aktivna šasija

Svi ažurirani modeli Taycan standardno dolaze sa prilagodljivim vazdušnim oslanjanjem. Novo Porsche Active Ride vešanje se može naručiti kao opcija za verzije sa pogonom na sve točkove. Ovaj sistem nudi neviđen propusni opseg između udobnosti vožnje i dinamike vožnje.

Ogibljenje održava karoseriju Taycan-a u nivou u svakom trenutku, čak i tokom dinamičkih manevara kočenja, upravljanja i ubrzanja. Uz glatku vožnju, sistem skoro u potpunosti apsorbuje udarce. U dinamičnim situacijama vožnje, Porsche Active Ride vešanje obezbeđuje skoro savršenu vezu sa putem zahvaljujući izbalansiranoj raspodeli opterećenja točkova. Ako je aktiviran odgovarajući režim, vešanje može da kompenzuje pokrete naginjanja i kotrljanja kako bi se smanjile sile ubrzanja koje deluju na putnike.

 

Proširene mere efikasnosti

Istovremeno poboljšanje performansi i efikasnosti zavisi od brojnih faktora: naprednog pogonskog sklopa sa novim motorom na zadnjoj osovini sa do 80 kW više snage od svog prethodnika na svim modelima, modifikovanim impulsnim pretvaračem sa optimizovanim softverom, snažnijim baterijama, revidirano upravljanje toplotom, toplotna pumpa sledeće generacije i modifikovana strategija rekuperacije i pogona na sva četiri točka.

Maksimalni kapacitet rekuperacije tokom usporavanja pri velikim brzinama povećan je za više od 30 procenata sa 290 na 400 kW. Sve varijante sada dolaze kao standard sa aerodinamično optimizovanim točkovima i gumama sa smanjenim otporom kotrljanja. Novi 21-inčni točkovi i gume su posebno razvijeni za ovu svrhu.

 

Značajno poboljšana oprema manje težine

​Iako je težina modela manja i do 15 kilograma, standardna oprema je još obimnija nego ranije. Ambijentalno osvetljenje, ParkAssist sa kamerom za vožnju unazad, električni sklopivi spoljašnji retrovizori sa okružujućim osvetljenjem ogledala, grejanje prednjih sedišta, Porsche Intelligent Range Manager (PIRM), toplotna pumpa sa novim sistemom za hlađenje, ležište za pametni telefon za bežično punjenje, priključci za električno punjenje na vozaču i strane suvozača, prekidač za režim vožnje i Power Steering Plus su sada standardne karakteristike.

Osnovni modeli Taycan-a sada su takođe standardno opremljeni prilagodljivim vazdušnim oslanjanjem i aluminijumskim štitnicima za pragove vrata. Pored unapređene opreme, poboljšana specifikacija proizvoda uključuje bateriju povećanog kapaciteta, ali smanjene težine.

 

Još atraktivniji dizajn

Sa novim prednjim i zadnjim stilom sa novim farovima i zadnjim svetlima, stručnjaci iz Stile Porsche-a su dodatno usavršili čist, puristički dizajn Taycan-a. Nova prednja krila i ravniji farovi daju još veći naglasak na širinu Taycan-a.

Novi farovi imaju HD matričnu tehnologiju visoke rezolucije sa detaljnom optikom i sada prikazuju karakterističnu grafiku brenda u četiri tačke noću. Porsche logo na zadnjoj svetlosnoj traci ima trodimenzionalni dizajn sa staklenim izgledom. Osvetljena verzija ovoga je dostupna po prvi put, sa animacijama dobrodošlice/odlaska.

Među ostalim značajnim karakteristikama, naglašena boja Turbonite čini da se modeli Turbo i Turbo S razlikuju od ostalih verzija kako u eksterijeru tako i u unutrašnjosti.

 

Izmenjeno upravljanje i koncept displeja

Instrument tabla, centralni displej i opcioni displej putnika imaju optimizovan korisnički interfejs sa dodatnim funkcijama. Prekidač režima na volanu sada dolazi kao standard. Za modele Taycan opremljene paketom Sport Chrono i Performance Battery Plus, postoji specijalno dugme za prebacivanje na prekidaču režima.

Korišćenjem nove kontrolne poluge sa leve strane iza volana, kontrola sistema za pomoć vozaču je još intuitivnija. Apple CarPlay je dublje integrisan u displeje i funkcije vozila. Nova funkcija In-Car Video omogućava video strimovanje na centralnom displeju i displeju putnika.

 

Porsche predstavlja dva nova E-Hibrid modela Panamere

Porsche proširuje svoju portfolio modela Panamera sa 4 E-Hibrid i 4S E-Hibrid varijantama. Novi plug-in hibridi nude impresivno ubrzanje i performanse vožnje, kao i snažne E-performanse: električni domet je sada do 96 kilometara.

Porsche dalje proširuje svoju ponudu hibridnih vozila sportskom limuzinom Panamera. Kao deo strategije E-Performance, Panamera 4 E-Hibrid i Panamera 4S E-Hibrid su dodate u portfolio i odmah su postigle efekat. Ovo je Porsche-ov odgovor na posebno veliko interesovanje za efikasne i dinamične e-hibridne pogone na mnogim tržištima. Panamera će biti dostupna u ukupno četiri varijante performansi ove napredne tehnologije pogona.

 

 

Pogonski sistem: Optimizovane hibridne performanse

Panamera 4 E-Hybrid je posebno efikasana i prilagodljiva. Kako bi stvorio snažno ubrzanje, Porsche je kombinovao novi e-hibridni sistem sa značajno rekonstruisanim 2,9-litarskim V6 biturbo benzinskim motorom (224 kw/304 KS). Sistemska snaga od 346 kW (470 KS) i maksimalni obrtni moment od 650 Nm omogućavaju ubrzanje od nule do 100 km/h za 4,1 sekundu i maksimalnu brzinu od 280 km/h. Čisto električni domet Panamere 4 E-Hibrid se povećava na 96 kilometara u WLTP ciklusu (EAER grad)

Panamera 4S E-Hibrid stavlja veći fokus na dinamiku vožnje, kao i na kontinuiranu isporuku snage u gornjem opsegu obrtaja. Njen 2,9-litarski biturbo šestocilindrični motor isporučuje 260 kW (353 KS). Snaga sistema je 400 kW (544 KS), a maksimalni obrtni moment je 750 Nm. Ovo omogućava Panameri 4S E-Hibrid da ubrza od nule do 100 km/h za 3,7 sekundi i dostigne maksimalnu brzinu od 290 km/h.

U poređenju sa prethodnom generacijom, svi modeli Panamera E-Hibrid nude veći električni domet, brže punjenje, bolji odziv na gas i bolje performanse vožnje u gotovo svim disciplinama. Sa 25,9 kWh (bruto), nova baterija visokog napona pruža oko 45 odsto više kapaciteta u uporedivom prostoru. Istovremeno, novi ugrađeni AC-punjač od 11 kW skraćuje vreme punjenja na dva sata i 39 minuta. Sa 140 kW (190 KS) i 450 Nm obrtnog momenta, potpuno novi elektromotor nudi znatno više snage od svog prethodnika. Takođe, integrisan je u kućište na efikasan način i optimizovan za težinu, kao i u cirkulaciju ulja za hlađenje PDK menjača. Unutrašnji dizajn rotora (rotor se rotira unutar statora) smanjuje inerciju mase za 50 procenata, što poboljšava odziv gasa. Sa rekuperacijom do 88 kW, električni motor takođe doprinosi značajno povećanom električnom dometu modela Panamera E-Hibrid.

 

E-Hibrid režimi vožnje sa optimizovanom strategijom

Četiri optimizovana režima vožnje specifična za E-Hibrid, kao i poboljšani režimi Sport i Sport Plus, dodatno optimizuju efikasnost E-Hibrid modela. Vozila se uvek pokreću u potpuno električnom režimu E-Power. Kada je stanje napunjenosti baterije ispod određene minimalne vrednosti, sistem se automatski prebacuje u Hibrid Auto režim, koji prilagođava strategiju rada trenutnoj situaciji u vožnji. Pored toga, sa aktivnim navođenjem rute u Hibrid Auto režimu, operativna strategija je dodatno optimizovana poznavanjem rute koja je pred vama. Na ovaj način se može maksimizirati udeo razdaljina na električni pogon u gradskom saobraćaju i povećati efikasnost. Sistem u tu svrhu koristi podatke o automobilu i navigaciji.

U režimu E-Hold, trenutno stanje napunjenosti baterije se čuva. U režimu E-Charge, s druge strane, motor sa unutrašnjim sagorevanjem puni bateriju do 80 procenata van grada i preko 55 km/h, dok Panamera koristi prednosti efikasnosti hibridne vožnje u gradskom saobraćaju. U režimima Sport i Sport Plus, Porsche smanjuje ciljno stanje napunjenosti baterije na 20, odnosno 30 procenata (ranije 30 i 80 procenata). Ovo povećava efikasnost bez žrtvovanja performansi.

 

E-Hibridi sa inovativnim aktivnim vešanjem

Porsche oprema sve varijante nove Panamere prilagodljivim dvokomornim vazdušnim vešanjem uključujući Porsche Active Suspension Management (PASM) sa dvoventilskim amortizerima kao standardom. Inovativno Porsche Active Ride aktivno vešanje je takođe dostupno za E-Hibrid modele. Kombinuje sposobnost da ponudi optimizovanu vuču i performanse u krivinama sa visokim stepenom udobnosti. Svaki pojedinačni prigušivač – takođe opremljen tehnologijom sa dva ventila – ima električnu hidrauličnu pumpu, koju napaja sistem od 400 volti i koja se može koristiti za aktivno stvaranje sila u smeru odskoka i kompresije. Kao rezultat toga, vešanje skoro u potpunosti apsorbuje pokrete karoserije izazvane nesavršenostima na putu i ​​drži vozilo u horizontalnom položaju u svakom trenutku tokom dinamičnih manevara vožnje. Amortizeri rade do 13 Hz, što znači da mogu da podese podešavanje do 13 puta u sekundi i tako brzo reaguju na odgovarajuću situaciju u vožnji i na površinu puta. Tehnologija takođe omogućava inovativne funkcije kao što su prekomerna kompenzacija pokreta i kotrljanja, kao i podizanje karoserije prilikom ulaska i izlaska iz automobila.

 

Sportski detalji i unapređena standardna oprema

Sve varijante nove Panamere imaju atletski, svež dizajn. Sa prednje strane, izgled karakterišu novooblikovani, standardni matrični LED farovi i dodatni horizontalni sistem za dovod vazduha. Na zadnjem delu sportske limuzine, neprekidna zadnja svetla i zadnje staklo bez okvira izdvajaju novu Panameru. Ukrasi prozora u srebrnoj boji naglašavaju bočnu liniju.

Standardna oprema Panamera 4 E-Hibrid uključuje točkove od 19 inča, crne kočione čeljusti i matrične LED farove. Inovativni HD matrični LED sistem osvetljenja visoke rezolucije dostupan je kao opcija. Panamera 4S E-Hibrid odlikuje se točkovima od 20 inča u Panamera AeroDesign paketu, srebrnim Sport izduvnim cevima i crvenim kočionim čeljustima. Opciono su dostupne kočione čeljusti u kiselo zelenoj i crnoj boji. Panamera 4S E-Hibrid kočnice sa kočionim čeljustima sa deset klipova na prednjoj osovini kao standard. Alternativno, PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake) je dostupan za ovaj model u kombinaciji sa točkovima od 21 inča. Keramički kompozitni diskovi imaju 440 milimetara na prednjoj osovini i 410 milimetara na zadnjoj osovini.

 

Lansiranje na tržište i cena

Porsche Panamera 4 E-Hibrid i Panamera 4S E-Hibrid su sada dostupni za naručivanje. Proširena standardna oprema Panamere uključuje ParkAssist i hlađeno ležište za pametni telefon za bežično punjenje do 15 vati. Dostupne su i opcije kao što su upravljanje zadnjom osovinom, Remote ParkAssist, Porsche InnoDrive uključujući aktivno zadržavanje trake, prikaz putnika i sistem za kvalitet vazduha. Izvršni stil karoserije sa dužim međuosovinskim rastojanjem se nudi na bazi specifičnoj za tržište; opcije kao što su četvorozonska automatska kontrola klime ili velika centralna konzola su uključene kao standard.

U Nemačkoj cene za Panamera 4 E-Hibrid počinju od 123.400 evra i 134.400 evra za Panamera 4 E-Hibrid Executive, u svakom slučaju uključujući PDV i opremu specifičnu za zemlju. Panamera 4S E-Hibrid je dostupna od 138.200 evra. Isporuke u Evropi počeće u drugom kvartalu 2024. godine.

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *