Novi SportContact 7 iz kompanije Continental rađen je po meri svih klasa vozila

SportContact 7 iz kompanije Continental debituje sa tri nova tehnološka detalja: zahvaljujući prilagodljivoj šari gaznog sloja adaptira se i na suv i na mokar kolovoz, profil izveden u skladu s veličinom pruža maksimalnu zabavu u vožnji na svakom vozilu, dok je smeša Black Chilli za gazni sloj svojim sastavom precizno usklađena za prianjanje asimetričnog profila. Continental je razvio sportski pneumatik koji redefiniše standarde performansi kod pneumatika i pruža visok stepen poverenja u vozne karakteristike novog vodećeg pneumatika za automobile. „Središnja tačka razvoja bila je proizvodnja najboljeg sportskog letnjeg pneumatika na tržištu za sve klase vozila“, navodi prof. dr Burkard Vis (Burkhard Wies), rukovodilac globalnog istraživanja i razvoja u zameni automobilskih pneumatika u kompaniji Continental. „Tu se ubraja postizanje znatno boljeg ponašanja u vožnji na suvom i mokrom kolovozu te na trkačkoj stazi, kao i neuobičajeno velika kilometraža koja nadmašuje prethodni model za čak 17 posto. Uz sjajnu efikasnost potrošnje goriva i klasifikaciju C na EU oznaci pružamo izvrstan doprinos održivosti.“

Zahvaljujući asimetričnom i prilagodljivom dizajnu gaznog sloja novi SportContact 7 adaptira se i na suv i na mokar kolovoz. Stoga su vozne karakteristike uvek na nepromenjeno visokom i bezbednom nivou, čak i pri velikim brzinama. „I pneumatik možemo da izložimo naporima kada ga podvrgnemo velikom opterećenju“, kaže Vis. „Nova prilagodljiva šara gaznog sloja pruža u tim situacijama bezbednost i samopouzdanje, u paru s veoma visokom stabilnošću u krivinama i po suvom i po mokrom kolovozu.“ To omogućava dizajn gaznog sloja: pri vožnji pravo „otisak pneumatika“ završava se na mestu najvećeg odvođenja vode u šari, što pri kočenju, ubrzavanju i vožnji u krivinama po mokrom kolovozu obezbeđuje izvanredno prianjanje. Pri vožnji u krivinama po suvom asfaltu „otisak“ se premešta na spoljašnje rame koje je konstruisano za prenošenje najvećih sila radi postizanja stabilnosti pri upravljanju. Dodatnu stabilnost pružaju novi „elementi za blokiranje“ u spoljašnjem ramenu koji omogućavaju samo ograničeno kretanje gaznog sloja i stoga pružaju visoku stabilnost u vožnji.

Klasični sportski pneumatici drugačije reaguju na različite koncepte i težinu vozila, imajući u vidu težinu, veličinu i snagu motora vozila. „Zato je naš novi SportContact 7 prvi proizvod u segmentu pneumatika ultravisokih performansi koji je rađen po meri svih vozila“, objašnjava Vis. Teška vozila potrebno je opremiti drugačijim pneumaticima nego lake automobile. Zato se specifikacije pneumatika SportContact 7 prilagođavaju svim klasama vozila. „U tom cilju razvili smo nove tehnologije, između ostalog i za trkački sport, koje se koriste prema veličini pneumatika kako bi se na svakom vozilu očuvao tipičan osećaj u vožnji koji pruža porodica SportContact. Stoga imamo konstrukciju rađenu po meri različitih klasa vozila. Na taj način svakoj klasi vozila možemo prilagoditi čak i stabilnost bočnog zida, prianjanje pod određenim situacijama opterećenja, zatim sposobnost postizanja velikih brzina, upravljivost i dizajn karkase“, navodi Vis.

Treći tehnološki gradivni blok kod novog pneumatika SportContact 7 upravo je smeša Black Chilli posebno prilagođena dizajnu gaznog sloja. Ova meka smeša upravo odgovara veoma krutom, niskoprofilnom dizajnu gaznog sloja pneumatika i pruža ne samo izvrsne vozne karakteristike, već takođe obezbeđuje prelaženje znatno veće kilometraže. Da bi to bilo moguće, inženjeri za pneumatike i hemičari kompanije Continental morali su da pronađu način kako da izmire različite sukobljene ciljeve. Njihova saradnja urodila je neuobičajenom tehnologijom smeše koja zajedno s dizajnom gaznog sloja predstavlja značajan iskorak u voznim karakteristikama.

Ako pogledamo razlike u odnosu na omiljenog prethodnika, interni testovi u kompaniji Continental pokazali su upečatljive vrednosti: kilometraža je porasla za 17 posto, snaga vozila na trkačkoj stazi za 10 posto, zaustavni put po mokrom kolovozu kraći je za 8 posto, dok se na suvom novi SportContact zaustavlja na 6% kraćem rastojanju. Čak su i upravljivost po morkom i suvom kolovozu te prianjenje unapređeni (pneumatik na testu: 245/30 R 20).

 

Continental Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *