Potpuno novi Crosstrek e-BOXER

Kombinujući svestranost crossover SUV-a sa pogonskim sklopom e-BOXER, potpuno novi Crosstrek jednostavno nastoji da ponudi najbolju moguć u vožnju, nivo udobnosti i samopouzdanje. Na putu i van njega.

Potpuno novi Crosstrek je potpuno nova iteracija modela sa kojeg je preuzeo, Subaru XV. Kao takav, Crosstrek ć e nositi i produžiti nasleđe Subarua XV kao moć nog, pouzdanog, izdržljivog crossover SUV-a. Od svog prvobitnog lansiranja 2011. godine, Subaru XV je postao toliko popularan izbor među našim vozačima da je predvodio repozicioniranje brenda Subaru Safe, Fun, Tough u Evropi. To je takođe Subaruov najprodavaniji model u regionu, sa preko 40% ukupne prodaje u Evropi do sada ove godine (od januara do avgusta 2023.).

Zahvaljujući sistemu stalnog simetričnog pogona na sva četiri točka i poboljšanom X-MODE-u koji sada omoguć ava najbolje prijanjanje čak i pri vožnji unazad, u kombinaciji sa minimalnim razmakom od tla od 220 mm, ovaj kompaktni crossover SUV nastavlja da oličava robustan i sportski dizajn dok ostaje veran SUBARU DNK.

Sa novom verzijom tehnologije EyeSight Driver Assist, Crosstrek e-BOXER dolazi sa 14 funkcija pomoć i vozaču i bezbednosnih funkcija (7 novih, 3 poboljšane, 4 prenesene).

Subaru globalna platforma (SGP) na kojoj je izgrađen Crosstrek nudi 10% već u torzionu krutost, što poboljšava upravljivost i stabilnost, performanse izbegavanja opasnosti, odziv upravljanja, smanjuje vibracije i poveć ava udobnost vožnje.

SUBARU je usvojio novi pristup zasnovan na strukturi ljudskog tela. Integracijom sedišta koja sprečavaju podrhtavanje glave i poboljšanom udobnošć u u vožnji kroz smanjeni zvučni pritisak, buku puta i buku motora, korisnici ć e iskusiti manje zamora na putu, manje bolova u leđima i vratu, kao i manje mučnine na putu, posebno tokom dugih putovanja.
Glavne karakteristike Crosstrek e-BOXER-a (Evropska specifikacija) DIZAJN

Eksterijer novog Crosstrek e-BOXER-a izražava njegovu čvrstu i robusnu prirodu. Oštrije i dinamičnije linije primenjene su na spoljašnji izgled modela, koristeć i SUBARU-ovu DINAMIC X SOLID filozofiju dizajna

Crosstrek-ov spoljašnji dizajn prednje rešetke, obloge i zadnjIh kombinovanih svetala daju mu sigurniji stav. Visoka pozicija haube, izbočeni blatobran i aluminijumski točkovi od 17 i 18 inča naglašavaju njegovu oštru formu. Površina obloge je proširena zajedno sa karoserijom koja uključuje dinamične linije i oblike, dok zadnji branik doprinosi njegovom aerodinamičnom izgledu.

Ukupno 10 spoljašnjih boja, uključujuć i četiri nove boje (Sun Blaze Pearl, Oasis Blue, Offshore Blue Metallic & Sapphire Blue Pearl) su dostupne za Evropu. Crosstrek prikazuje teksture koje kombinuju funkcionalnost i aktivan način života: Tekstura satenske površine sa udubljenjem zajedno sa teksturom kože ajkule koja se koristi za otvore za ispuštanje vazduha naglašava čvrstinu i robusnost. Dijamantska tekstura koja je usvojena za delove zaštitnika izaziva oseć aj visoke otpornosti na ogrebotine. Motiv planine, koji kroz dizajn izražava aktivan životni stil, predstavljen je na bočnim pragovima zadnjih vrata i vrata tovarnog prostora.

Postignut je sportski dizajn eksterijera, zajedno sa prostranim enterijerom. Pored pružanja vozaču optimalnog položaja za vožnju, prostor za ostale putnike je optimizovan zahvaljujuć i znatno proširenoj prostoriji za ramena, udobnom rastojanju između centara sedišta, kao i udobnom prostoru za glavu i noge.

Sa sivim dvobojnim stilom i srebrnim šavovima, dizajn enterijera izražava pogodnost Crosstreka za aktivan život na otvorenom.

OPREMA
Potpuno novi Crosstrek dolazi sa SUBARU-ovim zajedničkim interfejsom prilagođenim korisniku koji je opremljen kombinovanim meračem koji prikazuje niz informacija na lako razumljiv način. 11,6-inčni (1920k1080 Full HD) centralni multimedijalni ekran osetljiv na dodir sa najnovijim multimedijalnim sistemom dostupan je u centru instrument table, kao i multifunkcionalni prekidač za upravljanje, koji poboljšava rad. Pored toga, i dalje su obezbeđeni hardverski prekidači za operacije koje bi vozači trebalo da obavljaju bez skretanja pogleda radi bezbedne vožnje.

*1: what3words je usluga informacija o lokaciji koju pruža what3words Limited.
*2:Apple CarPlay je registrovani zaštitni znak kompanije Apple Inc. u Sjedinjenim Državama i drugim teritorijama.
*3: Android Auto je registrovani zaštitni znak kompanije Google Inc. u Sjedinjenim Državama i drugim teritorijama.

Poboljšane funkcije navigacije: Usvojen je novi metod za postavljanje odredišta koristeć i what3words*1. Usluga omoguć ava korisnicima da identifikuju tačne lokacije postavljanjem odredišta na osnovu odgovarajuć ih reči. Za razliku od konvencionalnih navigacionih sistema koji zahtevaju od korisnika da navedu adresu, what3words omoguć ava korisnicima da postave svoju željenu lokaciju jednostavnim navođenjem reči.

Poboljšana povezanost kompatibilna sa bežičnim Apple CarPlay*2 i Android Auto™*3: Android Auto i Apple CarPlay, koji su ranije zahtevali žičnu vezu, sada takođe mogu da se koriste putem bežične veze.

Zaključavanje PIN kodom sprečava zaposlene na parkingu da upravljaju navigacionim sistemom, audio opremom i funkcijama podešavanja vozila, kako bi se sprečilo curenje ličnih informacija. Pored toga, na pametni telefon korisnika se šalje obaveštenje kada se vozilo kreć e izvan unapred podešenog područja, obaveštavajuć i ga da li je vozilo ukradeno ili ako se ne vozi kako je predviđeno.

Potpuno novi Crosstrek je opremljen različitim dizajnerskim karakteristikama za udobnost korisnika: grejači sedišta i volana poboljšavaju udobnost vožnje tokom hladnog vremena. Jednostavni za upotrebu 2.4 USB A i USB C portovi, koji su takođe dostupni na zadnjem kraju centralne konzole za upotrebu od strane putnika na zadnjim sedištima, omoguć avaju brzo punjenje pametnih uređaja, sa belim LED izvorom svetla za poboljšanje vidljivosti noć u . Držači za čaše na prednjim sedištima su sada postavljeni dijagonalno, dok su prečnik i dubina dna držača za čaše redizajnirani, stvarajuć i oblik koji sprečava prevrtanje tokom vožnje.

Pored postizanja sportskog dizajna eksterijera sa uskim zadnjim delom, Crosstrek dolazi sa tovarnim prostorom do 1314 litara. Sa lako dostupnim zadnjim sedištima, zadnja sedišta koja se podele u razmeri 6:4 omoguć avaju slobodno proširenje prtljažnog prostora. Zahvaljujuć i umerenoj visini za lak pristup i širokom otvaranju, utovar/istovar prtljaga i pristup krovnoj šini je sada lakši.

Vozačevo sedište sa novom dvosmernom električnom lumbalnom potporom, omoguć ava podešavanje donjeg dela naslona naslona tako da odgovara željama vozača ili tipu tela.

Na osnovu ergonomije, ručke za povlačenje su dizajnirane da omoguć e korišć enje sa najprirodnijim moguć im položajem i pokretima, što rezultira vratima sa poboljšanim performansama otvaranja i zatvaranja. Prostor za ubacivanje prstiju pri hvatanju spoljne ručke vrata je proširen u pogledu lakšeg prijanjanja (21,4mm do 27,1mm).

Uvedeni su novi uglovi otvaranja vrata pre nego što se vrata potpuno otvore: dostupne su tri faze za održavanje ugla otvaranja prilikom otvaranja vrata, što poboljšava upotrebljivost prilikom izlaska iz vozila.

Ruka zadnjeg brisača je napravljena 45 mm duža (350 mm) za prošireni opseg brisanja, poboljšavajuć i vidljivost pozadi po lošim vremenskim uslovima.

Jedna dodatna mlaznica za pranje prednjeg stakla je dodata na prethodne dve kako bi se proširila površina prskanja, poboljšale performanse čišć enja, vidljivost, udobnost i dodatna bezbednost.
*4: Potrošnja goriva (kombinovana): od 7,9 lit./100 km u Subaru XV do 7,7 lit./100 km u Crosstrek-u
*5: Emisije CO2 (kombinovane): od 180 g/km u Subaru XV a do 174 g/km u Crosstreku

PERFORMANSE
Potpuno novi Crosstrek čuva prepoznatljivu kombinaciju stalnog simetričnog pogona na sve točkove sa e-BOXER hibridnim pogonom. Uključuje 2,0-litarski horizontalno suprotni četvorocilindrični motor sa direktnim ubrizgavanjem, uparen sa električnim motorom u okviru prilagođenog Lineartronic menjača, postižuć i uglađenije ubrzanje i obrtni moment sa boljim odzivom. Došlo je do nekih poboljšanja motora kao što je blok motora. Oblik potkomora i odstojnika vodenog omotača je promenjen i optimizovan, poboljšavajuć i performanse hlađenja, što je dovelo do bolje pouzdanosti i poboljšanih voznih karakteristika. Takođe, na vrhu hladnjaka je dodat usmerivač vazduha, poboljšavajući aerodinamičke performanse, performanse hlađenja i performanse klimatizacije, što dovodi do poboljšanih voznih karatkeristika i bolje potrošnje goriva.

e-BOXER hibridni pogonski sklop pomaže da se poboljša užitak u vožnji uz ostvarenje još nižeg težišta i bolje izbalansirane raspodele težine vozila na prednjem i zadnjem delu. Kombinovanjem snage motora i elektro-motora, postiže se snažan oseć aj obrtnog momenta i prirodan oseć aj ubrzanja/usporavanja bez oklevanja. Štaviše, optimizovana ravnoteža obrtnog momenta prednjih i zadnjih točkova kod stalnog simetričnog pogona na sva četiri točka doprinosi boljim voznim karakeristikama za udobnu i brzu vožnju, kao i stabilno upravljanje sa veoma brzim odzivom na komande.

Hibridni pogonski sklop e-BOXER prilagođava odnos podele snage između motora i elektromotora kako bi odgovarao uslovima vožnje, menjajuć i između 3 režima vožnje: vožnja motorom, vožnja EV-om i vožnja sa pomoć nim motorom, istovremeno nudeć i poboljšanu potrošnju goriva*4 *5 u gradskom saobrać aju, kreni-stani u zavisnosti od stila vožnje vozača.

Sistem stalnog simetričnog pogona na sva četiri točka (AWD) pruža sigurnost u svim vremenskim prilikama, dok standardna aktivna kontrola obrtnog momenta nudi poboljšano upravljanje i performanse u krivinama. Aktivna kontrola podele obrtnog momenta omoguć ava vožnju onako kako vozač želi, sa stabilnošć u na pravoj liniji, visokim odzivom i poboljšanim moguć nostima manevrisanja. Potpuno novi Crosstrek je redizajniran kako bi se postigla prefinjenija raspodela pogonske snage, poboljšavajuć i i odziv tokom početnog upravljanja i praćenja krivine.

Opremljen je sa X-MODE, sistemom koji preuzima kontrolu nad motorom, menjačem, sistemom pogona na sva četiri točka i kočnicama za optimalnu vuču na klizavim površinama i strmim nagibima, a sada se primenjuje i pri vožnji unazad. Kao rezultat toga, uključivanje funkcije X-MODE radi oslobađanja vozila poboljšalo je upravljivost.

Standardno opremljena kontrola brzine na nizbrdicama održava konstantnu brzinu čak i bez korišćenja papučice kočnice dok je X-MODE aktiviran, tako da vozači mogu u potpunosti da se fokusiraju na upravljanje dok voze nizbrdo po krivudavim putevima. Performanse kontrole kočnica su poboljšane radi bolje kontrole brzine na nizbrdici.

Električni servo upravljač sa dva zupčanika: upravljačka osovina vozača je odvojena od osovine pomoć nog motora, smanjujuć i početni otpor upravljanja. Odgovarajuć i otpor upravljanja, visoka krutost oslonca i precizna kontrola omoguć avaju uglađeniji i linearniji prenos obrtnog momenta. Ovo rezultira direktnim i prirodnim oseć ajem upravljanja bez kašnjenja u odzivu.

Standardno opremljen SI-DRIVE (SUBARU Intelligent Drive) je usvojen da omoguć i performanse vožnje prilagođene različitim scenarijima vožnje. Režim „I“ podržava operacije uzimajuć i u obzir uštedu goriva, dok „S“ režim poboljšava odziv na ubrzanje.
*6: Smanjenje kretanja glave u odnosu na njihanje karoserije vozila: pribl. 15% poboljšanja u poređenju sa Subaruom XV
*7: Kretanje glave na talasastom putu: njihanje glave (suvozačko sedište) smanjeno za pribl. 44%
*8: Stopa smanjenja zvučnog pritiska (oštrina pri vožnji pri 20 km/h): pribl. 50% poboljšanja u poređenju sa Subaruom XV
*9: Ugao gledanja je značajno povećan (skoro udvostručen)

Kako udobnost vožnje koju oseć aju ljudi u kabini nije ograničena na vibracije vozila, već je takođe pod uticajem zvukova i promena vizuelnih informacija kao što je ljuljanje glave tokom vožnje, SUBARU je usvojio novi pristup zasnovan na strukturi ljudskog tela integrišuć i sedišta koja sprečavaju podrhtavanje glave*6*7, što dovodi do manje bolova u leđima i vratu i manje mučnine na putu, kao i smanjenog zvučnog pritiska*8 buke sa puta i buke motora, time doprinosi manjem zamoru na putu i ugodniju vožnju posebno tokom dugih putovanja.

Minimalni razmak od tla od 220 mm, zajedno sa poboljšanim uglovima prilaza i odlaska, smanjuje rizik od povlačenja prednjeg dela karoserije ili pada automobila. Nudi čist put za širi spektar aktivnosti pogodnih za vožnju van puta. Takođe dolazi sa vučnim kapacitetom od 1270 kg.

BEZBEDNOST
• Potpuno novi Crosstrek sada ima najnoviju verziju EyeSight Driver Assist tehnologije koja ima znatno širi opseg prepoznavanja*9 i prepoznaje vozila na dva točka i pešake levo i desno od vozila. Sada kada se koristi električni pojačivač kočnica sa boljim odzivom pojačanja, poboljšani su odziv pri kočenju pre sudara i smanjena radna buka.
• Nova EyeSight Driver Assist tehnologija dolazi sa 14 funkcija (7 novih, 3 poboljšane, 4 prenesene):

Poboljšano:
Operativna oblast kočenja pre sudara je proširena i poboljšane su performanse odziva na kočenje.
Prevencija napuštanja trake koja sprečava vozilo da napusti svoju traku je poboljšana i glatkija/prirodna pomoć je postignuta kroz preciznu kontrolu upravljanja. Pored toga, usvojena je funkcija prevencije napuštanja trake na ivici puta koja prepoznaje granicu puta i sprečava da vozilo napusti kolovoz kada nema oznaka trake.
Prilagodljivi tempomat pomaže u održavanju podešene brzine dok prati vozilo koje prethodi i prilagođava se njegovoj brzini kako bi održao bezbedno rastojanje. Zahvaljujuć i pomoć i za pojačavanje kočenja i širem uglu prepoznavanja EyeSight-a, poboljšani su odziv i glatka/prirodna kontrola prilagodljivog tempomata

Novo:
Sa prednjim kočenjem pre sudara, kada se detektira vozilo koje se približava napred (u situacijama kao što je ulazak na raskrsnicu sa lošom vidljivošć u ili izlazak sa parking mesta), vozač dobija obaveštenje putem zvuka upozorenja i kada postoji opasnost sudara, vrši se kontrola kočnice.
Autonomno upravljanje u slučaju nužde podržava izbegavanje sudara izvođenjem automatske kontrole upravljanja.
Funkcija centriranja trake pomaže u upravljanju pored ubrzanja i kočenja kroz kombinaciju sa adaptivnim tempomatom, značajno smanjujuć i zamor od vožnje.
Sa pomoć i za zadržavanje trake u slučaju nužde, kada vozilo promeni traku ili se sprema da napusti traku, ako se detektuje da se približavaju vozila u susednim trakama, vozač se upozorava zvukom upozorenja i displejom, dok se upravljanju pomaže da spreči ulazak u traku odlazak.
*10: Dužina premaza je produžena sa približno 8 m za Subaru XV na približno 27 m za Crosstrek

Po prvi put, SUBARU uvodi prepoznavanje saobrać ajnih znakova, zajedno sa inteligentnim ograničavačem brzine koji podržava razmatranje ograničenja brzine. Prepoznavanje saobrać ajnih znakova prepoznaje znakove ograničenja brzine i pomoć ne znakove, dok inteligentni ograničavač brzine ograničava brzinu vozila na prepoznato ograničenje brzine. Ovo omoguć ava vozačima da se više koncentrišu na vožnju.
EyeSight Assist Monitor je dostupan po prvi put. Status i upozorenja EyeSight-a su prikazani na vetrobranskom staklu. Vozač može brže da razume trenutnu situaciju i preduzme korake da izbegne opasnosti jer se upozorenja/prikazi mogu prepoznati bez da vozač skida pogled sa okolnog puta.

Prenesene:
Upozorenje o napuštanju trake
Upozorenje o krivudanju u traci
Upozorenje o kretanju vozila ispred
Kontrola gasa pred sudar

Subaru Globalna platforma je poboljšana i dinamički kvalitet šasije i karoserije je poboljšan. Predvidljiva stabilnost u vožnji je postignuta poveć anjem torzione krutosti za 10%, poveć anjem krutosti karoserije i nosača, kao i poboljšanjem oseć aja upravljanja bez odlaganja reakcije. Da bi se poboljšala krutost, usvojena je potpuna unutrašnja konstrukcija rama, sa širom primenom strukturalnog lepka*10 i poveć anom krutošć u tačaka za montažu vešanja. Na bočnoj strani vozila, pojačanje je dodato različitim profilima i čeličnim limovima visoke zatezne čvrstoć e, poboljšavajuć i performanse bezbednosti od sudara na prednjoj i bočnoj strani. Pored toga, okvir unutrašnjih panela haube je optimizovan, poboljšavajuć i zaštitu pešaka. Dodati su podokvir i umetak, koji raspršuje ulazno optereć enje u slučaju sudara i poboljšava efikasnost apsorpcije energije prilikom sudara.

Standardno opremljeno automatsko kočenje unazad (RAB) koje upozorava vozača tokom vožnje unazad na rizik od sudara i preduzima akciju izbegavanja kada je to potrebno, sada je prikazano u dve pozicije, na kombinovanom meraču i 11,6-inčnom centralnom multimedijalnom ekranu/displeju.

Standardno opremljen sistem za nadzor vozača (DMS) koji nadgleda vozača, nastavlja da pruža korisnicima sigurnost i udobnost. Sistem prikazuje upozorenje na multimedijalnom displeju i centralnom multimedijalnom displeju na instrument tabli kako bi upozorio vozača ako pretpostavi da je pogled vozača odlutao ili da vozač drema. Pored toga, kabinska kamera prepoznaje vozača i automatski reprodukuje podešavanja koja su podešena za svakog korisnika (do 5 osoba).

Crosstrek e-BOKSER je opremljen podsetnikom na zadnjem sedištu, koji je dizajniran da spreči zaglavljivanje dece i/ili kuć nih ljubimaca upozoravajuć i vozača da proveri zadnje sedište pre izlaska iz vozila.

Potpuno novi Crosstrek je standardno opremljen Subaru sistemom za detekciju vozila pozadi (SRVD) koji detektuje i upozorava vozača na objekte koji se približavaju iza vozila. SRVD nudi tri glavne funkcije: detekciju mrtvog ugla (BSD), pomoć pri promeni trake (LCA) i upozorenje o unakrsnom saobrać aju pozadi (RCTA)

Crosstrek je razvijen da obezbedi idealan nivo sveobuhvatne vidljivosti koji smanjuje mrtve uglove. Standardno opremljena LED svetla za krivine su po prvi put dostupna na SUBARU-u, poboljšavajuć i vidljivost noć u osvetljavanjem prednjeg dela vozila pri skretanju levo ili desno, ili prilikom parkiranja što doprinosi ranom uočavanju pešaka i bicikala.

Crosstrek e-BOKSER standardno dolazi sa devet vazdušnih jastuka, uključujuć i SUBARU prve vazdušne jastuke na daljinu za vozačevo sedište.
*10: Dužina premaza je produžena sa približno 8 m za Subaru XV na približno 27 m za Crosstrek

SUBARU Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *