Potpuno novi Opelov 2.0 CDTI

Velika snaga i obrtni moment, mala potrošnja goriva i manje emisije, i sve to uz najveću prefinjenost u klasi: Opelova nova generacija 2,0-litarskog turbo dizel motora poseduje sve bitne stavke. Ovaj vrhunski motor koji će debitovati na modelima Insignia i Zafira Tourer na Salonu automobila 2014 u Parizu (od 4. do 19. oktobra) predstavlja još jedan veliki korak napred u razvoju Opelove nove linije pogonskih agregata.

Sa 125 kW/170 ks i pozamašnim obrtnim momentom od 400 Nm, ovaj motor će zameniti sadašnji 2.0 CDTI model sa 120 kW/163 ks na najvišoj poziciji u Opelovoj paleti. Ovaj visoko-efikasni motor usklađen sa Euro 6 standardima isporučuje skoro pet odsto više konjskih snaga i 14% više obrtnog momenta, uz istovremeno smanjenje potrošnje goriva i emisija CO2. Ništa manje važno nije ni to što ovaj motor ima neverovatno tih i fin rad, što je rezultat Opelovog „zvučnog inženjeringa“ koji za cilj ima smanjenje NVH faktora (buka, vibracije, gruboća).

„Ovaj sofisticirani motor je savršen partner za naše modele iz gornje klase Insignia i Zafira Tourer,” kaže Majkl Ejblson, potpredsednik Opelovog inženjerskog odbora za Evropu. „Velika zapreminska gustina snage, rafinisanost, štedljivost i osobine koje prosto omogućavaju zabavnu vožnju svrstavaju ga među najbolje dizel motore u svojoj klasi. Sa Euro 6 standardom, novi 2.0 CDTI ispunjava zahteve današnjice, i znatno će unaprediti paletu naših dizel motora“.

Novi 2.0 CDTI, koji će biti dostupan od sledeće godine, predstavlja prvi model u novoj porodici velikih dizel motora razvijenih u Opelu od strane međunarodnog tima inženjera iz Torina i Riselshajma u saradnji sa inženjerima iz Severne Amerike. Proizvodiće se u Opelovoj fabrici motora u Kajzerslauternu u Nemačkoj.

Novi Opelov 2.0 CDTI

Veća snaga, manja potrošnja goriva i manje emisije

I za snagu i za štedljivost motora od presudne je važnosti izvući što više snage iz što manje goriva, a sa izvanrednom specifičnom snagom od 85 ks po litri – što je ista zapreminska gustina kao i na novom Opelovom 1.6 CDTI motoru – ovaj motor je zaista veliki po pitanju uživanja u vožnji, ali mali po pitanju uticaja na novčanike svojih vlasnika. Impresivni obrtni moment od 400 Nm postiže u rasponu od 1.750 do 2.500 rpm, a maksimalna snaga od 125 kW/170 ks dostiže se na samo 3.750 rpm.

Ključni elementi za rad ovog motora su nova komora za sagorevanje, reprofilisani otvori usisne grane i novi sistem ubrizgavanja goriva koji radi na 2.000 bara uz 10 ubrizgavanja po ciklusu rada motora. Sve ovo pruža veću snagu, bolju atomizaciju gorica i doprinosi tišem radu motora. Sam dizajn komore za sagorevanje prošao je preko 80 kompjuterskih simulacija pre nego što je najboljih pet verzija izabrano za konstruisanje.

VGT (turbo-punjač varijabilne geometrije) poseduje električni aktuator varijabilne turbine, što daje 20% brži odziv turbo-punjača nego kod vakuumskog aktuatora. Izuzetno kompaktne razmere VGT i međuhladnjaka (intercooler) takođe smanjuju količinu vazduha između turbo-punjača i motora, što omogućava brže dostizanje potrebnog pritiska. Radi veće izdržljivosti, turbo-punjač ima vodeno hlađenje i uljni filter na mestu ulaza ulja kako bi se smanjilo habanje ležajeva.

VGT i modul za recirkulaciju izduvnih gasova (EGR) konstruisani su kao jedinstven sistem kako bi pružili optimalnu efikasnost. EGR modul je izgrađen oko novog koncepta hladnjaka od nerđajućeg čelika sa gotovo 90% efikasnosti hlađenja. Integrisani obilazni filter EGR modula sa vodenim hlađenjem smanjuje pad pritiska, a zatvorena petlja kontrole omogućava znatno poboljšanje u balansu odnosa azotnih oksida i čvrstih čestica pri promenljivim uslovima vožnje, poboljšavajući upravljanje emisijama hidro-karbonata i oksida ugljenika.

Fin rad motora: Snaga dizela uz prefinjenost poput turbine

Stalno poboljšavanje NVH karakteristika novog motora u svim uslovima rada bio je ključni uslov postavljen od samog početka razvoja ovog motora. Izvršeno je nekoliko krugova kompjuterski potpomognute akustičke optimizacije za svaku komponentu i pod-sistem pre nego što je prvi prototip motora napravljen.

Poboljšanja u arhitekturi bila su fokusirana na dve oblasti koje emitiju najviše buke: vrh i dno motora. Novi dizajn aluminijumskih glava cilindara uključuje i dodavanje odvojenog poklopca motora sa izolovanim učvršćenjima i zaptivačem, čime se poboljšava smanjenje buke. Usisna grana je takođe obavijena jednodelnim omotačem od materijala koji apsorbuje zvuk.

Torino-Engine-Development-283738-medium

Na donjoj strani motora, ugrađen je novi modul balansne osovine, napravljen od aluminijuma livenog pod visokim pritiskom. U njemu su smeštene dve kontra-rotiratjuće osovine koje poništavaju do 83% drugostepenih vibracija motora. Spiralni zupčanik na radilici pokreće jednu od balansnih osovina, koja je zupčanikom povezana sa drugom balansnom osovinom. A helical gear on the crankshaft drives one of the balancer shafts, which is geared to drive the other shaft. Kontrola zupčanika omogućava glatko uzupčavanje, a nepostojanje pogonskog lanca eliminiše zvuk čegrtanja. Nakon detaljne analize, za balansnu osovinu su odabrani klizni ležajevi umesto valjkastih, kako bi se smanjio NVH faktor, ali i težina.

Nov je i dizajn uljnog kartera. Prethodno rešenje iz jednog komada zamenjeno je dvodelnom konstrukcijom, sa limenim donjim delom pričvršćenim na gornji deo od aluminijuma livenog pod visokim pritiskom. NVH karakteristike su još više unapređene nakon nekoliko krugova testiranja kako bi rebra na unutrašnjoj i spoljašnjoj strani oba dela bila optimalno akustički podešena.

Ostale pažljivo izvedene mere smanjenja buke rada motora uključuju:
optimizovan obrazac ubrizgavanja goriva u cilju smanjenja buke usled sagorevanja bez negativnog uticaja na ekonomičnost; akustički dizajnirana rebra na bloku motora od livenog gvožđa; zasebno balansiranje VGT kompresora i rotora turbine; poboljšano uzupčavanje zupčastog kaiša i izolovane tačke pričvršćavanja njegovog poklopca.

Sve eve karakteristike dizajna imaju za posledicu manji nivo buke koju motor emituje u odnosu na njegovog prethodnika, u celom radnom opsegu, dok je u praznom hodu tiši za pet decibela.

Čist rad motora uz selektivnu katalitičku redukciju (SCR)

Novi 2.0 CDTI motor je čist koliko i benzinski motori uz Opelov BlueInjection sistem selektivne katalitičke redukcije (SCR), koji obezbeđuje usklađenost sa Euro 6 standardom.

BlueInjection predstavlja proces naknadnog uklanjanja azotnog oksida iz izduvnih gasova motora. Sasvim male količine rastvora AdBlue®, bezopasne tečnosti čiji su sastojci urea i voda, ubrizgavaju se u izduvne gasove pre ulaza u SCR katalizator i nizvodno od DPF filtera čestica. Ovaj rastvor se odmah pretvara u amonijak (NH3), koji se absorbuje u SCR katalizatoru. Azotov oksid (NOx) u prolazećim izduvnim gasovima se zatim kroz hemijsku reakciju sa amonijakom selektivno redukuje na bezopasni azot i vodenu paru.

Rastvor AdBlue, dostupan na benzinskim pumpama i u Opelovim prodajnim mestima, sipa se u rezervoar koji se lako može dopuniti kroz otvor koji se nalazi pored poklopca filtera za gorivo.

 

Opel Srbija PR

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.