Renault je predstavio novi RENAULT RAFALE

Uspesi Megane-a E-Tech electric, Megane-a Conquest i Australa su ubrzali ponovno osvajanje C-segmenta, a time i ostvarivanje jednog od glavnih ciljeva Renaultove strategije Renaultion. Brend svoju ofanzivu sada širi i na D-segment! Za početak je obnovio porodični automobil Espace, a sada se sprema da predstavi potpuno nov i odvažan model pod imenom Rafale.

Nakon što je Renault obnovio čitav asortiman tehnologije za hibridne pogone, šasije i elektronsku opremu, došlo je vreme da kupcima predstavimo novu perjanicu ponude, kreiranu da pruži izvanredno zadovoljstvo u vožnji – novi Renault Rafale.

Francuska reč rafale je aeronautički pojam koji označava iznenadan nalet vetra. Vazduhoplovstvo ima važnu ulogu u Renaultovoj istoriji: Caudron-Renault Rafale, koji je 1934. postavio rekordnu brzinu leta od 445 km/h, je samo jedan od primera.

Novi Renault Rafale je prvo serijsko vozilo koje je u potpunosti dizajnirano u skladu sa novim vizuelnim principima koje je postavio Žil Vidal, glavni dizajner brenda. Uvodeći nas u novu eru Renoovog dizajna, Rafale nam pokazuje kako izgleda vizionarski, hrabar i savršeno moderan automobil, u skladu sa dinamičnim vremenima u kojima se sve brzo menja i u kojima samo avangardni modeli imaju šansu da zadrže njihovu privlačnost do kraja njihovog životnog ciklusa.

Novi Renault Rafale koristi reciklirane materijale i opremljen je najsavremenijim sistemom povezivanja i efikasnim, ali ekonomičnim hibridnim pogonom E-Tech full hybrid snage 200 KS.

Stvoren da pruži nezapamćen nivo zadovoljstva u vožnji, novi model će biti poboljšan revolucionarnim tehnološkim inovacijama koje bi trebalo da ga lansiraju u sam vrh automobila visokih performansi. Jedna od ovih inovacija je novi E-Tech 4×4 300 KS hibridni pogon, koji će biti dostupan kasnije.

Optimalno zadovoljstvo u vožnji je osnova na kojoj Renault gradi svoj DNK. Međutim, ovo zadovoljstvo nije usmereno samo na vozača, već i na ostale putnike, što sam automobil čini sredstvom za „život i uživanje”. Zadovoljstvo za volanom je svakako prioritet, ali ne nauštrb udobnosti ostalih putnika, koji imaju na raspolaganju obilje prostora i pogodnosti. Novi Renault Rafale je prijatan SUV kupe sa dinamičnim izgledom i osećajem za volanom. To je prilika da zajedno sa prijateljima ili decom, bez obzira koliko godina imaju, uživate u vožnji koja budi sva čula.

Novi Renault Rafale sa hibridnim pogonom E-Tech full hybrid snage 200 KS stiže u salone na proleće 2024. godine.

 

Novi Renault Rafale je srce strategije Renaultion. Ne samo da simboliše naš tržišni uspon, već i pokazuje da smo dostojni svakog potrošačkog segmenta. Njegov upečatljiv dizajn SUV kupea, hibridni pogon i šasija koja postavlja standarde su osmišljeni da probude sva čula i pruže neviđen užitak u vožnji. Naravno, ništa od toga ne bi bilo moguće bez strasti i stručnosti naših inženjera.
Fabrice Cambolive, direktor brenda Renault

 

Novi Renault Rafale moćno ilustruje novi dizajnerski smer brenda. Prepoznatljivi DNK se odražava u izdašnim, precizno isklesanim oblinama, zategnutim linijama i tehničkim detaljima koji unose poseban značaj i prefinjenost. Izuzetnim stilom, kvalitetom izrade i izdašnim proporcijama, novi Rafale pokazuje snagu i karakter na drumu.
Žil Vidal, potpredsednik Odeljenja za dizajn, Renault

 

SPOLJAŠNJI DIZAJN: ODVAŽAN I DINAMIČAN KUPE SUV

Novi Renault Rafale je konstruisan na najnovijoj generaciji Alijansine platforme CMF-CD. Kako bi se novi model razlikovao od svega što smo do sada mogli da vidimo na tržištu, dizajneri su osmislili originalnu, smelu karoseriju. Ovaj pristup je rezultirao razvojem novog vizuelnog izraza koji oličava identitet brenda i zrači slobodom, snagom i spontanošću.

SUV kupe kao snažan statusni simbol
Blago podignuta karoserija, dizajnirana po uzoru na fastback-ove i zaštićena sjajnim crnim elementima, svrstava novi Rafale u kategoriju SUV kupea.
Silueta vozila je dinamična i sportska u isto vreme, dok duga horizontalna hauba ukazuje na moćne performanse. Na izvajanom luku ispod haube nalazi se nova rešetka hladnjaka i svetlosni potpis koji je Renault već predstavio na novom Clio-u. Zahvaljujući ispupčenoj haubi i izvajanom prednjem braniku, vozilo izgleda kao da gura napred.
Naglašena ramena oko zadnjih točkova nagoveštavaju snagu koja ga pokreće. Novi Rafale jednostavno gori od želje za pokretom! Utisku dinamičnosti doprinosi i zadnja zaštita šasije koja kao da gura vozilo napred. Tu je i opadajuća linija krova sa spojlerom koji naglašava brzinu novog modela.

„Da bi dizajn automobila bio uspešan, mora biti jednako impresivan bez obzira na to da li ga posmatrate sa udaljenosti od 50 m, 10 m ili 50 cm. Posmatran iz daljine, novi Renault Rafale osvaja snažnim izgledom i proporcijama. Međutim, kad mu se približite, dopašće vam se njegove fluidne linije. A kad mu priđete sasvim blizu, primetićete detalje koji će vam zagolicati maštu.”
Alexis Martot, rukovodilac Odeljenja za spoljašnji dizajn, Renault

Savršene proporcije
Novi Renault Rafale je dugačak 4,71 m i širok 1,86, zbog čega se svrstava u D-segment. Pri tome je visok 1,61 m pa se može smatrati tipičnim sportskim SUV-om.
S obzirom da da novi model ima dug međuosovinski razmak (2,74 m, kao i novi Espace) i savršeno zakrivljenu liniju krova koja se ne prekida u nivou zadnjeg vetrobranskog stakla, putnici u drugom redu će moći da uživaju u izdašnom prostoru za glavu.
Nagib zadnjeg vetrobranskog stakla iznosi 17 °, što je ključno da bi se osigurala aerodinamična efikasnost. Zadnji brisač je tako postao suvišan, a njegovim uklanjanjem postignut je čist izgled zadnjeg dela.
Širi trag točkova (+4 cm u odnosu na novi Espace) čvrsto prizemljuje vozilo i maksimalno ističe crne delove naplataka, bez obzira na to da li ih posmatrate posmatrate li ih vertikalne (naplaci su postavljeni u ravni sa karoserijom) ili horizontalne perspektive (20-inčni naplaci ispunjavaju lukove blatobrana).

„Proporcije novog Rafale-a daju nam do znanja da je reč o statusnom simbolu dinamičnog dizajna i snažnog karaktera. Drugim rečima, ima sve što je potrebno da bi postao nova perjanica brenda.”
Agneta Dahlgren, rukovoditeljka projekta za dizajn platforme CMF-CD

Novi dizajnerski kôd
Dizajn novog Rafale-a otkriva novi vizuelni izraz Žila Vidala, prvobitno predstavljen 2022. godine na konceptnom automobilu Scenicu Vision, a zatim i 2023. na novom Clio-u. Reč je o dizajnerskom kodu koji oličava DNK brenda kroz prepoznatljive isklesane oblike, izdašne obline i bogatstvo tehničkih detalja. Ovaj kôd je sada upotpunjen zategnutim linijama koje se protežu celim automobilom, stvarajući nabore koji se šire i zatim nestaju u obrisima vozila.

Kombinacija izdašnih oblina i novih boja karoserije stvara zanimljiv kontrast sa upečatljivo dizajniranim i izrazito geometrijskim crnim površinama.
S obzirom da nove linije i izbočeni delovi oblina omogućavaju savršeno preciznu refleksiju svetlosti, novi Rafale je užitak gledati!

„Dodali smo „wow” efekat gde god je to bilo moguće. Bez obzira na to koji deo karoserije posmatrate, sasvim sigurno ćete pronaći nešto što će vam privući pažnju. Svaki centimetar ovog automobila je atrakcija za sebe!”
Alexis Martot, rukovodilac Odeljenja za spoljašnji dizajn, Renault

Dinamična maska hladnjaka
Novi Rafale ima novu masku izradjenu oko prepoznatljivog dijamantskog logotipa. Napravljen je od niza malih dijamanata koji stvaraju trodimenzionalni efekat oko centralnog amblema.
Sjajni crni dijamantski uzorak je omaž maskama koje su krasile luksuzna vozila u prošlosti. Šara je postavljena na plavu ili sivu površinu Shale (u zavisnosti od verzije) koja je, po ugledu na optičku umetnost iz sedamdesetih, vidljiva samo kada se posmatra iz pravog ugla. To je Renault-ova posveta Viktoru Vazareliju, poznatom predstavniku pokreta optičke umetnosti čije je ime upisano u istoriju Renault-a: 1972. godine Viktorov sin Ivaral dizajnirao je logo koji je poslužio kao šablon za novi „dinamični“ Nouvel’R logo.

„Maska novog Rafale-a se pomera onako kako se pomera odeća koju nosimo; međuigra senki, odraza i boja udahnjuju joj dinamičnost i živost.”
Alexis Martot, rukovodilac Odeljenja za spoljašnji dizajn, Renault

Dizajn rešetke hladnjaka ima veoma složenu strukturu, kreiranu uz pomoć veštačke inteligencije i softvera za parametarsko modelovanje. Ova tehnologija nam omogućava da menjamo dimenzije, uglove, međusobne odnose elemenata i druge parametre i na taj način testiramo čitav niz uzoraka i njihove odnose u prostoru.
Reč je o softveru koji ima široku primenu u arhitekturi. Na primer, koristio se pri dizajniranju Olimpijskog stadiona u Pekingu, poznatijeg kao „Ptičje gnezdo”.

Novi svetlosni potpis
Novi svetlosni potpis, koji smo već imali prilike da vidimo na novom Clio-u, uskoro će krasiti novi Rafale! Njegova šara nesumnjivo ukazuje da je reč o Renault-u: u obliku dijamanta, jak i robustan, kreiran je da upotpuni vizuelni utisak automobila.

„Ima nešto posebno radosno u načinu na koji se obris dijamanta pojavljuje. Naravno, tu je i snažan utisak slobode koji je prisutan u svim aspektima dizajna. Svetla imaju isti vizuelni uzorak kao i naš logotip, a njegove kose linije podsećaju nas na brend Renault.”
Agneta Dahlgren, rukovoditeljka projekta za dizajn platforme CMF-CD

Veći razmak između svetala
Da bi vozilo izgledalo šire i zauzelo moćan stav, razmak između zadnjih svetala je povećan do te mere da izgleda da su ugrađeni u uglove.
Njihov oblik je inspirisan kineskim Tangram slagalicama (veliki kvadrat podeljen na pet trouglova, paralelogram i manji kvadrat). Kada su uključene, tehnologija mikro-optičkih vlakana im omogućava da ožive, dok kada su isključene stvaraju efekat lebdeće kocke leda.

Dve nove boje
Novi Renault Rafale biće dostupan u pet boja karoserije, uključujući dve potpuno nove boje (polusjajna biserno bela i plava Alpine).
Prva od dve nove boje je dizajnirana da naglasi linije vozila. Proizveden je po istoj inovativnoj tehnologiji kao i polusjajna siva Shale boja kod Australa, koja svoj polusjajni mat izgled duguje isključivo laku i koja je otporna na UV zrake, valjke za pranje automobila i sve ostalo čemu su vozila izložena svakodnevno, što može oštetiti njihovu boju.
Novi Rafale je prvi Renault automobil koji će biti dostupan u plavoj Alpine boji. To je boja koja se uvek menjala kroz istoriju brenda iz Diepe-a, a koja je na novom Rafale-u zaživela u nešto tamnijoj nijansi od one koja krasi Alpine A 110. Novi Rafale je dostupan u još tri boje: crvenoj Flame, crnoj Starry i sjajno sivoj Shale.

 

PLATFORMA I MOTORI: UŽITAK U VOŽNJI KAO POLAZNA TAČKA

Novi Renault Rafale je izgrađen na modularnoj platformi Alijanse CMF-CD, koja pruža izvanredne mogućnosti za tehnološki razvoj, počevši od vozila i motora do tehnološke opreme. Potpuni hibridni motor E-Tech full hybrid snage 200 KS kombinovan je sa automatskim menjačem sa više načina rada i garantuje jednu od najboljih vrednosti dometa i emisije CO2 u segmentu. Novi Rafale će kasnije biti dostupan sa neverovatno snažnim E-Tech 4×4 motorom od 300 KS.

Šasija: preciznost kao ključ užitka
Zadovoljstvo u vožnji, jedan od glavnih ciljeva razvoja opreme vozila novog Rafale-a, dostiglo je novi vrhunac u ovom automobilu koji kombinuje zadnje vešanje sa više karika sa najnovijim sistemom upravljanja na sva četiri točka 4CONTROL Advanced.
Multi-link vešanje obezbeđuje najefikasnije prianjanje bez uticaja na udobnost, kao i efikasnije prigušivanje buke koja dolazi iz šasije.
Sistem upravljanja na sva četiri točka 4CONTROL Advanced značajno poboljšava upravljivost pri nižim brzinama i agilnost i dinamiku pri srednjim i većim brzinama.
Prilikom skretanja u krivini pri brzini manjoj od 50 km/h, zadnji točkovi se lagano okreću u pravcu rotacije prednjih točkova (do ugla od jednog stepena). Na ovaj način se smanjuje inercija zadnjih točkova i povećava stabilnost vozila. Pri manjim brzinama, zadnji točkovi se okreću u smeru suprotnom od smera rotacije prednjih točkova, do ugla ne većeg od pet stepeni. Time se postiže nenadmašna okretnost, a krug okretanja je skraćen na 10,4 m (kao kod gradskih automobila).

U poređenju sa Australom i novim Espace-om, takođe opremljenim multi-link zadnjim vešanjem i naprednim sistemom 4CONTROL, novi Rafale takođe uključuje VMC 2 tehnologiju kontrole kretanja vozila – napredni elektronski sistem koji kontroliše zadnje točkove i preciznije predviđa gubitak prianjanja. Zahvaljujući njemu, vozači lakše i brže savladavaju krivine i znaju da će svi točkovi biti u optimalnom položaju na neravnim i oštećenim kolovozima. Novi Rafale ima 4 cm širi trag točkova od novog Espace-a, veće točkove (245 mm) i specifične postavke opruga, amortizera i stabilizatora koji doprinose udobnosti i dinamičnosti. Na kraju, rad vešanja (sa sistemom 4CONTROL Advanced ili bez njega) unapredjen je prilagodjavanjem postavki upravljača i njegovog krajnje direktnog upravljačkog odnosa (13) pa vozače i putnike očekuje uzbudljiva i savršeno precizna vožnja u krivinama.

„Novi Rafale je školski primer dobro odrađenog zadatka. Nakon što je postavljen na čelo Renaulta, Luca de Meo nas je zamolio da iz svake platforme izvučemo njen maksimum. Sa Rafale-om smo postigli upravo to! Ovaj model maksimalno koristi sve što platforma CMF-CD nudi u pogledu dimenzija automobila, tehnologije i emocionalnog naboja koji iz njega izbija.”
Grégory Launay, rukovodilac Odeljenja za performanse proizvoda, Renault Rafale

Motor: hibrid u punom smislu reči
Kao i novi Espace, Rafale stiže na tržište sa potpunim hibridnim pogonom E-Tech full hybrid snage 200 KS, kombinovanim sa automatskim dog-clutch menjačem sa više načina rada.
Ovaj motor je snažan, štedljiv, automatski i samopunjiv! Nudi najbolji odnos efikasnosti i potrošnje na tržištu (4,7 l / 100 km i 105 g CO2 po kilometru – homologacija u toku) kao i domet zbog kojeg ćete odmah poželeti da sednete za upravljač i krenete na put (do 1100 km). Kako bi iskustvo vožnje svaki put bilo optimalno, na raspolaganju su vam postavke sistema MULTI-SENSE uz koji možete da ga personalizujete.

„Novi Rafale kombinuje dva Renault-ova nasleđa: učešće u automobilističkim takmičenjima sa limuzinama visokih performansi kao što su R21 Turbo i Safrane Baccara Biturbo i inovativni duh, zaslužan za stvaranje novih koncepata kao što su minivanovi, tehnologija turbo punjača i E-Tech hibridni motori.“
Grégory Launay, rukovodilac Odeljenja za performanse proizvoda, Renault Rafale

Tehnološki napredni mehanizmi
Potpuno hibridni motor E-Tech full hybrid snage 200 KS ima serijsko-paralelnu arhitekturu i sastoji se od 1,2-litarskog trocilindričnog benzinskog turbo motora (130 KS / 96 kW, 205 Nm) i dva elektromotora. Čak i kada se posmatra izolovano, benzinski motor je prava tehnološka poslastica, s obzirom na to da kombinuje Millerov ciklus sagorevanja, sistem recirkulacije izduvnih gasova niskog pritiska, turbopunjač promenljive geometrije i klipnu arhitekturu dugog hoda po uzoru na dizel motore. Rezultat je neverovatan odnos energetske efikasnosti od 41%. Glavni elektromotor razvija 50 kW (70 KS) i 205 Nm. Napaja ga litijum-jonska baterija od 2 kWh / 400 V koja omogućava 100% električnu vožnju. Pomoćni elektromotor, odnosno visokonaponski električni starter-generator, razvija 25 kW / 50 Nm i omogućava pokretanje motora i menjanje brzina uz pomoć dog-clutch menjača.

Efikasno punjenje i dugotrajan kapacitet baterije
Uz automatsko pokretanje u 100 % električnom načinu rada i prikupljanje energije prilikom svakog usporavanja i kočenja, E-Tech full hybrid vam omogućava da do 80 % vremena u gradu vozite na električni pogon i tako smanjite potrošnju goriva za do 40 % u poredjenju sa ekvivalentnim benzinskim motorom. Tako možete uživati u svim prednostima električne vožnje, bez spajanja vozila na punionicu!
Punjenje se odvija automatski uz pomoć pametnog menjača koji aktivira benzinski motor i električne motore kako bi napunili bateriju. Na efikasnost punjenja može uticati i sam vozač tako da uz pomoć polugica na upravljaču odabere neku od četiri nivoa prikupljanja energije.

Menjač sa više načina rada
Automatski menjač sa više načina rada (dog-clutch menjač) inspirisan je uspesima brenda u Formuli 1 i kombinuje dva stepena prenosa za električni motor i četiri stepena prenosa za benzinski motor.

Ukupno omogućava 15 kombinacija motora, što značajno smanjuje emisiju CO2 i potrošnju i povećava zadovoljstvo u vožnji.
Pametni menjač automatski bira režim rada motora: 100% električni, 100% benzinski, dinamički hibridni (benzinski motor i elektromotori zajedno pokreću točkove), e-drive (električni motor pokreće točkove, a benzinski motor puni bateriju) ili režim prikupaljanja energije (električni motor sakuplja kinetičku energiju).

„Kad god je to moguće, novi E-Tech full hybrid snage 200 KS upotrebljava električne motore kako bi smanjio potrošnju goriva. Činjenica da Rafale do 80 % vremena u gradu možete voziti na električni pogon svrstava ga među najbolje u kategoriji.”
Gwenaël Le Merrer, glavna inženjerka, Renault Rafale

Izuzetno snažan motor E-Tech 4×4 (300 KS) u dolasku
Novi Renault Rafale, dizajniran da pruži zadovoljstvo i performanse kao nijedan drugi Renault, kasnije će biti dostupan sa unapredjenim hibridnim pogonom koji razvija čak 300 KS.
Optimizacija različitih podešavanja hibridnog motora omogućiće mu da razvije do 300 KS. Međutim, glavna unapredjenja će se zasnivati na dva tehnička prilagođavanja. Prvi se odnosi na dodatni elektromotor na zadnjoj osovini koji će direktno pokretati točkove, pa će novi SUV kupe imati pogon na sve točkove. S druge strane, motor će biti dizajniran kao plug-in hibrid, što znači da će korisnici moći da biraju između 100% električnog režima za svakodnevna putovanja i hibridnog režima koji garantuje izuzetan domet tokom dužih putovanja i samim tim veći spokoj. Sve to, naravno, uz zabavne vozne karakteristike!
Pored pogona na sva četiri točka i kontrolnog sistema na sva četiri točka (4CONTROL Advanced), izuzetno moćan E-Tech 4×4 300 KS biće kombinovan sa šasijom koja je precizno prilagođena za inteligentnu kontrolu šasije nove generacije.

ŽIVOT U UNUTRAŠNJOSTI: IZUZETNO NAPREDAN PUTNIČKI PROSTOR U KOJEM ĆE SVI UŽIVATI

Putnički prostor novog Rafale-a opremljen je najnovijim Solarbay panoramskim krovom sa funkcijom zatamnjivanja. Iako nisu sasvim nova, dva ekrana OpenR multimedijalnog sistema na kontrolnoj tabli imaju novu grafiku interfejsa. Sedišta ipak klasa za sebe! Na zadnjoj klupi nalazi se tehnološki napredan naslon za ruke, a kupcima je dostupan i inovativan izbor boja i materijala. Kokpit ima sve što je potrebno da pruži čisto zadovoljstvo u vožnji, a sam automobil je dizajniran da odražava Renaultov DNK i da verno služi svojim kupcima.

Novi panoramski krov Solarbay sa funkcijom zatamnjivanja
Spektakularni panoramski krov dimenzija 1470 mm x 1117 mm razvila je kompanija Saint-Gobain, a Rafale je prvi automobil u koji će biti ugrađen. Njegova AmpliSky tehnologija sa potpuno aktivnim sistemom zamenjuje standardne roletne i, na zahtev korisnika, zatamnjuje svaki segment panoramskog krova uz pomoć električnih polja koja raspršuju molekule. Solarbay panoramski krov pruža maksimalnu zaštitu od sunca za samo nekoliko sekundi i impresionira postepenim zatamnjivanjem svih sedam segmenata staklene površine krova. Pametnim panoramskim krovom se može upravljati uz pomoć Google Assistant-a ili prekidača u blizini prekidača plafonskog svetla.

Vozaču i putnicima su dostupna četiri podešavanja krova: potpuno svetlo, potpuno tamno, svetlo napred i tamno pozadi i tamno napred i svetlo pozadi. Praktičniji je od standardnog suncobrana, jer putnici na zadnjem sedištu mogu da uživaju u sunčevoj svetlosti, čak i ako putnici na prednjem delu to ne vole. Panoramski krov pruža dodatnih 30 mm prostora za glavu, u čemu će posebno uživati putnici u zadnjem delu vozila. U vozilu se nećete osećati kao da ste zatvoreni u stakleniku ili frižideru: poput automatskih roletni, višeslojno staklo kompanije Saint-Gobain održava ugodnu temperaturu bez obzira na doba godine. Štaviše, staklo automatski potamni kada izađete iz automobila.

Zatamnjujući krovni prozor Solarbay koristi tehnologiju tečnih kristala dispergovanih sa polimerima (PDLC), razvijenu u građevinskoj industriji i prilagođenu za upotrebu u vozilima. Ova tehnologija se trenutno koristi samo u vozilima najviše klase. Novi Renault Rafale je prvi model serijskog proizvođača automobila koji će ovu tehnologiju koristiti u svrhu delimičnog zatamnjivanja panoramskog krova.

„Tehnologija zatamnjujućeg staklenog krova je savršen primer praktične i jednostavne tehnologije koju smo želeli da implementiramo u novi Rafale. U svakom smislu je mnogo efikasnije od standardne zaštite od sunca, a pri tome je i pametnija, jednostavnija za upotrebu i presvega impresivna!”
Gwenaël Le Merrer, glavna inženjerka, Renault Rafale

Sportska sedišta
Upotpunjena bočnim ojačanjima koja odražavaju dinamična svojstva vozila, nova sedišta novog Renault Rafale-a pružaju bočnu i uzdužnu potporu. Zahvaljujući njima, vožnja u krivinama istovremeno je stabilna i uzbudljiva.
Ekološki proizvedene presvlake od Alcantare (61 % reciklirane Alcantare) pomažu vozaču da sedi uspravno i doprinose sportskom utisku.

„Kako bi se naglasio efekat Grand Tourisma, bočne strane sedišta krase umeci po uzoru na ojačanja biciklističkih jakni.”
François Farion, direktor Odeljenja za dizajn, Boje i ukrasni materijali, Renault Grupa

Osvetljeni logotip na sedištima
Sedišta od alkantare u verziji Renault Rafale Esprit Alpine su perforirana, a kroz njih se vidi plava platnena obloga sa moire efektom – takođe vidljiva na rešetki hladnjaka. Logotip u obliku slova A i strelica na gornjem delu naslona svetle i trepere u skladu sa otkucajima vašeg srca, simbolišući talas uzbuđenja koji vas preplavljuje dok se približavate automobilu. Boja svetla prilagođava se boji koju odaberete u podešavanjima sistema MULTI-SENSE. S obzirom na to da su svetla ugrađena u savršeno fleksibilnu tkaninu, nasloni sedišta uopšte nisu kruti! Ovo je prvi put da se ovakva tehnologija koristi u vozilu.

„Novi Renault Rafale prepoznaje vozača kad mu se približi i zatim osvetljava Alpine-ov logotip na sedištima koji, trepereći po uzoru na otkucaje srca, simbolišu vezu između vozila i vozača. Poziv na uživanje u vožnji još nikad nije bio tako neodoljiv!”
Agneta Dahlgren, rukovoditeljka projekta za dizajn platforme CMF-CD

Trobojni šavovi
Unutrašnjost verzije Esprit Alpine prošivena je crvenim, belim i plavim šavovima. Da bi to bilo moguće, osmišljena je posebna mašina sa tri glave koja omogućava istovremeno šivenje sa tri niti!

Jedinstven osećaj za upravljačem
Volan novog Rafale-a, preuzet od modela Megane E-Tech electric i Austral, malo je izmenjen: kose linije Renault-ovog amblema su majstorski urezane u njegovo središte, a sjajni crni umetak je uklonjen. Verzija Esprit Alpine takođe ima umetak od alkantare sa unutrašnje strane donje ivice. Renault je koristio materijale nalik koži (uključujući 34% recikliranih materijala na leđima) koji su udobniji od prave kože i zamenjuju sve proizvode od životinjske kože bez smanjenja osećaja zadovoljstva i udobnosti. Ovim je brend još jednom potvrdio nameru da prestane da koristi kožne materijale u svojim vozilima do 2024. godine.

Inovativni prirodni materijali
Novi Rafale je prvi automobil na svetu koji koristi obojenu plutu i obloge od kamena škriljca u putničkoj kabini. U verziji Esprit Alpine, škriljevac nagoveštava svet brenda Alpine na izuzetno autentičan način. Komandna tabla na strani suvozača i naslon za ruke su prekriveni njime. Ekstremno tanke obloge od škriljevca nikako nisu grube i, baš kao i drvene obloge, savršeno se uvijaju oko različitih oblika. Komandna tabla verzije Techno ima crnu plutanu oblogu koja ostavlja luksuzan utisak. Osim što služi kao ukras, ova obloga je izuzetno lagana i nereflektujuća.

Izdašne dimenzije unutrašnjosti
Užitak u vožnji možda jeste podređen vozaču, ali putovanja su uvek ugodnija u društvu! Novi Renault Rafale ne zaboravlja na putnike i u svakom pogledu im pruža obilje prostora. Uz međuosovinski razmak od 2,74 m (novi Rafale ima istu platformu i međuosovinski razmak kao i novi Espace), putnicima na zadnjoj klupi na raspolaganju je ugodnih 302 mm prostora za kolena. Veliki međuosovinski razmak zaslužan je i za dodatan prostor za glave (880 mm) na zadnjoj klupi (slično kao kod novog Espace-a koji nudi 892 mm), i to bez uticaja na siluetu kupea!
Duga putovanja obično podrazumevaju gomilu prtljaga. Zato novi Rafale nudi prostran prtljažnik kapaciteta 530 dm3 (norma VDA).

„Kada vaša deca odrastu i zasitite se porodičnih vožnji u SUV-u ili monovolumenu, novi Rafale će vam pružiti potpuni užitak vožnje, a vaša odrasla deca će moći udobno da se smeste na zadnja sedišta.”
Grégory Launay, rukovodilac Odeljenja za performanse proizvoda, Renault Rafale

Tehnološki napredan naslon za ruke na zadnjoj klupi
Mnogo truda je uloženo da bi prostor na zadnjoj klupi bio udoban i povezan: Renault-ov inovativni centralni naslon za ruke je dizajniran za skladištenje i povezivanje multimedijalnih uređaja koji boravak u vozilu čine ugodnijim. Tehnološki napredni naslon za ruke ima dve USB utičnice, prostor za odlaganje tableta i pametnih telefona i dva sklopiva postolja na koja možete postaviti svoj pametni uređaj i gledati omiljeni sadržaj.

Nova grafika interfejsa
OpenR digitalna instrument tabla, predstavljena u Megane E-Tech electric, a zatim u malo drugačijoj verziji u Australu i novom Espace-u, sastoji se od dvostrukog ekrana u obliku slova L koji uključuje: 12,3-inčni horizontalni TFT ekran instrument table površine 321 cm2 (1920 x 720 piksela, horizontalni format) i 12-inčni vertikalni ekran osetljiv na dodir na centralnoj konzoli, sa površinom od 453 cm2 (1250 x 1562 piksela, vertikalni format).

Dvostruki OpenR ekran je postavljen tako da je lako vidljiv i na dohvat ruke, tako da vozač ne mora da skida pogled sa puta. Upotreba navigacije unapredjena je zahvaljujući opsežno proverenom i ispitanom Google-ovom ekosistemu koji spada među vodeće na tržištu. Potpuno novi vizuelni interfejs odgovara jedinstvenom i senzacionalnom izgledu novog Rafale-a i pomaže da se istakne njegov karakter i tehnologija.

Dizajneri korisničkog interfejsa stvorili su nov i revolucionaran vizuelni ugođaj. Baš kao i dizajn spoljašnjeg i unutrašnjeg dela vozila, ova ugodjaj je inspirisana novim amblemom brenda i odražava njegovu vizuelnu snagu. Nenametljiv motiv dijamanta izveden je kao dijagonalni segment koji se uzdiže pod uglom od 28°. Sveprisutne dijagonalne linije pomažu u organizovanju i naglašavanju informacija prikazanih na kontrolnoj tabli i centralnom ekranu od kojih je sačinjen OpenR.

Na ekranu instrument table, standardni kružni brzinomer je zamenjen dijagonalnom linijom postavljenom pod uglom od 28 °. Ova linija označava brzinu motora i menja boju svaki put kada se broj obrtaja poveća ili vozilo ubrza. Ekrani imaju podebljan i ravan font, savršeno usklađen sa najsavremenijim ekranima pametnih telefona i laptopova. Boje ekrana su preuzete iz „pop“ palete koju Renault posebno voli i upotpunjene su posebno nežnim odsjajima koje stvara sjajan dupli OpenR ekran.

Centralni ekran koristi Google-ov sistem za prirodnu, intuitivnu navigaciju koja po izgledu i upotrebi podseća na interfejs pametnih telefona. Svaka postavka MULTI-SENSE sistema se prikazuje sa novim specifičnim šarama i bojama, a silueta vozila na unutrašnjem ekranu prikazana je u stvarnoj boji karoserije.

„Kad smo u novom Megane-u E-Tech electric predstavili OpenR Link, ovaj sistem iz temelja promenio iskustvo vožnje i postao standard u svoem području. U novom Rafale-u smo prilagodili njegov izgled i zvuk kako bi odražavao privlačnost novog modela. Tako nežno nijansirane boje retko se viđaju u interakciji čoveka i mašine. Iskustvo u vozilu veće je od samog putovanja!”
Romain Mottier, glavni dizajner korisničkog iskustva, Renault Grupa

Unapredjeni head-up ekran
Novi Rafale odaje počast svijetu vazduhoplovstva svojim novim, unapredjenim i izuzetno velikim (9,3 inča) head-up ekranom. Informacije o brzini vožnje, aktivnim sistemima za pomoć u vožnji, upozorenja na prekoračenje brzine i uputstva navigacije se direktno prikazuju na vetrobranskom staklu gde vozač može sa lakoćom da ih pročita, bez obzira na situaciju. Vozač je tako u potpunosti fokusiran na put, a užitak u vožnji je još izraženiji!

Prilagodljivo ambijentalno osvetljenje
Za još bolje iskustvo u unutrašnjosti novog Rafale-a, tu su postavke sistema MULTI-SENSE sa nizom opcija za stvaranje zabavnog i toplog ugođaja. Na primer, na raspolaganju su vam različite postavke ambijentalnog LED svetla Living Lights koje se proteže armaturnom pločom i oblogama vrata.
Za još opuštenije iskustvo u unutrašnjosti, sistem uključuje automatski način rada koji svakih 30 minuta prilagođava ambijentalno osvetljenje u skladu sa biološkim dnevnim ritmom i dobom dana (npr. aktivacijom hladnijeg osvetljenja tokom dana i toplijeg osvetljenja noću).

POVEZANOST I SIGURNOST: NAPREDNE I INTUITIVNE TEHNOLOGIJE

Novi Renault Rafale dostupan je sa bogatom tehnološkom opremom za ultra modernu Alijanskinu platformu CMF-CD koju deli sa Australom i novim Espace-om. Uključuje napredne sistemi za pomoć u vožnji kao i najintuitivniji multimedijalni sistem na tržištu – OpenR Link. OpenR Link je dostupan sa nekoliko novih funkcija i veštačkom inteligencijom koja pruža nove usluge za vozača i putnike. Reč je o otvorenom i prilagodljivom sistemu uz koji će vaš automobil uvek biti tehnološki napredan.

Potpuna povezanost
Novi model u Renault-ovoj ponudi briše granice između digitalnog života izvan automobila i u njemu, kao i između vašeg pametnog telefona i multimedijalnog sistema openR Link sa ugrađenim Google-ovim uslugama.
Sistem uključuje usluge kao što su Google Maps, Google Assistant i brojne druge aplikacije (50 ili više njih, u zavisnosti od tržišta i verzije) iz on-line trgovine Google Play. Baš kao na pametnom telefonu! Osim toga, interfejs je u potpunosti prilagodljiv, podržava bežično povezivanje i povezivanje uz pomoć kabla i kompatibilan je sa svim pametnim telefonima sa podrškom za Android Auto i Apple Carplay.
Osim novog dizajna, multimedijalni sistem OpenR Link zasnovan je na operativnom sistemu Android Automotive 12 (umesto na Androidu Automotive 10) koji, izmedju ostalog, olakšava povezivanje uređaja preko Bluetootha i pojednostavljuje pretraživanje pojedinih izbornika. Unapredjene su i funkcije prediktivnog održavanja: vozilo sada obaveštava vozača u slučaju da je potrebno balansirati točkove ili servisirati klima-uređaj.

OpenR Link je prilagodljiv i povezuje se sa „cloud“-om radi automatskog preuzimanja preporučenih ažuriranja putem interneta (tehnologija FOTA). Uz takav nivo povezanosti više nećete morati da posećujete radionicu ili koncesiju da biste ažurirali sistem u vozilu.

Praktična veštačka inteligencija
Novi Rafale raspolaže sa nekoliko funkcija koje se zasnivaju na veštačkoj inteligenciji i služe za pomoć vozaču i putnicima. Sistem u većini slučajeva aktivno predlaže određene radnje – na primer da isključite klima-uređaj ako je prozor otvoren ili da ga uključite ako je spoljašnja temperatura previsoka. Ove proaktivne preporuke zasnivaju se na navikama koje sistem veštačke inteligencije s vremenom prepoznaje i analizira.

Dodatna sigurnost uz postojan užitak u vožnji
Kako bi pružio optimalan užitak vožnje bez stresa, novi Rafale je opremljen brojnim naprednim sistemima za pomoć u vožnji, klasirane u tri kategorije: vožnja, sigurnost i parkiranje. Sada je dostupan i sa inteligentnim upozorenjem na prekoračenje brzine, sistemom koji automatski upozorava vozača u slučaju da vozi brže od propisanog ograničenja.
Za dodatnu bezbrižnost, tu su još i funkcije Safety Score i Safety Coach.

Pametna i efikasna svetla
Svetla novog Rafale-a upotrebljavaju tehnologiju koja optimizuje njihov rad u svim uslovima. Sve verzije novog modela imaju tehnologiju LED Adaptative Vision koja, u zavisnosti od uslova na putu, automatski aktivira kratka odnosno duga svetla. Za još veću vizuelnu udobnost, više verzije dostupne su sa tehnologijom LED Matrix Vision koja omogućava upotrebu dugih svetala tokom čitave vožnje, bez opasnosti od zasljepljivanja drugih vozača.

Ostali sistemi za pomoć u vožnji

• Vožnja: Tempomat / Adaptivni tempomat (ACC) sa funkcijom Stop & Go / Upozorenje na sigurnosni razmak (DW) / Around View Monitor (AVM) sa 3D prikazom okruženja od 360 ° / Pomoć pri kretanju na uzbrdici (HSA)

• Sigurnost: Sistem aktivnog kočenja u nuždi (AEBS) i pomoć pri kočenju u vožnji unazad uz upozorenje na nadolazeći saobraćaj pozadi / Upozorenje na vozilo u mrtvom uglu (BSW) / Sistem za zadržavanje vozila u saobraćajnoj traci (LKA) / Upozorenje na izlazak iz trake (LDW) / Upozorenje na nenamernu promenu trake (LCW) / Sistem za otkrivanje umora vozača (DAA) / Kontrola stabilnosti prikolice (TSA)

• Parkiranje: Prednji, bočni i zadnji parking senzori, Upozorenje na nadolazeći saobraćaj pozadi (RCTA) / Sistem za siguran izlazak putnika (OSE)

KVALITET: GLAVNI PRIORITET U RAZVOJU

Megane E-Tech, Austral, novi Espace, a sada i novi Rafale su deo izvrsne ponude koja se odlikuje vrhunskim kvalitetom izrade i najsavremenijom tehnologijom, a kojom Renault nastoji da ponovo osvoji C i D segment.

Raznovrsna i temeljna ispitivanja
Novi Renault Rafale je konstruisan na platformi CMF-CD koja je unapredjena na osnovu iskustva prikupljenog tokom dve godine upotrebe u Australu.
Nakon Megane-a E-Tech i ostalih novih modela brenda Renault, i novi Rafale će biti podvrgnut potvrdnim ispitivanjima – dodatnim ispitivanjima na putu koja se sprovode u okviru strateškog plana za osiguranje kvaliteta. Reč je o ispitivanjima koja, uz sertifikacijske cikluse, sprovode profesionalni test vozači na stazi test centra Aubevoye kao i na javnim putevima u uslovima ekstremno visokih i ekstremno niskih temperatura. Potvrdna ispitivanja sprovode se kako bi se predvidele reakcije kupaca na proizvod pre nego što on stigne u prodaju, a zadatak ispitivanja novog modela poverava se brojnim zaposlenima Grupe. Ovim novim procesom omogućava se prikupljanje čitavog niza povratnih informacija vezanih uz najrazličitije slučajeve upotrebe, a sve kako bi se sprovela potrebna završna prilagodjavanja i osiguralo da vozilo ispunjava najviše standarde užitka u vožnji, udobnosti i pouzdanosti.
Više od sto zaposlenih će testirati nove modele u svim vremenskim uslovima i brojnim gradovima širom Evrope, kao i na svim vrstama puteva i autoputeva. U okviru potvrdnih ispitivanja, zaposleni će preći ukupno tri miliona kilometara u Australu, novom Espace-u i novom Rafale-u. Povratne informacije će javljati putem aplikacije za pametne telefone kako bi inženjeri i stručnjaci brenda mogli da prikupe i analiziraju podatke u stvarnom vremenu. Na ovaj način će moći da prepoznaju eventualne nepravilnosti pre nego što automobil bude stavljen na tržište, kao i da osiguraju dugotrajan kvalitet, pouzdanost i trajnost.

Vodeća fabrika u Palensiji
Novi Rafale će se proizvoditi u fabrici u Palensiji u Španiji. Grupa je u ovu fabriku uložila znatna sredstva kako bi je pripremila za proizvodnju Australa i novog Espace-a koji su takođe konstruisani na platformi CMF-CD i proizvode u Palensiji. Ovim ulaganjima je osiguran vrhunski kvalitet proizvodnje tri nova modela i njihove opreme, kao i vrhunski operativni kvalitet. Na primer, u fabrici su ugrađene dve ultra moderne klupe za kalibraciju kako bi se osigurao pravilan rad i pouzdanost tehnološke opreme nove generacije.

Zatim, krov novog Rafale-a je zavaren na karoseriju postupkom tvrdog lemljenja. Tako zavareni spojevi potpuno su nevidljivi na karoseriji i predstavljaju unapredjenje u odnosu na uobičajenu tehniku zavarivanja (nije potrebno dodavati plastični poklopac na zavarena mesta kako bi se ona sakrila).
Zajedno sa izuzetno tankim i savremenim dizajnom, ova tehnika poboljšava utisak kvaliteta koji vozilo ostavlja. Kvalitet izrade je vidljiv i u unutrašnjosti. Na primer, pretinac za rukavice i pretinci u vratima presvučeni su novom filcanom tkaninom.

TEHNIČKI PODACI

Dimenzije i masa

Ukupna dužina: 4,71 m
Ukupna širina: 1,86 m
Visina: 1,61 m
Međuosovinski razmak: 2,74 m
Prednje vešanje: 942 mm
Zadnje vešanje: 1029 mm
Razmak od tla: 180 mm
Masa: od 1653 kg
Zapremina prtljažnika: 530 dm3 (VDA)

Motori

E-Tech full hybrid 200 KS
Benzinski motor: 1,2 l, 96 kW (130 KS) i 205 Nm
Električni motori: 50 kW i 205 Nm / 25 kW i 50 Nm
Baterija: 2 kWh / 400 V
Menjač: automatski dog-clutch menjač sa više načina rada

E-Tech 4×4 300 KS
Na tržište stiže naknadno.

 

Renault Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *