Škoda Auto Group: Odlične finansijske i prodajne brojke tokom prvih devet meseci 2023

Škoda Auto izveštava o doslednom rastu tokom prva tri kvartala godine, beležeći pozitivne rezultate u svim ključnim finansijskim pokazateljima. Operativna dobit proizvođača automobila iznosi 1,26 milijardi evra, što predstavlja rast od 47,2% u poređenju sa istim periodom prošle godine, dok se povrat od prodaje povećao na 6,4% (2022: 5,6%). Ključni doprinos ovom pozitivnom trendu bio je snažan prodajni učinak potpuno električne serije modela Enyaq. Globalno, Škoda je u tom periodu isporučila 642.200 vozila. U isto vreme, proizvođač automobila napreduje u svom planu internacionalizacije: Kao strateški vođa Brand Group Core Grupe Volkswagen u ASEAN-u, Škoda Auto je napravila prvi veliki korak u septembru ulaskom na vijetnamsko tržište – ulazak na celu regiju.

„Solidan trend u prvih devet meseci 2023. rezultat je predanog i istrajnog rada našeg tima, uključujući našu dilersku organizaciju koja je za kupce lice našeg brenda. Zahvaljujući ovim performansama i našem poslovnom modelu, Škoda Auto nastavlja uspešnim putem. Razvoj naše operativne dobiti, koji se penje za više od 47%, govori sam za sebe. Ipak, posebno su poslednje tri godine pokazale da se tržišta sve dinamičnije razvijaju. Uprkos svom našem poverenju, ostaćemo oprezni. Zato nastavljamo dosledno da usmeravamo naše napore kako bismo osigurali da naša kompanija bude idealno pozicionirana na međunarodnoj sceni.“

Klaus Zellmer, Izvršni direktor Škoda Auto

„U prva tri kvartala ove godine uspeli smo da stabilizujemo naše lance snabdevanja. Naš povrat od prodaje porastao je za 0,8 postotnih bodova na godišnjem nivou na 6,4%, a ova brojka uključuje efekte prestanka našeg poslovanja u Rusiji.* Ulaganjem više od 500 miliona evra u materijalnu imovinu poput povremenih nadogradnji IT infrastrukture, postavili smo temelje za naše naredne digitalne ponude. Osim toga, naš fokus je bio na poboljšanju našeg BEV portfolija kako bismo zadovoljili potrebe kupaca i intenzivirali naše inicijative za održivost. Uprkos tome, kako se približavamo kraju godine, predviđamo izazove i ostajemo predani osiguravanju da se 2023. uspešno završi.“

Holger Peters, član Uprave Škoda Auto za finansije i informatiku

„Naše isporuke u prvih devet meseci naglašavaju privlačnost Škoda asortimana modela. Potražnja za serijom Enyaq posebno je porasla, s isporukama koje su porasle za 47,6 posto u odnosu na prethodnu godinu. Prodaja modela Kodiaq i Superb takođe je porasla, a naredne generacije ovih modela će dodati još jedno poglavlje u njihovu uspešnu priču. S dinamičnim dizajnom, modernom tehnologijom i još više unutrašnjeg prostora, sigurno će impresionirati kako stare, tako i nove kupce.“

Martin Jahn, član Uprave Škoda Auto za prodaju i marketing

 

Odličan performans: veća operativna dobit i prodajni zamah modela Enyaq
U prvih devet meseci 2023. Škoda Auto je pokazala značajnu finansijsku snagu. Povrat od prodaje ostao je stabilan na 6,4%, čak i nakon što se uračunao prestanak aktivnosti u Rusiji. Operativna dobit u tom je periodu je porasla na 1,26 milijardi evra, beležeći rast od 47,2% u odnosu na prethodnu godinu. Međutim, nedavni prekid lanca snabdevanja od strane slovenskog dobavljača mogao bi da utiče na zaradu do kraja godine.

Potpuno električna serija modela Enyaq ključno je doprinela ovom uspehu, stekavši značajnu popularnost u zemljama poput Češke, Slovačke, Finske, Austrije i Švajcarske, gde je svrstan među tri najprodavanija električna automobila između januara i avgusta 2023.

Do septembra, globalna isporuka Škoda Auta iznosila je ukupno 642.200 vozila – povećanje od 97.700 jedinica u odnosu na prethodnu godinu.

Sa 145.000 prodatih jedinica, Octavia je i dalje najprodavaniji proizvod brenda, ostvarujući rast od 35,8% u odnosu na prethodnu godinu. Kompaktni model predstavlja više od petine ukupnih Škoda isporuka širom sveta. Ostali modeli, poput modela Fabia i SUV modela Kamiq, Kodiaq i Karoq, takođe su doživeli veliku potražnju.

Širenje internacionalizacije s fokusom na vijetnamsko tržište
Škoda Auto širi svoju prisutnost i pojačava međunarodno poslovanje. Septembar je obeležio ulazak brenda na vijetnamsko tržište, strateški potez za iskorišćavanje potencijala regije ASEAN. Početna prodaja u Vijetnamu biće usmerena na uvezene modele Karoq i Kodiaq.

Iako će se ova prodaja tek postepeno odraziti na rezultate, proizvođač automobila predviđa prodajni potencijal od preko 40.000 jedinica godišnje nakon 2030. Škoda na ovu zemlju gleda kao na vrata za ulazak u azijsku regiju, za koju je preuzela stratešku odgovornost unutar Volkswagen grupe.

* U maju 2023. Volkswagen grupa dovršila je prodaju svoje imovine u OOO Volkswagen Group Rus kompaniji OOO Art-Finance, uz podršku ruskog dilera Avilon.

Isporuke brenda Škoda kupcima u prva tri kvartala 2023
(u jedinicama, zaokruženo, navedeno po modelima; +/- u procentima poređenje sa prethodnom godinom):

Škoda Octavia (145.000; +35,8%)
Škoda Kamiq (85.300; +16,7%)
Škoda Kodiaq (81.200; +13,9%)
Škoda Karoq (75.800; +23,5%)
Škoda Fabia (70.000; +0,3%)
Škoda Enyaq (54.400; +47,6%)
Škoda Superb (50.400; +11,4%)
Škoda Scala (43.300; +45,6%)
Škoda Kushaq (19.300; -1,4%)
Škoda Slavia (14.100; -8,3%)
Škoda Rapid (3.300; -78,8%)

 

Škoda Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *