Sportski kompaktni SUV sa brojnim inovacijama: novi Mercedes-Benz GLA

Mercedes-Benz značajno unapređuje kompaktni GLA SUV brojnim inovacijama i obimnijom standardnom opremom. Nova rešetka hladnjaka sa vertikalnim lamelama i horizontalnim rebrima naglašava moćan karakter. Pored toga, poklopac motora sa diskretno sugerisanim grebenima naglašava samopouzdani izgled. Redizajnirani prednji branik sa vizuelnom zaštitom od podvlačenja ukazuje na off‑road gene modela GLA.

Ovome je dodat i modernizovan svetlosni potpis u standardnim LED prednjim farovima visokih performansi i LED zadnjim svetlima. Mercedes-Benz proširuje opseg opcija novom Spectral Blue bojom i četiri dodatna dizajna točkova. U osnovnoj komponenti, novi GLA stoji na 17-inčnim aluminijumskim felnama sa pet krakova u crnoj boji visokog sjaja sa okrenutim površinama visokog sjaja. Dostupni su i opcioni točkovi od 18 do 20 inča.

Mercedes-Benz GLA 250 e (preliminary figures: fuel consumption combined, weighted: 1.4-1.1 l/100 km; CO2 emissions combined, weighted: 31-24 g/km; electricity consumption combined, weighted: 23.8-21.1 kWh/100 km)<br /> Information on fuel consumption, CO2 emissions, electricity consumption and range is provisional and was determined internally in accordance with the "WLTP test procedure" certification method. Neither confirmed values from an officially recognised testing organisation nor an EC type approval nor a certificate of conformity with official values are available to date.. Deviations between the data and the official values are possible.

Samostojeći dupli ekran jedan je od vrhunaca značajno unapređenog enterijera. Sada uključuje 7-inčni i 10,25-inčni ekran kao standard za instrument tablu i multimedijalni ekran. Opciono su dostupna dva displeja sa širokim ekranom od 10,25 inča. Oni nude holističko iskustvo visoke tehnologije. Volan trenutne generacije je standardno presvučen kožom; ARTICO imitacija kože je dostupna kao alternativa. Po prvi put je za AMG liniju dostupan i grejani obruč volana.

Pojednostavljena logika ponude sa opsežnom standardnom opremom

Novi GLA je standardno opremljen komfornim sedištima. Tapacirani su ARTICO veštačkom kožom i trodimenzionalno reljefnom tkaninom u crnoj boji. Takođe su opciono dostupni u trendovskoj sivoj boji. Progressive varijanta opreme nudi tri unutrašnje boje: crnu, makijato bež i sivu. U AMG liniji, standardna presvlaka sedišta od ARTICO veštačke kože/mikrovlakana MICROCUT je sada dostupna i u bahia braon boji. Ukupno četiri boje presvlake dostupne su u AMG liniji: crna, bahia braon, siva i nova nijansa crvene paprike u kombinaciji sa crnom. Tkanina za udobno sedište je napravljena od 100% recikliranih materijala. U slučaju ARTICO/MICROCUT presvlake sedišta, ova proporcija je 65% u ogledalu sedišta i 85% u donjoj tkanini.

Mercedes-Benz je značajno unapredio standardnu opremu za modela GLA i još preciznije prilagodio logiku ponude specifičnim željama kupaca. Na primer, pored kožnog volana i LED prednjih farova, osnovna oprema već uključuje Highbeam Assist, rezervnu kameru i USB paket. Od varijante opreme Progressive pa nadalje, kupci dobijaju i Parking paket i Mirror paket. Dalja funkcionalna oprema je povezana u pakete zasnovane na stvarnom ponašanju kupaca. Što se tiče dizajnerskih karakteristika kao što su boje, presvlake, ukrasi i točkovi, zainteresovani mogu individualno konfigurisati vozila.

Poslednja MBUX generacija sa intuitivnim radom i prilagodljivim softverom

GLA sada takođe ima najnoviju generaciju MBUX-a – sa novo dizajniranim stilovima ekrana: dok „Classic“ pruža sve relevantne informacije za vozača, „Sporty“ impresionira dinamičkim brojačem obrtaja. „Discreet“ svodi prikaze na suštinski sadržaj. U kombinaciji sa tri režima navigacije, pomoći i usluga plus 10 svetova boja ambijentalnog svetla, postoje brojne opcije individualizacije. Sve prethodne funkcije kao što su mediji, telefon, vozilo itd. su i dalje dostupne. Njima se može praktično upravljati preko ekrana osetljivog na dodir ili jastučića za prste na volanu.

Mercedes-Benz GLA 250 e (preliminary figures: fuel consumption combined, weighted: 1.4-1.1 l/100 km; CO2 emissions combined, weighted: 31-24 g/km; electricity consumption combined, weighted: 23.8-21.1 kWh/100 km)<br /> Information on fuel consumption, CO2 emissions, electricity consumption and range is provisional and was determined internally in accordance with the "WLTP test procedure" certification method. Neither confirmed values from an officially recognised testing organisation nor an EC type approval nor a certificate of conformity with official values are available to date.. Deviations between the data and the official values are possible.

Revizija telematskog sistema se fokusirala na novi dizajn i poboljšane performanse. Nova karakteristika je mogućnost bežičnog povezivanja sa pametnim telefonima preko Apple CarPlay-a ili Android Auto Wireless-a. Za dalje povezivanje, GLA sada ima dodatni USB-C port i povećanu snagu USB punjenja. Svi USB portovi su sada osvetljeni.

Aktiviranjem onlajn usluga u aplikaciji Mercedes me, inteligentni glasovni asistent postaje još sposobniji za dijalog i učenje. Sistem upoznaje vozača i pamti njihova tipična podešavanja ili rute. U odgovarajućem trenutku predlaže personalizovani infotejnment, udobnost i funkcije vozila – precizno prilagođene situaciji u vožnji. Vozač može, naravno, da odbije ovu sugestiju sa funkcijom „Do not suggest now“ ili da je trajno izbriše sa „Do not suggest again“. Vozilo će zapamtiti ove želje. Određene radnje se mogu pokrenuti čak i bez izgovaranja „Hey, Mercedes“. Pored toga, glasovni asistent može objasniti funkcije vozila. Audio „Tourguide“ dodaje uzbudljivu karakteristiku putnim informacijama kao deo „MBUX glasovnog asistenta“ kompanije Mercedes me – u početku isključivo u Nemačkoj. Kada se da glasovna komanda „Hey Mercedes, start Tourguide“, MBUX čita zanimljive činjenice o interesantnim mestima duž rute. Sistem reaguje na oko 3.400 smeđih znakova duž nemačkih autoputeva.

Opcioni Burmester® surround sistem zvuka, u kombinaciji sa najnovijom generacijom MBUX-a, sada ima impresivno Dolbi Atmos audio iskustvo, koje muzici daje više prostora, jasnoće i dubine. Pored toga, Dolbi Atmos se prilagođava svakom okruženju za reprodukciju, što znači da obožavaoci mogu da slušaju muziku sa neuporedivom jasnoćom koja odgovara originalnoj viziji umetnika iz studija.

Digitalni dodatak: nove mini-igre

Sa opcionim paketom individualizacije za usluge Mercedes me connect, novi digitalni dodatak takođe ulazi kod modela GLA. Izbor mini-igara posebno razvijenih za ekrane osetljive na dodir i tastere za kontrolu dodira na volanu pretvaraju kompaktni SUV u mobilnu konzolu za igre: oni koji imaju zaustavljanje zbog punjenja ili žele da im brže prođe vreme čekanja mogu da igraju sami ili da se takmiče sa ostalim putnicima. Trenutno su dostupne klasične igre kao što su Sudoku, Shuffle Puck, Pairs, Match 3 i kviz.

Novi GLA modeli takođe napreduju u pogledu bezbednosne pomoći. Nadogradnja paketa pomoći pri vožnji omogućava udobniju kontrolu sistema pomoći pri održavanju trake preko aktivne kontrole upravljanja. Sledeća generacija Parking paketa takođe podržava uzdužno parkiranje. Nudi  se vizualizacija od 360 stepeni za parkiranje uz pomoć kamere. Pomoć pri manevrisanju sa prikolicom je takođe po prvi put dostupna za GLA. Olakšava manevrisanje unazad uz podršku za kameru. Preduslov je kuka za prikolicu sa ESP® stabilizacijom prikolice u kombinaciji sa Parking paketom sa kamerom od 360 stepeni.

Proširen opseg opcija elektrifikovanog pogona

Da bi se dodatno smanjila potrošnja i emisije, benzinski motori u novom GLA su elektrifikovani. Asortiman uključuje četvorocilindrične jedinice sa sedam ili osam brzina DCT menjača sa dvostrukim kvačilom kao standardnom opremom. Blagi hibridi su opremljeni dodatnim napajanjem od 48 volti za starter-generator sa remenskim pogonom. Njegova nakratko dostupna dodatna snaga od 10 kW podržava agilnost pri startovanju ili se koristi za brzo pojačanje. Starter-generator takođe povećava udobnost: pored pokretanja motora sa malim vibracijama i malom bukom, on takođe omogućava iskorišćavanje sa isključenim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Pored toga, rekuperira se tokom procesa kočenja i ubrzanja – i tako snabdeva 12-voltnu mrežu na vozilu kao i 48-voltnu bateriju električnom energijom.

Mercedes-Benz GLA 250 e (preliminary figures: fuel consumption combined, weighted: 1.4-1.1 l/100 km; CO2 emissions combined, weighted: 31-24 g/km; electricity consumption combined, weighted: 23.8-21.1 kWh/100 km)
Information on fuel consumption, CO2 emissions, electricity consumption and range is provisional and was determined internally in accordance with the „WLTP test procedure“ certification method. Neither confirmed values from an officially recognised testing organisation nor an EC type approval nor a certificate of conformity with official values are available to date.. Deviations between the data and the official values are possible.

Više snage i dometa za plug-in hibride

Dalje razvijeni plug-in hibridni pogon modela GLA 250 e (preliminarne brojke: kombinovana potrošnja goriva, ponderisana: 1,4-1,1 l/100 km; kombinovana emisija CO2, ponderisana: 31-24 g/km; kombinovana potrošnja električne energije, ponderisana: 23,8-21,1 kWh/100 km) daje rezultate sa povećanim performansama. Veći sadržaj korisne energije poboljšane visokonaponske baterije takođe dovodi do većeg električnog dometa. Snaga elektromotora je povećana za 5 kW na 80 kW dok je snaga sistema ostala ista. Na strani punjenja i dalje su dostupne tri opcije: pored standarda od 3,7 kW, baterija se sada opciono može puniti naizmeničnom strujom i do 11 kW. Dalje, moguće je punjenje baterije jednosmernom strujom do 22 kW. Ovo dodatno smanjuje vreme punjenja. Mercedes-Benz je takođe ažurirao vizuelizaciju hibridnih funkcija u glavnoj jedinici.

2,0-litarski četvorocilindrični dizel motor kombinuje nesmetan rad i superiornu isporuku snage sa savremenom efikasnošću. Dostupan je u tri nivoa snage i obrtnog momenta. Njegove karakteristike uključuju jednostepeno turbo punjenje sa promenljivom geometrijom turbine. Glava cilindra i kućište radilice su napravljeni od laganog aluminijuma. NANOSLIDE® premaz koji je razvio Mercedes-Benz smanjuje trenje između zida cilindra i čeličnog klipa. Ovo smanjuje potrošnju i emisije.

 

Pregled tehničkih podataka[1]

Plug-in hibridi GLA 250 e
Zapremina cm³ 1,332
Snaga, benzinski motor kW/PS 120/163
1/min 5,500
Obrtni momenat, benzinski motor Nm 270
Snaga, E-motor kW/PS 80/109
Obrtni momenat, E-motor Nm 300
Sistemska snaga kW/PS 160/218
Obrtni momenat Nm 450
Nominalni kapacitet baterije kWh 11.5
Kombinovana potrošnja goriva, ponderisana (WLTP preliminarno) l/100 km 1.4-1.1
Kombinovana CO2 emisija, ponderisana (WLTP preliminarno) g/km 31-24
Kombinovana potrošnja energije, ponderisana (WLTP provizionalna kWh/100 km 23.8-21.1
Elekntrični domet (WLTP proviziona) km 62-70

 

Benzinski motor GLA 180 GLA 200 GLA 220 4MATIC GLA 250 4MATIC
Zapremina cm³ 1,332 1,332 1,991 1,991
Snaga kW/PS 100/136 120/163 140/190 165/224
1/min 5,500 5,500 5,500 5,500
Dodatna snaga (power boost) kW/PS 10/14 10/14 10/14 10/14
Obrtni momenat Nm 230 270 300 350
Kombinovana potrošnja goriva (WLTP proviziona) l/100 km 7.4-6.7 7.3-6.6 8.2-7.4 8.2-7.4
Kombinovana CO2 emisija (WLTP proviziona) g/km 168-151 167-151 186-168 186-169

 

Diezel GLA 180 d GLA 200 d GLA 200 d
4MATIC
GLA 220 d
4MATIC
Zapremina cm³ 1,950 1,950 1,950 1,950
Snaga kW/PS 85/116 110/150 110/150 140/190
1/min 3,400 3,400 3,400 3,800
Obrtni momenat Nm 280 320 320 400
Kombinovana potrošnja goriva (WLTP proviziona) l/100 km 5.9-5.3 5.9-5.3 6.2-5.6 6.2-5.6
Kombinovana CO2 emisija (WLTP proviziona) g/km 154-140 154-140 162-146 164-148
[1] Information on fuel consumption, CO2 emissions, electricity consumption and range is provisional and was determined internally in accordance with the „WLTP test procedure“ certification method. Neither confirmed values from an officially recognised testing organisation nor an EC type approval nor a certificate of conformity with official values are available to date. Deviations between the data and the official values are possible.

 

Mercedes-Benz Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *