Stellantis zabeležio snažan rast u prvom tromesečju 2024 na ukupnom i električnom tržištu u Evropi

Stellantis potvrđuje svoj trend rasta prodaje tokom prvih meseci 2024. godine. U regionu EU29, Stellantis izveštava o povećanju količinske prodaje od 5,4% (PC+CV) u prvom tromesečju 2024. u odnosu na prethodnu godinu, osiguravajući tržišni udeo od 19,2%, što je povećanje od 0,9 poena u poređenju sa fiskalnom godinom 2023. Ovaj uspeh odražava performanse prethodne godine, uprkos odsustvu podsticaja za potražnju na mnogim značajnim evropskim tržištima.

U Francuskoj, Stellantis zadržava svoju vodeću poziciju u prodaji sa kombinovanim tržišnim udelom od 32,4% za prvo tromesečje, što predstavlja povećanje od 0,3 poena u odnosu na 2023. godinu. Registracije su takođe porasle za +7,3%, dodatno učvršćujući dominaciju Stellantisa sa prednošću od 7,5 poena nad svojim glavnim konkurentom. U Italiji, Stellantis pokazuje povećanje prodaje od 4,3% (PC+CV) u poređenju sa prethodnom godinom, zadržavajući svoju poziciju lidera na tržištu. Upečatljivo je da se šest Stellantis modela nalazi među prvih deset, uključujući uvek popularni model FIAT Panda koji osvaja prvo mesto i Citroen C3 koji završava na podijumu.

U Nemačkoj, Stellantis je doživljaveo izuzetan rast od 22,7%, što rezultira povećanjem tržišnog udela za 2 procentna poena na 13,9%. Pored toga, Stellantis učestvuje sa preko petine putničkih automobila i komercijalnih vozila prodatih u Španiji tokom prvog kvartala 2024, zatvarajući kvartal sa tržišnim udelom od 20,4% i potvrđujući svoje vođstvo na španskom tržištu. U Velikoj Britaniji, Stellantis ostvaruje rast od 18,7% u prvom kvartalu, pri čemu mu se tržišni udeo povećava za 1 procentni poen na 14,7%. Značajan rast prodaje takođe se beleži u Portugalu i raznim drugim evropskim zemljama.

Stellantis Pro One Commercial Vehicles poslovna jedinica zadržava svoje tržišno liderstvo sa udelom od 30% i godišnjim povećanjem obima od +11,1%. Ovaj rast se proteže gotovo na sve evropske zemlje, pokazujući neviđenu obnovu sa Stellantisom koji postaje prvi proizvođač komercijalnih vozila koji nudi 12 modela u svim segmentima.

Uwe Hochgeschurtz, operativni direktor kompanije Stellantis za region proširene Evrope, rekao je: „Prodajni rezultati za prvo tromesečje 2024. godine naglašavaju dosledne rezultate naših brendova i linije proizvoda u Evropi. Ove rezultate dugujemo nepokolebljivom poverenju naših kupaca u naše proizvode i brendove. U 2024. godini, ostajemo posvećeni održavanju ovog tempa, uz predstavljanje nekoliko uzbudljivih novih proizvoda tokom godine kako bismo bili na vrhu.“

Na tržištu električnih vozila na baterije (PC+CV), Stellantis nastavlja sa rastom, sa povećanjem od 4,5% u odnosu na prethodnu godinu i skokom od +8,2% na 10 glavnih tržišta, osvajajući tržišni udeo od 14,4% u EU29 tokom prvog tromesečja. Stellantis takođe predvodi u raznim segmentima električnih vozila na baterije, osiguravajući pozicije na podijumu na nekoliko glavnih evropskih tržišta. U Francuskoj, obim električnih vozila na baterije beleži dvocifreni rast (+54%), postižući značajan tržišni udeo od 35,7%, što je povećanje od 7,2 procentna poena u poređenju sa prethodnom godinom. Značajan porast količinske prodaje takođe se primećuje u Velikoj Britaniji (+9%), Portugalu (+5,5%) i Poljskoj (+8,9%).

Hochgeschurtz je dalje dodao: „Izuzetni rezultati u prodaji električnih vozila u Francuskoj ističu potencijal ovog segmenta kada je podržan podsticajima za potražnju. Dok težimo da učinimo električna vozila pristupačnim svima u okviru našeg strateškog plana Dare Forward 2030, kolektivni trud svih zainteresovanih strana je ključan za masovno usvajanje ovih tehnologija i održivu mobilnost.“

 

Stellantis Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *