SYM HD 300 – gradski „krosover“ skuter s odličnim odnosom kvalitet-cena

Gradske ulice su „omiljeno“ područje za skutere s visokim, 16-inčnim točkovima, a baš takav je model SYM HD 300, koji još nazivaju i „krosoverom“ među skuterima. Po navodima uglednih evropskih specijalizovanih časopisa, SYM je u poslednjih nekoliko godina značajno podigao lestvicu performansi i kvaliteta svojih proizvoda, omogućivši mu da se uspešno probija kroz „džunglu“ konkurenata na dva točka, koji se takmiče na ulicama naših i drugih evropskih gradova.

Vozač se u „sedlu“ ovog SYM-a sigurno neće požaliti na nedostatak udobnosti: široko je, na pravoj visini (80 centimetara) i gostoljubivo čak i za saputnika koji može računati na ručku prtljažnika za koju će se držati i na preklopive oslonce za noge; kada su preklopljeni ne vide se, jer se savršeno uklapaju u konstrukciju skutera, što je jedan detalj koji hvale svi njegovi dosadašnji kupci ali i oni koji se razumeju u skutere.

Točkovi od 16 inča su napravljeni od aluminijuma i odgovaraju pneumaticima 110-70 i 140-70, kočioni sistem čine diskovi od 287 mm napred i 260 mm pozadi, sa ABS-om (koji odlično funkcioniše na mokroj podlozi). Za stabilnost i udobnost „zaduženi“ su teleskopska viljuška i klasični dvostruki amortizeri, a kada se parkira, može se birati – oslanjanje na bočnu „štaku“ ili na centralno postolje. Kako god, ta operacija je vrlo jednostavna zahvaljujući i „pero“ masi od 179 kg u voznom stanju.

SYM HD 300 pokreće jednocilindarski, četvorotaktni, vodom hlađeni agregat sa četiri ventila zapremine 278,3 kubna centimetra, snage 19,9 kW/27 „konja“ pri 8.000 o/min, sa 25,5 Nm maksimalnog obrtnog momenta, koji ispunjava Euro 4 norme. Oprema se CVT prenosom (kontinuirana varijabilna transmisija). Dovoljno snažan agregat omogućava maksimalnu brzinu nešto veću od 129 km/h, a budući da je relativno lagan, potrošnja je mala. Krasi ga izuzetna upravljivost i okretnost u gradskoj vožnji, dok je zbog snage i veličine dobar i na otvorenom drumu, pa ga upravo zbog toga neretko zovu i „krosover“ gradski skuter. Trenutno se nudi po ceni od 4.500 evra sa PDV-om (u dinarskoj protivvrednosti). Kupovina je moguća i na kredit, uz učešće od 1.350 evra i ratu od 54 evra (71 mesec). Uvoznik, prodavac i serviser, beogradska kompanija Euro Sumar, raspolaže ograničenom količinom ovog modela, pa njegovi budući vlasnici mogu da postanu samo oni koji se brzo odluče za kupovinu.

Srećom, na lageru se u dovoljnim količinama nalazi isti model ali u verziji sa Euro 5 agregatom. Takav SYM HD 300 je bogatije opremljena pa ima i TCS (kontrolu proklizavanja zadnjeg točka pri pokretanju, ubrzanju ili skretanju) i nosač sa koferom. Snaga je neznatno redukovana – na 18.9 kW/26 KS (pri 7.500 o/min) a postiže respektabilnih 127 km/h. Cena ove verzije je 4.900 evra sa PDV-om, a učešće pri kupovini na kredit 1.470 evra uz ratu od 58 evra.

Euro Sumar nudi i skuter Maxi klase – CRUiSYM ɑ 300. Namenjen je onima koji cene funkcionalnost i udobnost jer ima veći prostor za noge, pozicija vozača je nešto niža, a zbog šire „karoserije“ komotnije se osećaju i vozač i suvozač. Agregat je isti kao i u prethodnim modelima, s tim da je snaga 26 „konja“ (pri 7.500 o/min), obrtni moment 26,2 Nm, a maksimalna brzina 127 km/h. Masa mu je 194 kg, ima manje točkove, napred – 14, nazad – 13 inča, potpuno LED osvetljenje, preklopive retrovizore, CVT prenos, TSC itd. Košta 5.500 evra sa PDV-om, a pri kupovini na kredit učešće je 1.650 i rata 65 evra.

Nije na odmet reći i da su cene ovih modela gotovo za petinu manje u odnosu na konkurentsku ponudu. Važno je i da se svi pomenuti skuteri mogu pogledati u salonu kompanije Euro Sumar, koji se nalazi u Beogradu u ulici Vojislava Ilića 145, ali i isprobati u vožnji. A kad smo već kod probe, evo još jedne dobre vesti: demo primerak atraktivnog modela Moto Morrini X-cape 650, koji je pobudio veliko interesovanje na majskom Salonu motocikala u Beogradu, registrovan je i spreman za probne vožnje. Detaljnije informacije, osim direktno kod uvoznika, mogu se pronaći i na sajtu www.sym-srbija.rs.

 

Euro Sumar

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.