Toyota će na Festivalu brzine Goodwood 2024, koji se održava od 11. do 14. jula, predstaviti svoja mnogobrojna tehnološka rešenja koja čine osnov strategije za smanjenje emisije CO2 i konačno dostizanje neutralnosti ugljenika. Toyotina gama trkačkih, reli, terenskih i drumskih automobila visokih performansi ujedno će pokazati na koji se način iskustvo iz automobilskog sporta direktno koristi u razvoju sve boljih automobila za put.
Aktuelni svetski šampioni, članovi tima TGR-WRT, predstaviće na ovom festivalu modele GR YARIS Rally1 HYBRID i Rally2 WRC. Goodwood se, inače, održava na imanju istoimene istorijske kuće Goodwood, u Saseksu, Engleska. GR YARIS Rally2 imao je zvaničan debi u drugom krugu WRC šampionata ove godine, a TOYOTA GAZOO Racing od aprila isporučuje ta vozila timovima.
Toyotino učestvovanje na vrhunskim međunarodnih takmičenjima u automobilskom sportu neprestano obezbeđuje potebno znanje i stručnost koji direktno podržavaju njenu misiju razvoja sve boljih automobila za put. U Goodwoodu, ta ideja biće prikazana na primeru modela GR Yaris, “hečbeku” visokih performansi koji postavlja standarde u svom segmentu pružajući više snage, još preciznije upravljanje i opciju novog osmostepenog GAZOO Racing Direct automatskog menjača.
Svetski šampioni, vozači tima TGR, Sebastijan Ožije i Kale Rovanpera na festivalu će zvanično preuzeti vozila koja su specijalne verzije GR Yarisa nazvanih po njihovim imenima. Ove ekskluzivne verzije novog GR Yarisa prilagođene su na osnovu ličnih saveta dvojice vozača, od podešavanja načina upravljanja do drugih personalizovanih rešenja.
Elfin Evans iz ekipe TGR-WRT trebalo bi da prisustvuje festivalu u petak i subotu, kako bi demonstrirao brzinu i upravljivost kojima se odlikuje GR YARIS Rally1 Hybrid. Rovanpera bi, takođe, u specijalno konstruisanoj GR Supri trebalo da pokaže svoje veštine driftovanja na usponu do vrha brda koje se nalazi oko Goodwooda.
Toyota aktivno istražuje i mogućnosti da motori s unutrašnjim sagorevanjem rade na alternativnim, ugljenično neutralnim gorivima kao tehnologiji koja bi mogla da omogući željeni nivo buke i vibracija koji tradicionalno donose uzbuđenje na automobilskim trkama. Na Goodwood festivalu biće prikazana i prva verzija modela GR Yaris proizvedena u Evropi koji koristi vodonik kao pogonsko gorivo.
Polje primene multitehnologije proširuje se i na prateća vozila, što obuhvata prototip modela Hilux s vodoničnim gorivnim ćelijama. Tu verziju legendarnog pik-apa razvio je konzorcijum predvođen Toyotom u Velikoj Britaniji, s namerom da se istraži potencijal za korišćenje tehnologije gorivnih ćelija u lakim komercijalnim vozilima. Prateću pomoć će takođe pružati i Corolla Commercial, još jedan model britanske proizvodnje koji je na tržište vanova doneo prednosti ekonomične hibridne snage.
Osim toga, moćni TGR-ov model GR DKR Hilux Evo T1U biće vožen na sve tri festivalske rute – nastupiće u trci na brdskoj deonici, reliju i ispitu na terenskoj stazi. Učestvovaće vodeće posade ekipa koje su učestvovale na FIA Svetskom prvenstvu u reliju 2024: Lukas Moraes i suvozač Armand Monleon, i Set Kintero s partnerom Denisom Zenzom.
Corolla, sa kojom britanski TGR tim nastupa u turing šampionatu će takođe biti u akciji na brzom savlađivanju uspona. Ovaj automobil je već mnogo puta završio na pobedničkom postolju, a zabeležio je i pobedu na trci tokom ovogodišnje BTCC serije.
Toyota Srbija