Toyotinih 10 miliona hibrida

Stopama legendarnog Priusa, koji je sve i pokrenuo, Toyota danas prodaje 33 različita hibridna modela u preko 90 zemalja i područja širom sveta. Toyota Motor Corporation ponosno objavljuje ukupnu svetsku prodaju hibridnih vozila (HV) od 10,05 miliona vozila koju je ostvarila do 31. januara, premašujući granicu od 10 miliona. Pored uspešne prodaje, ovo pokazuje i moć tehnologije koja postaje opšteprihvaćeno rešenje za smanjenje emisije gasova staklene bašte i drugih zagađenja.

Pomoć u smanjenju uticaja automobila na okolinu već je dugo Toyotin prioritet. Na osnovu mišljenja da vozila koja su povoljna po okolinu mogu imati značajan pozitivan uticaj samo ako je njihovo korišćenje rasprostranjeno, Toyota ohrabruje prihvatanje hibridnih vozila na velikim tržištima širom sveta. Toyota je započela prodaju Coaster Hybrid EV u avgustu 1997., a Priusa – prvog hibridnog putničkog automobila u masovnoj proizvodnji – u decembru iste godine. Od tada, Toyotina hibridna vozila uživaju izuzetnu podršku od potrošača širom sveta. Najnovija prodaja od 10 miliona vozila ostvarena je za samo devet meseci, nakon što je ukupna prodaja dostigla 9 miliona vozila krajem aprila 2016.

Kako je smanjenje emisije gasova staklene bašte postao problem globalnih razmera, prva generacija Priusa je predstavljala Toyotin odgovor na probleme resursa i okoline dvadesetog prvog veka. Tim za razvoj Priusa je bio uveren da , kakvi god da su rezultati njihovih napora, razvoj hibridnog vozila je ključan za budućnost, i da moraju preduzeti sve što je neophodno, a ne samo ono što je jednostavno moguće. Imajući to u vidu, ovaj tim je svetu predstavio prvo hibridno putničko vozilo u masovnoj proizvodnji.

Prius je postao tako popularan među kupcima da je postao sinonim za „vozilo povoljno za okolinu“. Toyota Hybrid System (THS), koji je deo prve generacije Priusa, prerastao je u THS II 2003. godine, a nakon toga se proširio u široku paletu Toyotinih vozila. Prius četvrte generacije, koji je postao prvo vozilo konstruisano na Toyota New Global Architecture (TNGA), razvijen je, ne samo vodeći računa o uticaju na okolinu, već i sa izuzetnim voznim performansama za kupce koje žele da kupe vozilo koje omogućava uživanje u vožnji.

Toyota je predstavila svoje prvo hibridno vozilo pre 20 godina, a u međuvremenu su se okolnosti oko vozila povoljnih po okolinu drastično promenile. Rastuća popularnost Priusa dovela je do stvaranja novih standarda za kupce prilikom izbora automobila na osnovu njihovog uticaja na okolinu. Kako se povećavao broj proizvođača koji razvijaju i predstavljaju hibridna vozila, tako je nastao i novi segment „hibridnih vozila“. Danas, kada se kupci širom sveta odlučuju za kupovinu hibridnih vozila i drugih vozila sa malom potrošnjom goriva, celokupna automobilska industrija može da doprinese rešavanju globalnih problema okoline. I nakon što je premašila granicu od 10 miliona vozila, Toyota će nastaviti da stvara sve bolje automobile za svoje kupce.

“Kada smo pokrenuli prodaju Priusa niko nije ni znao šta predstavlja hibrid. Oni koji su ih vozili nazivali su ih čudacima i drugim imenima. Danas, zahvaljujući svima onima koji su rano prihvatili Prius i dali mu priliku, hibridi su postali popularni i uspešno izlaze iz područja nepoznatog i postaju glavni trend. Zahvalni smo svakom našem kupcu koji nam je pomogao da postignemo uspešnu prodaju od 10 miliona vozila. Posvećeni smo nastavku saradnje sa njima, sa ciljem rešavanja svetskih ekoloških problema.“
Takeshi Uchiyamada, Predsednik upravnog odbora Toyote, poznat kao otac Priusa

Toyota procenjuje da je do 31. januara, upotreba Toyotinih hibridnih vozila umesto konvencionalnih vozila sa benzinskim motorom, slične veličine i voznih performansi, rezultirala manjom emisijom CO2 za, otprilike, 77 miliona tona i donela uštedu od prosečno 29 milijardi litara benzina. Toyota je u oktobru 2015. objavila Toyota Environmental Challenge 2050, postavljajući ciljeve koje želi da ostvari, kako bi doprinela smanjenju negativnog uticaja automobila po okolinu i kako bi je dovela na vrednost koja bi bila približna nuli, kao i da bi pomogla u stvaranju održivog društva. Toyota je postavila hibridne tehnologije kao glavne tehnologije u zaštiti okoline za 21. vek.

Hibrid obuhvata sve potrebne tehnologije za razvoj vozila koja su povoljna po okolinu, od vozila koja se pokreću električnom energijom koja se skladišti u bateriji, do vozila na pogon vodonikovim gorivnim ćelijama, što omogućava korišćenje različitih kombinacija goriva. Toyota je posvećena daljem proširivanju svoje ponude vozila sa smanjenim uticajem na okolinu.

 

Toyota Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.