Nakon premijere na ovogodišnjem Sajmu automobila, konačno je i zvanično predstavljen novi Renault Rafale. Prva količina vozila je već poručena i očekuje se da u salone stignu početkom jula, kada zvanično i kreće prodaja novog Renaultovog modela. Za sada je u ponudi samo Renault Rafale E-Tech Full-hybrid 200 i to u dva paketa opreme. Početni paket nosi naziv Techno i za njega je određena cena od 44.990, dok je za maksimalno opremljeni Rafale potrebno izdvojiti 49.990 evra. Nešzo kasnije tokom godine očekuje se i snažnija PHEV verzija sa 300KS i pogonom na svim točkovima.
“Rafale ponovo povezuje Renault sa dugogodišnjim snom, snom u kojem brend pokazuje sposobnost da dosegne nove visine, pa čak i da zauzme poziciju na najvišem nivou tržišta. Istina je da je brend imao izvesnih problema u ovom području u prošlosti. Ali ovog puta, preuzimamo inicijativu sa svime što je nedostajalo ranije: imamo vozilo pozicionirano u prosperitetnom segmentu SUV Coupe-a, veoma savremen pogonski sklop, brend koji je dokazao svoju izvanrednost u oblasti tehnologija i dizajna, kao i stvarane emocije…“
Sa ovim rečima, Luca de Meo, izvršni direktor Renault Grupe, otkrio je Renault Rafale, najnoviju Renaultovu perjanicu, na Pariškom sajmu vazduhoplovstva 18. juna 2023.-*
Francuska reč rafale je aeronautički pojam koji označava iznenadan nalet vetra. Vazduhoplovstvo ima važnu ulogu u Renaultovoj istoriji: Caudron-Renault Rafale, koji je 1934. postavio rekordnu brzinu leta od 445 km/h, je samo jedan od primera.
Novi Renault Rafale je prvo serijsko vozilo koje je u potpunosti dizajnirano u skladu sa novim vizuelnim principima koje je postavio Žil Vidal, glavni dizajner brenda. Uvodeći nas u novu eru Renoovog dizajna, Rafale nam pokazuje kako izgleda vizionarski, hrabar i savršeno moderan automobil, u skladu sa dinamičnim vremenima u kojima se sve brzo menja i u kojima samo avangardni modeli imaju šansu da zadrže njihovu privlačnost do kraja njihovog životnog ciklusa.
Optimalno zadovoljstvo u vožnji je osnova na kojoj Renault gradi svoj DNK. Međutim, ovo zadovoljstvo nije usmereno samo na vozača, već i na ostale putnike, što sam automobil čini sredstvom za „život i uživanje”. Zadovoljstvo za volanom je svakako prioritet, ali ne nauštrb udobnosti ostalih putnika, koji imaju na raspolaganju obilje prostora i pogodnosti. Novi Renault Rafale je prijatan SUV kupe sa dinamičnim izgledom i osećajem za volanom. To je prilika da zajedno sa prijateljima ili decom, bez obzira koliko godina imaju, uživate u vožnji koja budi sva čula.
Pored hibridnog motora od 200 KS sa dokazanim odnosom performansi/efikasnosti, već dostupnog na modelima Austral i Espace, Rafale takođe dolazi i sa novim motorom E-Tech 4×4 od 300KS. Ova revolucionarna plug-in hibridna pogonska jedinica, koja predstavlja vrhunac Renault E-Tech tehnologije, dodaje novi elektrifikovani motor na zadnju osovinu za veću snagu i stalnu vuču na sva četiri točka. Sa Atelier Alpine završnom obradom, ovaj model će uključivati specifična podešavanja za šasiju i režime vožnje, zajedno sa aktivnim sistemom oslanjanja povezanim sa kamerom za prediktivnu kontrolu, pružajući vrhunsko iskustvo vožnje.
Dostupan u dve verzije, Techno i Esprit Alpine, Renault Rafale E-Tech puni hibrid snage 200KS dostupan je na tržištu u Srbiji po ceni od 44.990 evra. Narudžbine su otvorene u marta 2024. godine, sa prvim isporukama predviđenim na leto 2024. godine.
Novi Renault Rafale sa pogonom E-Tech 4×4 snage 300 KS će biti dostupan od jeseni 2024. godine.
Novi Renault Rafale je srce strategije Renaultion. Ne samo da simboliše naš tržišni uspon, već i pokazuje da smo dostojni svakog potrošačkog segmenta. Njegov upečatljiv dizajn SUV kupea, hibridni pogon i šasija koja postavlja standarde su osmišljeni da probude sva čula i pruže neviđen užitak u vožnji. Naravno, ništa od toga ne bi bilo moguće bez strasti i stručnosti naših inženjera.
Fabrice Cambolive, direktor brenda Renault
Renault Rafale moćno ilustruje novi dizajnerski pravac brenda. Prepoznatljivi DNK se odražava u izdašnim, precizno isklesanim oblinama, zategnutim linijama i tehničkim detaljima koji unose poseban značaj i prefinjenost. Izuzetnim stilom, kvalitetom izrade i izdašnim proporcijama, novi Rafale pokazuje snagu i karakter na drumu.
Žil Vidal, potpredsednik Odeljenja za dizajn, Renault
SPOLJAŠNJI DIZAJN: ODVAŽAN I DINAMIČAN KUPE SUV
Novi Renault Rafale je konstruisan na najnovijoj generaciji Alijansine platforme CMF-CD. Kako bi se novi model razlikovao od svega što smo do sada mogli da vidimo na tržištu, dizajneri su osmislili originalnu, smelu karoseriju. Ovaj pristup je rezultirao razvojem novog vizuelnog izraza koji oličava identitet brenda i zrači slobodom, snagom i spontanošću.
SUV kupe kao snažan statusni simbol
Blago podignuta karoserija, dizajnirana po uzoru na fastback-ove i zaštićena sjajnim crnim elementima, svrstava novi Rafale u kategoriju SUV kupea.
Silueta vozila je dinamična i sportska u isto vreme, dok duga horizontalna hauba ukazuje na moćne performanse.
„Da bi dizajn automobila bio uspešan, mora biti jednako impresivan bez obzira na to da li ga posmatrate sa udaljenosti od 50 m, 10 m ili 50 cm. Posmatran iz daljine, novi Renault Rafale osvaja snažnim izgledom i proporcijama. Međutim, kad mu se približite, dopašće vam se njegove fluidne linije. A kad mu priđete sasvim blizu, primetićete detalje koji će vam zagolicati maštu.”
Alexis Martot, rukovodilac Odeljenja za spoljašnji dizajn, Renault
Savršene proporcije
Novi Renault Rafale je dugačak 4,71 m i širok 1,86, zbog čega se svrstava u D-segment. Pri tome je visok 1,61 m pa se može smatrati tipičnim sportskim SUV-om.
S obzirom da novi model ima dug međuosovinski razmak (2,74 m, kao i novi Espace) i savršeno zakrivljenu liniju krova koja se ne prekida u nivou zadnjeg vetrobranskog stakla, putnici u drugom redu će moći da uživaju u izdašnom prostoru za glavu.
Nagib zadnjeg vetrobranskog stakla iznosi 17°, što je ključno da bi se osigurala aerodinamična efikasnost. Zadnji brisač je tako postao suvišan, a njegovim uklanjanjem postignut je čist izgled zadnjeg dela.
Širi trag točkova (+4 cm u odnosu na novi Espace) čvrsto prizemljuje vozilo i maksimalno ističe crne delove naplataka, bez obzira na to da li ih posmatrate posmatrate iz vertikalne (naplaci su postavljeni u ravni sa karoserijom) ili horizontalne perspektive (20-inčni naplaci ispunjavaju lukove blatobrana).
„Proporcije novog Rafale-a daju nam do znanja da je reč o statusnom simbolu dinamičnog dizajna i snažnog karaktera. Drugim rečima, ima sve što je potrebno da bi postao nova perjanica brenda.”
Agneta Dahlgren, rukovoditeljka projekta za dizajn platforme CMF-CD
Novi dizajnerski kôd
Dizajn novog Rafale-a otkriva novi vizuelni izraz Žila Vidala, prvobitno predstavljen 2022. godine na konceptnom automobilu Scenicu Vision, a zatim i 2023. na novom Clio-u. Reč je o dizajnerskom kodu koji oličava DNK brenda kroz prepoznatljive isklesane oblike, izdašne obline i bogatstvo tehničkih detalja. Ovaj kôd je sada upotpunjen zategnutim linijama koje se protežu celim automobilom, stvarajući nabore koji se šire i zatim nestaju u obrisima vozila.
Kombinacija izdašnih oblina i novih boja karoserije stvara zanimljiv kontrast sa upečatljivo dizajniranim i izrazito geometrijskim crnim površinama.
S obzirom da nove linije i izbočeni delovi oblina omogućavaju savršeno preciznu refleksiju svetlosti, novi Rafale je užitak gledati!
„Dodali smo „wow” efekat gde god je to bilo moguće. Bez obzira na to koji deo karoserije posmatrate, sasvim sigurno ćete pronaći nešto što će vam privući pažnju. Svaki centimetar ovog automobila je atrakcija za sebe!”
Alexis Martot, rukovodilac Odeljenja za spoljašnji dizajn, Renault
Dinamična maska hladnjaka
Novi Rafale ima novu masku izradjenu oko prepoznatljivog dijamantskog logotipa. Napravljen je od niza malih dijamanata koji stvaraju trodimenzionalni efekat oko centralnog amblema.
Sjajni crni dijamantski uzorak je omaž maskama koje su krasile luksuzna vozila u prošlosti. Šara je postavljena na plavu ili sivu površinu Shale (u zavisnosti od verzije) koja je, po ugledu na optičku umetnost iz sedamdesetih, vidljiva samo kada se posmatra iz pravog ugla.
Novi svetlosni potpis
Novi svetlosni potpis će krasiti novi Rafale! Njegova šara nesumnjivo ukazuje na to da je reč o Renault-u: u obliku je dijamanta, jak i robustan, a kreiran je da upotpuni vizuelni utisak automobila.
„Ima nešto posebno radosno u načinu na koji se obris dijamanta pojavljuje. Naravno, tu je i snažan utisak slobode koji je prisutan u svim aspektima dizajna. Svetla imaju isti vizuelni uzorak kao i naš logotip, a njegove kose linije podsećaju nas na brend Renault.”
Agneta Dahlgren, rukovoditeljka projekta za dizajn platforme CMF-CD
Da bi vozilo izgledalo šire i zauzelo moćan stav, razmak između zadnjih svetala je povećan do te mere da izgleda da su ugrađeni u uglove.
Njihov oblik je inspirisan kineskim Tangram slagalicama (veliki kvadrat podeljen na pet trouglova, paralelogram i manji kvadrat). Kada su uključene, tehnologija mikro-optičkih vlakana im omogućava da ožive, dok kada su isključene stvaraju efekat lebdeće kocke leda.
Šest boja karoserije, od koje su tri potpuno nove
Renault Rafale je dostupan u pet boja karoserije, od kojih su dve nove: Satin Pearl White i Summit Blue. Flame Red, Starry Black i Gloss Slate Grey čine preostale nijanse palete. Verzija Atelier Alpine E-Tech 4×4 300KS verzija će premijerno predstavliti Satin Summit Blue, nijansu ekskluzivnu za ovaj model.
Dodatna mogućnosti personalizacije
Renault Rafale u svojoj ponudi ima „paket za personalizaciju spoljašnjosti“ koji uključuje kućišta spoljnih retrovizora i prednje i zadnje zaštitne lajsne u Satin Pearl White ili Satin Summit Blue boji. Sa devet mogućih kombinacija, vozači mogu da biraju između tonalnih nijansi ili kontrasta.
Tu su i brojne dodatne funkcije, uključujući spojler za prtljažnik visokog sjaja za isticanje sportskog izgleda, bočne zaštitne lajsne, nosače za bicikle i skije, brzopostavljajuće krovne nosače i električnu preklopnu vučnu kuku.
Platforma i motori: užitak u vožnji kao polazna tačka
Novi Renault Rafale je izgrađen na modularnoj platformi nove generacije CMF-CD, pružajući izuzetan visokotehnološki sadržaj i performanse. Potpuni hibridni motor E-Tech full hybrid snage 200 KS uparen je sa višerežimskim automatskim menjačem i postavlja standarde u svojoj klasi za potrošnju goriva (4.7 litara/100 km) i emisije CO2 (105g/km) (WLTP podaci). Drugi pogonski sklop, plug-in hibridni nazvan E-Tech 4×4 sa 300 konjskih snaga, biće dostupan u kasnijem periodu.
„Novi Rafale je školski primer dobro odrađenog zadatka. Nakon što je postavljen na čelo Renaulta, Luca de Meo nas je zamolio da iz svake platforme izvučemo njen maksimum. Sa Rafale-om smo postigli upravo to! Ovaj model maksimalno koristi sve što platforma CMF-CD nudi u pogledu dimenzija automobila, tehnologije i emocionalnog naboja koji iz njega izbija.”
Grégory Launay, rukovodilac Odeljenja za performanse proizvoda, Renault Rafale
E-tech full hybrid 200KS
Potpuno hibridni motor E-Tech full hybrid snage 200KS ima serijsko-paralelnu arhitekturu i sastoji se od 1,2-litarskog trocilindričnog benzinskog turbo motora (130KS / 96kW, 205Nm) i dva elektromotora. Čak i kada se posmatra izolovano, benzinski motor je prava tehnološka poslastica, s obzirom na to da kombinuje Millerov ciklus sagorevanja, sistem recirkulacije izduvnih gasova niskog pritiska, turbopunjač promenljive geometrije i arhitekturu klipova dugog hoda po uzoru na dizel motore. Rezultat je neverovatan odnos energetske efikasnosti od 41%. Glavni elektromotor razvija 50kW (70KS) i 205Nm. Napaja ga litijum-jonska baterija od 2kWh / 400 V koja omogućava 100% električnu vožnju. Pomoćni elektromotor, odnosno visokonaponski električni starter-generator, razvija 25kW / 50Nm i omogućava pokretanje motora i menjanje brzina uz pomoć dog-clutch menjača.
Efikasno punjenje i dugotrajan kapacitet baterije
Uz automatsko pokretanje u 100% električnom načinu rada i prikupljanje energije prilikom svakog usporavanja i kočenja, E-Tech full hybrid vam omogućava da do 80% vremena u gradu vozite na električni pogon i tako smanjite potrošnju goriva za do 40% u poredjenju sa ekvivalentnim benzinskim motorom. Na taj način možete uživati u svim prednostima električne vožnje, bez spajanja vozila na punionicu!
Punjenje se odvija automatski uz pomoć pametnog menjača koji aktivira benzinski motor i električne motore kako bi napunili bateriju. Na efikasnost punjenja može uticati i sam vozač tako da uz pomoć polugica na upravljaču odabere neku od četiri nivoa prikupljanja energije.
Menjač sa više načina rada
Automatski menjač sa više načina rada (dog-clutch menjač) inspirisan je uspesima brenda u Formuli 1 i kombinuje dva stepena prenosa za električni motor i četiri stepena prenosa za benzinski motor.
Ukupno omogućava 15 kombinacija rada motora, što značajno smanjuje emisiju CO2 i potrošnju i povećava zadovoljstvo u vožnji.
Pametni menjač automatski bira režim rada motora: 100% električni, 100% benzinski, dinamički hibridni (benzinski motor i elektromotori zajedno pokreću točkove), e-drive (električni motor pokreće točkove, a benzinski motor puni bateriju) ili režim prikupaljanja energije (električni motor sakuplja kinetičku energiju).
„Kad god je to moguće, novi E-Tech full hybrid snage 200KS upotrebljava električne motore kako bi smanjio potrošnju goriva. Činjenica da Rafale do 80% vremena u gradu možete voziti na električni pogon svrstava ga među najbolje u kategoriji.”
Gwenaël Le Merrer, glavna inženjerka, Renault Rafale
ZA VOLANOM RAFALE E-TECH HYBRID 200KS: OŠTRO UPRAVLJANJE SA OPTIMALNOM OKRETNOŠĆU
U skladu sa svojim imenom i prepoznatljivim dizajnom, Renault Rafale E-Tech hybrid 200 hp je automobil izuzetnih dinamičnih sposobnosti. Glavni prioriteti u razvoju tehničkih i mehaničkih karakteristika vozila bili su efikasnost, okretnost i odzivnost. Od šasije do pogonskih sklopova, od 4Control sistema do pogonskih sklopova, svi aspekti doprinose uživanju u vožnji i putovanju.
Specifično vešanje
Renault Rafale dolazi sa multi-link prednjim i zadnjim vešanjem kao standardom na svim verzijama, za stabilnost i udobnost u vožnji.
U poređenju sa Renault Australom, koji je izgrađen na istoj platformi, širina traga je šira za 40 mm na Rafale-u, a širina gazećeg sloja njegovih pneumatika od 20 inča povećana je za 10 mm na 245 mm (u poređenju sa 235 mm za pneumatike od 20 inča na Australu).
Sve ove tehničke karakteristike doprinose boljem držanju puta i kontroli oslanjanja, bez kompromisa u udobnosti.
Unapređeni 4Control
Unapredjena tehnologija upravljanja svim toškovima, 4Control, pruža evidentna poboljšanja u pogledu okretnosti i performansama. Ugrađena je kao standardna oprema na Renault Rafale modelu od nivoa opreme Esprit Alpine.
Prilikom skretanja u krivini, zadnji točkovi se lagano okreću u pravcu rotacije prednjih točkova (do ugla od 5 stepeni), čime se postiže izuzetna okretnost kako na autoputevima, tako i na gradskim ulicama. Idealno je za manevrisanje pri parkiranju, jer omogućava krug okretanja od 10.4m, kao kod gradskog automobila.
Ugradjeni sistemi nove generacije
Renault Rafale dolazi sa unapređenim sistemom za kontrolu kretanja vozila (VMC 2) – naprednim elektronski sistem koji kontroliše zadnje točkove i preciznije predviđa gubitak prianjanja. Zahvaljujući tome, vozači lakše i brže savladavaju krivine i znaju da će svi točkovi biti u optimalnom položaju na neravnim i oštećenim kolovozima. Ovo poboljšava prijanjanje i osigurava optimalno pozicioniranje sva četiri točka na putevima sa neravnim i oštećenim površinama.
Precizna kontrola
Rad vešanja (sa sistemom 4CONTROL Advanced ili bez njega) unapredjen je prilagodjavanjem postavki upravljača i njegovog krajnje direktnog upravljačkog odnosa (13) pa vozače i putnike očekuje uzbudljiva i savršeno precizna vožnja u krivinama. Zadovoljstvo u dinamičnoj vožnji upotpunjuju i udobna sedišta koja pružaju dobro dizajniranu bočnu podršku.
Performanse i efikasnost
Sa motorom E-tech full hybrid 200KS, Renault Rafale može da ubrza od 0 do 100 km/h za 8.9 sekundi i da ubrza od 80 do 120 km/h za 5.6 sekundi, sa nivoom potrošnje goriva do 40% manjim od potrošnje goriva kod benzinskog motora ekvivalentne snage. Nudi najbolji odnos efikasnosti i potrošnje na tržištu (4,7l / 100km i 105g CO2 po kilometru prema WLTP), rezervoar od 55litara, kao i domet zbog kojeg ćete odmah poželeti da sednete za upravljač i krenete na put (do 1100km). Kako bi iskustvo vožnje svaki put bilo optimalno, na raspolaganju su vam postavke sistema MULTI-SENSE uz koji možete da ga personalizujete.
Prediktivna hibridna vožnja
Ova funkcija maksimizira upotrebu električne energije tokom vožnje. Povezani Google podaci o mapiranju, kao što je topografija puta u narednih sedam kilometara (ili najverovatniji put ako nije uneta destinacija), pružaju napredne informacije sistemu upravljanja baterijom kako bi se maksimalno iskoristila upotreba električne energije.
Izveštaj o vožnji dostupan je u obliku dijagrama koji detaljno prikazuje potrošnju i pređenu distancu u potpuno električnom režimu.
Udobnost u vožnji
Ergonomska pozicija vozača podrazumeva sedište koje pruža podršku celom telu sa bočnom i ramenom podrškom, Alcantara volan sa plavo/belim/crvenim detaljima u Esprit Alpine nivou opreme, novu ručicu menjača i veliki head-up displej od 9.3 inča. Ovo olakšava čitanje važnih informacija koje su direktno projektovane na vetrobransko staklo. Vozači mogu ostati fokusirani na put i na iskustvo vožnje, koje mogu prilagoditi pomoću MULTI-SENSE podešavanja (nivo napora upravljanja, odgovor motora i agilnost šasije) u četiri moda: Eco, Sport, Comfort i MySense. Veštačka inteligencija ima ulogu putnog pomoćnika, pružajući, na primer, savete za štednju energije.
Zvučno putovanje potpisao je Jean-Michel Jarre
Ulaskom u Renault Rafale, vozače će dočekati nova zvučna sekvenca. Međunarodno priznati francuski umetnik, kompozitor i autor Jean-Michel Jarre učestvovao je u dizajniranju ove zvučne sekvence i novog VSP (Zvuk vozila za pešake), zvuka koji se emituje pri niskim brzinama (do 30 km/h) kako bi upozorio pešake. Jean-Michel Jarre je takođe bio uključen u razvoj dva audio sistema: Arkamys Auditorium koji je na raspolaganju kao standardna opcija i Harman Kardon koji je dostupan kao dodtan opcija uz doplatu, sa 12 zvučnika (ukupne snage od 485 vati) i pet imerzivnih zvučnih iskustava: Studio, Podcast, Koncert, Immersion i Klub.
ŽIVOT U UNUTRAŠNJOSTI:
Izuzetno napredan putnički prostor u kojem će svi uživati
Putnički prostor novog Rafale-a opremljen je najnovijim Solarbay panoramskim krovom sa funkcijom zatamnjivanja. Dva ekrana OpenR multimedijalnog sistema na kontrolnoj tabli imaju novu grafiku interfejsa. Sedišta su ipak, klasa za sebe! Na zadnjoj klupi nalazi se tehnološki napredan naslon za ruke, a kupcima je dostupan i inovativan izbor boja i materijala. Kokpit ima sve što je potrebno da pruži čisto zadovoljstvo u vožnji, a sam automobil je dizajniran da odražava Renaultov DNK i da verno služi svojim kupcima.
Novi panoramski krov Solarbay sa funkcijom zatamnjivanja
Spektakularni panoramski krov dimenzija 1470mm x 1117mm razvila je kompanija Saint-Gobain, a Rafale je prvi automobil u koji će biti ugrađen. Njegova AmpliSky tehnologija sa potpuno aktivnim sistemom zamenjuje standardne roletne i, na zahtev korisnika, zatamnjuje svaki segment panoramskog krova uz pomoć električnih polja koja raspršuju molekule. Solarbay panoramski krov pruža maksimalnu zaštitu od sunca za samo nekoliko sekundi i impresionira postepenim zatamnjivanjem svih sedam segmenata staklene površine krova. Pametnim panoramskim krovom se može upravljati uz pomoć Google Assistant-a ili prekidača u blizini prekidača plafonskog svetla.
Vozaču i putnicima su dostupna četiri podešavanja krova: potpuno svetlo, potpuno tamno, svetlo napred i tamno pozadi i tamno napred i svetlo pozadi. U vozilu se nećete osećati kao da ste zatvoreni u stakleniku ili frižideru: poput automatskih roletni, višeslojno staklo kompanije Saint-Gobain održava ugodnu temperaturu bez obzira na doba godine. Štaviše, staklo automatski potamni kada izađete iz automobila.
„Tehnologija zatamnjujućeg staklenog krova je savršen primer praktične i jednostavne tehnologije koju smo želeli da implementiramo u novi Rafale. U svakom smislu je mnogo efikasnije od standardne zaštite od sunca, a pri tome je i pametnija, jednostavnija za upotrebu i presvega impresivna!”
Gwenaël Le Merrer, glavna inženjerka, Renault Rafale
Sportska sedišta
Upotpunjena bočnim ojačanjima koja odražavaju dinamična svojstva vozila, nova sedišta novog Renault Rafale-a pružaju bočnu i uzdužnu potporu. Zahvaljujući njima, vožnja u krivinama istovremeno je stabilna i uzbudljiva.
Ekološki proizvedene presvlake od Alcantare (61 % reciklirane Alcantare) pomažu vozaču da sedi uspravno i doprinose sportskom utisku.
„Kako bi se naglasio efekat Grand Tourisma, bočne strane sedišta krase umeci po uzoru na ojačanja biciklističkih jakni.”
François Farion, direktor Odeljenja za dizajn, Boje i ukrasni materijali, Renault Grupa
Osvetljeni logotip na sedištima
Sedišta od alkantare u verzijima Renault Rafale Esprit Alpine i Atelier Alpine su perforirana. Logotip u obliku slova A i strelica na gornjem delu naslona svetle i trepere u skladu sa otkucajima vašeg srca, simbolišući talas uzbuđenja koji vas preplavljuje dok se približavate automobilu. Boja svetla prilagođava se boji koju odaberete u podešavanjima sistema MULTI-SENSE. S obzirom na to da su svetla ugrađena u savršeno fleksibilnu tkaninu, nasloni sedišta uopšte nisu kruti! Ovo je prvi put da se ovakva tehnologija koristi u vozilu.
„Novi Renault Rafale prepoznaje vozača kad mu se približi i zatim osvetljava Alpine-ov logotip na sedištima koji, trepereći po uzoru na otkucaje srca, simbolišu vezu između vozila i vozača. Poziv na uživanje u vožnji još nikad nije bio tako neodoljiv!”
Agneta Dahlgren, rukovoditeljka projekta za dizajn platforme CMF-CD
Trobojni šavovi
Unutrašnjost verzije Esprit Alpine prošivena je crvenim, belim i plavim šavovima. Da bi to bilo moguće, osmišljena je posebna mašina sa tri glave koja omogućava istovremeno šivenje sa tri niti!
Bez kožnih materijala
Renault nastavlja svoju misiju potpunog ukidanja kožnih materijala u svojim vozilima. Okrećući se TEP-u, obloženoj tkanini sa teksturom koja je prijatnija na dodir od kože, Renault je uspeo da eliminiše sve materijale životinjskog porekla, dok i dalje obezbedjuje visok nivo prijatnosti i udobnosti materijala. Ovaj materijal je 50% recikliran na celom volanu i 100% recikliran na poleđini tapacirunga u putničkoj kabini
Inovativni prirodni materijali
Novi Rafale je prvi automobil na svetu koji koristi obojenu plutu i obloge od kamena škriljca u putničkoj kabini. U verziji Esprit Alpine, škriljevac nagoveštava svet brenda Alpine na izuzetno autentičan način. Komandna tabla na strani suvozača i naslon za ruke su prekriveni njime. Ekstremno tanke obloge od škriljevca nikako nisu grube i, baš kao i drvene obloge, savršeno se uvijaju oko različitih oblika. Komandna tabla verzije Techno ima crnu plutanu oblogu koja ostavlja luksuzan utisak. Osim što služi kao ukras, ova obloga je izuzetno lagana i nereflektujuća.
Izdašne dimenzije unutrašnjosti
Užitak u vožnji možda jeste podređen vozaču, ali putovanja su uvek ugodnija u društvu! Novi Renault Rafale ne zaboravlja na putnike i u svakom pogledu im pruža obilje prostora. Uz međuosovinski razmak od 2,74m (novi Rafale ima istu platformu i međuosovinski razmak kao i novi Espace), putnicima na zadnjoj klupi na raspolaganju je ugodnih 302mm prostora za kolena. Veliki međuosovinski razmak zaslužan je i za dodatan prostor za glave (880mm) na zadnjoj klupi (slično kao kod novog Espace-a koji nudi 892mm), i to bez uticaja na siluetu kupea! Duga putovanja obično podrazumevaju gomilu prtljaga. Zato novi Rafale nudi prostran prtljažnik kapaciteta 532dm3 (norma VDA).
„Kada vaša deca odrastu i zasitite se porodičnih vožnji u SUV-u ili monovolumenu, novi Rafale će vam pružiti potpuni užitak vožnje, a vaša odrasla deca će moći udobno da se smeste na zadnja sedišta.”
Grégory Launay, rukovodilac Odeljenja za performanse proizvoda, Renault Rafale
Tehnološki napredan naslon za ruke na zadnjoj klupi
Mnogo truda je uloženo da bi prostor na zadnjoj klupi bio udoban i povezan: Renault-ov inovativni centralni naslon za ruke je dizajniran za skladištenje i povezivanje multimedijalnih uređaja koji boravak u vozilu čine ugodnijim. Tehnološki napredni naslon za ruke ima dve USB utičnice, prostor za odlaganje tableta i pametnih telefona i dva sklopiva postolja na koja možete postaviti svoj pametni uređaj i gledati omiljeni sadržaj.
Nova grafika interfejsa
OpenR digitalna instrument tabla sastoji se od dvostrukog ekrana u obliku slova L koji uključuje: 12,3-inčni horizontalni TFT ekran instrument table površine 321cm2 (1920 x 720 piksela, horizontalni format) i 12-inčni vertikalni ekran osetljiv na dodir na centralnoj konzoli, sa površinom od 453cm2 (1250 x 1562 piksela, vertikalni format).
Dvostruki OpenR ekran je postavljen tako da je lako vidljiv i na dohvat ruke, tako da vozač ne mora da skida pogled sa puta.
Centralni ekran koristi Google-ov sistem za prirodnu, intuitivnu navigaciju koja po izgledu i upotrebi podseća na interfejs pametnih telefona. Svaka postavka MULTI-SENSE sistema se prikazuje sa novim specifičnim šarama i bojama, a silueta vozila na unutrašnjem ekranu prikazana je u stvarnoj boji karoserije.
„Kad smo u novom Megane-u E-Tech electric predstavili OpenR Link, ovaj sistem iz temelja promenio iskustvo vožnje i postao standard u svom području. U novom Rafale-u smo prilagodili njegov izgled i zvuk kako bi odražavao privlačnost novog modela. Tako nežno nijansirane boje retko se viđaju u interakciji čoveka i mašine. Iskustvo u vozilu veće je od samog putovanja!”
Romain Mottier, glavni dizajner korisničkog iskustva, Renault Grupa
Unapređeni head-up ekran
Novi Rafale odaje počast svetu vazduhoplovstva svojim novim, unapredjenim i izuzetno velikim (9,3 inča) head-up ekranom. Informacije o brzini vožnje, aktivnim sistemima za pomoć u vožnji, upozorenja na prekoračenje brzine i uputstva navigacije se direktno prikazuju na vetrobranskom staklu gde vozač može sa lakoćom da ih pročita, bez obzira na situaciju. Vozač je tako u potpunosti fokusiran na put, a užitak u vožnji je još izraženiji!
Prilagodljivo ambijentalno osvetljenje
Za još bolje iskustvo u unutrašnjosti novog Rafale-a, tu su postavke sistema MULTI-SENSE sa nizom opcija za stvaranje zabavnog i toplog ugođaja. Na primer, na raspolaganju su vam različite postavke ambijentalnog LED svetla Living Lights koje se proteže armaturnom pločom i oblogama vrata.
Za još opuštenije iskustvo u unutrašnjosti, sistem uključuje automatski način rada koji svakih 30 minuta prilagođava ambijentalno osvetljenje u skladu sa biološkim dnevnim ritmom i dobom dana (npr. aktivacijom hladnijeg osvetljenja tokom dana i toplijeg osvetljenja noću).
POVEZANOST I SIGURNOST: NAPREDNE I INTUITIVNE TEHNOLOGIJE
Novi Renault Rafale dolazi sa svim visokotehnološkim karakteristikama CMF-CD platforeme koji uključuju napredne sistemi za pomoć u vožnji kao i najintuitivniji multimedijalni sistem na tržištu – OpenR Link. Zahvaljujući ovoj povezanoj, otvorenoj tehnologiji, vozilo je uvek ažurirano. Istovremeno, veštačka inteligencija pruža nove usluge i mogućnosti za sve putnike.
Potpuna povezanost
Novi model u Renault-ovoj ponudi briše granice između digitalnog života izvan automobila i u njemu, kao i između vašeg pametnog telefona i multimedijalnog sistema openR Link sa ugrađenim Google uslugama. Sistem uključuje usluge kao što su Google Maps, Google Assistant i brojne druge aplikacije (50 ili više njih, u zavisnosti od tržišta i verzije) iz on-line trgovine Google Play. Baš kao na pametnom telefonu! Osim toga, interfejs je u potpunosti prilagodljiv, podržava bežično povezivanje i povezivanje uz pomoć kabla i kompatibilan je sa svim pametnim telefonima sa podrškom za Android Auto i Apple Carplay.
Osim novog dizajna, multimedijalni sistem OpenR Link zasnovan je na operativnom sistemu Android Automotive 12.
OpenR Link je prilagodljiv i povezuje se sa „cloud“-om radi automatskog preuzimanja preporučenih ažuriranja putem interneta (tehnologija FOTA). Uz takav nivo povezanosti više nećete morati da posećujete radionicu ili koncesiju da biste ažurirali sistem u vozilu.
Praktična veštačka inteligencija
Novi Rafale raspolaže sa nekoliko funkcija koje se zasnivaju na veštačkoj inteligenciji i služe za pomoć vozaču i putnicima. Sistem u većini slučajeva aktivno predlaže određene radnje – na primer da isključite klima-uređaj ako je prozor otvoren ili da ga uključite ako je spoljašnja temperatura previsoka. Ove proaktivne preporuke zasnivaju se na navikama koje sistem veštačke inteligencije s vremenom prepoznaje i analizira.
Dodatna sigurnost uz postojan užitak u vožnji
Kako bi pružio optimalan užitak vožnje bez stresa, novi Rafale je opremljen sa 32 napredna sistema za pomoć u vožnji, klasirana u tri kategorije: vožnja, sigurnost i parkiranje. Sada je dostupan i sa inteligentnim upozorenjem na prekoračenje brzine, sistemom koji automatski upozorava vozača u slučaju da vozi brže od propisanog ograničenja.
Za dodatnu bezbrižnost, tu su još i funkcije Safety Score i Safety Coach. Sve ove funkcije su deo programa “ Human First Program“ koji je Renault pokrenuo 2023. godine kako bi poboljšao bezbednost vozača, putnika i drugih učesnika u saobraćaju.
Prilagođena podešavanja na dodir prst
Novo dugme sa leve strane volana – My Safety Switch- omogućava vozačima da aktiviraju svoja preferirana podešavanja za pet ADAS funkcija istovremeno, jednim dodirom. Prilagođena podešavanja su dostupna na multimedijalnom ekranu i podrazumevaju podešava kao što su: da li aktivirati funkciju, do koje mere, omogućiti zvučne signale upozorenja ili ne, i tako dalje.
Pametna i efikasna svetla
Svetla novog Rafale-a upotrebljavaju tehnologiju koja optimizuje njihov rad u svim uslovima. Sve verzije novog modela imaju tehnologiju LED Adaptative Vision koja, u zavisnosti od uslova na putu, automatski aktivira kratka odnosno duga svetla. Za još veću vizuelnu udobnost, više verzije dostupne su sa tehnologijom LED Matrix Vision koja poseduju 20 svetlosnih segmenata (u poredjenju sa 11 na modelima Renault Austral i Espace) i zajedno sa funksijom AFS (Adaptive Front Lighting System) omogućava upotrebu dugih svetala tokom čitave vožnje, bez opasnosti od zasljepljivanja drugih vozača.
Da bi se maksimalizovali komfor i vidljivost, AFS (Adaptive Front Lighting System) kontinuirano prilagođava širinu i dubinu spektra svetlosti u skladu sa vrstom puta (gradska ulica, sekundarna mreža ili autoput).
Aktivni sistem pomoći vozaču
Ova funkcija predstavlja nadogradnju postojećeg sistema pomoći na autoputu i u saobraćaju. Predstavlja nivo 2 autonomne vožnje i može se koristiti na svim vrstama puteva, a ne samo na autoputevima. Aktivni sistem pomoći vozaču kombinuje Adaptive Cruise Control sa sistemom za centriranje saobraćajne trake i geolokacijske podatke, omogućavajući automobilu da se prediktivno prilagođava putu.
Integrisan sa Aktivnim sistemom pomoći vozaču, prepoznavanje saobraćajnih znakova sa prevencijom prekoračenja brzine (OSP) takođe može biti korišćeno samostalno. Vozač može odabrati da ga kombinuje sa ograničavačem brzine ili tempomatom.
Ostali sistemi za pomoć u vožnji
- Vožnja: Tempomat / Adaptivni tempomat (ACC) sa funkcijom Stop & Go / Upozorenje na sigurnosni razmak (DW) / Around View Monitor (AVM) sa 3D prikazom okruženja od 360 ° / Pomoć pri kretanju na uzbrdici (HSA)
- Sigurnost: Sistem aktivnog kočenja u nuždi (AEBS) i pomoć pri kočenju u vožnji unazad uz upozorenje na nadolazeći saobraćaj pozadi / Upozorenje na vozilo u mrtvom uglu (BSW) / Sistem za zadržavanje vozila u saobraćajnoj traci (LKA) / Upozorenje na izlazak iz trake (LDW) / Upozorenje na nenamernu promenu trake (LCW) / Sistem za otkrivanje umora vozača (DAA) / Kontrola stabilnosti prikolice (TSA)
- Parkiranje: Prednji, bočni i zadnji parking senzori, Upozorenje na nadolazeći saobraćaj pozadi (RCTA) / Sistem za siguran izlazak putnika (OSE)
Kvalitet: glavni prioritet u razvoju
Rafale predstavlja simbol obnove Renault brenda u D segmentu. Ovaj potez ka višem tržištu podržan je unapređenim kvalitetom završne obrade, što je omogućeno implementacijom novih procesa i modernizovanih proizvodnih pogona.
Raznovrsna i temeljna ispitivanja
Novi Renault Rafale je konstruisan na platformi CMF-CD koja je unapredjena na osnovu iskustva prikupljenog tokom dve godine upotrebe u Australu.
Nakon Megane-a E-Tech i ostalih novih modela brenda Renault, i novi Rafale će biti podvrgnut potvrdnim ispitivanjima – dodatnim ispitivanjima na putu koja se sprovode u okviru strateškog plana za osiguranje kvaliteta. Reč je o ispitivanjima koja, uz sertifikacijske cikluse, sprovode profesionalni test vozači na stazi test centra Aubevoye kao i na javnim putevima u uslovima ekstremno visokih i ekstremno niskih temperatura. Potvrdna ispitivanja sprovode se kako bi se predvidele reakcije kupaca na proizvod pre nego što on stigne u prodaju, a zadatak ispitivanja novog modela poverava se brojnim zaposlenima Grupe. Ovim novim procesom omogućava se prikupljanje čitavog niza povratnih informacija vezanih uz najrazličitije slučajeve upotrebe, a sve kako bi se sprovela potrebna završna prilagodjavanja i osiguralo da vozilo ispunjava najviše standarde užitka u vožnji, udobnosti i pouzdanosti.
Više od sto zaposlenih će testirati nove modele u svim vremenskim uslovima i brojnim gradovima širom Evrope, kao i na svim vrstama puteva i autoputeva. U okviru potvrdnih ispitivanja, zaposleni će preći ukupno tri miliona kilometara u Australu, novom Espace-u i novom Rafale-u. Povratne informacije će javljati putem aplikacije za pametne telefone kako bi inženjeri i stručnjaci brenda mogli da prikupe i analiziraju podatke u stvarnom vremenu. Na ovaj način će moći da prepoznaju eventualne nepravilnosti pre nego što automobil bude stavljen na tržište, kao i da osiguraju dugotrajan kvalitet, pouzdanost i trajnost.
Vodeća fabrika u Palensiji
Novi Rafale će se proizvoditi u fabrici u Palensiji u Španiji. Grupa je u ovu fabriku uložila znatna sredstva kako bi je pripremila za proizvodnju Australa i novog Espace-a koji su takođe konstruisani na platformi CMF-CD i proizvode se u Palensiji. Ovim ulaganjima je garantovan vrhunski kvalitet proizvodnje tri nova modela i njihove opreme, kao i vrhunski operativni kvalitet. Na primer, u fabrici su ugrađene dve ultra moderne klupe za kalibraciju kako bi se osigurao pravilan rad i pouzdanost tehnološke opreme nove generacije.
Zatim, krov novog Rafale-a je zavaren na karoseriju postupkom tvrdog lemljenja. Tako zavareni spojevi potpuno su nevidljivi na karoseriji i predstavljaju unapredjenje u odnosu na uobičajenu tehniku zavarivanja (nije potrebno dodavati plastični poklopac na zavarena mesta kako bi se ona sakrila).
Zajedno sa izuzetno tankim i savremenim dizajnom, ova tehnika poboljšava utisak kvaliteta koji vozilo ostavlja. Kvalitet izrade je vidljiv i u unutrašnjosti. Na primer, pretinac za rukavice i pretinci u vratima presvučeni su novom filcanom tkaninom.
TEHNIČKI PODACI
Dimenzije
ZAPREMINA PRTLJAŽNIKA | E-TECH 200KS |
sa normalno podešenom zadnjom klupom u litrima / dm3 | 627 / 532 |
maksimalna zapremina u litrima (do visine sedišta) sa preklopljenom zadnjom klupom u litrima / dm3 | 1 914 / 1 604 |
DIMENZIJE (mm) | |
Ukupna dužina | 4 710 |
Medjuosovinski razmak | 2 738 |
Prednji prepust | 942 |
Zadnji prepust | 1 029 |
Ukupna širina sa sklopljenim retrovizorima / rasklopljenim retrovizorima | 1 866 / 2 085 |
Trag prednjih točkova | 1 585 |
Trag zadnjih točkova | 1 604 |
Ukupna visina bez / sa uzdužnim krovnim nosačima | 1 613 |
Visina otvorenog prtljažnika | 2 251 |
Visina praga prtljažnika | 816 |
Razmak od tla (bez tereta / sa teretom) | 177 / 145 |
Prostor u visini kolena u drugom redu | 302 |
Širina u visini laktova napred | 1 497 |
Širina u visini laktova pozadi | 1 475 |
Širina u visini ramena napred | 1 424 |
Širina u visini ramena pozadi | 1 445 |
Prostor za glave napred | 940 / 911 |
Prostor za glave pozadi | 870 / 880 |
Najveća širina praga prtljažnika | 1 145 |
Unutrašnja širina između blatobrana | 1 034 |
Najveća utovarna dužina sa preklopljenom zadnjom klupom
od vrata prtljažnika do zadnjeg dela sedišta u prvom redu) |
1 850 |
Tehničke karakteristike
RENAULT RAFALE E-TECH Full Hybrid 200 KS | |
MOTOR | |
Tip goriva | Eurosuper + Elektrika |
Norma emisije izduvnih gasova | Euro 6D Full |
Protokol odobrenja | WLTP |
Sistem za čišćenje od zagađenja nakon tretmana | Catalyst + GPF |
Tip motora | 3 cilindra, 12 ventila |
Zapremina (cm3) | 1 199 |
Prečnik x hod (mm) | 75,5 x 89,3 |
Vrsta ubrizgavanja | direct + turbo |
Maksimalna snaga (kW) / pri brzini motora od (tr/min) | ICE = 96 (130) @ 4 500 + E-MOTOR = 50 + HSG = 25 |
Najveći obrtni moment (Nm) / pri brzini motora od(tr/min) | ICE =205 @ 1 750 + E-MOTOR = 205 + HSG = 50 |
Katalizator | Chain |
BATERIJA | |
Tehnologija | Lithium-ion |
Ukupni napon (V) | 400 |
Neto kapacitet (kWh) | 2 |
MENJAČ | |
Tip menjača | Automatski multi-mode |
PNEUMATICI | |
Standardna veličina pneumatika | 245 45 R20 (20 inča) |
Pomoćni točak | 145/80 R18 |
KOČNICE | |
Napred: ventilirajući disk (DV) (mm) | 350 |
Pozadi: kočioni doboš/običan disk (mm) | 330 |
PERFORMANSE | |
Najveća brzina (km/h) | 180 |
0 – 100 km/h (s) | 8,9 |
1 000 m od 0 (s) | 30,6 |
Ubrzanje od 80 do 120 km/h | 5,6 sec u Sport modu |
POTROŠNJA GORIVA I IZDUVNA EMISIJA | |
CO2 WLTP (g/km) | 105 |
Kombinovana vožnja prema WLTP (I/100km) | 4,7 |
Zapremina rezervoara (L) | 55 |
UPRAVLJAČKI MEHANIZAM | |
Tip upravljača | električni varijabilni servo |
Krug okretanja, od ivice do ivice (m) sa 4CONTROL Advanced | 10,4 |
Okretanje volana, od zaključanog do zaključanog sa 4CONTROL Advanced | 2,33 |
Prednja osovina | Pseudo McPherson |
Zadnja osovina | Multi-link axle |
WEIGHT | |
Težina praznog vozila min/max (kg) | 1 660 / 1 721 |
Ukupna težina (kg) | 2 180 |
Najveće dozvoljeno ukupno opterećenje (kg) | 3 680 |
Maksimalna težina pri vuči sa kočenjem (kg) | 1 500 |
Maksimalna težina pri vuči bez kočenja (kg) | 750 |
Renault Srbija