Veća je verovatnoća da će crveni automobili završiti u nesrećama, otkriva istraživanje

Boje automobila često odražavaju karakter vlasnika. Konzervativni kupci češće biraju monohromatska vozila, dok ekstrovertniji vozači preferiraju svetle boje. Sve u svemu, dok proizvođači automobila nude boje koje odgovaraju bilo kojoj ličnosti, većina vozača preferira klasične tonove.

Popularnost boja automobila može da varira u različitim zemljama – nijanse koje obožavaju u SAD–u možda neće nužno biti popularne u Nemačkoj, Španiji ili Meksiku. I generalno, trendovi boja automobila nisu konstantni – oni se menjaju tokom vremena kako nove boje dobijaju pažnju.

Ipak, boja automobila nije samo stvar stila. Na primer, očigledno je da će crveni automobili češće doživeti nesreću, što samo dokazuje važnost pažljivog izbora. Automobilski stručnjaci carVertical sproveli su istraživanje kako bi pronašli najpopularnije boje automobila i njihov uticaj na bezbednost vožnje.

Vozači obično izbegavaju šarene automobile

Više šarenih vozila ima u zemljama sa toplom klimom u poređenju sa severnim zemljama. Vožnja sjajnog automobila u Norveškoj, Kanadi ili Švedskoj može podići neke lokalne obrve, ali bi bila sasvim normalna u Kaliforniji ili Italiji, gde su svetle boje pravilo.

Kao opšte pravilo, beli automobili su popularniji u toplijim klimama, jer bela boja reflektuje sunčevu svetlost, čineći ove automobile manje vrućim za vožnju.

Kako ovo nedavno istraživanje otkriva, bela je najpopularnija boja u Australiji (39,1% ukupnog voznog parka) i EU (26,8%). Australci takođe obožavaju srebrne (15,9%) i sive automobile (14%). Evropljani još više preferiraju siva (25,9%), a zatim crna vozila (24,5%).

Sličan procenat crnih vozila se takođe može naći u SAD–u (24,7%). Međutim, vole i bele (20,9%) i srebrne (17,3%) automobile.

„71% automobila koji su provereni na našoj platformi bili su monohromatski – crni, beli, sivi ili srebrni. Ovo samo dokazuje da su ljudi prilično konzervativni kada je u pitanju kupovina vozila“, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i šef komunikacija u kompaniji carVertical.

 

Trendovi boja automobila se menjaju

U poslednjih 20 godina došlo je do značajnih promena u trendovima boja automobila. 42% automobila proizvedenih 2002. godine i proverenih na pomenutoj platformi istorije automobila bilo je sivo ili srebrno. U međuvremenu, iako je bela jedna od najpopularnijih boja u ovom trenutku, realno nije bilo belih vozila 2002. godine.

Brzo napred do sada, stvari su potpuno drugačije. Od svih automobila proizvedenih 2020. koji su provereni, 26% su bili sivi, a 18% – beli.

Udeo crnih automobila između 2002. i 2020. ostao je manje-više sličan. Ponekad trendovi boja traju samo nekoliko godina. Na primer, broj braon automobila je porastao između 2012. i 2014. godine, ali je zatim počeo da opada u narednim godinama.

 

Koje boje automobila su najbezbednije za vožnju?

Prema istraživanju carVertical-a, boja vozila ima uticaj na verovatnoću da doživite nesreću. 60% crvenih automobila pregledanih na platformi bilo je u nesrećama, što čini najopasnijom bojom za vožnju.

Braon (59%) i crna (57%) su takođe boje automobila koje završavaju u nesrećama više od drugih, zatim žuta (55%), plava (54%), bela (50%) i siva (50%) . Iako razlike između polovnih automobila nisu značajne, istraživanje pokazuje da su vozila u određenim bojama manje podložna nezgodama.

„Nije iznenađenje da je veća verovatnoća da će crveni automobili biti uključeni u nesreće. Sportski automobili su obično ofarbani u crveno, a entuzijasti brzine više vole crvene automobile nego konzervativni vozači. To je dovoljno da se pretpostavi zašto su crveni automobili na vrhu ove liste“, objašnjava M. Buzelis.

Proizvođači automobila su poslednjih decenija uveli mnogo svetlih boja. Međutim, ne čini se da će siva, bela ili crna uskoro izgubiti svoju popularnost.

 

CarVertical

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *