S razvojem nove bezbednosne tehnologije, koja utvrđuje putanju za izbegavanje saobraćajnih nesreća, Volvo je napravio jedan od najvećih iskoraka prema ostvarenju svoje vizije da do 2020. godine niko ne bi trebalo smrtno da strada ili da bude ozbiljno povređen u novom Volvo automobilu.
U decembru ove godine četvorogodišnji Non-Hit Car and Truck projekt dolazi do svog kraja, ostavljajući iza sebe krunsko dostignuće – sledeću generaciju senzorske tehnologije koja nudi pregled puta od 360 stepeni oko vozila. Kao rezultat saradnje švedskih akademija, instituta i industrijskih partnera, ovaj projekat se temelji na razvoju novih tehnologija i unapređenju postojećih s ciljem smanjenja rizika od nesreća kako za putnička, tako i za komercijalna vozila.
Besprekoran pogled od 360 stepeni oko vozila
Jedan od sasvim novih izazova projekta bilo je stvaranje kohezivnog sistema detekcije kojeg pokrivaju brojni senzori diskretno instalirani oko automobila. Projekt se temelji na razvoj centralizovanog Senzor Fusion sistema koji omogućava razmenu informacija između brojnih uključenih tehnologija – kamere, radara, GPS-a i drugih.
Putem ove mreže tehnologija, sistem može da ponuditi pogled na okruženje od 360 stepeni i da otkrije sve potencijalno opasne objekte koje vozač inače ne može na vreme da uoči. Fokusiranjem na dostupne automobilske senzore, projekat je napravio veliki iskorak prema ostvarenju ove inovativne tehnologije u bliskoj budućnosti.
Stvaranje putanja za izbegavanje saobraćajnih nesreća
Pogled od 360 stepeni unapređen je generatorom manevara – novim sigurnosnim elementom koji koristi softver kako bi identifikovao putanju za izbegavanje nesreća u svim saobraćajnim scenarijima. Sistem koji radi tako što konstantno analizira potencijalne pretnje, može čak i da asistira vozaču putem automatskog kočenja i upravljanja. Kako bi se ilustrovao rad sistema, projekt je uključivao stvaranje dva testna vozila.
Važan korak za ostvarenje vizije 2020. i autonomnih automobila
„Volvo Cars je definitivno na prvoj liniji u inovativnom istraživanju sistema aktivne bezbednosti. S Non-Hit Car and Truck projektom napravili smo značajan iskorak prema realizaciji vizije koja nalaže da do 2020. godine stvorimo automobil u kojem niko ne bi trebalo smrtno da strada ili da bude teško povređen. Ova tehnologija je važna i za razvoj autonomnih vozila koja će biti u mogućnosti da automatski skreću i koče, kako bi izbegla kontakt s drugim objektom. Sledeći korak je stvaranje automobila koji se prilagođava ponašanju vozača“, ističe Anders Almevad, projektni menadžer Non-Hit Car projekta pri Volvo Cars.
O Non-Hit Car and Truck projektu
Non-Hit Car and Truck projekat, vredan 80 miliona švedskih kruna (oko 6,15 miliona evra), pokrenut je u septembru 2010. godine, a završava se u decembru 2014. Projekat podržava viziju Volvoa da do 2020. godine niko ne bi trebalo smrtno da strada ili da bude teško povređen u novom Volvo automobilu. Fokus je bio na razvoju tehnologija koje će smanjiti rizik od nesreća, kako za putnička, tako i za komercijalna vozila. Partneri projekta su bili Volvo Cars, AB Volvo, ÅF (razvoj senzorske fuzije), HiQ (razvoj tehnologije senzora), Mecel (dobavljač senzora) i Univerzitet Chalmers.
Volvo Srbija PR