Manifestacija pod nazivom BG CAR SHOW, održana je po peti put od 17-23 marta. Nedelju dana kasnije, nakon što su se slegli utisci, možemo dati i našu ocenu. Krenimo od zvaničnog podatka da je za 7 dana, hale Beogradskog sajma posetilo 120.295 posetilaca, čime su zadovoljni i organizatori i izlagači. Bilo je prisutno više od tri stotine izlagača iz dvadesetak zemalja, 35 automobilskih brendova, 10 brendova proizvođača lakih privrednih vozila i više od 30 moto brendova. Tokom ove manifestacije prodato je oko 3.000 automobila, što je za oko 20% više nego prošle godine. Dakle, bez obzira na komentare o skromnoj ponudi, brojke ipak govore drugačije.
Uostalom, teško da se možemo setiti nekog brenda koji je prisutan na tržištu, a da nije predstavio svoju ponudu. Čak što više, bili su prisutni i gostujući izlagači, poput Bentleya koji je stigao zahvaljujući kompaniji Porsche SCG, generalnim uvoznikom za Volkswagen, Audi, SEAT i Porsche za Srbiju i Crnu Goru .
Takođe pravu atrakciju predstavljala je „Syrma“. Ovaj koncept sportskog automobila budućnosti izložila je kompanija SAT Media Group, medijski sponzor manifestacije. Reč je o automobilu na hibridni pogon, što je posebno značajno jer je akcenat ovogodišnjeg Sajma stavljen na nove principe u oblasti alternativnih pogonskih sistema (hibride, električna vozila, vozila na vodonik).
Ipak, većina posetilaca želela je da vidi aktuelne modele, ali i novitete domaćih uvoznika, kao i da se informišu o promotivnim ponudama za kupovinu novih vozila. Tradicionalno, kupci čekaju sajam automobila očekujući najbolje uslove kupovine, a uvoznici i dileri, u saradnji sa bankama, se trude da ispune očekivanja kupaca.
Prvi dan sajma je za predstavnike medija započeo radno, a čast da otvori sajam, prezentacijom za medije, ove godine imao je Opel. Uz prezentaciju svih aktuelnih modela imali smo priliku da vidimo i novu Astru, automobil godine u Evropi, ali i u Srbiji.
Pored nove Astre izloženi su i svi ostali modeli koji se trenutno nude na našem tržištu, a najbolja ponuda je svakako bila Astra sedan po specijalnoj ceni od 12.677 € za osnovni model. Opel je pripremio i druge fantastične ponude, o čemu smo pisali na našem blogu.
Ljubitelji Mercedes-Benza su na štandu kompanije Star Import d.o.o., koja posluje u okviru Emil Frey Grupe, imali priliku da vide i novu E klasu. Predstavljen prvog dana sajma, ovaj automobil je izazivao veliko interesovanje posetilaca tokom svih dana trajanja manifestacije.
No svakako i drugi modeli cenjenog nemačkog proizvođača su privukli veliku pažnju, pogotovo onih koji nemaju priliku tako često da se izbliza sretnu sa ovim sjajnim automobilima.
Kompanija Delta Motors, generalni zastupnik brendova BMW i MINI, predstavila je svoju ponudu iz koje izdvajamo BMW X1 koji je premijerno predstavljen krajem prošle godine, no tu su bili i BMW serije 5 M Edition kao i drugi atraktivni modeli ovog proizvođača. Detaljnije o ponudi Delta Motorsa smo već pisali.
Uvek zanimljiv MINI One sa sajamskim popustom bio je vrlo atraktivna ponuda za sve ljubitelje ovog brenda. Mi smo ga još više zavoleli nakon test vožnje pre nešto više od godinu dana i radujemo se novom druženju sa nekim MINI-jem.
Na štandu kompanije Porsche SCG glavno mesto su zauzeli modeli Audija, a među njima izdvajamo A4, model koji sa svakom generacijom dokazuje da mu je itekako mesto u premium segmentu i verovatno je najomiljeniji model Audija u Srbiji.
Uz Audi svakako zapažen nastup imao je i Volkswagen, koji je predstavio široku paletu svojih modela, koji se nude uz nekoliko modela finansiranja te su tako sada još dostupniji potencijalnim kupcima.
Pored predstavnika premium segmenta, čuvene nemačke trojke, još puno zanimljivih i skupih automobila bilo je izloženo u halama Beogradskog sajma. Kompanija Grand Motors iznenadila je posetioce sa žutim Mustangom koji je privlačio poglede svih prolaznika, ali obzirom da je automobil prodat, razumljivo je bilo da je prilaz zabranjen.
Od predstavnika japanske auto industrije videli smo široku ponudu aktuelnih modela, ali i nekoliko noviteta. Hondin model Civic i dalje je vrlo tražen među kupcima tog segmenta, a aktuelna deveta generacija polako se sprema za penziju obzirom da je na salonu u Ženevi predstavljen prototip 10. generacije ovog vrlo popularnog modela.
Ne smemo zaboraviti ni poznate Hondine SUV modele, već dobro poznati CR-V, kao i novi HR-V koji smo u vidu prototipa videli prošle godine na istom mestu, a nadamo se skorašnjem druženju i na test vožnji.
Toyota je takođe izložila kompletnu ponudu, a zvezda štanda je bio model MIRAI, vozilo sa pogonom na vodonične gorive ćelije (Fuel cell vehicle – FCV) koji smo detaljno predstavili.
Toyotini mališani Aygo i Yaris uvek su zanimljivi publici, posebno potencijalnim kupcima u A i B segmentu jer nude mnogo po vrlo primamljivim cenama i uslovima kupovine.
Suzuki je i ove godine izložio Vitaru u nekoliko različitih verzija i tako ovaj model predstavio kao najznačajniji u ponudi, ali je izložen i jedan novitet.
Premijerno je predstavljen Suzuki Baleno koji se očekuje na našem tržištu tek na leto tako da još uvek nema konkretnih informacija o opremi i cenama, ali verujemo da će ovaj model biti vrlo zanimljiv za domaće kupce. Najavljeni su 1.2 atmosferski i 1.0 agregat sa turbo punjačem, oba benzinca.
Subaru nas je prijatno iznenadio predstavivši WRX STI kao zvezdu štanda što ovaj model svakako i zaslužuje, ali su uz njega predstavljeni i drugi modeli ovog proizvođača.
Nissan i Mitsubishi svoju ponudu pretežno baziraju na SUV modelima koji su, kao i svugde u svetu, veoma popularni i kod nas. No pažnju zaslužuju i drugi, nepravedno zapostavljeni, modeli poput Micre, Note itd.
Veoma zapažen nastup imali su i naši prijatelji iz Trio Motorsa, ovlašćeni uvoznik i serviser Isuzu vozila. Poseban značaj ima činjenica da Isuzu ove godine slavi 100 godina proizvodnje vozila.
Posebna atrakcija je bio Isuzu D-max prepravljen od strane Trio Servisa u tkz „monster truck“, što samo pokazuje da želje vlasnika Isuzu vozila mogu biti različite, ali će svakako biti ispunjene.
Ljubitelji Mazde takođe su imali priliku da vide svoje omiljene modele i bolje se upoznaju sa njima. Iako bez posebnih noviteta interesovanje za Mazdina vozila je i dalje veliko, kako za Mazdu 3 i 6, tako i za predstavnike SUV segmenta iako je bio izložen i MX-5, ali je jasno da za taj segment ne vlada veliko interesovanje kod nas.
Od ostalih izlagača izdvojićemo Kiju, sa novim Sportageom i Optimom. KIA osim što nudi vozila u gotovo svim segmentima, za sva vozila daje 7 godina garancije i odlične uslove finansiranja.
Novi Sportage smo već videli na premijeri pre sajma, o čemu smo pisali, ali je svakako bilo zadovoljstvo videti ga ponovo.
FIAT je takođe imao vrlo zapažen nastup. Na štandu FIAT-a imalo se šta videti, a potencijalnim kupcima ponuđene su odlične ponude za kupovinu, gde posebno izdvajamo akciju „Biram da recikliram, biram da vozim FIAT“. Pored 500L u više različitih verzija izložen je i vrlo dopadljiv model 500X.
Zvezda ovogodišnjeg sajma svakako je FIAT Tipo, automobil po meri domaćih kupaca, koji već osvaja nagrade, a beleži i veliko interesovanje potencijalnih kupaca.
Poseban specijalitet za ljubitelje sportskih verzija bio je FIAT 500 Abarth u društvu prelepe Jovane koja je inače vozač i ljubitelj brze vožnje.
Naravno ne možemo izostaviti ni Alfa Romeo i spektakularni 4C koji smo videli i prošle godine, ali i dalje privlači poglede svih koji se nađu u njegovoj blizini.
Pored šarmantnih italijana tu su i zavodljivi francuzi. Krenimo od PSA grupacije, Peugeot i Citroen. Na štandu Peugeota predstavljena je kompletna ponuda, a izdvajamo modele 2008 sa cenom ispod 14.000 € kao odličnu ponudu za sve kupce u ovom segmentu.
I modeli 208 i 308 sa početnom cenom od 9.990, odnosno 14.790€ svakako su privukli pažnju potencijalnih kupaca, a verujemo da su mnogi kupci odabrali baš ove modele renomiranog francuskog proizvođača.
Sa druge strane Citroen je akcenat stavio na C4 Cactus koji smo videli premijerno prošle godine, ali za kojim i dalje vlada ogromno interesovanje.
No tu u i drugi modeli koje su posetioci imali priliku da vide uživo, a oni zaintersovani da novi Citroen parkiraju u svoju garažu mogli su dobiti sve informacije, dogovoriti test vožnju i na kraju naravno sklopiti ugovor o kupovini.
Najviše noviteta iz francuske „kuhinje“ moglo se videti na štandu Renaulta. Iako je očekivano vladalo veliko interesovanje za Clio i Megane, primetili smo i izuzetno interesovanje za Kadjar. Stoga možemo očekivati veliku borbu u tom segmentu koji je sve popularniji.
Kompanija Grand Motors je predstavila sve brendove koje zastupa, Ford, Volvo, Range Rover i Infiniti. Posetioci su mogli da se pobliže upoznaju sa svim modelima koji su trenutno u ponudi kod nas.
Ovde ćemo podvući crtu jer bi predstavljanje svakog proizvođača prisutnog na ovoj manifestaciji bilo možda i previše za jedan izveštaj. Potrudili smo se da vam prikažemo najzanimljivije iz našeg ugla, a nakon svega prikazanog sasvim je jasno da je ovogodišnji BG CAR SHOW ili jednostavno sajam automobila, imao šta da prikaže javnosti. Organizatori zajedno sa izlagačima potrudili su se i ove godine da posetioci ne odu kući razočarani već da se za svakog nađe ponešto zanimljivo.
Zvanično su proglašeni i najbolji automobili na srpskom tržištu za 2016. godinu, i to u kategorijama – do 15.000 evra, preko 15.000 evra, SUV i Best Buy.
Reprezentativni žiri Asocijacije automobilskih novinara Srbije, u čijem sastavu je bilo 11 novinara sa dugogodišnjim iskustvom u praćenju auto-moto industrije, iz 10 redakcija, a kojim je predsedavao Dragan Milutinović, za „Automobil godine“ u kategoriji do 15.000 evra proglasio je OPEL ASTRU, u kategoriji preko 15.000 evra ŠKODU SUPERB, u kategoriji SUV VOLVO XC90, a u kategoriji Best Buy FIAT TIPO.
Na samom kraju želimo da spomenemo i izložbu motocikala, pod nazivom „Motopassion“ koja se tradicionalno održava zajedno sa BG CAR SHOW, ali smo ipak više pažnje posvetili automobilima, što zbog nedostatka vremena, što zbog većeg interesovanja naših čitalaca za automobile. Takođe, uz BG CAR SHOW tradicionalno se organizuju i prateći programi, poput izbora za Miss, zatim „Press rally Srbija“, koji se u organizaciji Udruženja novinara Srbije (UNS) i Beogradskog sajma održava uoči Sajma automobila.