Garaža test – Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Dynamic Force e-CVT GR Sport

Toyota Corolla se nudi u nekoliko karoserijskih izvedbi. Imali smo prilike da se bliže upoznamo sa svim varijantama, a Touring Sports je naš favorit od samog početka. Već smo imali imali na testu Corollu u ovoj izvedbi, ali sa pogonskim agregatom koji nije tipičan za Toyotu. Sada, konačno, na red je došla i Corolla TS sa 2.0-litarskim agregatom, u kombinaciji sa elektro motorom, odnosno hibridnim pogonom. I to ne bilo koji hibrid, već najsnažnija verzija.  Već na prvu pomisao deluje da ovaj automobil spaja ono najbolje iz više svetova: praktičnost karavana, pouzdanost Toyotinog hibridnog pogona i sportski duh Gazoo Racing tima.

U ponudi Toyote, GR Sport paket je visoko pozicioniran i namenjen vozačima koji teže sportskom izgledu, ali i osećaju za volanom. Za one koji žele još više luksuza, postoji Executive paket, koji je vrh ponude. Možda karavan i sport ne idu u istu rečenicu, ali složićete se, Corolla TS ima dinamičnu liniju i razbija predrasude o dosadnim karvanima kockastog izgleda.

dužina/širina/visina (mm)
4660/1790/1460

Toyota Corolla Touring Sports deli isto međuosovinsko rastojanje od 2.700 mm sa sedan verzijom, dok je hatchback kraći sa 2.640 mm. Što se tiče prostora za noge na zadnjoj klupi, sedan nudi najviše prostora, dok hatchback ima najmanje. Touring Sports se nalazi između ova dva modela, pružajući više prostora od hatchbacka, ali nešto manje od sedana. Ipak po pitanju prostora, Corolla Touring Sports, iz našeg ugla, ostaje najbolji izbor u ponudi, jer nudi dovoljno prostora u kabini plus veliki prtljažni porostor, a i vizuelno je dopadljiva. Zapremina prtljažnika iznosi 581 litara.

Posebno ističemo izuzetno dobra sedišta, presvučena u kombinaciju kože i tkanine. Osim što odlično izgledaju, dovoljno su široka i za krupnije osobe, sa odličnom bočnom potporom. Kvalitet materijala u kabini je na visokom nivou, sve deluje dobro uklopljeno, a na recikliranu platiku smo vć navikli. Ipak, ovde je i komandna tabla prersvučena, tako da je kompletan utisak značajno bolji nego kod nižih paketa  Jedina zamerka u ovom pogledu je osvetljenje koje, uprkos visokom paketu opreme, nije u LED tehnologiji.

Pod haubom je 2.0-litarski hibridni pogon, ukupne snage od 184. Sa težinom od 1535kg, hibridni pogon omogućava zavidne performanse za jedan karavan, od 0 do 100 km/h TS stiže za oko 7,5 sekundi. Fabrički deklarisana maksimalna brzina iznosi 180km/h, sasvim dovoljno čak i na autoputevima bez ograničenja brzine. Snaga se prenosi putem e-CVT menjača, koji omogućava tiho, glatko i linearno ubrzanje, a TS se jednako dobro ističe i u međuubrzanjima. Napredak je učinjen i po pitanju oglašavanja atmosferskog motora, koje nije više toliko često kao ranije. Elektronski kontrolisani menjač ne koristi klasične stepene prenosa, već kontinuirano prilagođava prenosni odnos tako da maksimalno koristi dostupni obrtni moment. U praksi, to znači da je automobil uvek u optimalnom režimu rada, uz veoma malo naglih promena prilikom promena režima vožnje. U sport režimu menjač simulira stepene prenosa i nudi vozaču osećaj većeg angažovanja, ali bez onog osećaja naglog povlačenja koji nude klasični automatski menjači sa više brzina.

Test vožnja je pokazala da automobil sa lakoćom održava tempo na auto-putu, dok u gradu često koristi samo električni pogon, čime dodatno smanjuje potrošnju goriva i emisije. Tokom testa, van grada, prosečna potrošnja bila je između 7 i 8 litara. U gradskoj vožnji, zahvaljujući regeneraciji pri kočenju i čestom radu u EV režimu, moguće je postići i niže vrednosti – oko 5,5 litara, zavisno od stila vožnje. Znamo da Toyota razvija hibride još od 1997. godine kada je predstavljen prvi Prius, te je očekivano da hibridni sistemi nove generacije budu veoma efikasni i pouzdani.

Vozačka pozicija je vrlo dobra, ali je bilo potrebno malo vremena za idealno podešavanje. Položaj sedenja je nešto niži u odnosu na druge verzije. Ergonomija je solidna, sve je pregledno i logično postavljeno, kako smo već i navikli kod Toyote.  Na upravljaču osećamo kontakt sa podlogom, mada je sport režimu servo blaži nego što bi očekivali. Corolla TS je opremljena svim važnim bezbednosnim sistemima. Tu su adaptivni tempomat, sistem za održavanje trake, prepoznavanje pešaka, automatsko kočenje, sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova. Tu je i Parking Assist sa prednjim i zadnjim senzorima, kao i kamera za vožnju unazad, koja je mogla biti u malo kvalitetnijoj rezoluciji.

Veliki plus za hibrid jeste što grejanje i klima funkcionišu odmah – nema potrebe za zagrevanjem kao kod klasičnih SUS motora, što je posebno praktično tokom hladnih dana. Instrument tabla je delimično digitalna.Vidimo klasične kazaljke sa leve i desne strane, a u sredini ekran, mada je sve lepo uklopljeno. Prikaz se ne menja značajno u zavisnosti od režima vožnje, osim boje u pozadini. Dok se oznaka ECO prikazuje kada se vozi u štedljivom režimu. Nedostaje digitalni brzinomer, ali GR Sport oprema nudi Head-up Display koji se pokazao kao odlično rešenje jer prikazuje brzinu, ograničenja, navigaciju i režim vožnje direktno na vetrobranu, jasno i čitko.

Multimedijalni sistem na centralnoj konzoli je takođe poboljšan. Primećujemo da je jednostavan za korišćenje, sa podrškom za Apple CarPlay i Android Auto i uz redovno ažuriranje putem interneta. Vizuelno je unapređen u odnosu na prethodne verzije, ali i dalje jednostavnijeg dizajna u poređenju sa nekim drugim, pre svega evropskim, modelima. Klasično jpanski, funkcionalnost je stavljena ispred estetike, što će nekima prijati, a nekima delovati zastarelo.

Cena ovog modela svakao deluje visoka, kao i kod mnogih novih modela danas. No pogledajmo šta dobijate. Pouzdanost, kvalitet izrade, niži troškovi održavanja i odlična efikasnost hibridnog sistema predstavljaju ozbiljne argumente koji idu u prilog ovoj verziji. U poređenju sa konkurencijom poput Peugeota 308 karavan, sa pogonom na dizel motor, Corolla donosi moderniji, održiviji koncept za upotrebu u današnjim vremenim. Ušteda na gorivu, jeftinija registracija i pogodnosti za hibridna vozila čine ovaj model dugoročno znatno isplativijim. Pritom se ne odričete ni performansi ni nekih drugih prednosti.

Ukoliko tražite karavan iz C segmenta, koji nudi odličan balans između praktičnosti, performansi, ekonomičnosti, ali i uživanja u vožnji, Toyota Corolla TS u GR Sport opremi sa 2.0 hibridnim pogonom je ozbiljan kandidat. Nudi dovoljno snage kada je to potrebno, komfor za duža putovanja i efikasnost za svakodnevne gradske potrebe. Sve u svemu, jedan zaista lep paket, koji zasigurno vredi svaki dinar.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *