Garaža test – Peugeot 308 SW BlueHdi 130 EAT8

Karavani, segment koji izumire. SUV/Crossover verzije su odavno preuzele primat na tršištu, već su ugasili MPV segment te je i prva generacija modela 3008 pretvorena u SUV. Deluje da ista sudbina čeka i karavane, koji su pogotovo retki na platformi C segmenta. No jedan Peugeot odlučno kaže ne i na tržište izbacuje najlepši karavan današnjice.

SW verzija 308-ice nije novina. Pravio se 308 u karavanskoj izvedbi i u prve dve generacije, pa je logičan nastavak da postoji i u ovoj, trećoj generaciji. Ali nikada nije bio ovako atraktivan, čak šta više, mnogi su smatrali dizajn dosadnim. Sada to, definitivno, nije slučaj.

Novi 308SW uopšte ne izgleda kao jedan karavan, a privući će vas odakle god da ga pogledate. Novi logo upadljivo je istaknut na sred rešetke hladnjaka dok se oznaka 308 nalazi tik iznad, kako bi svi znali o kom modelu se radi. Prepoznatljivi očnjaci su i dalje zaštitni znak Peugeota. Dodatna atrakcija je i Olivine zelena boja koja ga čini vrlo upadljivim. Pored zelene moguće je birati između još šest boja, a čak dve su bele (Banquise i Nacre). No nama se veoma dopao baš u ovoj boji.

Koliko dobro izgleda ovaj automobil, iz svakog ugla i u svakoj prilici najbolje govore pogledi prolaznika koji obavezno zastanu i proprate ga pogledom. Spoljni izgled je samo uvod i to odličan uvod u ono što sledi, a to je enterijer. Kada je svojevremeno Citroen izbacio DS5 osećaj pri ulasku u enterijer se mogao, u najmanju ruku, porediti sa boravkom u kokpitu aviona. Peugeot nije išao u tom smeru, ali je osećaj vrlo sličan. Čim se smestite u vozačko saedište i podesite upravljač shvatite da je ovde sve potpuno drugačije. Treba se malo priviknuti, pre svega na drugačiji položaj upravljača, a samim tim i sedenja. Da bi instrument tabla bila vidljiva upravljač se spušta nisko, što deluje neprirodno, ali nakon nekog vremena shvatite da je ovaj položaj vrlo dobar i manje vas zamara na dužim putovanjima.

U centralnom delu nalazi se ekran multimedija čiji ekran nije previše velik, posebno u odnosu na ono na šta smo navikli kod drugih. No sve je to veoma lepo uklopljeno, a sam ekran visoke rezolucije pruža sve informacije i sve je pregledno i čitko. Poseduje i srpski jezik te možete  informacije čitati i na našem jeziku. Mada, samo jedan deo, nije kompletno sve prevedeno. Ispod glavnog ekrana se nalaze prečice koje reaguju na dodir i omogućavaju brže i lakše stizanje do potrebne funkcije. Klima uređajem se upravlja putem multimedije, a prednost je što je klima uređaj trozonski tako da putnici na zadnjim sedištima nisu nimalo podređeni. Telefon se može bežično povezati putem Android Auto ili CarPlay aplikacije, a na dohvat ruke su i USB konektori kojih ima nekoliko, na različitim mestima. Naravno, ukoliko vaš telefon podržava tu opciju može se puniti i bežično. Instrument tabla je potpuno digitalna ali i specifična jer vidite 3D prikaz. Možete je sresti samo kod Peugeota.  Te ako niste imali prilike da vozite neki noviji Peugeot definitivno treba malo više vremena da se upoznate i neke stvari mogu delovati zbunjujuće.

Peugeot je sa ovim modelom poprilično odskočio u odnosu na očekivanja. Kombinacija luksuza sa sportskim izgledom u GT Pack paketu izgleda odlično. Kožom presvučena komandna tabla je prvo što uočite, ali tu je i mnoštvo drugih detalja izrađeno od kvalitetnih materijala i uklopljeno sa ukusom. Uz to moramo iskazati naše oduševljenje ovim fantastičnim sedištima koja su lepo profilisana, udobna, sa snažnim bočnim osloncima. Dovoljno su široka i za krupnije osobe, a dodatno imaju i opciju masaže. Kako za vozača tako i za suvozača.  Središnji naslon za ruku je, kao u retko kom modelu, potpuno savršen. Dovoljno dugačak i širok tako da lakat možete osloniti i dok vam je ruka na upravljaču,  a i suvozač može osloniti svoju ruku. Ispod je velika, osvetljena ostava. u kojoj se nalazi i USB priključak. 308SW iznenadiće vas ne samo sa brojem ostava već i time što su one u vratima obložene tako da neće ništa lupkati i zveckati. Potrudili su se da iskoriste svaki mogući postor tako da mesta za odlaganje sitnica ima napretek.

Međuosovinsko odstojanje iznosi 2.675m čime su konstruktori omogućili putnicima više nego izdašan prostor. Mesta za noge ima gde god sedeli u vozilu, o čemu govore i fotografije. Iako se krov blago spušta prema zadnjem delu vozila ima dovoljno prostora i za glavu. Bez ikakve dileme pet odraslih osoba se mogu udobno smestiti i zaputiti na duže putovanje. Prtljažnik zapremine 608 litara biće od velike koristi da se za put spakuje sve što je potrebno ili može da zatreba.

dužina/širina/visina (mm)
4515/1865/1645

 

Testirani primerak je ispod haube imao provereni 1.5 BlueHdi agregat, dakle dizel od koga Peugeot još uvek nije odustao. Dokle će ostati u ponudi videćemo, ali svakako ima šta da pruži. Naravno, u ponudi je i moderni turbo benzinac sa tri cilindra i to u verziji sa 110 i 130 KS. Dok ne krenemo putem zapadnih zemalja gde su vozila na čist elektro pogon i hibridi ostali maltene jedina mogućnost, rado pružamo poslednju šansu starom dobrom dizelu. A BlueHdi agregat nas ni ovom prilikom nije razočarao. Pruža sasvim pristojne performanse sa svojih 130KS i 300Nm u kombinaciji sa 8-stepenim automatikom. Do stotke stiže za tačno deset sekundi dok je maksimalna brzina 203km/h. Ono što ga preporučuje je svakako umerena potrošnja koja se kreće oko 6 litara u proseku, a uz zapreminu rezervoara od 54 litre i malo lakšu nogu na gasu ostvariv je i domet od preko 1000km. Za one koji putuju na duge relacije svakako značajan podatak.

Poseduje i tri režima vožnje (Eco/Normal/Sport). U Sport režimu nije eksplozivan ali primetan je brži odziv na gas i deluje da dobija više snage u odnosu na normalni režim.  Pogotovo je to izraženo ako se poredi sa Eco mada je i u tom režimu sasvim prijatan za svakodnevnu gradsku vožnju. No valjalo bi uporediti koliko donosi prave ekonomičnosti u odnosu na druga dva režima. Iako je od petovratne verzije teži nekih 40kg, masa od nepunih 1300kg povoljno utiče na perforamnse, potrošnju ali i na vozne karakteristike. Iako je pozadi torziona osovina ne može se prigovoriti ni po pitanju udobnosti, kao ni po pitanju voznih osobina. Budimo otvoreni, ovaj automobil nije projektovan za dinamičnu vožnju kroz krivine. No ako ga i poterate kroz krivinu nešto brže nego što bi trebalo naginjanje je minimalno kao i tendencija ka podupravljanju. Sve u svemu iznenađujuće dobro se drži te ni po čemu ne zaostaje za hatchback modelom.

Nakon višednevnog testa zaključujemo da je 308SW vrlo zanimljiv automobil koji izgleda bolje i skuplje od svojih direktnih konkurenata. Uz proverenu mehaniku i najnoviju tehnologiju koju poseduje, svakako ga treba uzeti u obzir ukoliko je potreban automobi ovih dimenzija sa velikim prtljažnikom, a da to nije krosover iliti SUV. U ovome će vas možda pokolebati visoka cena, koja za testirani primerak iznosi čak 37.500 evra, no treba imati u vidu dugačak spisak opreme, a i dizel agregat sa automatskim menjačem diže cenu.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *