Garaža test – Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid Style

Novi bestseler je rođen, sada to već možemo reći sa sigurnošću. Kada smo, prošle godine, vozili isti ovaj model, ali u svojoj najsnažnijoj verziji, bilo je jasno da ima odlične predispozicije da bude lider u svom segmentu. Obzirom da ih sve češće viđamo u saobraćaju, jasno je da je i naše tržište pozitivno reagovalo na novitet iz Toyotine kuhinje. Mi smo proteklih dana imali priliku da se pobliže upoznamo sa nešto slabijom, ali i znatno povoljnijom verzijom ovog modela.

U okviru sajamske akcije, pored izvanrednih uslova finansiranja, Toyota je domaćem tržištu ponudila Corollu Cross sa cenom već od 32.990 evra, što je 2.000e niža cena od redovne. Dok je u Style opremi, poput testiranog vozila, cena 35.490 evra. Sajamski popust važi i za snažniju verziju, no cilj ovog testa je upravo bio da proverimo koliko se razlikuje slabija verzija.

Stoga ćemo se prvo osvrnuti na pogonski agregat. 1.8 litarski hibridni sistem nam je odavno poznat iz drugih modela. Međutim, nova platforma i peta generacija hibridne tehnologije doneli su znatno unapređenje. Sada hibridni sistem u kombinaciji benzinskog agregata zapremine 1,798 cm³ i elektro motora snage 70KW, isporučuje 140KS na prednjoj osovini, uz 185Nm obrtnog momenta. Dovoljno za ubrzanje od ispod 10 sekundi i maksimalnu brzinu od 170km/h. Svakako, nešto slabije performanse od 2.0 verzije, ali se objektivno ne oseća nedostatak snage i sasvim lepo nosi karoseriju tešku 1410kg.

Obe verzije koriste isti e-CVT menjač, kao i 3.7V litijum-jonsku bateriju, kapaciteta 4.08Ah. Upravo baterija je ta koja omogućava vožnju u EV režimu, kada je dovoljno puna. Sa najnovijom generacijom hibrida, vožnja u potpuno električnom režimu je moguća i na većim brzinama. Tako smo mi često imali priliku da vozimo konstatnim brzinama od preko 70km/h u čisto električnom režimu. Rezultat se odmah vidi i u potrošnji, gde Corolla Cross takođe briljira. U odnosu na snažniju verziju potrošnja je manja i do jedan litar, a na našem testu u pretežno gradskim uslovima, nismo uspeli da pređemo 5 litara, već je uvek bilo nekoliko decilitara manje. I ne, nismo se trudili da oborimo nikakve rekorde u minimalnj potrošnji, već smo vozili u skladu sa uslovima i zakonskim propisima. Napominjemo da pored EV režima, Corolla Cross pruža mogućnost vožnje u Eco, Normal i Sport režimu.

Kada pričamo o opremi, Corolla Cross se nudi izuzetno dobro opremljena već od početnog nivoa opreme, Takođe, nudi se u osam različitih boja, a biserno bela koju nosi testirani primerak je izuzetno atraktivna i zanimljiva, ali je teško prikazati n fotografijama. Srednji paket nazvan Style nudi, pored toškova većih dimenzija, još i dodatno zatamnjena zadnja stakla, grejanje prednjih sedišta i upravljača, automatsko otključavanje vozila, prednje i zadnje parking senzore sa funkcijom automatskog kočenja, zatim sistem uočavanja vozila u mrtvom uglu i mnogo toga još. Dakle, ako vam se cena učini previsoka samo pogledajte spisak opreme i biće vam jasno da Toyota ne štedi na tehnologiji i na opremi koju nudi u svojim modelima. Iz dugačkog spiska opreme izdvojićemo parking senzore sa funkcijom automatskog kočenja, koji su se dva puta aktivirali tokom vožnje unazad. Iako je nama delovalo da nije bilo neke opasnosti, gledajuči u kameru, automobil se ipak automtski zaustavio jer je prepoznao prepreku koja može biti potencijalno opasna. Verujemo da ovaj sistem ima prostora za unapređenje, ali svakako je bolje da reaguje i na najmanju opasnost. Sa druge strane izuzetno nam se dopada kako funkcioniše line assist, vrlo suptilno vas drži u traci.

 

Možemo se, delimično, složiti sa komentarima da ne odaje utisak skupog vozila, poput nekih konkurenata, ali Toyota nikad nije imala pretenzije za borbu u premium segmentu. Za to je, dakako, zadužen Lexus. Iako možda na prvi pogled manje atraktivnog izgleda, Corolla Cross pruža zaista sve što se danas smatra bitnim, a i više od toga. Tu je kompletno digitalna instrument tabla veličine 12.3 inča, koja pruža sve bitne informacije, a vozaču je data mogućnost da, u okviru podešavanja, odabere koje informacije želi na ekranu. Toyota Smart Connect multimedijalni sistem se prikazuje na ekranu od 10,5 inča u boji. Sistemom se upravlja dodirom na ekran, dok su komande klima uređaja odvojene, što pozdravljamo.

Corolla Cross je po dimenzijama nešto manja od aktuelne generacije RAV4, ali je gotovo identične veličine ko prethodni RAV4. Jasno je da Corolla Cross ne oskudeva sa prostorom ni u jednom delu putničkog prostora, a sa 433 litara korisnog prostora u prtljažniku, bez muke se višečlana porodica pakuje za duži odmor. Osim prostrane kabine komfor se ogleda i u udobnosti koju pruža, što dobrim delom pripisujemo i izuzentno udobnim sdištima, koja odgovaraju i krupnijim osobama.

dužina/širina/visina (mm)
4460/1825/1620

Upravo je udobnost glavna karakteristika ovog modela tokom vožnje. Toyota Corolla Cross nije najbolji izbor ako ste orjentisani više ka sportskoj vožnji . Upravljanje nije preterano oštro, niti je ogibljenje dovoljno tvrdo da pruži osećaj sportske vožnje. No ako vas zanima prijatno porodično putovanje, onda ste sa ovim modelom napravili pravi izbor. Upravo to je bio i ostao glavni zaključak kada je ovaj model u pitanju. Za porodične ljude kojima je potreban pouzdan, komforan, dobro opremljen i dovoljno snažan automobil, Corolla Cross je svakako odličan izbor. Uverili smo se da je i slabija verzija dovoljno jaka za standardne potrebe, a za razliku u novcu može se doplatiti bolja oprema ili prosto potrošiti na gorivo za narednih nekoliko desetina hiljada kilometara.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *