Garaža test – Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive AWD-i

Novi Toyotin model, iako deli zajedničko ime sa najprodavanijim modelom najvećeg svetskog proizvođača, nema baš puno zajedničkog sa aktuelnom generacijom Corolle. Osim što pripada potpuno drugačijem segmentu, Corolla Cross je po mnogo čemu nadmašila Corollu, a i naša očekivanja.

Krenimo redom. Toyota je pre nekoliko godina odlučila da kompletnu gamu pojača sa Crossover/SUV modelima. Pametno su iskoristili nazive svojih najpopularnijih modela – Yaris i Corolla, kojima je dodata oznaka Cross i time je jasno naznačeno na šta se cilja. Te je uz već dobro poznate, sada gama upotpunjena sa dva nova modela crossover/SUV segmenta. Jedan smo već vozili i predstavili vam, u pitanju je Yaris Cross.

Sada smo imali priliku i da se bolje upoznamo sa Corollom Cross, koja je svakako zaslužila više pažnje obzirom da se radi o iznova razvijenom modelu. Naravno i ovaj model je postavljen na TNGA-C platforumu, na kojoj su, između ostalih i najbliži srodnici, Corolla i C-HR. Zašto C-HR i nije li Corolla Cross direktan konkurent dobro poznatom krosoveru C segmenta? Corolla Cross se po dimenzijama smestila između C-HR-a i RAV4. Nešto kompaktniji C-HR je zgodniji za grad, parkiranje, ali za dalji put sa više osoba i punim prtljažnikom Corolla Cross je definitivno bolji izbor. Iz ugla porodičnih potreba, sa dužinom od gotovo 4.5 metra i međuosovinskim rastojanjem  od 2.6 metara, nudi sasvim dovoljno prostora u kabini i 433 litara prtljažnog prostora. Sam prtljažnik je nešto plići zbog čega je manje praktičan ali je zapremina sasvim dovoljna.

dužina/širina/visina (mm)
4460/1825/1620

Osim prostrane kabine, enterijer nove Corolle Cross donosi puno toga novog. Da se razumemo, test vozilo je opremljeno najvišim paketom opreme pa je stoga i utisak sasvim sigurno drugačiji nego u nižim paketima. No potpuno novo radno okruženje vozača pokazuje koliko je Toyota napredovala sa ovim modelom. Sada ispred nas vidimo potpuno digitalnu instrument tablu, vrlo dobro organizovanu i sa jasnim prikazom svih informacija. Centralnim delom dominira 10.5 inčni ekran pomoću kojeg se upravlja novim Toyota Smart Connect multimedijalnim sistemom. Upravo je to jedan od elemenata na kom vidimo ozbiljan napredak, sada je tu potpuno novi interfejs koji izgleda daleko bolje u odnosu na stari. Napominjemo da mnoge funkcije nije moguće koristiti u toku vožnje zbog bezbednosti, ali su tu zato prečice na multifuncionalnom upravljaču, za upravljanje audio uređajem ili telefonom kojij je povezan bluetooth tehnologijom. Kompletno digitalna tabla ima više opcija prikaza. Dok drugi poizvođači imaju za nijansu atraktivnija rešenja, kod Toyote je svedeno na najbitnije informacije bez dodatnih efekta koji odvraćaju pažnju. I to nam nimalo ne smeta.

Zanimljivost je automatsko aktiviranje parking kamera, što se dešava čim dovoljno usporite. Na ekranu se prikazuje pogled kamere napred i pogled 360°. Možete da vidite sve oko vas, a ima i dodatnu opciju da okruži oko vas kao da vas kamera snima oko celog automobila. Vrlo zgodno i daje dozu sigurnosti kada je u pitanju parkiranje, koje je danas sve teže izvesti na zakrčenim parkinzima. Naravno tu su i senzori koji reaguju na sve što se kreće u blizini vozila, što ponekad može delovati zamarajuće ali u situaciji kada se u blizini nađe dete ili životinja, može biti vrlo korisno. Tu su i detektori za upozoravanje prilikom isparkiravanja u nazad. Očekivano za Toyotu, sva moguća bezbednosna oprema je tu, a ono što je svakako pohvalno je da se kompletan napredni paket sigurnosti (Toyota Safety Sense) nalazi već u sklopu osnovnog paketa. Ovim Toyota pokazuje da im je bezbednost korisnika na prvom mestu, a nama korisnicima donosi veliko olakšanje prilikom korišćenja vozila jer sve ove asistencije čine život mnogo lakšim i manje stresnim.

Corolla Cross se vozi veoma lako i ni jednog trenutka ne ostavlja utisak da ste u povišenom vozilu. Ogibljenje je podešeno da u potpunosti obezbedi komfornu i prijatnu vožnju, kakva god da je podloga ispod točkova. MacPherson nezavisno ogibljenje u kombinaciji sa dvostrukim ramenima pozadi očigledno je dobitna kombinacija za udobnu vožnju. Nešto mekše trimovano ogibljenje rezultira i blagim odgovorom na upravljaču. Što ne znači da je upravljanje nedovoljno precizno. samo su povratne informacije na samom upravljaču nešto blaže.

Iako je opremljena pogonom na svim točkovima, uz napomenu da zadnju osovinu pokreće elektro motor, Corolla Cross nije baš idealan izbor za druženje sa rasnim terencima, daleko od asfalta. No na regularnim putevima bilo koje kategorije, apsolutno nema prepreke koja će predstavljati izazov za ovaj model. U šta smo se uverili vožnjom po neasfaltiranim, lokalnim putevima u okolini Jakova. Potrošnja u prigradskim uslovima, gde smo više puta odlazili do grada i to u kasnijim popodnevnim časovima kada je veća gužva, iznosila je okruglo 5 litara. Sa druge strane, kombinacija autoputa i vožnje lokalnim putevima do izletišta na Savi, nedaleko od Beograda, završila se sa neverovatnih 5.2 litra. Da, Corolla Cross koristi petu generaciju hibridnog sistema koja donosi još više vožnje u čisto električnom režimu što rezultuje veoma niskom potrošnjom. No još jedna od tajni je i težina koja iznosi tek 1550kg. Zaista izvanredan rezultat imajući u vidu veličinu vozila i pogonski sklop koji čini benzinski agregat, dva elektro motora i baterije, što su sve elementi koji svakako doprinose većoj težini.

Testirani model opremljen je hibridnim sklopom koji čine 2.0 – litarski benzinac (152KS), jači elektro motor (113KS) na prednoj osovini i slabiji elektro motor (41KS) na zadnjoj osovini. Ova snažnija verzija ukupno raspolaže sa 197KS, što je za svaki respekt. Performanse su više nego zadovoljavajuće, posebno kada su u pitanju ubrzanja i međuubrzanja. Do stotke mu treba samo 7.5 sekundi, dok je maksimalna brzina, sasvim dovoljnih, 190km/h. No bitno je spomenuti  da se Corolla Cross nudi u kombinaciji sa slabijim pogonom od 140KS kojeg čine 1.8 litarski benzinac i jedan elektro motor te je pogon samo na prednjoj osovini. Naravno i cena je osetno niža, u istom paketu opreme, cena je za čak 8.000 evra manja u odnosu na snažniji model koji ima i AWD pogon.

Kada spomenusmo cene, red je i da navedemo cenu testiranog primrerka, a ona iznosi 51.090 evra, uz napomenu da ima i dodatnu opremu. Sa druge strane, Corolla Cross u osnovnom paketu i sa slabijim agregatom kreće već od 35.990 evra, dok je doplata za snažniji agregat čak 4.400 evra. Svakako da postoje razlozi zašto je tolika razlika u ceni između slabijeg i jačeg agregata, a što se ostale opreme tiče Toyota toliko toga nudi u baznom paketu da je teško primetiti da bilo šta nedostaje.

Da li je Toyoti prvenstvena namera bila da samo napravi glavobolju konkurentima i uzme značajan deo procenta prodaje najpopularnijeg segmenta ili su želeli , pre svega, da naprave jedan zaista izvanredan, porodičan i višestruko upotrebljiv automobil, mi ne znamo odgovor. Ali znamo da su svakakao uspeli u tome i da konkurenciji sigurno neće biti lako.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *