Garaža test – Chery FX 1.6 T-GDI 7DCT 2WD Noble Color

Chery nije nepoznat našem tržištu, ali su dosadašnji pokušaji probijanja na srpsko tržište završavali neuspehom. No, vremena se menjaju. Ovaj kineski proivođač danas zauzima prvo mesto u izvozu putničkih automobila iz Kine sa preko 450.000 vozila u prošloj godini. Chery veoma ozbiljno širi svoju mrežu na tržištu Evrope, te je i naše malo tržište zadobilo pažnju. Chery u Srbiji nudi tri modela, a mi smo imali priliku da se, tokom višednevnog testa, upoznamo sa najmanjim koji nosi oznaku FX.

Kao i ostala dva modela, FX je razvijen na T1X platformi, koja je razvijena uz pomoć Chery Jaguar Land Rover i Qoros tehnoloških rešenja, a u upotrebi je od 2016. godine. Ova modularna platforma donosi sjajna rešenja i pruža više unutrašnjeg prostora, kao i odličnu geometrijsku sposobnost kretanja: klirens, ulazni i izlazni uglovi. Pored toga, za pogon je zadužen isti agregat u kombinaciji sa sedmostepenim automatskim menjačem, sa dvostrukim kvačilom.

Dizajnerski gledano FX je veoma uspešan krosover kupe, na bazi C segmenta. Kao da mu je glavni uzor Toyotin bestseler C-HR, ali je FX zaista originalan u svakom pogledu. Izuzetno zanimljiv dizajn primećen je na svakom koraku. Mnogi spoljni elementi svojim dizajnom naglašavaju moderan izgled: stilizovana rešetka hladnjaka, 18″ dvobojne alu felne, dinamična fastback karoserija, dnevna svetla u obliku slova T, dinamični pokazivači pravca.

Taj prvi utisak kada ga ugledate vas dovoljno zainteresuje da saznate nešto više o njemu. Naredni korak je svakako ulazak u enterijer, koji je, mene lično, mnogo više privukao i pozitivno iznenadio. Jasno, ovde se radi o test primerku u najskupljem paketu opreme, sa kožnim sedištima i svom opremom koja dolazi uz FX. I da, za trenutak, ostavimo cenu po strani, ovo zaista izgleda odlično. Jasno je da je Chery uložio puno truda, ali i novca, da dostigne ovaj nivo i na tome im odajemo priznanje. Prednja sedišta imaju grejanje i ventilaciju, kao i niz električnih podešavanja namenjenih vozačevoj i suvozačevoj udobnosti.

Kompletan enterijer je stilizovan u jednom modernom duhu, koji prate nova tehnološka rešenja, ali ima i dozu elegancije. Upravljač zasečen u donjem delu modernog je izgleda, uz detalje u vidu sjajne crne plastike i tastera u boji aluminijuma. Sve to izgleda veoma efektno. Chery FX će i na prvi pogled zasijati sa dva ekrana visoke rezolucije, oba dijagonale 10.25”, koji predstavljaju instrument tablu i ekran multimedije. No kako se više upoznajete sa njim i otkrivate šta se sve krije u pozadini, tako oduševljenje raste. Središnja konzola se proteže između vozača i suvozača, zauzima dosta prostora i visoka je, ali je idealno postavljena za vozača i iskorištena u potpunosti. Naslon za ruke je na pravoj poziciji, a ispod njega je duboka ostava koja ima i mogućnost hlađenja. Napred, u donjem delu se nalazi velika pregrada za mobilne uređaje, dobro oivičena i sa neklizajućom podlogom. Tu su i USB konektori za punjenje uređaja, tako da je taj prostor pametno iskorišten. Ukoliko želite da vam je telefon na oku, a pritom i vaš uređaj ima opciju bežičnog punjenja, onda je za njega ostavljen prostor u gornjem delu. I to ne za jedan, već za dva mobilna telefona, jer mislilo se i na suvozača.

Prikaz na ekranu instrument table ima mogućnost biranja između tri različite teme, a u okviru njih imate dodatne opcije prikaza informacija koje su vam potrebne. Središnji ekran je namenjen za multimediju, ali ima opciju standby kao i mogućnost da odaberete sliku kao pozadinu, ukoliko želite. Oba ekrana se uključe pri otključavanju vozila i na taj način vam požele dobrodošlicu. Multimedijalni sistem nudi opciju bežičnog spajanja putem CarPlay ili Android Auto aplikacije. Sam sistem je prilično intuitivan i lako se koristi. Ukoliko dovoljno dobro razumete enegleski, vrlo se lako savladava. Veliki plus za Chery po tom pitanju. Komande klima uređaja su odvojene. Iako su na dodir, a ne fizički tasteri, ipak je ovo rešenje sasvim dobro.

Spisak opreme koju ovaj model poseduje teško je i prepisati, ali teško je i pronaći da nešto nedostaje. Pored svih sistema aktivne i pasivne bezbednosti, spisak asistencija je takođe dugačak. Chery koristi ADAS sistem koji, između ostalog, sadrži: adaptivni tempomat, upozorenje na frontalni sudar, autonomno kočenje u slučaju nužde, upozorenje na napuštanje trake, pomoć za ostanak u traci i automatsko prebacivanje između oborenih i dugih svetala. Dodatno FX u najvišem paketu poseduje sistem HD kamera za prikaz 360 stepeni oko vozila, panoramski krov koji se otvara, bezkontaktno otključavanje i zaključavanje vozila. ambijentalno osvetljenje u više boja koje može pratiti ritam muzike, svetlo u dnu vrata za osvetljavanje prilaza i mnogo toga još.

dužina/širina/visina (mm)
4400/1830/1588

 

Imajući u vidu dimenzije i međuosovinsko rastojanje, koje iznosi 2.630mm, za očekivati je da ovaj model ne oskudeva sa prostorom u kabini. U to smo se i sami uverili, iako smo isključivo koristili prednja sedišta, jasno se vidi da ni putnici na zadnjim sedištima neće imati značajnih problema. Eventualni problem može nastati sa prostorom za glave putnika pozadi, ukoliko su natprosečne visine. Istovremeno ukazujemo na jednu od mana vozzila, a to je preglednost pozadi. Pogledom u srednji retrovizor nemate potpunu preglednost, posebno ukoliko se vozilo iza vas malo više približi. Pomažu spoljni retrovizori i naravno mogućnost uključivanja zadnje kamere.

Prtljažnik je zapremine samo 378 litara i nije među većima u ovom segmentu, ali verujemo da prosečnom kupcu ispunjava zahteve. Poseduje i duplo dno, tako da se obavezna auto oprema i još poneka sitnica mogu mestiti u tom donjem delu. Pohvalno je što se ispod pokrivke, u samom dnu, nalazi rezervni točak manjih dimenzija. Svakako bolje rešenje od seta za reparaciju.

Što se vožnje tiče, imali smo već priliku da ovaj model vozimo na stazi NAVAK Akademije. I tada smo se uverili da pogonski agregat, koji se ugrađuje u sva tri modela, omogućava FX-u nešto bolje perfomanse zbog manje težine vozila, kao i nižeg koeficijenta otpora vazduha. Maksimalna snaga 1.6 turbo motora je 186KS, uz maksimalni obrtni momenat od 290 Nm doastupan od 2000-4000 obrtaja u minuti. Ubrzanje od 7.8 sekundi i čak 206km/h maksimalne brzine, samo još jedan plus za ovaj automobil. Sedmostepeni DCT automatski menjač sa dvostrukim kvačilom, odlično se uklapa i omogućava da agreagt pruži svoj maksimum. U vožnji je osetno agilniji od veće braće, lakši za manevar i iako nije orjentisan na sportsku vožnju pruža pravu zabavu pri bržoj vožnji. Napominjemo da FX, kao i ostali modeli poseduje mogućnost biranja između definisanih režima vožnje, gde se pored ekonomičnog i komfort režima može birati i sportski režim koji doprinosi da performanse dodatno dođu do izražaja. Ipak, da bi ekonomičnost bila u prvom planu, FX uvek kreće u eko režimu vožnje, a vozaču je ostavljena mogućnost da promeni režim ukoliko želi i oseti potrebu. Ističemo izuzetnu udobnost ovog modela, što je posebno primetno na neravnim saobraćajncama našeg glavnog grada.

Fabrički deklarisana potrošnja je 9,1 l/100km, što priznaćete, ne deluje malo. Sa trenutnim cenama benzina, u porastu, ovo nije argument kojim se ubeđuje potencijalni kupac. No iz našeg iskustva, tokom višednevne vožnje u gradskim uslovima, ovaj prosek je realan. Obično se deklariše niža potrošnja, dobijena u idealnim uslovima. Naš zaključak je da je 9 litara prosečne potrošnje realan podatak, jer će na otvorenom sigurno trošiti ispod toga, a u gradskim gužvama lako će preći 10, pa i 11 litara. Da li je to puno za automobil težak gotovo 1.5t, sa agregatom koji pruža zavidne performanse? Na vama je da date vaš sud, a mi verujemo da stil vožnje i uslovi saobraćaja u mnogome utiču.

Cherz FX, u Srbiji, startuje sa cenom od 27.490 evra u najnižem, od tri dostupna, paketa opreme. Za primerak poput testiranog potrebno je doplatiti 3.200 evra, što donosi zaista još puno opreme pa je i sam utisak o automobilu znatno drugačiji. No i sa cenom od tik preko 30.000 evra ovaj model je više nego konkurentan na tržištu, u segmentu ko pripada. Garancija je 7 godina, što govori u prilog činjenici da je Chery čvrst odlučio da dođe i ostane u Evropi. Ulaganje u ovakav proivod sigurno košta puno novca i još više truda, te Chery žei da pokaže koliko veruje u svoj proizvod. Iskren da budem, mala doza skeptičnosti sigurno da postoji, ali nakon par dana druženja sa ovim modelom ne bih imao ništa protiv da se nađe u mom vlasništvu.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *