Toyota Racing tim osvojio svetski šampionat u izdržljivosti

Osma i finalna trka sezone je bila veoma uzbudljiva, a TS040 HYBRID br. 8 i svetski šampioni Anthony Davidson i Sébastien Buemi su osvojili drugo mesto, nakon što je bezbednosni automobil usporio potencijalno uspešnu borbu za prvo mesto.

‘Sedmica’ i posada u sastavu Alex Wurz, Stéphane Sarrazin i Mike Conway su bili kažnjeni zbog oštrije vožnje, pa su stoga završili na četvrtom mestu. Takođe, zbog toga su Alex i Stéphane pali na peto mesto rang liste vozača.

Ali danas je fokus bio na timskim rezultatima. TOYOTA je osvojila titulu posle 15-godišnje pauze i Svetskog reli šampionata 1999. godine.

Današnji rezultat će ući u istoriju motosporta, jer je ovo prva pobeda japanskog proizvođača na Svetskom šampionatu u izdržljivosti od njegovog osnivanja 1953. godine.

Ovo je takođe značajan uspeh za TOYOTA HYBRID System – Racing. Ovaj pionirski projekat je počeo 2006. godine i jula 2007. TOYOTA Supra je postala prvi pobednik sa hibridnim pogonom u istoriji, na tri 24 časa Tokačija.

wec-winners-sub2_tcm-3038-279576

Ova pionirska tehnologija sa super-kondenzatorom je značajno unapređena, smanjena joj je težina i povećana je snaga, pa TS040 HYBRID ima 1000 KS, pogon na četiri točka i potrošnju goriva manju za 25% u poređenju sa modelom iz 2013.

Po novim propisima za LMP1, Toyotina tehnologija se je pokazala kao pun pogodak, jer je TS040 HYBRID pobedio na osam trka, osvojio četiri pol pozicije, 12 mesta na pobedničkom tronu i četiri najbrža kruga.

Ipak, ovakav uspeh nije bio lak i tim se je hrabro i pošteno borio sa konkurentima iza Audija i Porschea, što je sezonu 2014. učinilo uzbudljivom i zabavnom.

wec-winners-sub3_tcm-3038-279578

TOYOTA Racing tim želi da se zahvali svojim cenjenim partnerima za doprinos u Svetskom šampionatu. DENSO inverteri i hibridni agregati, TOTAL lubrikanti, Aisin AW hibridni motori, Nisshinbo super-kondenzatori, ZF kvačila i Takata bezbednosna oprema su igrali važnu ulogu u Svetskom šampionatu.

Jučerašnja trka je označila i kraj jedne ere, jer je Tom Kristensen otišao u penziju. Njegov karijera je zaista izuzetna i svi članovi TOYOTA Racing tima mu žele sve najlepše u budućem životu.

Akio Toyoda, predsednik TOYOTA Motor Corporation: „Posle samo tri godine na FIA Svetskom šampionatu u izdržjivosti, presrećan sam što je TOYOTA Racing tim osvojio obe titule ove sezone sa svojim TS040 HYBRID-om. Želim da se najiskrenije zahvalim navijačima što su nas ohrabrivali, kao i našim partnerima na podršci. Takođe želim da čestitam i da se zahvalim vozačima i članovima tima koji su naporno radili tokom sezone. TOYOTA će na osnovu iskustva sa FIA Svetskog šampionata u izdržljivosti unaprediti svoju hibridnu tehnologiju i proizvesti još bolje automobile za ljude širom sveta.“

Yoshiaki Kinoshita, predsednik tima: „Današnja trka je bila jedna od najuzbudljivijih na kojima sam učestvovao. Veoma sam ponosan zbog rezultata, naročito kada se uzme u obzir gubitak snage na ovoj nadmorskoj visini. Srećom, naš hibridni sistem se je dobro pokazao, naročito tokom gustog saobraćaja. Svi su dali sve od sebe kako bi postigli što bolji rezultat. Osvojiti obe titule ovog Šampionata je naš najveći uspeh u motosportu. Hvala svima što su nas podržali i radili sa nama da zajedno postignemo ovaj neverovatan rezultat. Naš tim i vozači su bili sjajni ove sezone; svi su dali svoj doprinos, uključujući Kazukija Nakajimu i Nicolasa Lapierrea koji nisu bili sa ovde u Sao Paulu. Borili smo se protiv jakih konkurenata koji imaju bogatu istoriju u trkama izdržljivosti. Zbog toga je naš uspeh još veći. Uživaćemo u ovom trenutku, ali odmah počinjemo vredno da radimo kako bi zadržali naše titule i u 2015. godini.“

wec-winners-sub4_tcm-3038-279579

TS040 HYBRID #7 (Alex Wurz, Stéphane Sarrazin, Mike Conway)

Trka: 4. mesto, 248 krugova, 7 stajanja. Najbrži krug: 1 minuta, 18.778 sekundi

Alex Wurz: „Divno biti deo tima koji je osvojio titulu na Svetskom šampionatu, a TOYOTA Racing ju je zaista zaslužila. Danas je bila veoma zabavna trka; uživao sam. Automobil je bio dobar, naročito kada sam drugi put seo za upravljač, ali nije bilo tako zabavno kada smo dobili kaznu, zbog nečega što smatram da je samo takmičenje. Ipak, kao i uvek poštujem odluku sudija, ali je teško prihvatam jer smo zbog nje pali sa trećeg mesta u kategoriji vozača. Bili smo veoma brzi na nekim trkama, ali nismo imali sreće ove godine.“

Stéphane Sarrazin: „Ovo je bila veoma dobra sezona za TOYOTU i mene. Mi smo svetski šampioni u kategoriji proizvođača, to je sjajno. Ceo cim je vredno radio, ne samo ove godine, već od početka projekta i ovo je fantastična nagrada. Naš automobl je bio snažan svake trke i ovaj uspeh je dokaz dobrog rada celog tima. Mi iz ovog automobila smo razočarani jer mislimo da je kazna bila prestroga. To nas je koštalo pozicije na rang listi, zbog čega smo razočarani.“

Mike Conway: „Kako je trka odmicala, odvijala se je oštra borba između TOYOTE, Porschea i Audija. Svi su bili zaista blizu. Imali smo nekoliko različitih strategija, ali su sve ciljale na mesto na tronu. Dali smo svoj maksimum i šteta je što nismo uspeli. Ipak, ovo je veliki dan za TOYOTU. Titula svetskog šampiona: to je bio cilj ovog vikenda, tako da želim da čestitam svima. Sjajno je biti deo ovog tima.“

wec-winners-sub1_tcm-3038-279577

TS040 HYBRID #8 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi)

Trka: 2. mesto, 249 krugova, 6 stajanja. Najbrži krug: 1 minuta, 18.399 sekundi

Anthony Davidson: „Ovo nije način na koji smo hteli da pobedimo na Svetskom šampionatu, ali je bilo zabavno takmičiti se danas. Nismo očekivali da ćemo se boriti za pobedu, pa je ovo na neki način bio bonus. Takođe, to pokazuje zašto smo šampioni, jer nismo odustali danas. Jurili smo Porsche do samog kraja. Iako nismo imali priliku da osvojimo tron, ipak je bilo zabavno. Čestitam Porscheu na sjajnom poslu ovog vikenda. Želim da se zahvalim svim članovima tima na vrednom radu ove sezone. Bilo je zabavno biti deo toga.“

Sébastien Buemi: „Veoma sam srećan jer smo Anthony i ja imali odličnu trku. Napravili smo nekoliko grešaka, ali su nas momci iz Porschea terali do krajnjeg limita i mislim da su zaslužili da pobede. Pomalo sam razočaran jer smo mislili da ćemo se oštrije boriti posle prekida. Ali sve u svemu, zaista smo srećni zbog performanski i osvajanja dve titule. Ovo je bila sjajna godina za nas. Mi smo svetski šampioni u obe kategorije i sada se radujemo sledećoj godini.“

O TOYOTA Racing timu na FIA Svetskom šampionatu u izdržljivosti:

TOYOTA se prvi put takmičila na ovom šampionatu 1983. godine, čime je počeo dug period učestvovanja na trkama izdržljivosti, uključujući nekoliko sezona 24 časa Le Mana. TOYOTINI automobili su se takmičili na 15 trka u Le Manu i osvojili drugo mesto četiri puta (1992, 1994, 1999. i 2013.). 2012. godine TOYOTA se vratila na šampionat kao TOYOTA Racing, sa LMP1 hibridnim automobilom – TS030 HYBRID-om, koji je 2014. nasledio TS040 HYBRID. Ovi automobili su konstruisani i izrađeni u „TOYOTA Motorsport GmbH (TMG)“, gde je sedište tima. TMG je bivša matična kuća TOYOTINIH „World Rally“ i „Formula 1“ timova, a bila je zadužena i za dizajn i razvoj TOYOTINOG TS020 (GT-One) automobila koji je učestvovao na Le Manu 1998. i 99. godine. TMG sada učestvuje u motosportu, ali radi i kao pružalac vrhunskih inženjerskih usluga za druge kompanije, kao i TOYOTU.

 

Toyota Srbija PR

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *