Alfa Romeo na Međunarodnom salonu automobila u Ženevi 2015. godine

Alfa Romeo se vraća na Sajam automobila u Ženevi sa još jednim visoko uticajnim štandom. Još jednom, sportski duh ovog brenda je u centru pažnje uz neverovatne modele Spider, visokih performansi i vanvremenske klasike koji zajedno daju snažan naglasak jedinstvenosti ovog brenda na svetskoj sceni auto industrije.

Duže od jednog veka, Alfa Romeo je bio posvećen onima čija očekivanja od automobila prevazilaze koncept „korisnog prevoznog sredstva“, zalazeći u domen „istinskih emocija“. Stoga, izložbeni prostor u Ženevi je idealno lociran – na krivudavom putu – kako bi uhvatio osećaje koje samo Alfa Romeo može da pruži kroz svoju okretnost, snagu i bezbednost.

Alfa Romeo 4C Spider i Coupé

Nesumnjiva zvezda na štandu brenda Alfa Romeo jeste 4C Spider. Nakon svetske premijere ovog modela u Detroitu, na Severnoameričkom međunarodnom salonu automobila 2015. godine, u Ženevi će biti prikazana verzija za područje Evrope, Bliskog istoka i Afrike. Kao najnoviji model u legendarnoj tradiciji kabrioleta, novi Alfa Romeo 4C Spider kombinuje zadovoljstvo vožnje sa spuštenim krovom i sportski, minimalistički duh višestruko nagrađivanog modela 4C Coupé.

Dva primerka modela Alfa Romeo 4C Spider krase štand u Ženevi: jedan u ekskluzivnoj troslojnoj „Madreperla“ beloj boji, koja je u elegantnom kontrastu sa crnim podom štanda, a drugi u sportski žutoj boji.

2015 Alfa Romeo 4C Spider

Dizajniran od strane Stilskog centra (Centro Stile Alfa Romeo), 4C Spider, intrigantni dvosed sa pogonom na zadnje točkove i centralno postavljenim motorom, poslednja je potvrda izvrsnosti ovog italijanskog brenda u sektoru koji je prepoznao neke od njegovih modela kao najlepše u svetskoj auto industriji.

2015 Alfa Romeo 4C Spider

Sada je na modelu 4C Spider da podržava i razvija koncept uveden 2007. godine sa prototipom 8C Competition i razvijen uz ostala izvanredna vozila poput modela 8C Spider (2008.), 4C Coupé (2013.) i Alfa Romeo 4C Spider koncept predstavljen na Salonu automobila u Ženevi 2014. godine.

Najveći izraz ekskluzivne fraze „funkcionalna lepota“ brenda Alfa Romeo, novi kabriolet ima zavodljivu oplatu napravljenu u Italiji koja obuhvata monokok konstrukciju od ugljeničnih vlakana, inspirisanu bolidima Formule 1, sa impresivnim odnosom snage i mase od 136 KS/l.

2015 Alfa Romeo 4C Spider

Napredna tehnologija, koja uključuje aluminijumski motor sa turbo-punjačem i direktnim ubrzgavanjem od 1750 cc sa među-hladnjakom i dvostrukim CVVT sistemom, pruža performanse kao kod super-automobila: maksimalnu brzinu od 257,5 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,1 sekundu, bočno ubrzanje od 1,1 g i maksimalno usporavanje pri kočenju od 1,25 g.

Takođe će biti prikazan i Alfa Romeo 4C Coupé u troslojnoj crvenoj boji „Rosso Competizione“. Ovo je najnovija ikona brenda čiji zapanjujući dizajn i izvrsne performanse sadrže u sebi suštinu sportskog duha. Ne iznenađuje što je ovaj zavodljivi kupe imao konstantni priliv međunarodnih nagrada i pohvala otkako je predstavljen na Salonu automobila u Ženevi 2013. godine.

alfa_romeo_4c_spider_white-838x593

Višestruko nagrađivani model, mašina bez ograničenja, Alfa Romeo 4C je u svom elementu kada je na stazama, gde su brzina, mali prostor za zaustavljanje i bočno ubrzanje od suštinske važnosti u borbi za najbolje vreme: ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 4,5 sekundi, maksimalna brzina od 258 km/h, maksimalno usporavanje kočenja od 1,25 g i maksimalno bočno ubrzanje preko 1,1 g. Sve ovo je moguće zahvaljujući optimalnoj raspodeli težine – 40% na prednjoj osi, 60% na zadnjoj – sa ukupnom težinom od 895 kg, uglavnom od ugljeničnih vlakana, aluminijuma, čelika i čeličnih kompozitnih materijala (SCM), kao i sa izvanrednim odnosom snage i mase ispod 4 Kg/KS.

Štaviše, Alfa Romeo 4C će biti još ekskluzivniji, uz još više standardne opreme. Niz funkcija koje su prethodno bile dostupne samo kao dodatne, sada će biti standardne za porudžbine počev od februara.

2015-alfa-romeo-4c-spider-04-1

Nagrađivani Alfa Romeo Coupé je redizajniran kako bi izrazio duh modela 4C – a to znači uvek biti na vrhu po pitanju tehnoloških inovacija i još većem posvećivanju pažnje detaljima. Oprema koja je uključena u novu, poboljšanu verziju uključuje zvučni sistem Alfa Hi-Fi, kućište farova od ugljeničnih vlakana sa bi-led farovima, Alfa Romeo prekrivač za auto i komplet za održavanje auta. Besplatna dodatna oprema sada uključuje senzore za parkiranje i tempomat.

2015-alfa-romeo-4c-spider-28-1

Potencijalni klijenti mogu konfigurisati svoj model 4C sa bi-ksenonskim farovima i novom „prototipskom“ žutom bojom kombinovanom sa crnom kožom i žutim šavovima.

Alfa Romeo Giulietta Collezione

Uz novu verziju Collezione prikazanu u Ženevi Alfa Romeo Giulietta potvrđuje vodeću ulogu u ovom segmentu.

Nova oprema modela Collezione predstavlja vrhunac ove linije: namenjena je zahtevnim i elegantnim klijentima koji posvećuju pažnju detaljima i koji traže karakterističan izgled koji nije ništa manje „značajan“ po pitanju standardne opreme, niti je manje efikasan po pitanju performansi i tehničkih karakteristika.

Alfa-Romeo-Giulietta-Collezione-Photos-2

Nova Giulietta Collezione ima crne retrovizore i aluminijumske točkove od 17 inča (specijalni aluminijumski brunirani točkovi od 18 inča dostupni su na zahtev). Za dodatni nivo elegancije i posebnosti, Giulietta Collezione je na zahtev dostupna i sa kontrastnim crnim pokretnim krovom, što se savršeno uklapa sa bojom felni i ratkapni.

Alfa-Romeo-Giulietta-Collezione-Photos-5

Posvećenost detaljima i vrhunski materijali – simboli italijanskog stila – u punoj su snazi u elegantnom, crnom enterijeru, uz dodatnu atrakciju u vidu novih sedišta u dvobojnoj koži (crnoj i sivoj) visokog kvaliteta sa kontrastnim šavovima, kao i sa sivim satensko-hromiranim detaljima na instrument-tabli, tapacirungom na vratima i prostoru između sedišta.

Alfa-Romeo-Giulietta-Collezione-Photos-10

Nova Giulietta Collezione je dobro opremljena standardnim kompletom od 6 vazdušnih jastuka, uređajem Alfa DNA (sa Q2 i DST elektronskim diferencijalom), novom ESC (elektronskom kontrolom stabilnosti), sa ASR (sistemom kontrole proklizavanja) i funkcijom „Hill Holder“, svetlima za maglu i senzorom pritiska u gumama. Kao i uvek, standardni paket uključuje dvozonski uređaj sa automatskom kontrolom temperature za optimalnu udobnost, zadnje prozore sa električnim podizačima, radio sa ekranom na dodir, sa CD/MP3 plejerom sa dva tjunera, upravljač sa radio kontrolama obložen kožom, naslone za ruke na prednjim i zadnjim sedištima, podesivu lumbalnu podršku na prednjim sedištima, električne sklopive retrovizore, zadnje parking senzore, elektrohromatske retrovizore, kao i senzore za kišu i sumrak.

Posebna verzija Collezione takođe uključuje novi multimedijalni uređaj Bluetooth UConnect sa integrisanim ekranom na dodir od 5 inča (6,5 inča na zahtev), aux-in i USB ulazom i glasovnom komandom. Uređaj od 6,5 inča takođe uključuje satelitsku navigaciju SatNav sa 3D mapama, indikatorom dostignute tačke, kao i funkcijom ‘One Step Voice entry Destination’ – glasovno unošenje destinacije u jednom koraku. Oba sistema su razvijena u saradnji sa vrhunskim partnerima kao što su Harman i Here Auto za UConnect uređaj od 6,5 inča i Continental za UConnect uređaj od 5 inča.

Alfa-Romeo-Giulietta-Collezione

Novi 1,6-litarski turbodizel motor MultiJet JTDM Euro 6 druge generacije sa 120 ks debituje u modelu Collezione: savršena kombinacija performansi, uštede goriva i očuvanja okoline. Dostiže 100 km/h za 10,2 sekunde uz prosečnu potrošnju od 3,9 l/100 km i emisije od samo 103 g CO2/km (3,8 l/100 km i 99 g CO2/km sa gumama sa niskim koeficijentom otpora).

Dostupna su i naredna četiri tipa motora: turbodizel MultiJet druge generacije, 2,0-litarski JTDM sa 150 ks i 2,0 JTDM sa 175 ks (dostupan samo uz Alfa TCT prenos sa dvostrukim kvačilom), kao i 1,4-litarski turbo benzinski MultiAir 120 sa 170 ks, takođe dostupan samo uz Alfa TCT.

Alfa-Romeo-Giulietta-Collezione-Photos-1

Giulietta Collezione koja će biti predstavljena u Ženevi je antracit-sive boje i ima briljantni 2,0-litarski motor JTDM od 175 ks sa Alfa TCT prenosom sa dvostrukim kvačilom, koji dostiže maksimalnu brzinu od 219 km/h, ubrzanje od o do 100 km/h za 7,8 sekundi, prosečnu potrošnju goriva od 4,4 l/100km i emisije od 116 g CO2/km.

Alfa Romeo MiTo Racer

Svojim sportskim stilom i tehničkom ispravnošću, koji su ga učinili priznatom referentnom tačkom u svojoj kategoriji, nova verzija modela MiTo Racer debitovaće u Ženevi ove godine, ciljajući iskusnije klijente zainteresovane za nove tendencije, što se vidi po brojnim hromiranim detaljima i smeđem tapacirungu od eko-kože, koji mu daju klasični izgled koji nagoveštava sofisticirani i savremeni stil.

Alfa-Romeo-MiTo-Racer-071-1024x794

Dostupan na većim evropskim tržištima od kraja meseca aprila, novi MiToRacer dostupan je u novoj tamnosivoj boji – kao i još sedam boja – sa elegantnom poliranom završnom obradom na aluminijumskim točkovima od 17 inča i bočnim retrovizorima. Nova specijalna serija takođe ima i satensko-hromiranu završnu obradu na bravama na vratima i prednjim i zadnjim svetlosnim sekcijama, zadnji sportski branik, spojler i hromiranu izduvnu cev.

20788183872112543642-620x242

Enterijeru je posvećeno još više pažnje – tamni sportski karakter je pojačan novim sedištima sa sivim tekstilom i smeđom eko-kožom, što im daje klasični izgled, uz uparene šavove i logo brenda Alfa Romeo na prednjoj strani naslona za glavu. Koža sa smeđim šavovima takođe je prisutna na sportskom upravljaču sa radio kontrolama, kutiji za menjač, kao i na ručnoj kočnici.

1081997975978758424-620x459

Još jedan klasični detalj prisutan je na patosnicama za logom brenda Alfa Romeo i smeđim šavovima, kao i na crnoj instrument tabli. Standardni paket opreme uključuje ručnu kontrolu temperature i UConnect info-zabavni sistem sa ekranom osetljivim na dodir od 5 inča sa Bluetooth interfejsom, aux-in i USB ulazima i glasovnom komandom (satelitska navigacija SatNav dostupna na zahtev).

Bezbednost u modelu MiToRacer je bez premca, uz 7 standardnih vazdušnih jastuka, Alfa DNA ( sa Q2 i DST elektronskim diferencijalom, novom ESC (elektronskom kontrolom stabilnosti), sa ASR (sistemom kontrole proklizavanja) i funkcijom „Hill Holder“, svetlima za maglu i senzorom pritiska u gumama.

329408840498735233-603x620

Nova verzija nudi i veliki izbor motora, od kojih su svi efikasni, pouzdani, ekološki i sa visokim performansama, kao na primer višestruko nagrađivani benzinski 0,9-litarski motor Turbo TwinAir od 105 ks. Za bolje performanse, tu je turbo benzinski 1,4-litarski motor MultiAir od 140 ks sa automatskim Alfa TCT, koji dostiže maksimalnu brzinu od 209 km/h, ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,1 sekundi, uz prosečnu potrošnju od 5,4 l/100 i emisije od 124 g CO2/km.

Ponuda takođe uključuje i 1,3-litarski turbo dizel motor JTDM sa 85 ks i 1,6-litarski motor JTDM sa 120 ks – što su MultiJet motori druge generacije, kao i 1,4-litarski motor GPL Turbo od 120 ks, koji je predstavlja uzbudljivu mešavinu snage i tehnologije koja kombinuje odlične performanse sa ekološkim karakteristikama i niskim troškovima održavanja.

Konačno, linija modela MiTo Racer uključuje i benzinski 1,4-litarski motor sa 78 ks, kao i 1,3-litarski turbo-dizel motor JTDM sa 85 ks, koji omogućavaju čak i novim vozačima da uživaju u modelima brenda Alfa Romeo.

5975127891066353684-620x276

Primerak koji će biti predstavljen u Ženevi ima originalnu nalepnicu „racer“ na krovu, kao kontrast završnici „Hawthorn“ bele boje. Ovo vozilo ima 0,9-litarski benzinski motor Turbo TwinAir sa 105 ks sa izvanrednim osobinama – 105 ks (77 KW) pri 5.500 obrtaja/min. i maksimalnim obrtnim momentom od 145 Nm pri 2.000 obrtaja/min – kao i niskim nivoom potrošnje i emisija CO2. Ništa od ovoga ne odvlači pažnju od njegovih performansi: maksimalna brzina od 184 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 11,4 sekunde.

Cloverleaf verzije modela Giulietta i MiTo sa visokim performansama

Sa svojim minimalističkim stilom, kompaktnim i moćnim motorima, dobrim odnosom snage i mase i tehničkim osobinama karakterističnim za Alfa Romeo proizvodnju koje izražavaju uživanje u vožnji, Cloverleaf verzije modela Giulietta i MiTo sa visokim performansama takođe će biti predstavljene. Ovi modeli su dostojna počast kultnom simbolu Cloverleaf koji je obeležio vrhunske modele brenda Alfa Romeo od 1932. godine, bilo da su u pitanju trkački modeli na stazama širom sveta ili posebna izdanja.

Posetioci Salona u Ženevi moći će da uživaju u dva primerka sa ovim legendarnim simbolom: MiTo Quadrifoglio Verde tamne, magnezijum-sive boje, sa odvažnim turbo 1,4-litarskim bezinskim motorom MultiAir sa 170 ks i automatskim prenosom Alfa TCT, kao i Giulietta Quadrifoglio Verde u „Competizione“ crvenoj boji sa dodatnom opremom dizajniranom u saradnji sa kompanijom Mopar® – vrhunskim brendom za usluge, podršku klijentima, originalne rezervne delove i dodatnu opremu grupacije FCA koja poboljšava sportske karakteristike vozila. Konkretno, prikazana Giulietta ima zadnji spojler i bočne retrovizore od ugljeničnih vlakana, donje bočne spojere, zadnji difuzor i prednji spojler.

Štand brenda Alfa Romeo

Alfa Romeo se vraća na Salon automobila u Ženevi sa štandom velikog vizuelnog uticaja, gde će biti prikazana najnovija dostignuća i gde se mogu doživeti snažne emocije koje samo Alfa Romeo može da izazove svojom kombinacijom spretnosti, snage i bezbednosti. Crni pod koji podseća na vijugavi put prikazuje legendarne performanse Alfa Romeo automobila.

Centralno mesto štanda biće rezervisano za novi 4C Spider, kome je ovo prvo pojavljivanje u Evropi, i klasični 1900 Sport Spider, jedini primer trkačkog automobila proizvedenog 1954. godine na unapređenoj mehaničkoj osnovi iz 1900. godine, sa posebno agresivnom i aerodinamičnom karoserijom kompanije Bertone i sa performansama i vozivošću modernog automobila. Ovaj model je savršena tranzicija između agilnih i moćnih automobila sa otvorenim krovom koji najviše daju kroz uzbudljivi tok pravih linija i oblina.

2015-alfa-romeo-4c-spider-17-1

Jedan deo štanda biće posvećen isključivo ekskluzivnim promotivnim proizvodima brenda Alfa Romeo, dodacima i originalnim rezervnim delovima razvijenim u saradnji sa kompanijom Mopar, vodećim brendom za usluge, korisničku podršku, i originalne delove za FCA brendove.

Na kraju, zahvaljujući distribuciji informacija i drugog dostupnog materijala na štandu, posetioci će biti u mogućnosti da se upoznaju sa proizvodima FCA banke, finansijske institucije specijalizovane za automobilski sektor koja posluje na svim glavnim evropskim tržištima, kao i u Švajcarskoj preko FCA Capital Suisse SA, sa jednim ciljem: da podrži prodaju svih brendova grupe FCA kroz najsavremenije finansijske proizvode i usluge sa velikom dodatom vrednošću namenjene prodajnim salonima, privatnim licima i kompanijama.

Evropska premijera: Alfa Romeo 4C Spider

Intrigantni 4C Spider ističe se svojim zavodljivim italijanskim stilom, vrhunskim performansama i slobodom i uzbuđenjem vožnje sa otvorenim krovom.

2015-alfa-romeo-4c-spider-16-1

Kabina sa dva sedišta, centralno postavljen motor, ultra-laka arhitektura: inspirisan nadmetanjem, ovaj super-automobil iz snova je omaž nasleđu brenda Alfa Romeo u ovoj kategoriji. Kabina visokih performansi dodaje na uzbuđenje pri vožnji koje samo Alfa Romeo može da pruži. Potpuno aluminijumski motor zapremine 1750 cc, sa direktnim ubrizgavanjem, međuhladnjakom i naprednim turbo-punjačem, sa dvostrukim varijabilnim pomeranjem ventila, uparen sa neverovatno brzim Alfa TCT (prenos sa dvostrukim kvačilom) i Alfa DNA selektorom sa četiri prilagodljiva režima vožnje. Izvanredan odnos težine i snage (136 KS/l) za impresivne performanse: maksimalna brzina 257,5 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,1 sekundu, 1,1 g bočnog ubrzanja i 1,25 g maksimalnog usporavanja pri kočenju. Potpuno novi izduvni sistem Akrapovič sa dvostrukim završetkom izduvne cevi montirane na sredini, sa okvirom od ugljeničnih vlakana i prepoznatljivim rezonantnim zvukom brenda Alfa Romeo.
Napravljen u fabrici Maserati u Modeni, Alfa Romeo 4C Spider stiže u evropske prodajne salone ovog leta.

2015-Alfa-Romeo-4C-Spider-Wallpaper

Posle svetske premijere u Detroitu tokom Severnoameričkog međunarodnog salona automobila 2015, verzija potpuno novog modela 4C Spider za područje Evrope, Bliskog istoka i Arike prikazuje se na Ženevskom salonu automobila 2015. godine. Najnoviji super-automobil kompanije Alfa Romeo nasledio je sve pobedničke osobine modela 4C Coupé, savremenog legendarnog modela ovog brenda koji je uhvatio sportsku suštinu DNK brenda Alfa Romeo: performanse, italijanski stil i tehničku izuzetnost za najbolje i najbezbednije automobilsko iskustvo.

Zavodljiv i revolucionarni stil u najboljoj „napravljeno u Italiji“ tradiciji

Dizajnersko čedo Stilskog centra brenda Alfa Romeo, dvosed sa pogonom na zadnje točkove i centralno postavljenim motorom, 4C Spider još jednom dokazuje dominantnost ovog italijanskog brenda u sektoru kojim već dominiraju modeli Spider koji se smatraju za neke od najlepših u svetskoj istoriji automobila. Sada će 4C Spider poneti prepoznatljive tehnološke i uzbudljive vrednosti kompanije Alfa Romeo u budućnost.

2015-alfa-romeo-4c-spider-01-1

Inspirisan modelom 33 Stradale, Alfa Romeo 4C Spider prevazilazi formu tela sa centralno postavljenim motorom ovog legendarnog trkačkog automobila i prati svoju smislenu i laganu tradiciju performansi koja je započela 2007. godine sa modelom 8C Competition i nastavila se sa modelima 8C Spider (2008.), 4C Coupé (2013.) i konceptom Alfa Romeo 4C Spider koji je otkriven na ženevskom salonu automobila 2014.

Kao najupečatljiviji izraz prepoznatljive fraze kompanije Alfa Romeo, „funkcionalna lepota“, ovaj najnoviji kabriolet obilato koristi ploče od presovanih kompozitnih materijala koje stvaraju njegov zavodljivi italijanski dizajn, i „odevaju“ njegovu monokok-šasiju od ugljeničnih vlakana i potpuno aluminijumski motor sa turbopunjačem i direktnim ubrizgavanjem zapremine 1750 kubika. Struktura koja prekriva srce ovog italijanskog super-automobila je i funkcionalna i estetska, sa tri izbacivača toplote i aerodinamički podešenim spojlerom.

2015-alfa-romeo-4c-spider-13-1

A upravo na „srce“ modela 4C Spider nastavljaju se svi ostali elementi dizajna: dva moćna luka oivičavaju zadnji kraj automobila i podižu karoseriju iznad pojasne linije kabine što stvara snažan vizuelni utisak i osnovu za crni ili dodatno dostupni ugljenični zaštitni luk.

Zadnja maska i okrugla LED stop svetla stapaju se sa moćnim zadnjim krilima i daju vozilu snažan stav, istovremeno stilski obuhvatajući i velike funkcionalne otvore za vazduh koji služe za hlađenje motora. Nešto niže, dvostruki izduvni sistem montiran u uglovima naglašava izgled super-automobila modela 4C Spider. Inspirisan modelom 4C Spider Concept, potpuno novi dvostruki, centralno montirani izduvni sistem Akrapovič visokih performansi biće dodatno dostupan na modelu 4C Spider.

2015-alfa-romeo-4c-spider-09-1

Na bočnim stranama najnovijeg modela 4C Spider, izvajani usisnici vazduha mišićavih i dinamičnih linija elegantno vode do farova. Ram vetrobranskog stakla od ugljeničnih vlakana naglašava egzotičnu monokok konstrukciju, pružajući snagu i malu težinu, kao i tačke spajanja za odvojivi platneni krov koji se lako sprema, ili naknadno dostupni čvrsti krov od ugljeničnih vlakana.

Niz vetrobransko staklo modela 4C Spider i njegovu haubu protežu se dve snažne forme koje se prirodno spajaju na prepoznatljivoj rešetci hladnjaka u obliku štita i zaštitnim znakom brenda Alfa Romeo. Uz dva bočna usisnika vazduha na prednjoj maski, 4C Spider oblikuje čuveni „Trilobo“, bitan deo prepoznatljivog dizajna brenda Alfa Romeo.

Kompaktna veličina, aerodinamična efikasnost i ultr-alaka arhitektura

Sa dužinom od oko 4 metra i međuosovinskim rastojanjem manjim od 2,4 metra, naglasak kod modela Alfa Romeo 4C Spider je na kompaktnosti i pokretljivosti. Kao i za kupe, sjajno odrađen dizajn obezbeđuje optimalnu aerodinamičku efikasnost i donju potiskujuću silu za veću stabilnost pri velikim brzinama.

Pažljiva studija aerodinamike takođe garantuje minimalnu vazdušnu turbulenciju u kabini za udobnu vožnju sa otvorenim krovom čak i pri većim brzinama.

Za postizanje ultra-lake arhitekture neophodne za maksimalne performanse i dinamičnu efikasnost, inženjeri Alfa Romea ugledali su se na Formulu 1 i isključivo na najnaprednije super-automobile sa vrhunskim materijalima. Rezultat toga je monokok šasija, u celosti izrađena od prednapregnutih ugljeničnih vlakana sa ručno postavljenim slojevima za izvanrednu čvrstoću i krutoću. Sa 107 kg, ova krajnje egzotična ugljenična monokok karoserija omogućava performanse materijala tri puta jačeg i sedam puta lakšeg od čelika. Visoko-kvalitetnu arhitekturu upotpunjuju strukture prednje i zadnje šasije i postolje motora izrađeno od lakog aluminijuma.

2015-alfa-romeo-4c-spider-16-1

Zahvaljujući krutosti svojstvenoj monokok konstrukciji, inženjeri Alfa Romea uspeli su znatno da smanje strukturne razlike između modela 4C Spider i 4C Coupe. Za tehnički izgled, veću čvrstoću i niži centar gravitacije, 4C Spider poseduje jednodelni ram vetrobranskog stakla od ugljeničnih vlakana koji je pričvršćen i zašrafljen na monokok šasiju. Pored toga, posebno oblikovan zaštitni luk od aluminijuma (crni ili od ugljeničnih vlakanna, na zahtev ) pruža tačke za pričvršćivanje novog zadnjeg poklopca, dok jedinstveni nosači gornje konstrukcije i čelično unakrsno ojačanje nosača motora maksimalno povećavaju torzionu krutost.

Inženjeri Alfa Romea nastavili su upotrebu vrhunskih materijala tako što su stvorili karoseriju u celosti izrađenu od presovanih kompozitnih listova (SMC), kompozitnog materijala male gustine i velike čvrstine koji je 20 posto lakši i dimenzijski krući od čelika. Inženjeri su čak optimizovali i vetrobransko staklo i bočne prozore modela Alfa Romeo 4C Spider tako što su koristili 10% tanje staklo kako bi težinu smanjili za 15 posto.

I na kraju, dva sedišta poseduju kompozitnu strukturu od ugljeničnih vlakana ojačanu fiberglasom kako bi se postigla čvrstina i položaj sedenja neophodnog za zahtevnu vožnju.

Kabina fokusirana na performanse

Važnost dizajna i materijala je očigledna i u kabini, gde je svaka komponenta napravljena sa namerom da se stvori besprekorno vozačko iskustvo. Otvoreni ugljenični monokok koji se koristi u kabini stavlja u prvi plan jedinstveni osećaj tehnologije i lakoće koji podseća na trkačka kola i inspiriše izbor crvenih sportskih sedišta i ugljeničnog monokoka.

Vozački prilagođena kabina poseduje kožni upravljač ravne donje strane sa ručicama menjača, kao i aluminijumske papučice. Za prefinjeniji izgled, potpuno kožni enterijer sa kontrastnim šavovima standardno je dostupan na modelu Alfa Romeo 4C Spider, kao i jedinstveni okviri otvora ventilacije od ugljeničnih vlakana. Kao primer korišćenja naprednih tehonologija, tu je 7-inčni informacioni ekran u boji, koji prikazuje lako uočljive informacije o vozilu koje omogućavaju vozaču da pažnju drži na putu, ili stazi ispred sebe.

Alfa-Romeo-4C-Spider-interior

Novina na liniji Alfa Romeo 4C je vrhunski audio sistem Alpine. Dizajniran za prave ljubitelje zvuka, ovaj novi uređaj omogućava modelu 4C Spider da svojim putnicima pruži vrhunski kvalitet zvuka i višestruke mogućnosti povezivanja i izbora medijuma, uključujući hendsfri telefonsku vezu preko funkcije Bluetooth, audio reprodukciju preko Bluetooth-a, USB ulaz, interfejs za iPod i mogućnost reprodukcije CD/MP3 formata. Pored toga, audio sistem Alpine pruža i pristup visoko-kvalitetnom radio prenosu putem HD radio i SiriusXM Radio.

Veliki spektar boja, materijala i delova dizajna

Mogućnosti prilagođavanja koje svaki klijent može izabrati dodaju na uzbuđenje koje predstavlja posedovanje modela iz kompanije Alfa Romeo. Sedam boja eksterijera je dostupno za 4C Spider, uključujući: Rosso Alfa, crnu, belu, bazaltnu metalik sivu, troslojnu Rosso Competizione, troslojnu Madreperla belu i potpuno novu Giallo (žutu).

2015-alfa-romeo-4c-spider-22-1

Izbor boja eksterijera modela 4C Spider upotpunjuje šest kombinacija enterijera, koje podrazumevaju i izbor između dva modela materijala za sedišta: crna koža sa crvenim kontrastnim šavovima i crvena koža sa naglašenim crvenim šavovima, nova crna koža sa Giallo kontrastnim šavovima i ekskluzivno za paket opreme Track, crna trkačka kožna sedišta sa umecima od mikrofibera i crvenim ili žutim kontrastnim šavovima. Za izgled izrađen po meri, kao potpuni novitet na liniji modela 4C, kasnije u toku godine biće dostupan enterijer sa kožom u boji duvana i crnim detaljima. Ova vrhunska konfiguracija imaće dvobojnu izradu instrument table, tapacirunga vrata i upravljača.

2015-alfa-romeo-4c-spider-25-1

Dolazak modela 4C Spider donosi i četiri potpuno nova dizajna točkova, koji uključuju i konstrukciju sa manjim prednjim alu-felnama od 17×7,0 inča i većim zadnjim alu-felnama od 18×8,0 inča u srebrnoj ili tamnoj završnoj obradi. Za još više stila i performansi, tu su još veće prednje felne od 18×7,0 inča i šire zadnje čelične felne od 19×8,5 u srebrnoj ili tamno sivoj završnoj obradi. Upečatljiv izgled upotpunjuje i izbor od četiri boje kočionih klješta, uključujući standardne srebrne i dodatno dostupne crvene, žute i crne.

Potpuno novi aluminijumski zapremine 1750 cc sa turbo-punjačem i direktnim ubrizgavanjem

Motor predstavlja srce svakog modela brenda Alfa Romeo, a 4C Spider poseduje potpuno aluminijumski motor zapremine 1750 cc sa turbo-punjačem i među-hladnjakom, aluminijumskim postoljem i dvostrukim (ulaz i izlaz) CVVT sistemom (promenljivo vreme otvaranja ventila) koji isporučuje 237 konjskih snaga – što je jednako impresivnih 136 konjskih snaga po litri.

2015-alfa-romeo-4c-spider-40-1

Kako bi se postigle izvanredne performanse i upravljivost i na trkačkim stazama i na gradskim ulicama, novi turbo motor zapremine 1750 cc poseduje najsavremenije tehnologije, uključujući i revolucionarni kontrolni sistem nazvan „scavenging“ kojim se eliminiše turbo kašnjenje. Motor modela 4C Spider poseduje i izduvnu granu sa konvertorom pulsa kojim se iskorištava pritisak radi poboljšanja obrtnog momenta pri manjem broju obrtaja. Rasteretni ventil prilagođava turbo pritisak i povećava efikasnost motora. Ova napredna turbo tehnologija omogućava modelu Alfa Romeo 4C Spider da dostigne maksimalan obrtni momenat pri malim brzinama motora i vozaču pruži bolji odziv, poboljšavajući efikasnost sagorevanja i brzinu turbine, istovremeno eliminišući turbo kašnjenje. Posledica toga je momentalan odziv obrtnog momenta, sa gornjom vrednošću od 350 Nm (od čega je 80% dostupno pri samo 1.700 obrtaja).

Direktno ubrizgavanje pod visokim pritiskom (200 bara) sa mlaznicama sa više otvora omogućava ujednačenije raspršivanje. Kako bi se povećale performanse, uz istovremeno smanjenje potrošnje ulja i emisija gasova, uvodni kanali glave cilindra imaju optimizovan dizajn, dok je kućište cilindara od tankog sloja livenog gvožđa. Dodavanje dva električna termostata omogućilo je da se smanji vreme zagrevanja ovog turbo motora od 1750 cc kao i da se umanje emisije štetnih gasova. Motor poseduje i radilicu sa osam kontra-tegova, čime se smanjuju vibracije pri većem broju obrtaja. I na kraju, sistem usisavanja vazduha i izduvni sistem optimizovani su za dizajn modela Alfa Romeo 4C Spider sa centralno postavljenim motorom. Performanse modela Alfa Romeo 4C Spider zadovoljiće čak i profesionalne vozače, a uz verziju 4C Coupe, Spider je vodeći u svojoj klasi po pitanju upravljivosti i zabavne vožnje, kao i po pitanju samih performansi: sa maksimalnom brzinom od 257,5 km/h, ubrzanjem od 4,1 sekunde od 0 do 100 km/h, 1,1 g bočnog ubrzanja, i 1,25 g prilikom kočenja.

Automatski sistem prenosa Alfa TCT sa dvostrukim kvačilom i selektor Alfa DNA sa režimom Race

Sa putpuno aluminijumskim turbo motorom zapremine 1750 cc uparen je Alfa TCT (prenos sa dvostrukim kvačilom) sa menjačem sa ručicama na upravljaču, posebno podešen za Alfa Romeo 4C Spider koji svojom malom težinom i brzim menjanjem brzina (130 milisekundi pri punoj brzini) postavlja nove standarde u svojoj klasi. Menjanjem brzina se upravlja sekvencijalno pomoću ručice koja se nalazi iza upravljača.

Selektora sistema DNA prisutan je na svim novijim generacijama brenda Alfa Romeo, pa ni model 4C Spider nije izuzetak. On omogućava promenu temperamenta ovog vozila u zavisnosti od uslova vožnje, a pored tri standardna režima – „Dynamic“, „Natural“ i „All-Weather“ – ovaj super-automobil poseduje i četvrti režim – „Race“ – osmišljen da poboljša iskustvo vožnje na trkačkoj stazi.

Jednostavnim pritiskom na selektor Alfa DNA, ovaj sistem optimizuje kalibraciju motora, sistema prenosa, diferencijala Alfa Electronic Q2, i elektronske kontrole stabilnisti (ESC) dovodeći ih na nivoe koji su vozaču potrebni. Vozač ima potpunu kontrolu nad vozilom: sistemi ESC i ASR se deaktiviraju, čime se vozaču omogućava da vuču kontroliše samo pomoću papučice gasa, dok sistem kontrole diferencijala Electronic Q2 ostaje aktivan kako bi omogućio brz izlazak iz opštrih krivina ili nagiba. U režimu „Race“, može se aktivirati i „kontrola lansiranja“ čime se omogućava da Alfa Romeo 4C Spider poleti od 0 do 100 km/h za samo 4,1 sekundu od momenta u kom vozač pusti papučicu gasa.

Tri dostupna izduvna sistema, uključujući i potpuno novi sistem Akrapovič sa dva režima

Kao i model 4C Coupe, i Alfa Romeo 4C Spider nudi standardni izduvni sistem i trkački izduvni sistem (dostupan na zahtev). Oba sistema dele sličan dizajn, ali je na dodatno dostupnom trkačkom sistemu uklonjen prigušivač, umesto kog je iza katalizatora ugrađen asimetrični Y-razvodnik jedinstvenog dizajna. Za još više stila, trkački izduvni sistem poseduje integrisane dvostruke koncentrične završetke cevi.

Nakon lansiranja modela, biće dostupan i potpuno novi dvorežimski izduvni sistem od Akrapoviča sa prepoznatljivim rezonantnim zvukom brenda Alfa Romeo. Razvijen od Akrapoviča (kompanija specijalizovana za trkačke izduvne sisteme za Moto GP, Superbike, Supersport, Motocross i Enduro takmičenja) u saradnji sa trkačkim ekspertima – ovaj vrhunski izrađen sistem od titanijuma poseduje dve centralno montirane izduvne cevi, kompjuterski optimizovane asimetrične prigušivače sa dvorežimskim sistemom i cevi sa rezonatorom za eliminaciju brujanja u kabini. Za tehnički izgled koji naglašava laku konstrukciju modela 4C Spider okvir od ugljeničnih vlakana okružuje krajeve izduvnih cevi.

Alfa-Romeo-4C-Spider-11

Pravo sportsko upravljanje

Pored sveukupnih performansi, Alfa Romeo 4C Spider ističe se i izvanrednim upravljanjem: uz odličnu upravljivost i pravi osećaj puta, Spider postaje automobil u kom se može uživati u bilo kojoj situaciji, ne samo na trkačkoj stazi.

Alfa Romeo sa otvorenim krovom poseduje vešanje od aluminijuma i čelika velike čvrstoće koje pruža isti osećaj i zadovoljstvo vožnje kao i kod modela 4C Coupé. Prednje vešanje se sastoji iz konfiguracije sa duplom viljuškom za direktan i nefiltriran odziv. Pozadi, napredno MacPherson vešanje omogućava izvanrednu stabilnost vožnje – čak i pri najekstremnijim manevrima. Ljubitelje sportske vožnje oduševiće činjenica da Alfa Romeo 4C Spider nema uobičajeno elektkro-servo upravljanje, već je ono zamenjeno manuelnim sistemom upravljanja sa agresivnim odnosom skretanja od 15,7:1 Alfa Romeo 4C Spider omogućava vozaču da maksimalno oseti put. Prikladno opterećenje upravljača omogućava mala sveukupna težina automobila.

Paket opreme „Track“

Za najbolju upravljivost, Alfa Romeo 4C Spider dostupan je i u paketu opreme Track. Ovaj paket podrazumeva amortizere visokih performansi sa velikim prednjim i zadnjim stabilizatorima, povećanim točkovima sa manjim prednjim alu-felnama od 18 x 7 inča i većim zadnjim felnama od 19 x 8,5 inča dostupnim sa Pirelli P-Zero AR Racing gumama, trkačkim volanom sa ravnom donjom stranom i umecima od mikrofibera, spoljnim retrovizorima od ugljeničnih vlakana i ugljeničnim okvirom instrument table, uz dodatno dostupna crna kožna sedišta sa umecima od mikrofibera i crvenim ili žutim naglašenim šavovima.

Moćan i efikasan sistem kočenja

Sistem kočenja na Alfa Romeo 4C Spider-u dizajniran je za trkačke uslove, gde je neophodno odlučno kočenje, čak i u najzahtevnijim uslovima. Za najveću zaustavnu moć i 1,25 g kod usporavanja pri kočenju, ovaj Alfa Romeo opremljen je sa četiri samo-ventilirajuća perforirana kočiona diska i Brembo aluminijumskim klještima sa četiri klipa na prednjim točkovima.

2015-alfa-romeo-4c-spider-35-1

Tehnologija brenda Alfa Romeo i Maseratijeva ručno izrađena izuzetnost

Kao i kupe verzija, i Alfa Romeo 4C Spider će biti proizveden u radionici brenda Maserati u Modeni, koja je sinonim za naprednu tehnologiju i najstručniju moguću izradu, što je kombinacija koja uz neverovatnu veštinu i pažnju daje izuzetne automobile.

Tokom protekle decenije, ova radionica je proizvela neke od pravih stilskih i tehničkih „dragulja“, kao što su modeli Quattroporte, Granturismo i Grancabrio, kao i nešto noviji super-automobil Alfa Romeo 4C, i pre njega zavodljivi Alfa Romeo 8C – kada je Maserati po prvi put otvorio vrata svoje radionice nekom drugom brendu, koji deli njegovu tradiciju i ambicije.

Sa takvim pedigreom, Modena je za grupaciju FCA bila očigledan izbor kao mesto proizvodnje modela Alfa Romeo 4C Spider, vozila zamišljenog kao proizvod kombinacije najnaprednije tehnologije i najpreciznije moguće izrade. Upravo to je filozofija proizvodnje koja čini sastavni deo DNK Maseratijeve radionice u Modeni.

 

Fiat / AK Stojanov

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *