‘Bezgranično za sve’ – Kia predstavlja viziju buduće mobilnosti

 

Kia Motors na upravo otvorenom sajmu zabavne elektronike CES 2018 u Las Vegasu predstavlja svoju viziju mobilnosti. U okviru svoje vizije ‘Bezgranično za sve’ Kia donosi budućnost u kojoj su mogućnosti mobilnosti i prevoza bezgranične. Kako bi široj javnosti raširila horizonte Kia takođe predstavlja nekoliko novih tehnologija, koje su deo njene nove strategije ‘ACE’, s kojom će automobile učiniti još više autonomne (A), povezane (C kao Connected) i više ekološke i električne (E).

“‘Bezgranično za sve’ je Kijina vizija budućnosti, gde će svako moći da uživa u beskonačnim mogućnostima, koje donosi mobilnost u budućnosti. To je Kijin manifest pružanja masovne mobilnosti u skoroj budućnosti. U današnje vrijeme korisnici su ograničeni razmišljanjem da je automobil “tek vozilo’, ali Kia se obavezuje da će nuditi kompleksnija rešenja mobilnosti. ‘Bezgranično za sve’ predstavlja budućnost u kojoj je vozilo puno više od zbira delova,” rekao je dr. Woong-chul Yang, potpredsednik i vođa Kijinog centra za istraživanja i razvoj.


Cela gama modela poveziva do 2030. godine
Kijina strategija ‘ACE’ temelji se na tri ključna elementa, koji predstavljaju njihovu viziju prevoza putnika u budućnosti:
– Autonomno – Kia u 2021. godini kreće s prodajom tehnologije autonomne vožnje 4. stepena, koja će biti raspoloživa u ‘pametnim gradovima’
– Povezano – 2025. godine Kia će imati tehnologije povezivosti u svim automobilskim razredima, a do 2030. žele da ih ugrađuju u sve svoje modele
– Eko/Električno – Kia će do 2025. nuditi 16 novih modela s naprednim pogonima – različita hibridna, plug-in hibridna i električna vozila, a već u 2020. potpuno novo električno vozilo s gorivim ćelijama (FCEV).

U ovoj godini početak WiBLE usluge deljenja automobila u Evropi
Pored tih tehnologija Kia će razotkriti svoje planove u vezi s uslugama deljenja vozila (car-sharing) WiBLE’, koja od prošle godine deluje u Južni Koreji, a u ovoj godini se očekuje globalno širenje – počevši s Evropom.

Unapređena autonomna vožnja: rešenja povezivosti vozila
Na ovogodišnjem CES-u Kia predstavlja nekoliko interaktivnih rešenja, koja kombinuju postojeće i dolazeće tehnologije. Izložba najavljuje u kom pravcu će Kijina autonomna vozila u budućnosti unaprediti povezivost.

Kijin izložbeni prostor najavljuje autonomnu vožnju u budućnosti. Posetioci mogu da pomoću simulatora virtuelne stvarnosti (VR) interaktivno isprobaju Kijine tehnologije autonomne vožnje, koje su još u fazi razvoja, dok istovremeno mogu isprobati i komunikacioni sistem V2X (vehicle-to-everything), koji pokazuje kako bi se vozila mogla povezivati s drugim vozilima, infrastrukturom, pešacima, uređajima i punionicima u urbanim sredinama.

U 2021. u pametnim gradovima početak prodaje Kijinih autonomnih vozila 4. stepena
Južnokorejski div namerava od 2019. da stavi na drum brojnu testnu flotu autonomnih vozila, koja bi trebala utabati put njihovj masovnoj proizvodnji. Kia s novim pilotn projektom Smart City od 2021. planira nuditi autonomna vozila 4. stepena, koja će biti raspoloživa u tzv. pametnim gradovima.

“Kijini povezani automobili biće bezgranični i povezani i pružaće novi tip mobilnosti. Virtuelna stvarnost, samovozeća vozila i povezivost između vozila nekada su se smatrali tehnologijama daleke budućnosti. Pošto sve brže postaju realnost Kia istražuje kako te nove tehnologije učiniti korisnim za stranke. Našu strategiju i viziju mobilnosti budućnosti predstavljamo na različitim interaktivnim ekranima da ih naše stranke mogu upoznati,” rekao je potpredsednik Yang.
Kia će do 2025. ponuditi 16 električnih vozila s hibridnom, EV i FCEV tehnologijom Kia će u godinama koje dolaze i dalje širiti svoju ponudu ekološki prihvatljivijih vozila i do 2025. namerava da lansira čak 16 električnih vozila.

Potpuno novi električni model s gorivim ćelijama u prodaji 2020.
Već 2020. godine – Korejci će kupcima ponuditi vozilo koje će pokretati struja i gorive ćelije (FCEV).

“Do 2025. ćemo ponuditi ukupno 16 modela s naprednim pogonima – 5 novih hibrida i priključnih (plug-in) hibrida, 5 novih električnih vozila i potpuno novo vozilo na gorive ćelije. Do svog dolaska na tržište 2020., taj FCEV predvodnik Kijinog napretka će da omogući mobilnost s nultim emisijama štetnih gasova,” rekao je potpredsednik Yang.

Kia, u okviru svoje strategije, na ovogodišnjem sajmu predstavlja koncept Niro EV. Radi se o konceptu električnog vozila, koji kombinuje dizajn modernog kompaktnog sportskog terenca s vrlo učinkovitim, naprednim električnim pogonom i tako predstavlja sledeći korak na Kijinom dugogodišnjem električnom putovanju.

Koncept Niro EV, koji je nastao u Kijinom dizajnerskom studiju u Južnoj Koreji, u potpunosti je električni kompaktni SUV. Njegova aerodinamična karoserija mu omogućava da vazduh s lakoćom struji oko i ispod vozila. Tradicionalnu masku, koja nije više potrebna za hlađenje motora, zamenio je gladak interaktivni ekran, koji se na prednjem delu vizuelno odlično slaže s vrlo tankim svetlosnim telima. Na boku je vidljivo da je koncept našao inspiraciju u postojećem hibridnom Niru, sa siluetom modernih kompaktnih krosovera, podignutom karoserijom i širokim C stubom. Zadnji kraj koncepta ima zbog boljeg odvoda vazduha čiste i oštre ivice.
S tihim delovanjem elektro motora i očekivanjima da će se takvo vozilo većinom voziti po gradskim i prigradskim putevima, Niro EV donosi nove tehnologije koje poboljšavaju bezbednost pešaka. Novi aktivni sistem za upozoravanje pešaka APWS (Active Pedestrian Warning System) je kombinacija prednjih kamera, tehnologije za prepoznavanje predmeta i prednjih zvučnika. Ako sistem prepozna pešaka ili biciklistu, koji prolazi ispred vozila, zvučnici tu osobu upozoravaju na vozilo. APWS je usklađen s novim interaktivnim svetlosnim sistemom, koji korisnicima i pešacima pruža visokointuitivnu komunikaciju s vozilom.
Minimalistički uređena kabina, u kojoj je pregršt digitalnih ekrana, omogućava veću interakciju korisnika s novim tehnologijama i pomagalima. Armaturna ploča zbog svoje širine i vodoravnih, glatkih površina kod vozača i saputnika stvara prijatan ambijent i osećaj bezbednog utočišta. S mekanim nijansama srebrne, sive i bronzane boje donosi osećaj mira i topline u kabini.

Koncept Niro EV će imati domet od 383 km
Koncept Niro EV pokreće električni motor sledeće generacije, koji donosi nove tehnologije, a namenjen je Kijinim budućim električnim vozilima. Energiju pruža vrlo učinkovita litijum-polimerska baterija snage 64 kWh, koja deluje pomoću snažnog elektromotora snage 150 kilovata. Niro EV će imati domet od 383 kilometara – uz nulte emisije izduvnih gasova.

Interaktivna izložba razotkriva nove tehnologije
Kia na sajmu predstavlja svoju najnoviju tehnologiju HMI interfejsa (human-machine interface), određene funkcije autonomne vožnje i kao prva na svetu predstavlja automobilsku povezivost 5. generacije. Te inovacije najavljuju njihovu buduću upotrebu u vozilima Kia. Najstariji južnokorejski proizvođač automobila kroz futuristički osmišljenu kabinu predstavlja ove inovacije i tako pruža nezaboravno interaktivno vozačko iskustvo. Kia svim posetiocima sajma pokazuje svoju viziju autonomne vožnje s tehnologijama koje kupci mogu očekivati u njenim vozilima u ne tako dalekoj budućnosti.

Prvi kokpit posetiocima omogućava da na konceptu Niro EV isprobaju novi HMI interfejs, koji nudi poboljšanu interakciju između posetilaca i vozila. Infotainment sistem i klima uređaj upravljaju se pomoću dugmeta, pokreta i upravljačkog obruča koji deluje kao daljinski upravljač. Različitim pokretima ruke na dvokrakom i perforiranom kožom presvučenom upravljačkom obruču vozač može da upravlja različitim funkcijama kao npr. emitovanje omiljene muzike, podešavanje glasnoće zvučnika i podešavanje klima uređaja. Digitalni ekran armaturne ploče vozaču nudi dodatne informacije (npr. podešavanje vozila, status pogona i putne informacije).

S ciljem pružanja bolje digitalne interakcije između vozila i vozača u odnosu na tradicionalno vozilo, HMI interfejs vozaču omogućava ‘ulogovanje’ u vozilo upotrebom prepoznavanja lica i glasa. Tehnologija prepoznavanja lica i glasa, razvijena u saradnji s Amazonovim web uslugama AWS (Amazon Web Services), na početku pozdravlja vozača i prilagođava postavke vozila s obzirom na predprogramirane individualne postavke. Upotrebom usluga‘Amazon Rekognition’ i ‘Amazon Polly’, koje vrlo precizno analiziraju lice i glas, ovaj novi sistem onemogućava brojne funkcije vozila ukoliko sistem identifikacije ne prepozna pravog vozača odnosno vlasnika vozila.

Drugi Kijin kokpit kao prvi na svetu predstavlja 5G povezivost vozila – povezivost Las Vegasa u SAD i Seula u Južnoj Koreji u realnom vremenu. 5G povezivost korisnicima omogućava pouzdano praćenje sadržaja u vozilu, koje je povezano s infotainment sistemom.

Drugi kokpit takođe predstavlja odvojeno upravljanje ozvučenjem u konceptu Niro EV, što korisnicima na prednjim i zadnjim sedištima omogućava testiranje Kijine tehnologije odvojenog ozvučenja (Separate Sound Control System). Tehnologija omoguća putnicima koji sede napred i pozadi da istovremeno slušaju svoju muziku, bez ometanja ostalih u vozilu. Sistem ima 8 zvučnika, ugrađenih u naslone za glavu, koji istovremeno emituju zvuk za 1. i 2. red sedišta i upotrebom tehnologije neemitovanja buke ‘gase’ zvuk iz drugog reda sedišta. Stvaranjem dva područja zvuka u vozilu, putnici u različitim redovima sedišta mogu da slušaju različit izbor muzike ili podcasta. U Kiji, koja je sama razvila ovu tehnologiju, veruju da će to poboljšati udobnost putnika u vozilu u budućnosti.

Posetioci mogu isprobati i Kijinu tehnologiju autonomne vožnje pomoću različitih VR izložbenih eksponata. VR naočale različitim simulacijama predstavljaju Kijine pomoćne tehnologije, namenjene autonomnoj vožnji u različitim sredinama.
Usluga deljenja vozila WiBLE u Evropi već krajem ove godine

Kia je najavila širenje poslovanja usluge deljenja vozila WiBLE, koja omogućava gradsku i prigradsku mobilnost. Široko dostupna usluga (WiBLE je skraćenica za pojam ‘Widely Accessible’) , koju je Kia pokrenula prošle godine u Južnoj Koreji, krajem ove godine počinje s radom u nekim evropskim zemljama i većim gradovima. Kia u narednih nekoliko godina namerava da širi ovu uslugu na još neka globalna tržišta.

WiBLE će biti raspoloživ u središtima (vele)gradova i namenjen je strankama, koje ne poseduju svoje vozilo i ponekad im treba vozilo ili jednostavno žele praktičnije doći u centar grada. U Koreji WiBLE korisnici, kada žele da zaključe svoje putovanje, mogu koristiti različita vozila Kia (električni Soul, hibridni crossover Niro i veće modele). Vozila su opremljena Kijinim bezbednosnim tehnologijama, koje pružaju bezbednu vožnju s vozilima, koja inače ne poznaju baš najbolje. Ovakav format bi trebali da upotrebe i na ostalim novim WiBLE tržištima.

Usluzi WiBLE pristupa se preko aplikacije na pametnom telefonu. Korisnici nakon toga plaćaju vreme upotrebe WiBLE vozila. WiBLE će u Evropi korisnicima omogućavati zaključenje jednosmerne vožnje, umesto vraćanja vozila na polaznu tačku. Zbog toga unapređuje komfor i pruža veliku vrednost u odnosu na cenu taksi prevoza ili klasičnog najma vozila.

Kia će uskoro objaviti prve WiBLE lokacije u Evropi, a krajem godine očekujemo početak rada ove usluge deljenja vozila.

 

Kia Motors PR

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *