Srpski automobilista Dušan Borković ostao je na 15 bodova u generalnom plasmanu Svetskog šampionata turing automobila, pošto nije ostvario plasman na WTCC trkama u Moskvi.
Verovalo se da su pehovi jedina prepreka da Pančevac u debitantskoj sezoni u prestižnom FIA takmičenju ostvari još bolje rezultate. Realnost je, nažalost, drugačija.
Nedostatak sredstava i nepotpun budžet odrazili su se više nego bolno na Borkovićeve nastupe. Kulminacija se zbila u Rusiji, kada je zbog problema s poluosovinom Dušan povredio ruku i s bolovima u ruci izvezao treninge i kvalifikacije. Njegov Chevrolet Cruze #98 nije izdržao i trku.
Borkoviću se posle nekoliko krugova potpuno blokirao automobil, zbog čega je nažalost udario klupskog kolegu iz NIS Petrol by Campos Racing tima Huga Valentea. Bio je to kraj vožnje u prvoj trci za Srbina, čiji automobil praktično nije mogao biti spremljen za drugu trku, pošto mehaničari po pravilima imaju samo 15 minuta da rade na automobilu između trka.
Uprkos svemu, Borković je startovao i u sledećoj trci, ali iz pit stopa zbog rada na automobilu. Iako mu je otpaospliter vrlo rano jer nije bilo vremena da se stavi nov i da se poprave ostali delovi za 15 minuta, nastavio je da vozi i s tom poteškoćom, odbijajući da se zaustavi. Spliter se pri svakom prolasku kroz startno-ciljnu ravninu čuo kao da se auto raspada. Impresivnom vožnjom pravio je sve bolje vreme i prestizao jednog po jednog po j konkurenta na stazi. Na kraju je završio na odličnom 11. mestu uprkos činjenici da je startovao iz boksa.
Naoko sitan problem pretvorio se u nerešiv pošto je Borković usled nedostatka finansija za testiranje došao u Rusiju s neotklonjenim nepravilnostima na automobilu, usled sudara u Austriji. Takve stvari se rešavaju upravo na testiranjima, a Borković to ne može da priušti.
– Iza mene je opet interesantan vikend bez sportske sreće, ali kao i uvek, ostaću pozitivan. Na prvoj trci sam, iskren da budem, napravio grešku. Imao sam na početku trke par duela i iskrivio prednji trap. Automobil je počeo da blokira na kočenju zbog toga, pa sam nedugo zatim udario timskog kolegu velikom brzinom i uništio i njegov i svoj automobil – opisao je Borković detalje prve trke.
Usledila je borba s vremenom i pokušaj da se omogući start i na sledećoj trci, koja je odmah usledila.
– Nažalost, nismo uspeli da spremimo automobil za start u predviđenih 15 minuta, pa sam startovao iz pita, sa šest sekundi zakašnjenja za ostalima. Kad se uračuna i vreme provedeno tamo, ukupno sam izgubio 15-ak sekundi. Nisam imao prednji spliter, potrošio sam prednje gume, ali sam u jednom trenutku bio najbrži na stazi. To me je oduševilo s obzirom na vreme koje smo imali za pripremu automobila. Zahvaljujem se i ovom prilikom svojim mehaničarima iz Campos-a, mom NIS Petrol Racing timu i svim vernim navijačima – dodao je Borković.
Srpskog automobilistu očekuju nove dve trke u WTCC, a domaćin će 21. i 22. juna biti Belgija i čuvena staza Spa Frankoršamp, gde će se naći i baner sa zastavom Srbije #Support Serbija, što je nastavak Borkovićeve podrške poplavljenom stanovništvu.
– Pokazao sam i u Moskvi veliku brzinu, sad nas očekuje Belgija. Idemo dalje, pozitivno, s još više iskustva u cilju da ubuduće postižemo bolje rezultate. Moj tim radi naporno na budžetu, a ja ću nastaviti da dajem maksimum na stazi – poručio je za kraj Borković.
Dušan Borković PR