Legendarni Fiat proslavlja dva miliona prodatih automobila samo par dana nakon svog 60. rođendana. Ovo je tek najnoviji uspeh „velikog malog automobila“ koji je oborio mnoge rekorde i pokupio mnoge nagrade u svojoj dugoj istorji. Ako se uzme u obzir njegov preteča iz 1957. godine, koji je prodat u preko četiri miliona primeraka, dobija se impresivna cifra od šest miliona automobila prodatih u šezdeset godina dugoj istoriji: ovo samo po sebi govori o uticaju Fiata 500 na društvo i objašnjava upravo zašto su o ovom automobilu kolektivno maštale četiri generacije vozača širom sveta.
Dostizanje veličanstvene okrugle cifre od dva miliona prodatih automobila je posebno značajno, s obzirom na to da je ovaj rezultat ostvaren samo 10 godina nakon njegovog predstavljanja i ono odražava njegov globalni uspeh. Sa prodajom u 100 zemalja širom sveta, 500 je gradski auto broj jedan u Evropi, na prvom mestu na tržištima osam zemalja i među prva tri u još šest, uz konstantan rast prodaje od 2007. godine pri čemu se 80% prodaje ostvaruje van domaćeg tržišta. Samo kupcima u Nemačkoj od 2007. godine isporučeno je 200.000 primeraka.
Prema tome, nije slučajnost to što je dvomilioniti automobil isporučen upravo u Nemačkoj. Fiat 500 je model sa najbržim godišnjim rastom udela (2017. u poređenju sa 2016.) na nemačkom tržištu i nalazi se među prvih 10 u A segmentu. Zatim, 500 je automobil brenda Fiat sa najvećom ocenom zadovoljstva kupaca u Nemačkoj, a isto važi i za sve proizvode iz porodice 500, koji beleže veće zadovoljstvo kupaca nego njihovi odgovarajući nemački konkurenti u svojim segmentima.
Kupac dvomilionitog automobila se zove Melani, iz Minhena je, i radi kao nastavnica u medicinskoj školi, koja je, kao pravi milenijalac, više okrenuta ka budućnosti nego ka prošlosti, isto kao i Fiat 500. Odabrani automobil je bio Fiat 500S, nova sportska verzija koju odlikuje smeo izgled, sa atraktivnom standardnom opremom. Veran je sebi ali je i povezan više nego ikad pomoću info-zabavnog sistema UconnectTM 7” HD LIVE, sa ekranom osetljivim na dodir u koji su implementirani najmoderniji sistemi integracije pametnih telefona, Apple CarPlay i Android AutoTM.
Ima upečatljiv izgled, sa prednjim i zadnjim branicima sportskog dizajna, ugrađenim svetlima za maglu, spojlerima po želji i bočnim ojačanjima pored ekskluzivnih „satensko-grafitnih“ završnih detalja (kao što su ručke za vrata i zadnja vrata, kućišta retrovizora i felne), zatamnjenim zadnjiim prozorima, hromiranim auspuhom, zrnasto-crnim prednjim otvorima za vazduh i donjom rešetkom u obliku saća smelog izgleda. Felne od 16 inča su specifične i u mat crnoj boji. Vozilo je izvedeno sa Passione crvenom karoserijom i opremlejno 0.9 TwinAir motorom sa 105 KS.
Priča ovog posebnog automobila ispričana je rečima samog Fiata 500 u uzbudljivom videu koji možete pogledati na ovom linku. Priča nas vodi od pogona za sklapanje karoserije do pogona za farbanje gde je „rođen“, preko pokretne trake pa sve do putovanja do lokalnog prodavca u Nemačkoj gde ga novi mladi vlasnik iščekuje sa nestrpljenjem što će moći da podeli svoje uzbuđenje zbog vožnje posebnog modela 500: njegovog vlastitog.
Ovaj stav koji je karakterističan za milenijalce je dobro izražen u sloganu „Zauvek mlad“ koji je pratio proslavu 60. rođendana tokom ove izuzetne godine obeležene sa ništa manje nego dve specijalne serije: numerisanom ograničenom serijom koja je predstavljena na Sajmu automobila u Ženevi i modelom 500 Anniversario, inspirisanim Dolce Vita periodom.
Jedna od tajni svetskog uspeha modela 500 jeste njegov konstantan razvoj uz nove interpretacije i specijalne serije poput 500C by Gucci, 500 by Diesel i najnovije 500 Riva, „Najmanje jahte na svetu“. Različiti kreativni svetovi ukrštaju se u automobilu koji je voljen, uzbudljiv i iznenađujuć, sposoban da uvek bude savremen i aktuelan kao i da uđe u kolektivnu maštu i da nadilazi svet automobilske industrije.
FCA Srbija PR