Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 140 KS – najsnažniji serijski automobil sa jednolitarskim motorom

Fordov novi 1.0-litarski EcoBoost sa 140 KS je najmoćniji ikada napravljen jednolitarski serijski automobilski motor, koji po litru radne zapremine isporučuje više snage od motora koji pokreću superautomobile kao što su Bugatti Veyron ili Ferari 458 Speciale.

Novu verziju motora, koji je inače proglašen Međunarodnim motorom godine 2012, 2013. i 2014-te, karakteriše revidirana kalibracija koja omogućava da isporuči 12 odsto više snage i debituje u novim verzijama Ford Fiesta Red Edition i Ford Fiesta Black Edition, koje nude upečatljiv novi stajling i dinamičke performanse za kupce Fieste u Evropi.

Taj motor takode nudi više nego dva puta veću snagu po litru radne zapremine nego 1.6-litarski motor sa 100 KS koji je pokretao sportsku Ford Fiestu S pre samo 10 godina, dok su za više od trećine poboljšani efikasnost u potrošnji goriva i u emisiji CO2 – sa 4,5 l/100 km i 104 g/km CO2* u verzijama Ford Fiesta Red Edition i Fiesta Black Edition.

Ford-EcoBoost-1.0-engine-of-the-year-900x597

„Više snage po litru radne zapremine nego motor koji je pokretao u svetu najbrži drumski automobil kao što je do nedavno bio onaj iz 2010. i duplo povećanje snage u odnosu na prethodnika tokom samo jedne decenije, pokazuju kakav je ogroman korak u razvoju učinio 1,0-litarski EcoBoost motor“, kaže Joe Bakaj, potpredsednik za razvoj proizvoda u Ford Evropa. „Ta osnova, koja kipti od snage, pruža uzbudljivo iskustvo vožnje koje kupci očekuju od Forda, sa efikasnošću u potrošnji goriva shodno potrošačkoj tražnji.“

Fordov 1,0-litarski EcoBoost motor koristi turbopunjač, dvostruko nezavisno upravljanje radom ventila (Ti-VCT) i direktno ubrizgavanje pod visokim pritiskom da bi postigao kombinaciju performansi i efikasnosti bez premca.

Kompaktan, turbo punjač motora niske inercije, vrti se čak do 248.000 obrtaja u minutu – više od 4.000 puta u sekundi i skoro dva puta više obrtaja od turbo punjača u motoru koji pokreće trkačke bolide F1 u sezoni 2014. Tako obezbeđuje dodatno punjenje pod pritiskom od 2,6 bara, što je više nego dovoljno da se napumpaju pneumatici na Ford Fiesti.

Nova kalibracija kontrole nadpunjenja turbo punjačem, Ti-VCT, hladnjak sabijenih gasova (interkuler), upravljanje gasom i kontrola vremena (tajminga) paljenja su povećali snagu od 125 do 140 KS i maksimalni obrtni momenat na 180 Nm pri 1.400 do 5.000 obrtaja u minutu, pomažući novim verzijama Fiesta Red i Black Editions da postignu ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9 sekundi i maksimalnu brzinu od 201 km/h.

Ford-EcoBoost-1.0-01

„Dokaz naprednog dizajna 1.0-litarskog EcoBoost motora jeste da smo bili u stanju da podesimo motor na 140 KS samo jednom promenom hardvera – unapređenjem zaptivke cilindarske glave, zbog povećanog pritiska“, kaže Andrew Fraser, rukovodilac kalibraže benzinskih motora u Ford Evropa. „Najveći pritisak na klip prečnika 7 cm je 124 bara – ekvivalentan pritisku kao kada bi potpuno odrastao afrički slon teži od 5 tona stajao na vrhu poklopca boce sa osvežavajućim pićem.“

Razvijen od strane Fordovih stručnjaka širom Evrope, uključujući inženjere Fordovog Evropskog centra za istraživanje i napredni inženjering u Aachenu, u Nemačkoj i Tehničkog centra u Duntonu, u Velikoj Britaniji, motor koristi kompaktnu cilindarsku glavu od livenog gvožda dovoljno malu da može da stane u odeljak za prtljag iznad glava putnika u avionu.

Motor takođe poseduje cilndarsku glavu od aluminijuma sa integrisanom izduvnom granom koja smanjuje temperature izduvnih gasova za optimalan odnos gorivo-vazduh. Inovativni zamajac i dizajn prednje remenice pružaju poboljšanu prefinjenost u poređenju sa tradicionalnim dizajnom trocilindarskih motora.

Trenje unutar motora je smanjeno specijalno presvučenim klipovima, manjom zategnutošću klipnih prstenova, zaptivnim prstenovima kolenastog vratila sa manjim trenjem i zupčastim kaišem potopljenim u ulju. Pumpa za ulje sa promenljivom zapreminom obezbeđuje podmazivanje prema potrebama i optimizuje pritisak ulja, za poboljšanu efikasnost potrošnje goriva.

Fordov 1.0-litarski EcoBoost motor je u prvom kvartalu 2014. izabran od skoro 30 odsto kupaca Fieste, pomažući Fiesti da stekne status najprodavanijeg malog automobila u Evropi tokom tog vremenskog razdoblja, a takođe i tokom cele 2013. i 2012. godine.**

Pored Fieste, 1.0-litarski EcoBoost je dostupan u još devet vozila: Focus, B-MAX, EcoSport, C-MAX i Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect i Transit Courier. Ove godine ce takođe biti predstavljen u potpuno novom Mondeu.

Nove verzije Fiesta Red Edition i Fiesta Black Edition sa 1.0-litarskim EcoBoost motorom od 140 KS u prodaji će biti kasnije ove godine.

za bolji kvalitet snimka podesite rezoluciju na 1080px

* Deklarisana potrošnja goriva i emisija CO2 izmerene su u skladu sa tehničkim zahtevima i specifikacijama evropskog pravilnika (EC) 715/2007 i (EC) 692/2008 kao poslednjom dopunom. Potrošnja goriva i emisije CO2 odnose se na određenu verziju vozila, a ne samo na jedno konkretno vozilo. Primenjena standardizovana procedura ispitivanja omogućuje poređenje izmedu različitih tipova vozila i proizvođača. Pored ekonomičnosti samog vozila, na potrošnju goriva i emisiju CO2 utiču i način vožnje i čitav niz drugih ne-tehničkih činilaca. Ugljen-dioksid (CO2) je jedan od gasova koji je glavni uzročnik efekta staklene bašte, odgovornog za globalno zagrevanje planete. Rezultati se mogu razlikovati od potrošnje dobijene u drugim delovima sveta zbog različitih ciklusa vožnje i propisa koji se na tim tržištima primenjuju.

** Po zadnjim razpoloživim podacima JATO Dynamics, koji se temelje na informacijama dobijenih od JATO Consult, kompanijinog ugovornog konstalnih servisa. Podaci su zasnovani na prodaji u 30 evropskih država. Za više informacija, posetite www.jato.com

 

Ford Srbija PR

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *