Garaža test – Ford Puma 1.0 Ecoboost mHEV Vivid Ruby

Kada su pre pet godina izašle prve najave o novom Fordovom modelu, sa starim-novim nazivom, očekivao se pravi bum dolaskom novog modela. Vrlo brzo je otkriven atraktivan izgled, a uz tako privlačno ime, uspeh je bio gotovo zagarantovan. Ipak svesni smo da se u krosover segmentu bije teška bitka jer svi proizvođači imaju svog predstavnika. Sa druge strane Ford ima portfolio koji čini nekoliko bestseler modela. Među njima je svakako i Fiesta, na čijoj platformi je nastala Puma. Te je apsolutno opravdano bilo za očekivati da će i Puma doživeti uspeh, što se i desilo.

Danas, kao što znamo, Fiesta se više ne proizvodi. Tako da je, na neki način, Puma ostala kao naslednik ovog legendarnog modela. Krosoveri su i dalje u trendu, a šta nam nudi Ford Puma danas otkrivamo tokom višednevnog testa.

Kompanija Grand Motors Srbija, ovlašćeni uvoznik, distributer i serviser vozila marke Ford, ustupila nam je na test najsnažniju i najskuplju verziju ovog modela. Kada je pogonski agregat u pitanju, samo dve opcije su dostupne. U suštini radi se o istom pogonskom agregatu, ali je snažnija verzija opremljena i elektro motorom, u formi blagog hibrida i raspolaže sa 155KS. Menjač je sedmostepeni automatski, a testirani primerak poseduje Vivid Ruby paket opreme koji sadrži i premium metalik boju istoimenog naziva. Priznajemo, wow efekat ispunjava.

U enterijeru nas čeka ST-Line paket, čime se prvobitni efekat dopadljivosti samo pojačava. Poznavaoci vrlo dobro znaju šta kod Forda znači oznaka ST, pa je samo uvođenje naziva ST Line odličan potez iako sam automobil nije u najsnažnijem izdanju. Svesni smo da cena ovakvog primerka nije mala, ali što više ga otkrivamo tako mu sve lakše opraštamo povisoku cenu. Osim što enterijer izgleda jako dobro, u sportskom maniru, primetno je da se nije štedelo. Korišteni su kvalitetni materijali, a vodilo se računa i o sitnicama, kao što su mežice na zadnjem delu prednjih sedišta. Sa svojih 183cm i stotinak kilograma sasvim udobno se smeštam na vozačko sedište i po pitanju prostora apsolutno nema zamerki kada su prednja sedišta u pitanju. Međuosovinsko rastojanje je 2588mm, što je u proseku klase te se na zadnjim sedištima ne možete raskomototi kao na prednjim. No svakako se osobe niže od 180 mogu udobno smestiti.

Možemo reći da Puma ima idealne proporcije i spolja deluje manje nego što zaista jeste, zbog nešto niže siluete i padajuće linije krova. Ovaj dizajnerski trik zasigurno je doprineo atraktivnosti ovog modela, a sa druge strane nije preterano uticao na prostor u kabini. Ono što smo takođe primetili je prostor za noge putnika na zadnjoj kupi, koji mogu komotno smestiti stopala ispod prednjih sedišta i tako udobnije putovati.

dužina/širina/visina (mm)
4186/1805/1550

Ako po prostoru u kabini Puma možda i nije apsolutni pobednik u svom segmentu, po pitanju prtljažnika definitivno jeste. Ova verzija nudi u osnovi prtljažnik zapremine 401 litar, što je već impozantno za ovaj segment ali dobija se i dodatni prostor ispod donje police. Naime, Puma u dnu ima sakriven MegaBox koji nudi dodatnih 68 litara u mHEV verziji, a može se iskoristiti kao prostor za rezervni točak manjih dimenzija koji se doplaćuje 100e. No i pored njega ostaje dovoljno prostora za smeštanje obavezne auto opreme pa je gornji deo prtljažnika potpuno prazan i mnogo lakše se pakuju stvari.

Iz ugla vozača nema izraženih nedostataka. Iza upravljača je kompletno digitalna instrument tabla veličine 12″ koja vrlo jasno prikazuje sve potrebne podatke. Centralni greben je rezervisan za ekran multimedije dijagonale 8″ koji u prvi mah deluje nešto manji, mada su ustvari problem široke ivice oko samog ekrana. Multimedijalni sistem je dobro organizovan, a primetili smo da vrlo brzo reaguje na zadatu komandu. U Fordu su se potrudili da bude pre svega koristan i lako upotrebljiv.  Za razliku od nekih drugih proizvođača koji u želji da naprave nešto zanimljivo ustvari pogoršaju korisničko iskustvo. Početni ekran je jasno koncipiran i poseduje prečice za neke od opcija. Jedini nedostatak koji smo primetili je što se ikonica početnog ekrana izgubi kada se malo dublje zađe u neku od opcija. Nema brzog povratka do početnog ekrana već se morate vraćati unazad korak po korak.

Testirani primerak poseduje premium sound system Bang & Olufsen sa 10 zvučnika, a upravljanje audio sistemom je moguće i odvojenim komandama na centralnoj konzoli, kao i na samom upravljaču. Takođe, komande klima uređaja su odvojene što se polako vraća kod mnogih proizvođača jer kupci tako žele. Sve u svemu, ergonomija je odlična, sve je na svom mestu, lako i brzo se dolazi do potrebne komande tako da se lako koncentrisati na vožnju.

Sreću kvari naslon za ruku koji je tu, ali nema opciju pomeranja napred nazad, tako da je desni lakat bez oslonca kada se upravljač drži pravilno, sa obe ruke.  Ispod naslona za ruke nalaze se jedna plitka ostava, ali ispod nje i jedna duboka  u kojoj se nalazi USB priključak i može se ostaviti uređaj na punjenju. Takođe, ispred ručice menjača predviđeno je mesto za odlaganje telefona, uz mogućnost bežičnog punjenja. Mana je što je taj prostor uzak za velike telefone, ekrana preko 6.5″. Hvalimo što je taj deo dobro ograđen i telefon ne može da isklizne pa čak ni da ispadne prilikom jačeg kočenja. Povezivanje putem Apple Car Play i Google Android Auto aplikacija se podrazumeva.

Od opreme izdvajamo i takozvani Winter paket koji je uvršten u Vivid Ruby kao standardna oprema, a pored grejanja upravljača i grejanja prednji sedišta sadrži i grejano vetrobransko staklo (sa grejanim mlaznicama za pranje). U ove zimske dane čak i kao doplata ovako nešto vredi svaku paru.

Kada je vožnja u pitanju Ford je definitivno poseban. To se pokazalo na mnogim modelima i sasvim sigurno Puma nosi isti DNK. Sama pozicija za upravljačem je odlična. Upravljač lepo leži u rukama, a zasečeni donji deo mu odlično pristaje, ne samo vizuelno već i praktično.Vrhunska upravljivost donosi zaista pravo uživanje u vožnji. Tome svakako doprinosi i pogonski agregat, koji smo spomenuli na početku. Već dobro poznati 1.0-litarski Ecoboost dobio je pomoć u vidu 48V baterije koja pokreće elektromotor čime se povećava i sama snaga motora sa 125 na 155KS, ali i obrtni moment sa dodatnih 50Nm uvećava na 240Nm. Baterija se dopunjava regeneracijom tokom usporavanja i kočenja, tako da je ovakav sistem vrlo pogodan za grad gde se Puma najčešće i vozi.

Da bi se u potpunosti iskoristio potencijal ovog agregata i 7-stepenog automatskog menjača za vožnju je moguće odbrati čak 5 različitih režima vožnje. Pored Normal, ECO, Sport, tu su i Slippery kao Trail. Dakle za svaku priliku i nepriliku, Puma će uz pomoć elektronike pronaći idealna podešavanja i pomoći vozaču da lakše kontroliše automobil. Iako ovo nije vozilo od kojeg se očekuju visoke performanse Puma sa ovim agregatom neće razočarati. Do stotke stiže za 9 sekundi  dok je maksimalna brzina 200km/h. U nekoj uobičajenoj vožnji Puma ne ostavlja baš utisak da ima raspoloživih 155KS ispod haube, te menja ćud tek odabirom Sport režima. Verujemo da menjač ima velikog uticaja sa nešto dužim prenosnim odnosima, te je subjektivan osećaj da Puma ide vrlo dobro, ali bi mogla i bolje. Jasno, pored svih inžinjera i ekolozi imaju reč, pa se danas sve radi u cilju smanjenja  emisija štetnih gasova. Samim tim utiče se i na potrošnju što kupci svakako pozdravljaju. Mi smo, nažalost, napravili malu kilometražu od tek 134km, čisto gradske vožnje. Gde je putni računar zabeležio prosek od 9.5 litara. Dok je prosečna potrošnja za prethodnih 3800km iznosila 8 litara, što svakako smatramo verodostojnijim podatkom.

Puma je automobil koji definitivno ostavlja snažan utisak već prilikom prvog susreta, a kako se više upoznajete utisci su sve jači i pozitivniji. Svakako, ovako dobro opremljen automobil danas košta više nego ikad, te akcijska cena od 30.990, za primerak poput testiranog, možda deluje previsoka. No u pitanju je najnovija inteligentna tehnologija, svi neophodni bezbednosi sistemi, kvalitetni materijali, kao i pametno iskorišten prostor. Ford danas daje garanciju od 5 godina na svoja vozila, a Puma se može kupiti i po znatno povoljnijoj cenu u kombinaciji sa drugim pogonskim agregatom i paketom opreme.

Ovaj put nije bilo prilike za direktno i precizno poređenje sa jednim ili više konkurentskih modela, ali možemo slobodno reći da je Puma u samom vrhu ovog segmenta, što uostalom dokazuje i dobra prodaja u Evropi. Ipak je ovo model prevashodno namenjen evropskom tržištu. Nadamo se da će i naši kupci prepoznati kvalitete ovog modela i sve češće se odlučiti baš za njega prilikom kupovine.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *