Hyundai Motor Company – lider u oblasi elektrifikacije

Uspešna priča Hyundai Motor Company kao lidera u oblasti elektrifikacije svedoči o beskompromisnoj posvećenosti inovacijama, kvalitetu i održivosti. Putovanje je počelo 1991. godine kada je Hyundai predstavio svoj prvi čisto električni automobil, Sonata Electric Vehicle. Ovaj konceptni model, zasnovan na limuzini Sonata, imao je olovnu bateriju i domet od 44 milje (70,8 km), a najveća brzina mu je bila 37 mph (60 km/h).

Hyundai je 2009. i 2010. proizveo i10 BlueOn, svoje prvo potpuno električno vozilo za komercijalno tržište. Ovaj model, hečbek automobil sa 5 vrata i maksimalnom brzinom od 81 mph (130 km/h) i potpuno električnim dometom od 87 milja (140 km), bio je ograničen na tržište Južne Koreje.
U februaru 2013, prva ix35 gorivna ćelija sišla je sa proizvodne trake, čime je Hyundai postao prvi proizvođač automobila koji je započeo komercijalnu proizvodnju FCEV. Zasnovan na prototipu Santa Fe, električnom vozilu sa gorivnim ćelijama iz 2001. godine koje je nudilo domet od skoro 600 kilometara, pokazao je ogroman korak koji je kompanija učinila svojim najsavremenijim tehnologijama sa nultom emisijom štetnih gasova, korak ka zaista održivoj alternativi motoru sa unutrašnjim sagorevanjem.

Rođen je IONIQ

Upravo je uvođenje modela IONIQ označilo ozbiljan ulazak kompanije u elektrifikaciju. Od lansiranja 2016. godine, IONIQ je bio prvi automobil na svetu koji je od samog početka planiran tako da ponudi tri elektrifikovana pogonska agregata u rasponu ponude unutar jednog modela – hibridni, plug-in hibrid i potpuno električni – i označio je važnu prekretnicu u vreme kada su drugi proizvođači još uvek samo planirali ili tek lansirali svoje prve elektrifikovane modele.

Prva generacija Hyundai IONIQ linije

IONIQ je bio hvaljen zbog svog dizajna, koji je funkcionisao ne samo tako da ga izgledom izdvaja na putu, već i da pruži aerodinamičke performanse, nadovezujući se na rani razvoj Hyundaija u oblasti elektrifikovane mobilnosti. Glatke linije i oblik oko koga lako struji vazduh učinili su da IONIQ ima tada vodeću Cd vrednost u klasi od 0,24, što je smanjivalo otpor i poboljšavalo efikasnost goriva.

Hyundaijevo liderstvo u elektrifikaciji ubrzalo se kada je 2018. godine lansirana Kona Electric, koja je postala trenutni uspeh zbog dugog dometa, pristupačne cene i odličnih performansi. Kona Electric je osvojila nekoliko nagrada, uključujući onu za najbolji mali porodični automobil na inauguracionim Top Gear Electric Awards, a opšte je prihvaćeno da je jedno od najboljih električnih vozila na tržištu.

NEXO podstiče liderstvo u pogledu nulte emisije

Iste godine, druga generacija Hyundai električnog vozila na gorivne ćelije (FCEV) u masovnoj proizvodnji, Hyundai Nexo, nudi neke od najnaprednijih tehnologija na tržištu. Poboljšavajući ix35 gorivne ćelije, nudi mogućnost autonomne vožnje, pametne napredne sisteme za pomoć vozaču, domet od 666 km (WLTP) i jedan od najjačih pogonskih sklopova u ovom tržišnom segmentu.
Sistem gorivnih ćelija četvrte generacije u Hyundai NEXO iz 2017.

Sledeće, 2019. godine, Hyundai je predstavio svoj ambiciozni plan da postane globalni lider u elektrifikaciji. Do 2030. godine kompanija ima za cilj da obezbedi da 30 odsto globalne prodaje vozila čine modeli sa nultom emisijom, dostigne sedam odsto BEV tržišnog udela i proda 1,87 miliona jedinica svojih modela sa nultom emisijom, uključujući 17 modela EV.
Hyundai je posvećen tome da od 2035. prodaje samo vozila sa nultom emisijom izduvnih gasova i postizanju ugljeničke neutralnosti u svim fazama proizvodnje i rada u Evropi. Do 2040. godine, 80 odsto njegove celokupne prodaje će biti ili na baterije ili na vodonične gorivne ćelije.

45 postaje IONIQ 5

Hyundai je ispunio svoje obećanje serijom revolucionarnih koncepata i lansiranja novih električnih vozila. Godine 2019. je predstavio koncept 45 EV, koji je predstavljao budući pravac dizajna električnih vozila ovog brenda.
Odajući počast jednom od najpoznatijih vozila u Hyundai istoriji, konceptu Pony Coupe, 45 je iznova kreirao iskustvo automobila u doba elektrifikacije i autonomnih tehnologija.

Kompanija je 2020. godine predstavila konceptni automobil Prophecy, koji je pokazao Hyundai viziju budućeg dizajna i tehnologije EV. Prophecy se može pohvaliti elegantnim i aerodinamičnim dizajnom, visokotehnološkom kabinom i naprednim funkcijama autonomne vožnje.
Od osnivanja brenda IONIQ u avgustu 2020. godine, Hyundai brend potpuno električnih vozila otvorio je novo poglavlje u eri elektrifikovane mobilnosti lansiranjem 2021. godine krosovera srednje veličine IONIQ 5, a zatim limuzine IONIQ 6 u drugoj polovini 2022. i IONIQ 7 SUV u 2024.

Hyundai IONIQ 5

Dugo iščekivani IONIQ 5 bio je prvi model izgrađen na namenskoj električno-globalnoj modularnoj platformi (E-GMP) kompanije. Impresionirao je kritičare i kupce svojim zadivljujućim dizajnom, najsavremenijom tehnologijom i izuzetnim performansama, te osvojio brojne nagrade, uključujući prestižnu Red Dot nagradu za dizajn. Progresivni jezik IONIQ 5 dizajna, inspirisan smelom odvažnošću koncepta 45 EV, karakterišu čiste i oštre linije koje naglašavaju koliko je BEV tih.

„Svetski automobil godine 2023“

IONIQ 6 se pojavio 2022. Ultraniski koeficijent otpora ovog elektrifikovanog Streamliner-a od 0,21 najniži je u liniji kompanije i jedan od najnižih u auto-industriji, pomažući tome da se jasno pokaže prednost energetske efikasnosti i omogućavajući veći domet vožnje, koji dostiže 614 km (WLTP kombinovano).

Dizajniran i projektovan da bude posebno mesto za putovanje, inovativni enterijer IONIQ 6 služi kao lični prostor nalik čauri, pružajući jedinstveno i prepoznatljivo iskustvo.
Kao i IONIQ 5, raznovrsna i „pametna” unutrašnjost sadrži etički prihvatljive i održive materijale koji su još jedan korak napred za električna vozila.

Elektrifikovani Streamliner je osvojio brojne prestižne nagrade tokom poslednjih nekoliko meseci pošto je proglašen za „Limuzinu godine” („Saloon of the Year“) na GQ Car Awards 2023. Na Međunarodnom sajmu automobila u Njujorku 5. aprila 2023, IONIQ 6 je osvojio trostruku pobedu – dobio je priznanja „Svetski automobil godine 2023”, „Svetsko električno vozilo 2023” i „Svetski dizajn automobila godine 2023”. Ovaj uspeh ponavlja prošlogodišnju pobedu modela IONIQ 5, koji je dobio ista odličja za 2022. godinu.

Hyundai N ulazi u elektrifikovanu budućnost

Hyundaijev N podbrend visokih performansi obelodanio je RN22e i N Vision 74, dva inspirativna primera svoje vizije elektrifikacije u 2022. godini.
Ove dve laboratorije na točkovima testiraju i verifikuju napredne tehnologije kompanije kako bi ih primenile na buduće proizvodne modele, dodatno demonstrirajući fokus kompanije da bude lider u budućnosti sa nultom emisijom štetnih gasova.

RN22e

RN22e spaja IONIQ 6 i E GMP, istovremeno postavljajući novi standard za električna vozila visokih performansi.

N Vision 74

U međuvremenu, N Vision 74 kombinuje EV tehnologiju sa naprednim sistemom vodoničnih gorivnih ćelija, što ga čini prvom Hyundai N vodonično-hibridno laboratorijom na točkovima, koja istražuje „uživanje u vožnji” u eri elektrifikacije.

U februaru 2023. Hyundai je predstavio svoju drugu Kona generaciju sa jednim od najsveobuhvatnijih paketa proizvoda u B-SUV segmentu, uključujući najširu paletu pogonskih agregata. Razvoj napredne, futurističke potpuno nove Kone započeo je EV modelom – što je nekonvencionalan pristup dizajnu automobila koji odražava ubrzanu strategiju elektrifikacije Hyundai Motora.

 

Hyundai Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *