Kamioni s gorivnim ćelijama na vodonik smanjuju emisiju ugljenika Toyotine logistike u Evropi

Toyota Motor Europe (TME) udružila se s holandskom kompanijom VDL Groep (VDL) kako bi se probila na evropsko tržište teških kamiona pokretanih vodonikom s nultom emisijom, uz korišćenje Toyotine tehnologije gorivnih ćelija. Saradnja ima za cilj da ubrza dekarbonizaciju u sektoru transporta i logistike, što je važan faktor u ispunjavanju ciljeva TME za realizaciju strategije potpuno neutralne emisije ugljen-dioksida do 2040. godine.

Kompanija TME uviđa značajan potencijal u korišćenju kamiona na vodonik za niže emisije ugljenika na svojim logističkim rutama. Manja masa vodoničnih sistema omogućava veću nosivost kamiona, a brzo punjenje vodonika je prednost za transport s visokom efikasnošću. Kamion se može napuniti vodoničnim gorivom jednako brzo kao i dizelom, a uz sve veću potražnju za vodonikom, načini korišćenja kamiona pozicioniraju ih kao ključne činioce u razvoju kvaliteta održive infrastrukture na najvažnijim pravcima snabdevanja.

“Kompanija VDL Special Vehicles veruje u budućnost  srednjih i teških kamiona s nultom emisijom, namenjenih za vožnju kako na putevima, tako i na neuređenim podlogama. Stoga smo izuzetno ponosni što s kompanijom Toyota Motor Europe radimo na ovom inovativnom tehnološkom projektu koji će nam omogućiti da proširimo aktivnosti na vodonične pogone”.

Hans Bekkers, komercijalni direktor kompanije VDL Special Vehicles

 

VDL Groep će proizvesti prvi kamion s gorivnim ćelijama do leta 2023. godine, nakon čega će, u jesen 2023, uslediti proizvodnja više vozila koja će biti ispitana na logističkim linijama TME-a. Projekat će objediniti saznanja o načinu korišćenja kamiona s gorivnim ćelijama, istovremeno podržavajući dugoročnu viziju kompanije o dekarbonizaciji u sektoru logistike i smanjenja Toyotinog ugljeničnog otiska, što predstavlja iskorak u odnosu na elektrifikaciju putničkih vozila.

“Uzbuđeni smo što ćemo započeti ovaj projekat s kompanijom VDL Groep, jer će nam to  omogućiti da dodatno smanjujemo emisiju ugljenika prilikom transporta naših komponenti, vozila i servisnih delova na duge relacije. Teški kamioni će ostati značajan stub naše multimodalne strategije, a uvođenje kamiona s nultom emisijom, opremljenih Toyotinim modulima gorivnih ćelija, imaće snažan efekat na ukupno smanjenje ugljenika u našoj logistici”.

Leon Van Der Merwe, potpredsednik za nabavku Toyote Motor Europe


Kamioni s pogonom na gorivne ćelije takođe imaju ključnu ulogu u razvoju šireg evropskog vodoničnog eko sistema, snažno podržavajući dekarbonizaciju transporta i tranziciju ekološke energije. Teška vozila su presudna u stvaranju zdrave ponude i potražnje za vodonikom. Profitabilni rezultati će stimulisati razvoj održive infrastrukture, dok će ujedno omogućiti da se ostvare i druge nove aplikacije za mobilnost. Infrastruktura za kamione na vodonik može se jednostavno proširiti na druga vozila na vodonik koja mogu koristiti iste stanice za dopunu. Ovaj novi projekat razvoja kamiona jedan je od mnogih koje je Toyota nedavno realizovala s više partnera, uključujući i one koji se odnose na laka komercijalna vozila, brodove, vozove i autobuse, s ciljem da se ubrza prelazak na ekonomiju vodonika.

 

Toyota Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *