Kia ubrzava električnu tranziciju

Kia Corporation (Kia) je na događaju Kia CEO Investor Day u Seulu nedavno predstavila osveženu strategiju do 2030. godine

Globalna prodaja: 2030. godine planirana globalna prodaja 4,3 miliona vozila godišnje
Kia je osvežila svoju srednjeročnu i dugoročnu poslovnu strategiju sa naglaskom na elektrifikaciji. Kijin novi godišnji prodajni cilj za 2030. godinu je 4,3 miliona vozila, od toga će 2,38 miliona vozila biti elektrifikovana.
Kia je svoju srednjeročnu i dugoročnu strategiju „Plan S“ prvi put predstavila 2020. Radi se o strategiji koja se fokusira na preventivni prelazak na poslovanje usmereno u elektrifikaciju i pružanje prilagođenih rešenja mobilnosti. Od tada Kia svake godine organizuje događaj CEO Investor Day na kojem ulagačima i svojim zaposlenim predstavlja najnovije informacije o viziji i ciljevima kompanije.
Na ovogodišnjem događaju je Kia objavila osvežene ciljeve i više informacija o svojoj poslovnoj strategiji. Kijin globalni prodajni cilj za 2030. sada je postavljen na 4,3 miliona vozila, što je za 34,4 posto više od prvobitnog prodajnog cilja za 2023. godinu, koji je iznosio 3,2 miliona vozila. Kia takođe namerava postati vodeća marka električnih vozila, a udeo elektrifikovanih automobila u 2030. godini želi povećati na 55 posto (2,38 miliona vozila). To je 7,5 postotno povećanje odnosno 300.000 vozila više u odnosu na cilj za 2030. prvobitno najavljen 2022. godine, dok se globalni prodajni cilj za elektrifikovana vozila povećao za 15,5 posto (320.000 vozila).

Elektrifikacija: 1,6 miliona prodatih električnih vozila 2030., a 2027. će Kia nuditi čak 15 električnih modela
Kia je u okviru osveženih prodajnih ciljeva povećala svoj godišnji prodajni cilj za 2026. godinu na 1 milion električnih vozila, dok bi 2030. prodaja trebala narasti na 1,6 miliona vozila, što je 25 postotno odnosno 33 postotno povećanje u odnosu na ciljeve objavljene pre godinu dana.
Smeliji prodajni planovi temelje se na Kijinom verovanju u svoje nagrađene modele. EV6 je postao „Evropski auto 2022. godine.“ Kia sada planira da do 2027. lansira 15 električnih modela, uključujući i najprestižniji model EV9, koji je nedavno razotkriven i čija prodaja u Evropi i u našoj zemlji kreće krajem godine. To je jedan model više do 2027. u odnosu na Kijinu prošlogodišnju najavu.

Produktna strategija: Kia će 2025. uvesti povezivost kod svih svojih novih modela
Kia će u svoje proizvode i dalje uvoditi nove tehnologije i u sve nove modele od 2025. godine ugrađivaće funkcije povezivosti koje će korisnicima omogućavati osvežavanje i optimizaciju delovanja vozila pomoću osvežavanja putem interneta (OTA, over the air).
Po pitanju tehnologije autonomne vožnje EV9 će biti opremljen najnaprednijom tehnologijom asistencije na autoputu (HDP, Highway Drive Pilot), uslovnim trećim stepenom autonomne vožnje koji vozaču, pod određenim uslovima, omogućava upravljanje vozilom „bez ruku“. Kia 2026. godine planira uvođenje tehnologije HDP2 koja će pod određenim uslovima omogućavati vožnju „bez očiju“.

Kia će i dalje pratiti ‘četiri ključna cilja’ svoje strategije za 2030. godinu
Kia u posljednjih nekoliko godina beleži pozitivne rezultate implementacije svoje strategije Plan S i uspostavlja stabilan položaj vodeće svetske marke električnih vozila. Kompanija će održavati momentum pa će i dalje raditi na ostvarenju četiri ključna cilja postavljena lane da bi ostvarila nove ciljeve za 2030. godinu: 4,3 miliona prodatih vozila u svetu, brži prelazak na električna vozila kako bi prodala 1,6 miliona električnih vozila, jačanje konkurentnosti svojih modela sa naglaskom na tehnologiji autonomne vožnje i povezivosti kao i uspostavljanje prilagođene poslovne strukture za namenska vozila (PBV).

1) Cilj u 2030. je prodati čak 4,3 miliona vozila sa naglaskom na električnim vozilima
Sa ovogodišnjim globalnim prodajnim ciljem od 3,2 miliona vozila Kia je sebi zadala cilj 4,01 miliona prodatih vozila 2026. i čak 4,3 miliona vozila u 2030. što je 150.000 vozila više u 2026. i čak 300.000 vozila više u 2030. u odnosu na ciljeve objavljene lane.
Rast će pokretati prodaja elektrifikovanih vozila čiji bi se udeo u ukupnoj prodaji trebao sa 21 posto u 2023. povećati na 55 posto u 2030. što je za 3 posto više u odnosu na ciljeve objavljene prošle godine.

2) Ubrzanje strategije za električna vozila: sada najavljenih čak 15 modela u 2027.; cilj je prodati 1,6 miliona električnih vozila u 2030. godini
Kia želi još ubrzati svoje napore na području elektrifikacije i ojačati svoj položaj vodeće marke na globalnom tržištu električnih vozila. Najpre namerava dodatno raširiti svoju ponudu električnih modela. Kia će do 2027. lansirati 15 električnih modela, između ostalog EV9 i EV5, čime dodaje još jedan model u odnosu na prošlogodišnju najavu. EV9, koji je razotkriven u martu ove godine, ima više od 540 kilometara potpuno električnog dometa po standardu WLTP, ultra–brzi 800–voltni sistem punjenja, koji napuni bateriju dovoljnom količinom energije za domet od 239 kilometara za oko 15 minuta, kao i impresivne sportske performanse sa kojima ovaj veliki SUV od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,4 sekunde kod varijante sa zadnjim pogonom (RWD) i dužim dometom (Long Range), za 8,2 sekunde kod varijante RWD Standard i za 6,0 sekundi (odnosno za 5,3 sekunde sa dodatnom funkcijom Boost) kod varijante s pogonom na četiri točka (AWD). U skladu sa Kijinim prelaskom na razvoj softversko definisanih vozila (SDV) EV9 uključuje osvežavanja putem interneta (OTA) i mogućnost stalnog osvežavanja vozila preko trgovine Kia Connect Store za sve korisnike koji žele veći nadzor i prilagođavanje.

EV9 će biti prvi model Kije koji će imati naprednije tehnologije autonomne vožnje i to asistenciju na autoputu (Highway Driving Pilot, HDP) koja će pružati uslovni treći stepen autonomne vožnje.
Širenjem ponude električnih vozila Kia namerava brzo povećati prodaju električnih vozila. S ovogodišnjim ciljem 258.000 prodatih električnih vozila ova kompanija je sebi zadala da
2026. ostvari prodaju 1.005.000 električnih vozila, a 2030. taj broj bi se povećao na čak 1,6 miliona, što je za 400.000 vozila (33 posto) više od 1,2 miliona kako je bilo najavljeno na prošlogodišnjem događaju. Kako bi se odazvala na rapidno rastuće globalno tržište električnih vozila Kia namerava pokrenuti lokalnu proizvodnju strateških modela koji su vrlo značajni za regionalnu prodaju.

Evropska proizvodnja malih i srednje velikih električnih vozila već od 2025. godine
U Evropi Kia planira lokalnu proizvodnju malih i srednje velikih električnih vozila, koji su ključni za prodaju na Starom kontinentu.
Južna Koreja će Kiji služiti kao svetsko središte za istraživanja, razvoj i proizvodnju modela električnih vozila. Kia će 2024. godine u Koreji sagraditi svoju prvu fabriku isključivo namenjenu električnim vozilima. Proizvodna linija fabrike u Gwangmyeongu biće preuređena za proizvodnju električnih vozila, a početak proizvodnje dva električna modela predviđen je iduće godine. Fabrika električnih vozila Gwangmyeong će povećati proizvodne kapacitete uvođenjem vrhunskih inovativnih tehnologija, kao što su proces 3D virtuelne stvarnosti, integrisana proizvodna platforma, koja se temelji na podacima, kao i automatizovani uređaji. Zbog upotrebe ekološki prihvatljivijih boja i energetski štedljivih tehnologija u fabrici će se emitovati niže emisije ugljika.

3) Tehnologije budućnosti, nova produktna strategija i razvoj sistema za SDV
Kia je usluge povezivosti, tehnologiju autonomne vožnje, perfomanse i dizajn opredelila kao četiri ključna svojstva svojih proizvoda pomoću kojih će u budućnosti preuzeti vodeću ulogu na tržištu mobilnosti i razviti diferencirane proizvode. U skladu sa prošlogodišnjim objavljenim planom Kia će od 2025. uspostaviti i cloud sa podacima (OTA) za povezane automobile i lansirati funkcije povezivosti u svim svojim novim modelima. Širok izbor usluga OTA i dodatnih funkcija, raspoloživih u trgovini Kia Connect Store, korisnicima će pomoći kod izbora funkcija prilagođenih njihovom životnom stilu i stalno ih osvežavati. Po pitanju tehnologije autonomne vožnje Kia će kod modela EV9 prvi put upotrebiti sistem HDP, uslovnu tehnologiju autonomne vožnje trećeg stepena koja na nekim delovima puta (npr. autoputa) ne zahteva čovekov nadzor volana. Kompanija 2024. godine namerava, uz određene uslove i unapređenjem funkcija OTA, uvesti delovanje sistema bez upotrebe očiju, povećati najveću brzinu autonomne vožnje i poboljšati prepoznavanje puteva. Do 2026. Kia namerava dodatno unaprediti autonomnu vožnju tehnologijom HDP2 koja koristi vrlo preciznu navigaciju.

Pored toga Kia namerava svoje delovanje fokusirati na pružanje visokih perfomansi i diferenciranog dizajna kao ključnih elemenata konkurentnosti. GT, varijanta sa visokim performansama, neće biti samo u ponudi kod EV9, nego i kod svih budućih modela električnih vozila. Na području dizajna Kia će nuditi dizajn koji se temelji na dizajnerskoj filozofiji „Opposites United“, a ujedno će aktivno koristiti principe upravljanja ESG (environment, social, governance –– životna sredina, društvo, upravljanje), kao što su recikliranje i upotreba neotrovnih materijala i biomaterijala. Tako je, na primer, 34 kilograma ekološki prihvatljivijih materijala upotrebljeno kod različitih delova EV9, a udeo reciklirane plastike će se do 2030. povećati na 20 posto. Kako bi podržali i osnažili ove četiri temeljne strategije svojih proizvoda biće preoblikovan i sistem razvoja vozila za SDV. Cilj je razviti programsku opremu sa integrisanim nadzorom različitih sistema i mašinske opreme koja će ubrzati proces razvoja vozila i smanjiti s tim povezane troškove. Kia namerava i ojačati usluge personalizacije koje pruža klijentima, smanjiti početne troškove kupovine i operativne troškove vozila, kao i pružati visoki kvalitet svojih priizvoda kao i visoku preostalu vrednost polovnog vozila.

4) Uspostavljanje poslovne strukture za namenska vozila (PBV)
Kia je pokrenula poslovanje sa namenskim vozilima (Purpose–Built Vehicle –– PBV), jer je svesna da će poslovanje sa ovom vrstom vozila biti jedna od ključnih budućih delatnosti kompanije. Kia razvija delatnost PBV sa naglaskom na potrebama klijenata i uključuje ih već u fazi razvoja PBV kako bi ponudila prilagođena rešenja PBV. Kompanija pravi fabriku PBV u Hwaseongu. Namenski PBV, koji će biti predstavljen 2025., biće srednje veliki PBV za upotrebu u najraznovrsnijim preduzećima i imaće konstrukciju u kojoj će biti moguće na ravnoj platformi poput skateboarda postaviti različite vrste nadgradnji, što će omogućiti prilagođavanje dimenzija i oblika prema nameni i potrebama. U skladu sa širenjem tržišta vozila PBV Kia planira postepeno širiti svoju gamu vozila PBV koja će uključivati robotski taksi PBV sa tehnologijom autonomne vožnje, malo vozilo PBV optimizovano za dostavu robe ili hrane, kao i veliko vozilo PBV koje može zameniti javni prevoz ili se koristiti kao mobilna kancelarija.

■ Objava ciljeva za 2023. i 2030. godinu
Na događaju CEO Investor Day Kia je objavila i detaljne poslovne planove za 2023. godinu, kao i srednjeročne i dugoročne finansijske ciljeve.
Kia je objavila svoj prodajni cilj za 2023. i to 3,2 miliona vozila, što je za 10,3 posto više nego prošle godine, i globalni tržišni udeo od 4 posto čime želi premašiti sam rast ukupnog globalnog tržišta automobila.

Među ovogodišnjim novitetima Kije je i model EV9 koji u Evropi očekujemo do kraja godine. Ray EV biće predstavljen u trećem kvartalu, a još 5 postojećih modela doživeće unapređenje.
Ključni faktori za ostvarivanje srednjeročnih i dugoročnih ciljeva su poboljšanje profitabilnosti prodaje električnih vozila snižavanjem troškova za ključne delove i povećanjem prodaje i pružanjem dodatnih izvora zarade komercijalizacijom programske opreme i usluga osvežavanja OTA i ponude različitih funkcija.

Niže cene baterija, elektro motora i punjačkog sistema u odnosu na 2018.
Kia želi do 2026. smanjiti troškove baterija za 25 posto u odnosu na cene iz 2018. godine odnosno za 55 posto do 2030. godine. Do 2030. Kia želi smanjiti i troškove elektro motora i integrisanog punjačkog sistema za 70 posto u odnosu na cene iz 2018. godine.

 

KIA Motors

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *