Prethodnog vikenda, u Argentini se vozila osma runda WTCC šampionata. Nakon više od mesec dana od poslednje trke, vožene u Belgiji, jedva smo dočekali da ponovo gledamo našeg Dušana Borkovića na stazi.
Tokom kvalifikacija u subotu pokazalo se još jednom da je neiskustvo veliki problem i za Dušana i za njegov tim. Obzirom da je Dušan prvi put vozio na ovoj stazi i da više od mesec dana nije seo u svoj automobil, osvojena 14. pozicija za obe trke u nedelju je solidan rezulat. Mada je moglo biti i bolje da zbog neiskustva nije izgubio kontrolu u poslednjem sektoru, prilikom poslednjeg izlaska tokom kvalifikacija. Bilo kako bilo, čekali smo nedelju i početak prve trke da vidimo koliko može Chevrolet Cruze #98 i Dušan Borković u njemu.
Nakon što prvi put ove sezone nije izborio drugi krug kvalifikacija, Borković je morao da se zadovolji 14. startnim mestom na obe trke. To ga nije sprečilo da u prvoj vožnji pokaže da mu je automobil mnogo bolje pripremljen, pa je posle starta vrlo brzo napredovao do 11. pozicije.
Usledio je još jedan od prepoznatljivih duela, koje su Borkovića proslavile tokom debitantske sezone u WTCC. Do 10. mesta i ulaska u krug vozača koji osvajaju bodove delio ga je legendarni Holanđanin Tom Koronel.
Duca je bio toliko dominantan, pa ga je već u trećem krugu pretekao i najavio poteru za ostalim vozačima. Ipak, nekoliko sekundi kasnije, našem vozaču događa se neverovatan peh, zadnja leva guma puca zbog podupravljanja (understeering), odnosno prevelikog proklizavanja. Borković je mogao samo da doveze automobil do boksa i tu okonča prvi nastup.
Međutim, to nije obeshrabrilo visokog Pančevca i njegov tim, pa je na drugoj trci vozio znatno brže i zasluženo stigao do plena. Ponovo je brzo napredovao i u drugom krugu ušao u hrabar duel s devetostrukim reli šampionom sveta Sebastijanom Loebom. Iako je ostao 11, Borković je strpljivo čekao svoju šansu i dočepao se 10. pozicije posle odlaska u boks Valentea.
Završnica trke donela mu je još veći proboj, pošto je iza sebe najpre ostavio Toma Čiltona, a onda u pretposlednjem krugu i Mehdija Benanija, pa je do kraja trke sigurnom vožnjom overio osmu poziciju. Borković je iz kruga u krug vozio sve brže, pa se približavao svom komšiji, Mađaru Norbertu Mihelisu. Ipak, za 20 kilograma lakša Honda kojom je upravljao Mađar, ali i nedostatak vremena odmogli su Borkoviću da postigne još bolji plasman. Uprkos tome, uspeo je da bude najbrži od svih Ševroletovih vozača u drugoj trci.
– Bilo je pakleno vruće na stazi. U drugoj trci sam obišao dva Sitroenova vozača, i Milera i Loeba. Obišao sam ih sa spoljne strane, ali sam popustio da se ne bih sudario s nekim. Pogotovo posle iskustva iz prve trke, kada sam doživeo da pukne guma posle duela sa Koronelom – opisao je Borković prvi deo nastupa u drugoj trci.
Duca je istakao da mu je bilo važno da se iz Argentine ne vrati praznih ruku.
– Bio sam stabilan i hteo da završim trku. Video sam da sam napravio distancu sa takmičarima iza sebe, a nije ni bilo vremena da napadam dalje. Zbog velikih vrućina su gume vrlo lako mogle ponovo da stradaju – dodao je Borković.
Srpskog automobilistu očekuju dva meseca pauze do nastavka šampionata.
– Preostaju nam avgust i septembar u trazenju sponzora i radu sa inženjerom na automobilu, nažalost, bez testova zbog manjka finansija u budžetu – konstatovao je Borković.
Nažalost, nakon trke, uprkos sjajnoj vožnji i osvojenom osmom mestu na drugoj WTCC trci u Argentini, Dušan Borković ostao je bez bodova dok se čeka odgovor na žalbu njegovog tima koji može potrajati i tri meseca.
Borković tako u Argentini prolazi gotovo kroz identičnu situaciju iz Mađarske kada je izgubio pol poziciju u drugoj trci jer je tehnički delegat zadužen za WTCC procenio da je prednji spliter niži od propisanog. Ovoga puta Dušanov Chevrolet je bio najbrži na trci i delegat je zato odlučio da naknadno pogleda automobil.
Kazna je opet usledila zbog iste stvari. Usled udaranja u toku druge trke, došlo je do oštećenja splitera gde je jedna strana na mestu i po merama koje treba da budu, a druga oštećena strana je pala ispod dozvoljenog.Gotovo je nemoguće da usled udaranja na stazi ne dođe do oštećenja ovakve vrste. Takođe, ovaj problem na automobilu može samo da uspori vozača zbog loše aerodinamike, nikako da ga ubrza. Srpski as je zamalo zbog toga prekinuo trku:
„U jednom trenutku primetio sam po zvuku i jakom udaranju u automobilu da nešto nije u redu. Chevy više nije dobro ležao u krivinama i izgubio je brzinu, ali sam imao ogromnu želju da završim trku i prikupim bodove. Izuzetno me bole ove situacije koje apsolutno ne zavise od mene i mog znanja, a na koje na žalost ne može da utiče ni Campos. Plašim se da su ljudi iz FIA svesni moje brzine i da me zbog toga proveravaju“- rekao je Borković posle diskvalifikacije.
Evo i celog objašnjenja o čemu se radi, od samog Dušana Borkovića.
Nakon svega što se desilo i izjave koju ste pogledali, jasno je da stvari nisu čiste i da Dušan Borković, iako ostvaruje zapažene rezulatate na stazi, gubi sve van nje. Pitamo se, kome smeta Borković?
Za razliku od Mađarske, Campos racing team je ovoga puta odlučio da uloži žalbu na odluku discplinske komisije. Odluka drugog tehničkog delegata koji će pregledati automobil u Francuskoj pred specijalnom komisijom može se čekati i do tri meseca. Ovakva situacija neće uticati na dalje bodovanje takmičenja srpskog asa u WTCC-u.
Nadam se da će ova žalba biti rešena pozitivno u korist Campos racing tima i Dušana Borkovića, kao i da se ovakve stvari neće ponoviti. Jedino što možemo u ovom trenutku je da pružimo podršku našem Duci i da ga podsetimo na onu izreku „Ono što te ne ubije, ojača te“. Sigurni smo da će Duca iz cele priče izvući pouku i izaći jači i pametniji.
Na kraju, da spomenemo i junaka ovog vikenda, ljubimca domaće publike Hoze Marija Lopeza, koji je trijumfovao na obe trke i time znatno uvećao šanse za titulu u generalnom plasmanu. WTCC sezona seli se u Aziju gde će biti vožene poslednja četiri vikenda, a prvi je na programu u kineskom Pekingu, 4. i 5. oktobra.