Kompanija Stellantis razvija ambicije vezane za cirkularnu ekonomiju sa namenskom poslovnom jedinicom kako bi pokrenula novu eru održive proizvodnje i potrošnje

Kompanija Stellantis N.V. je danas objavila sveobuhvatan plan za svoju poslovnu jedinicu za cirkularnu ekonomiju koji treba da dostigne više od 2 milijarde evra prihoda do 2030. godine i pokrene agresivni cilj kompanije za dekarbonizaciju do 2038. godine.

Kao jedna od sedam rastućih poslovnih jedinica, najavljenih u strateškom planu Dare Forward 2030, poslovna jedinica za cirkularnu ekonomiju proširuje svoj rigorozan, sveobuhvatan pristup od 360 stepeni, zasnovan na strategiji 4R – reman, repair, reuse, i recycle – s ciljem poštovanja etičkih odgovornosti kompanije za budućnost i donošenja finansijske vrednosti kompaniji Stellantis.

„Stellantis je u trci da izgradi održivo i profitabilno poslovanje zasnovano na principima cirkularne ekonomije na tržištima na kojima poslujemo“, rekla je Alison Džons (Alison Jones), Stellantis Senior Vice President, poslovna jedinica za cirkularnu ekonomiju. „Imamo kvalifikovane kolege i partnere od poverenja koji se bave našim trenutnim aktivnostima. Sa našim 4R načinom razmišljanja, intenzivno rastemo, izgrađujemo svoje sposobnosti, timove i objekte, dok stvaramo pametan, integrisan ekosistem za bolje upravljanje nestašicom materijala i našom težnjom ka nultoj emisiji ugljenika.

Osnovni ciljevi poslovne jedinice za cirkularnu ekonomiju su produžetak radnog veka vozila i delova, starajući se da traju što je duže moguće, i vraćanje materijala i vozila na kraju radnog veka u proizvodni krug za nova vozila i proizvode. Ova metodologija upotpunjuje principe „Dizajna za cirkularnu ekonomiju“, koji su srž novog Citroën ‘oli’ [all-ë], konceptualnog multiaktivnog porodičnog vozila koje koristi lagane i reciklirane materijale, održive proizvodne procese, pristupačnost, izdržljivost za produženi radni vek i odgovornu mogućnost recikliranja na kraju radnog veka.

Strategija 4R cirkularne ekonomije:

Kompanija Stellantis je razvila sveobuhvatno poslovanje zasnovno na strategiji 4R: reman, repair, reuse i recycle. To je integrisani ekosistem koji je od vitalnog značaja za očuvanje i zaštitu resursa planete.

Reman (Obnavljanje) – Korišćeni, istrošeni ili neispravni delovi se temeljno demontiraju, čiste i ponovo proizvode prema OEM specifikacijama. Dostupno je skoro 12.000 delova koji pokrivaju 40 proizvodnih linija, uključujući akumulatore za električna vozila.

Repair (Popravka) – Istrošeni delovi se popravljaju i ponovo ugrađuju u vozila kupaca. Na 21 lokaciji širom sveta, centri za e-popravke rade na akumulatorima električnih vozila.

Reuse (Ponovna upotreba) –Otprilike 4,5 miliona delova više brendova na stanju, koji su još uvek u dobrom stanju, obnovljeno je iz vozila na kraju radnog veka i prodato u 155 zemalja preko B-Parts platforme za e-trgovinu.

Recycle (Recikliranje) – Ostaci iz proizvodnje i vozila na kraju radnog veka vraćaju se u proces proizvodnje. Za samo šest meseci, poslovna jedinica je sakupila milion recikliranih delova.

Centri dopunjeni lokalnim predstavništvima

Plan poslovne jedinice za cirkularnu ekonomiju kompanije Stellantis poziva na agresivno povećanje obima i ekspanziju u nove zemlje, istovremeno osiguravajući stalne inovacije i prekvalifikaciju za nove tehnologije.

U septembru je kompanija Stellantis najavila da će se njeno vodeće čvorište cirkularne ekonomije pokrenuti 2023. godine u njenom kompleksu Mirafjori u Italiji. Ova posebna operacija će omogućiti proširenje trenutnih aktivnosti kompanije Stellantis i podržati njen poslovni model „od kolevke do kolevke“ u Evropi. Centar, The Hub, će biti domaćin aktivnosti popravke vozila, demontaže vozila i ponovne proizvodnje delova, sa ciljem daljeg proširenja na globalnom nivou. Ambicije poslovne jedinice su takođe komplementarne sa akvizicijom kompanije Aramis 2016. godine, evropskog lidera u onlajn kupovini i prodaji polovnih automobila više brendova, koja će (do kraja godine) imati sedam internih centara za renoviranje, strateški raspoređenih po zapadnoj i centralnoj Evropi.

Pored centara cirkularne ekonomije, poslovna jedinica će koristiti „lokalne petlje“, predstavništva, da zadrži proizvode i materijale unutar zemalja, ubrzavajući isporuke za kupce. U Brazilu se ključni delovi tj. starter motori i alternatori iz vozila Stellantisovih brendova, ponovo proizvode, distribuiraju i prodaju kod 1.000 lokalnih dilera – podržavajući filozofiju cirkularne ekonomije i težnju ka nultoj emisiji ugljenika.

Ovo se izgrađuje na veštinama koje Kompanija trenutno ima i predstavlja još jedan važan korak u implementaciji strateškog plana za poslovnu jedinicu za cirkularnu ekonomiju kompanije Stellantis jer teži da učetvorostruči prihode od produženog radnog veka za delove i usluge i da umnoži prihode od reciklaže za 10 puta do 2030. godine u poređenju sa 2021. godinom.

Predstavljamo SUSTAINera

Sa ekspanzijom aktivnosti cirkularne ekonomije, poslovna jedinica takođe lansira svoju novu SUSTAINera oznaku za delove i aksesoare, što ukazuje na uštedu do 80% materijala i 50% energije u poređenju sa njihovim ekvivalentnim novim delovima. Vrednosti se određuju sprovođenjem analize radnog ciklusa odgovarajućeg najbolje prodavanog proizvoda u svakoj kategoriji proizvoda u skladu sa metodologijom koju je odobrila nezavisna kompanija Sphera.

„Oznaka SUSTAINera predstavlja naše obećanje da ćemo kupcima pružiti održive, transparentne i pristupačne proizvode i usluge za sve brendove vozila, bez kompromitovanja kvaliteta, uz očuvanje životne sredine kroz smanjenje otpada i manje korišćenje resursa naše planete“, rekla je Alison Džons.

Izabrana među stotinama predloga zaposlenih u kompaniji Stellantis, oznaka SUSTAINera takođe oličava osnovnu vrednost Kompanije u stvaranju bolje budućnosti kroz odgovorno poslovanje koje ulazi u novu eru održivosti.

 

Stellantis

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *