ŠKODA RS modeli: Sportski modeli sa tradicijom

RS – ova dva slova su sinonim za „Rally Sport“ i visoke performanse ŠKODA vozila već oko 50 godina. Češki proizvođač automobila namerava da nastavi niz uspeha u kategoriji Rally2 sa modelom FABIA RS Rally2 – najnovijim članom ŠKODA RS porodice. Od 2000. oznaka se takođe koristi za označavanje sportskih proizvodnih modela kompanije. Trenutni portfolio uključuje modele OCTAVIA RS i OCTAVIA RS iV sa plug-in hibridnim pogonom, kao i KODIAQ RS SUV i potpuno električni ENYAQ COUPÉ RS iV. RS modeli naglašavaju kako motosport i proizvodna vozila imaju uzajamnu korist od transfera tehnologije.

Johannes Neft, član uprave ŠKODA AUTO za tehnički razvoj, kaže: „RS – kod ŠKODE ova dva slova simbolizuju decenije tradicije motosporta i bezbroj pobeda na međunarodnim trkačkim i reli stazama. Kao novi član RS porodice, nova FABIA RS Rally2 ima sve akreditacije za nastavak ove uspešne priče. U isto vreme, naši RS proizvodni modeli ostvaruju izvanredne performanse i sportski stil više od 20 godina.“

RS – Uspeh motosporta „stvoren u Mladá Boleslav“
Skraćeno od „Rally Sport“, ŠKODA je prva uvela oznaku „RS“ za reli prototipove ŠKODA 180 RS i 200 RS 1974. godine. Proizvođač automobila predstavio je legendarni 130 RS 1975. godine, a on još uvek ima posebno mesto u istoriji kompanije, zahvaljujući brojnim uspesima u motosportu. Razvijen za trke, kupe sa dvoje vrata baziran na modelu serije ŠKODA 110 R teži samo 720 kilograma zahvaljujući svojoj laganoj konstrukciji sa delovima karoserije izrađenim od aluminijuma (krov i spoljašnja obloga vrata) i GRP plastike ojačane staklenim vlaknima (krila i prednji poklopac motora). Do 1983. godine, model sa zadnjim pogonom i 1,3-litarskim motorom od 140 KS proslavio je brojne uspehe na međunarodnim trkačkim stazama. Godine 1977. ŠKODA 130 RS, takođe poznata kao „Porsche sa Istoka“, završila je prva, a druga je bila u svojoj klasi na legendarnom reliju Monte Carlo. Takođe je pobedila na reliju Akropolis. Na stazi je ostvarila ukupnu pobedu u Evropskom prvenstvu turing automobila 1981. godine.

FABIA RS Rally2 podseća na uspehe modela 130 RS
U svojoj oznaci modela, trenutna FABIA RS Rally2 podseća na uspehe modela 130 RS i vraća legendarnu kombinaciju slova na reli stazu. Naslednik FABIA Rally2 evo, najuspešnijeg reli automobila u svojoj kategoriji, koristi najbolju aerodinamiku u klasi trenutne četvrte generacije proizvodnog modela FABIA kao i njegovu posebno krutu karoseriju. Njegov novi 1,6-litatski turbo motor temelji se na 2.0 TSI iz serije motora EA888 koje ŠKODA takođe ugrađuje u modele OCTAVIA RS i KODIAQ RS.

Najprodavanija OCTAVIA – prvi serijski RS model
Više od dve decenije ŠKODA koristi oznaku RS za sportske vrhunske verzije nekih serijskih vozila. Debitujući 2000. godine, ŠKODA OCTAVIA RS imala je 1,8-litarski turbo motor od 132 kW (180KS), sportsko vešanje i upečatljiv zadnji spojler. U početku je bila dostupna samo limuzina, a COMBI verzija lansirana je dve godine kasnije. Od tada ŠKODA takođe nudi RS verzije obe varijante karoserije. Druga generacija OCTAVIA RS, predstavljena 2005. godine, imala je s 2.0
TFSI benzinski motor koji razvija snagu od 147 kW (200 KS). Osim toga, ponuda je proširena na 2,0-litarski dizel motor od 125 kW (170 KS). Prvi put je 2.0 TDI od 135 kW (184 KS) bio dostupan u kombinaciji sa pogonom na sva četiri točka u trećoj generaciji modela OCTAVIA RS koja je izašla 2013. godine. Snaga 2.0 TSI benzinskog motora povećana je sa izvornih 162 kW (220 KS) do 180kW (245 KS) tokom perioda proizvodnje. Četvrta generacija predstavljena 2020. sa sobom je donela prvu OCTAVIA RS iV sa plug-in hibridnim pogonom, koja nudi snagu sistema od 180 kW (245 KS).

Razvoj portfolija modela RS
Na tragu prvog uspeha modela OCTAVIA RS, ŠKODA je 2003. godine proširila RS porodicu kako bi uključila FABIA RS, sa 1.9 TDI motorom snage 96 kW (130 KS). U 2010. kompanija je lansirala RS varijantu druge generacije modela FABIA. 1,4-litarski benzinski motor od 132 kW (180 KS) imao je dvostruko punjenje putem kompresora i turbopunjača, sa 7-stepenim DSG-om koji je osiguravao prenos snage. FABIA RS je po prvi put bila dostupna i kao COMBI. Lansiran 2018. godine, KODIAQ RS postao je prvi SUV model u ŠKODA RS porodici. Sedmosed je u početku imao 2.0 TDI sa biturbo punjenjem, isporučujući 176 kW (240 KS). Od revizije modela 2021, KODIAQ RS pokreće 2.0 TSI 180 kW (245 KS) benzinski motor. Prvi potpuno električni RS model brenda, ENYAQ COUPÉ RS iV, pridružio se asortimanu 2022. Sa snagom sistema od 220 kW (299 KS)*, to je trenutno najsnažniji proizvodni model brenda ŠKODA. U bliskoj budućnosti, ŠKODA će dodati još jedan model u RS porodicu.

ENYAQ COUPÉ RS iV – trenutni ŠKODA top model
Na vrhu trenutne ponude modela, ENYAQ COUPÉ RS iV nudi opsežnu ponudu standardne opreme, uključujući Crystal Face sa 131 LED diodom koja osvetljava vertikalna rebra ŠKODA maske, kao i horizontalnu svetlosnu traku. Sva četiri točka pokreću dva elektromotora. Oni ubrzavaju prvi potpuno električni ŠKODA RS model od 0 do 100 km/h za samo 6,5 sekundi, uz najveću brzinu od 180 km/h.

Design Selection RS Lounge i RS Suite dostupni su za unutrašnjost ENYAQ COUPÉ RS iV. Crna sedišta u izboru dizajna RS Lounge presvučena su Suedia mikrovlaknima i imaju obrube u boji limete i kontrastne šavove. Kontrastni šavovi na grejanom kožnom multifunkcionalnom sportskom volanu koji nosi oznaku RS iste su boje. Crna Suedia sa ukrasnim šavovima takođe je korišćena na instrument tabli. Opcioni Design Selection RS Suite dodaje vizuelne naglaske crnoj perforiranoj koži, sivim obrubom i kontrastnim šavovima, koji se nalaze ne samo na sedištima već i na multifunkcionalnom sportskom kožnom volanu. Instrument tabla u kožnom dizajnu takođe ima kontrastne šavove.

 

Škoda Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *