Koncept Hyundai Pony Coupe restauriran je nakon 50 godina i predstavljen u Italiji gde je rođen

Rekonstruisani koncept Pony Coupe kompanije Hyundai Motor doživeo je svetsku premijeru – skoro 50 godina nakon debija – na jezeru Komo, u Italiji. Prvobitno predstavljen na Salonu automobila u Torinu 1974. godine, koncept Pony Coupe je važno vozilo u istoriji kompanije i njenom dizajnerskom nasleđu.

Hyundai Motor je predstavio obnovljeni Pony Coupe koncept na inauguracionom Hyundai Reunionu, platformi nasleđa brenda koja odražava prošlost Hyundai Motor-a I njegov budući pravac. Među zvanicama prisutnim na događaju bili su Đorđeto Đuđaro i njegov sin Fabricio Đuđaro, koji je i sam dugogodišnji dizajner, kako bi obelodanili prethodno najavljenu restauraciju automobila koju je uradio GFG Style, stilski centar koji se oslanja na kreativnu ekspertizu Fabricija i Đorđeta, čime je iznova stvorena osnova Pony linije brenda, prvih korejskih modela za masovnu proizvodnju koji su bili samostalno razvijeni.

U okviru projekta restauracije koncepta Pony Coupe, Hyundai Motor Company je oživela originalni koncept Pony Coupe prikazan na Salonu automobila u Torinu 1974. godine. Ovaj projekat restauracije je svedočanstvo duha, smele strasti i ambicije koju su zaposleni i rukovodioci Hyundaija morali imati da bi da stvorili globalni brend sa konceptom Pony Coupe na čelu.

„Uprkos lošem industrijskom okruženju 1970-ih, moj deda i osnivač Hyundaija Ju-jong Čung ulio je svoje srce i dušu u obnovu korejske ekonomije i poboljšanje života njenih ljudi nakon razornog Korejskog rata. Konačno je ostvario svoju viziju da napravi Koreju zemljom sposobnom da sa savršenstvom razvije sopstvena vozila“, rekao je Euisun Čung, izvršni predsednik Hyundai Motor Group. „Izražavam svoju iskrenu zahvalnost svima iz Italije i Koreje koji su odigrali ključnu ulogu u uspehu Ponyja.“

Sa jedinstvenim estetskim senzibilitetom, koncept Pony Coupe bio je revolucionarni model u svoje vreme. Nažalost, zbog nepovoljnih globalnih ekonomskih uslova kasnih 1970-ih, ono što je moglo biti Hyundaijev prvi senzacionalni sportski automobil nije moglo da dođe do komercijalne proizvodnje i izgubljeno je u istoriji. Ipak, taj koncept oličava Hyundaijevu hrabru odlučnost da uđe u sektor sportskih automobila da bi kao automobilska kompanija ostvario dugoročno liderstvo – ovaj duh je i dalje u osnovi Hyundaijevog liderstva na polju elektrifikacije i vodonične tehnologije visokih performansi.

Ovaj automobil se sada smatra retro-futurističkim klasikom koji je poslužio kao inspiracija za dizajn novijih Hyundai Motor modela, kao što su N Vision 74 vodonično-hibridna električna ‘Pokretna laboratorija’ kao razvojno vozilo i ‘45’ EV koncept automobil koji je direktno uticao na potpuno električno vozilo IONIQ 5.

„U doba elektrifikacije, ključni uslov da Hyundai Motor Company postane lider na polju mobilnosti u budućnosti biće naša sposobnost da ostanemo verni nepokolebljivim vrednostima koje smo nasledili“ rekao je Jaehun Čang, predsednik i izvršni direktor kompanije Hyundai Motor Company. „Napredujući, kroz Hyundai Reunion i druge inicijative za komunikaciju sa nasleđem, nastavićemo da koristimo našu prošlost kao jedinstveni putokaz za naše buduće inovacije.“

Pony Coupe koncept je nalik origamiju time što ga karakterišu precizne geometrijske linije, elegantna linija krova, čiste površine bez ukrasa, dinamične proporcije i jedinstveno oblikovan bočni oslonac krova (B stub). Može se pohvaliti i izuzetno izražajnom obradom površine sa branicima obojenim u boju karoserije. Njegov klinasti prednji deo i kružni farovi karakterisali su ga 1974. godine a i danas izgledaju ultra-stilski. Njegova coda tronca („odsečeni rep”) ima vitak otvor za pristup zadnjem delu automobila.

Minimalistički enterijer pokazuje reprezentativni senzibilitet naglašavajući dizajn koji karakterišu jedinstvo šasije i karoserije (monokok), kao i „plutajuća“ arhitektura koja akcenat stavlja na vozača. Volan sa jednim krakom i tanka sedišta u dve boje dodatno naglašavaju ono što je 1970-ih bilo futuristička estetika.

Na pitanje o njegovoj prvoj interakciji sa Hyundaijem na razvoju koncepta Pony Coupe iz 1973. godine, više od pedeset godina pre sadašnjeg ponovnog okupljanja, Đuđaro je otkrio: „Hyundai nam je bez mnogo iskustva prišao da započnemo potpuni redizajn modela. U početku sam bio skeptičan jer u to vreme nisam poznavao Hyundai Motor. Svi smo bili impresionirani strašću i posvećenošću Hyundai inženjera. Bili su pametni, radoznali, otvoreni i izuzetno željni učenja.

Odmah su prihvatili metode rada koje su im bile nove. Žrtvovali su se da ostave dobar utisak – za kompaniju i svoje partnere. Ponosan sam i počastvovan što svedočim o tome kako je ova kompanija evoluirala od našeg prvog susreta.”

Luk Donkervolke, predsednik i glavni kreativni direktor Hyundai Motor Group, dodao je: „Restauracija ovog jedinstvenog vozila je prekretnica u istoriji Hyundaija. Predstavlja naše početke i našu posvećenost budućnosti. Služi kao nasleđe za generacije koje dolaze. Ona praktično simbolizuje mobilnu štafetu koju prenosimo iz prošlosti u budućnost kompanije.”

„Koncept Pony Coupe odražava zahvalnost i posvećenost kompanije izazovnom duhu koji su ljudi u Hyundai Motor imali još 1974. godine”, rekao je SangJup Li, izvršni potpredsednik i šef Hyundai dizajnerskog centra. „Ponovno rođenje Pony Coupe koncepta je značajna prekretnica u istoriji Hyundai Motora jer označava ne samo naše početke već i posvećenost budućnosti sa našim novim snovima.”

„Veoma je izuzetno što su tu značajni ljudi iz ranih dana kompanije da upoznaju one koji vode kompaniju u budućnost”, rekao je Sungvon Ji, viši potpredsednik i globalni direktor marketinga u Hyundai Motor Company. „Ovo takođe obeležava lansiranje Hyundai Reuniona, naše platforme za predstavljanje nasleđa brenda. Tu se može videti kako nam dosadašnji uspeh i danas služi kao osnova za naš smeo stav. Taj duh inovacije se može videti u ova dva modela, kao i u ljudima koji su ih učinili mogućim.”

Kao deo projekta globalnog nasleđa, Hyundai Motor će proširiti svoju novu platformu brenda, Hyundai Reunion, kako bi dalje širio svoju viziju i smer brenda.

Dimenzije obnovljenog Hyundai koncepta Pony Coupe:

Stavka Obnovljeni koncept Pony Coupe
Dužina 4080 mm
Širina 1560 mm
Visina 1210 mm
Međuosovinsko rastojanje 2340 mm
Karakteristike motora 1238cc, redni 4 cilindra, 82 KS pri 6000 o/min
Forma motora Prednji uzdužni, RWD (pogon na zadnje točkove)

 

Hyundai Srbija

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *