Macan postavlja nove standarde: prvi potpuno električni Porsche SUV

Porsche lansira svoj drugi potpuno električni model: novi Macan sa pogonskim agregatima do 470 kW (639 PS) koji pružaju E-Performanse na svakom terenu i visk nivo svakodnevne upotrebljivosti. Performanse kao kod sportskih automobile su usklađene sa brzim punjenjem visokih performansi do 270kW i sa do 613 km dometa po WLTP-u.

Štutgart/Singapur. Deset godina nakon lansiranja, Porsche Macan kreće u svoju drugu generaciju modela, sada u potpuno električnom obliku. Kroz svoj progresivni, vanvremenski dizajn, karakteristične Porsche performanse, domet na velikim udaljenostima i visoku svakodnevnu praktičnost, novi Macan 4 i novi Macan Turbo imaju za cilj da u potpunosti ispune zahteve Porsche kupaca koji biraju SUV. „Podižemo Macan na potpuno novi nivo – sa izuzetnim E-performansama, novim vozačkim iskustvom i veoma impresivnog dizajna“, rekao je Oliver Blume, predsednik Izvršnog odbora Porsche AG, povodom svetske premijere u Singapuru.

„Naš cilj je da ponudimo najsportskiji model u svom segmentu sa potpuno električnim Macan-om,” kaže Jörg Kerner, potpredsednik linije proizvoda Macan. Porsche isključivo koristi najnoviju generaciju PSM elektromotora sa permanentnom pobudom na prednjoj i zadnjoj osovini kako bi postigao odličnu efikasnost i omogućio optimalnu produkciju izlazne snage. Sami brojevi ukazuju na vrhunske E-performanse: U kombinaciji sa Launch Control, Macan 4 proizvodi do 300 kW (408 KS) overboost snage, dok se Macan Turbo može pohvaliti do 470 kW (639 KS). Maksimalni obrtni moment je 650 i 1.130 Nm, respektivno. Ovo garantuje odlične performanse vožnje. Macan 4 ubrzava od 0 do 100 km/h za 5,1 sekundu, dok Macan Turbo treba samo 3,3 sekunde. Ova dva modela postižu maksimalnu brzinu od 220, odnosno 260 km/h.

Nova premijum električna platforma sa arhitekturom od 800 volti.

Električni motori crpe energiju iz litijum-jonske baterije u podvozju, bruto kapaciteta od 100 kWh, od čega se može aktivno koristiti do 95 kWh. HV baterija je centralna komponenta novorazvijene Premium Platform Electric (PPE) sa arhitekturom od 800 volti, koju je Porsche prvi put koristio u novom Macanu. Izlaz DC punjenja je do 270 kW. Baterija se može napuniti od 10 do 80 procenata u roku od približno 21 minuta na odgovarajućoj stanici za brzo punjenje. Na stanicama za punjenje od 400 volti, visokonaponski prekidač u bateriji omogućava punjenje baterije tako što efektivno deli bateriju od 800 volti na dve baterije, svaka sa nazivnim naponom od 400 volti. Ovo omogućava posebno efikasno punjenje, bez dodatnog HV pojačivača, do 135 kW. Punjenje naizmeničnom strujom do 11 kW moguće je kućnim zidnim punjačima.

Do 240 kW energije može se rekuperisati preko elektromotora tokom vožnje. Integrisani Power Box (IPB) takođe doprinosi efikasnosti novih Macan modela, istovremeno štedi na ukupnoj masi i prostoru. Inovativni i kompaktni IPB kombinuje tri komponente – ugrađeni AC punjač, visokonaponski grejač i DC/DC konverter. Kombinovani WLTP domet je do 613 km za Macan 4 i do 591 km za Macan Turbo.

Sportske proporcije i linije nalik kupeu

Zahvaljujući oštrijim proporcijama i Porsche Design DNK, novi Macan modeli izgledaju dinamično i dominantno. „Sa potpuno električnim Macan-om, predstavljamo prvi Porsche koji postaje električni iz već uspostavljenog identiteta proizvoda“, kaže Michael Mauer, Porsche Style potpredsednik. „Novi Macan je jasno prepoznatljiv po identitetu brenda kao deo Porsche porodice proizvoda. Klasične Porsche proporcije su dalje razvijene i optimalno prilagođene izazovima električnog vozila. Ovo je dodatno pojačalo sportski, moderan i dinamičan izgled modela Macan. Dizajn jasno govori: Macan ostaje sportski automobil u svom segmentu, čak i u električnom obliku.”

Mali nagib haube i snažno izražena krila daju osnovnom SUV-u, koji je dugačak 4.784 mm, širok 1.938 mm i visok 1.622 mm, dinamičan izgled čak i kada je u stanju mirovanja. Novi Macan je opremljen točkovima do 22 inča sa različitim profilom pneumatika na prednjoj i zadnjoj osovini. Međuosovinsko rastojanje, koje je 86 mm veće od prethodnog modela (2.893 mm), nadoknađeno je kratkim prepustima napred i pozadi. Prednja svetla su podeljena na dva dela: ravna gornja svetlosna jedinica sa dnevnim svetlima u četiri tačke ugrađena je u krila i naglašava širinu automobila. Glavni modul farova sa opcionom matrix LED tehnologijom je pozicioniran nešto niže na prednjem kraju. Karakteristična Porsche bočna linija čini celinu sa ravnim zadnjim prozorom. U kombinaciji sa vratima bez okvira sa karakterističnim bočnim lopaticama, rezultat je elegantan, sportski dizajn. Snažno izražena ramena daju zadnjem delu mišićav izgled. Porsche logo sada se nalazi u centru skulpturalne 3D svetlosne trake.

Aktivna i pasivna aerodinamika za veči domet

Porsche kombinuje svoj DNK dizajna sa aerodinamikom optimizovanom za domet. Zahvaljujući Porsche Active Aerodinamics (PAA) sa aktivnim i pasivnim elementima i koeficijentom otpora od 0,25, novi Macan je jedan od najjednostavnijih SUV vozila na tržištu – sa pozitivnim efektima na domet i potrošnju energije. PAA sistem uključuje prilagodljivi zadnji spojler, aktivne poklopce za hlađenje na prednjim usisnicima vazduha i fleksibilne poklopce na potpuno zatvorenom donjem delu karoserije. Vazdušne zavese ispod modula farova i nisko spušteni prednji kraj optimizuju protok vazduha. Pozadi, bočne ivice koje se odvajaju i rebrasti difuzor obezbeđuju aerodinamičku efikasnost.


Dva prtljažnika i povećan unutrašnji prostor

Novi Macan je SUV orijentisan na performanse sa visokim nivoom praktičnosti za svakodnevnu upotrebu, visokim nivoom kvaliteta dodatne opreme i prostranom konfiguracijom. Elektrifikacija je dovela do povećanja prtljažnog prostora u Macanu. U zavisnosti od modela i ugrađene opreme, kapacitet iza zadnje klupe je do 540 litara (tovarni režim). Pored toga, tu je i „frunk“, drugi prtljažni prostor ispod haube kapaciteta 84 litra. To je 127 litara više od prethodnog modela. Ako se naslon zadnjeg sedišta potpuno preklopi, kapacitet zadnjeg prtljažnika se povećava na 1.348 litara. Maksimalni kapacitet vuče od 2.000 kg zaokružuje veoma praktične kvalitete novog Macana.

U zavisnosti od modela i ugrađene opreme, vozač i suvozač sada sede do 28 mm niže nego ranije, dok putnici pozadi sede do 15 mm niže sa povećanim prostorom za noge. Unutrašnjost je nepogrešivo Porsche: širina kokpita je naglašena integrisanim crnim panelom. Dizajn centralne konzole u ​​usponu pojačava utisak niske pozicije u vozilu koja je fokusirana na performanse. Istovremeno, veliki prozori daju svetlost i prozračnost unutrašnjem prostoru. Pored modernih digitalnih korisničkih interfejsa, tu su i odabrani analogni kontrolni elementi – na primer, na ventilacionim otvorima i komandama klima uređaja. LED svetlosna traka je integrisana u promišljeno dizajniranu ukrasnu traku kokpita i vrata. Deluje i kao ambijentalno osvetljenje i kao komunikacijsko svetlo. U zavisnosti od situacije, pruža informacije ili upozorenja – kao što su pozdravi, procesi punjenja ili u kombinaciji sa sistemima asistencije vozaču. Oprema u novom Macanu omogućava visok stepen prilagođavanja.

Porsche takođe ima za cilj da koristi više ekoloških materijala u svojim automobilima. Deo takvih materijala se koristi u odabranim delovima u unutrašnjosti potpuno električnog Macana.

 

Iskustvo vozača: viskok nivo račinarske performantnosti i mogućnosti povezivanja

Macan je opremljen ekranom najnovije generacije i konceptom rada sa do tri ekrana, uključujući samostojeći 12,6-inčni instrument tablu zakrivljenog dizajna i centralni ekran od 10,9 inča. Po prvi put, putnik takođe može da vidi informacije, promeni podešavanja na infotainment sistemu ili da strimuje video sadržaj, dok je automobil u pokretu preko sopstvenog opcionog ekrana od 10,9 inča. Po prvi put, Porsche Driver Ekperience takođe uključuje head-up ekran sa tehnologijom proširene stvarnosti. Virtuelni elementi kao što su strelice za navigaciju su vizuelno neprimetno integrisani u stvarni svet. Slika se pojavljuje vozaču na udaljenosti od 10 metara i odgovara veličini ekrana od 87 inča.

Infotainment sistem nove generacije zasnovan je na Android Automotive OS-u. Standardni Porsche Communication Management (PCM) u novom Macanu podiže performanse računara na novi nivo. Na primer, glasovni asistent „Hej Porše“ predlaže rute, uključujući zaustavljanje punjenja, brzinom munje. U novom Porsche App Centru, putnici mogu direktno pristupiti popularnim aplikacijama nezavisnih provajdera i instalirati ih direktno u novi Macan.

Prvi Macan sa upravljanjem zadnje osovine i dvoventilskim amortizerima

Porsche je razvio Macan sa oštrim fokusom na ključnu Porscheovu dinamiku vožnje i karakterističan osećaj upravljanja. „Zahvaljujući svom posebno sportskom položaju sedišta i niskom centru gravitacije, kao i impresivnoj dinamici vožnje i preciznosti upravljanja, novi Macan pruža pravi osećaj sportskog automobila“, objašnjava potpredsednik linije proizvoda Jorg Kerner.

I Macan 4 i Macan Turbo imaju pogon na sva četiri točka. Dva elektromotora se kontrolišu preko upravljačke jedinice skoro u realnom vremenu. Elektronski kontrolisan Porsche Traction Management (ePTM) radi oko pet puta brže od konvencionalnog sistema pogona na sva četiri točka i može da reaguje na proklizavanje u roku od 10 milisekundi. Pored toga, raspodelom pogona na sve točkove upravlja izabrani program vožnje. Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), elektronski kontrolisana blokada diferencijala na zadnjoj osovini, takođe doprinosi vuči, stabilnosti u vožnji i bočnoj dinamici Macan Turbo modela.

Modeli Macan sa vazdušnim oslanjanjem – takođe standardno na Turbo modelu – opremljeni su elektronskom kontrolom prigušenja Porsche Active Suspension Management (PASM). Ovo se takođe može kombinovati sa oslanjanjem sa čeličnim oprugama kao opcija. PASM sada ima i amortizere sa tehnologijom sa dva ventila. Zahvaljujući širokom opsegu amortizovanja, ovo rezultira širim spektrom između udobnosti i performansi. Ovo čini razlike između programa vožnje još opipljivijim.

Po prvi put, Macan ima opciono upravljanje zadnjom osovinom, sa maksimalnim uglom upravljanja od pet stepeni. Omogućava kompaktan krug okretanja od 11,1 metara u gradskom saobraćaju i pri manevrisanju, a istovremeno omogućava izuzetnu stabilnost u vožnji pri većim brzinama, uz vešto potpomognuto dosledno i precizno upravljanje prednjom osovinom po kojem je brend poznat.

Od 2014. Porsche je isporučio više od 800.000 primeraka Macana širom sveta. Ova priča o uspehu će se nastaviti sa ovim potpuno električnim naslednikom, koji se proizvodi u Porsche fabrici u Lajpcigu. Novi modeli će prvim kupcima biti isporučeni tokom druge polovine godine.

 

Porsche Srbija

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *