Novi Toyota AYGO

Iza razvoja novog AYGO-a stoji ideja Akia Toyote da napravi još bolje automobile, koji su još zabavniji za vožnju. On se oslanja na kvalitete sadašnjeg AYGO-a, kao što su atraktivan dizajn i užitak u vožnji, ali uz novu, još zabavniju dimenziju. Dizajn novog AYGO-a je nazvan ‘J-Playful’, što ga povezuje sa modernom japanskom mladalačkom kulturom, koja favorizuje snažne i naglašene oblike i forme. Od kultnog novog ‘X’ dizajna prednjeg dela, do čitave lepeze opcija prilagođenih vlasniku, kompletan ‘stajling’ i inženjerske odluke oko novog AYGO-a su osmišljene da budu zabavne.
 
„Moj najveći izazov je bio da stvorim automobil u koji će ljudi da se zaljube“, rekao je David Terai, glavni inženjer novog AYGO-a. „Tradicionalno, izgled automobila iz A segmenta je ograničen praktičnošću i kompaktnim dimenzijama, kao i cenom. Ali ti automobili uglavnom nisu poželjni. Elementi zbog kojih zaista želite automobil i zbog kojih iznova i iznova čitate katalog dok odlučujete o kupovini, često su predmet kompromisa. Dizajn je u drugom planu i ne možete da odaberete previše opreme.“ Ovaj pristup objašnjava zašto se novi AYGO bazira na nasleđu prve generacije, kod koje su već odbačeni neki osnovni stereotipi A segmenta. Bez obzira na kompaktne dimenzije, on je bio atraktivan, sa dramatičnim i prefinjenim, a opet zabavnim linijama. Njegov dizajn je terao ljude da se opredele; on se nije svakome dopadao. A David Terai objašnjava da je upravo takav dizajn nameravao da postigne. „Ako želite da postignete emocionalnu vezu između kupca i dizajna, morate da prihvatite da se ukusi razlikuju“, on je rekao i dodao „na prenatrpanom tržištu, bolje je imati dizajn koji polovina ljudi apsolutno obožava, nego dizajn na koji niko ne obraća pažnju „. Zato novi AYGO želi da se izdvoji iz mase. I uspeva u tome. Unutrašnji i spoljašnji dizajn su osmišljeni na način koji dopušta veliki broj različitih izvedbi. Stoga, sada AYGO nije samo zabavan za vožnju, već takođe može da se na zabavan način prilagodi vašem besprekornom stilu. Jedna od njegovih ličnosti će pristajati specifičnom ukusu svog vlasnika. Osim toga, otprilike 10 delova na vozilu može lako da se zameni za drugu boju ili oblik, što kupcima omogućava da odaberu svoj jedinstveni AYGO. Pametna konstrukcija i pažljivo osmišljen način instaliranja omogućava cenovno prihvatljivu i jednostavnu personalizaciju, što garantuje da će cena i vreme isporuke ostati u okvirima A segmenta. Život za volanom nikada nije bio bolji, zahvaljujući većem prostoru u kabini i obilju inovativne opreme dizajnirane da se uklopi u stil života mlađih kupaca, upravo onih koji treba da prihvate novi AYGO. Najatraktivniji primer je x-touch multimedijalni sistem. Njegov 7-inčni ekran u boji osetljiv na dodir kontroliše brojne sisteme u automobilu, dok „MirrorLink“ konekcija sa pametnim telefonom omogućava da se automobil jednostavno poveže sa užurbanim „onlajn“ životima, koje većina nas živi ovih dana. Novi AYGO je opremljen poboljšanom verzijom Toyotinog nagrađivanog 3-cilindarskog, 1,0-litarskog VVT-i benzinskog motora. I dalje jedan od najlakših motora u klasi, ovaj izvanredan agregat je podvrgnut brojnim poboljšanjima, kako bi se povećale performanse i postigla najniža u klasi potrošnja goriva i emisije CO2. Kako je novi AYGO sada spreman za prve kupce, glavni inženjer Terai je srećan čovek: „Želeo sam da izbegnem tradicionalne kompromise karakteristične za A segment, tako što sam stvorio nešto na šta zaista mogu da budem ponosan. Kada pogledam ovaj novi automobil, izmami mi osmeh i odmah se zaljubim. Zato mislim da sam uspeo.“ Toyota se nada da osmesi ne završavaju ovde i da će novi AYGO doneti beskrajnu zabavu vozačima i putnicima.
 

‘J-Playful’ dizajn

 
Novi AYGO je dizajniran da zavodi. Njegov dizajn je nazvan ‘J-Playful’. On je inspiraciju dobio iz moderne japanske mladalačke kulture, koja favorizuje snažne i naglašene forme i oblike. Kompaktne dimenzije su do ključnog značaja za urbane kupce novog AYGO-a. Ukupna dužina je povećana za samo 25 mm na 3.455 mm, zadržavajući kompaktnost po kojoj je AYGO lider u klasi. Bez obzira na 7 mm veći prostor za glavu napred, visina vozila je smanjena za 5 mm radi veće aerodinamične efikasnosti. Razmak između točkova je proširen za 8 mm, kako bi novi AYGO imao stabilniji stav.Iako je kompaktna i razigrana, spoljašnjost odiše robustnim stavom. To nije slučajno, jer Nakamura objašnjava: „Dizajniranje kompaktnog automobila poput ovog nije lako. Želite da bude privlačan, ali u isto vreme mora da bude prilagođen za gradske ulice. Stoga, mora da izgleda čvrsto i snažno, da ima u potpunosti iskorišćen prostor i upečatljivu pojavu na putu.“
 

Udobnost

 
Kod dizajna unutrašnjosti, fokus je na trapezoidnoj središnjoj konzoli, čiji se dizajn reflektuje širom kabine kroz elemente kao što su otvori ventilacije, obloge vrata i okruženje ručice menjača. Konzola „nosi“ široku kontrolnu tablu koja ima mat završnu obradu što smanjuje refleksiju. Instrumenti imaju dizajn sa meračima u obliku koncentričnih krugova. Stalno osvetljeni, oni imaju ugrađen centralni multiinformacioni ekran sa velikim fontom, radi optimalne vidljivosti. Kao i na spoljašnjosti, brojni unutrašnji elementi mogu da se prilagode. „Mnogo smo radili na ergonomiji“, rekao je glavni inženjer Terai. „Imajući na umu mlađe kupce u ovom segmentu, smanjili smo ugao upravljača sa 28 na 26.6 stepeni, snizili prednja sedišta za 10 mm i opremili vozačevo sedište podešavanjem po visini. Stoga, nalaženje idealnog položaja bi trebalo da bude veoma lako.“Bez obzira na nepromenjeno međuosovinsko rastojanje od 2.340 mm, dužina putničkog prostora je povećana za 9 mm, uz 20 mm šire naslone za ruke, što dodatno doprinosi komforu na prednjim sedištima. Konačno, zapremina prtljažnika je povećana za 29 litara, na 168 litara. Takođe je olakšan pristup,  zbog 75 mm šireg otvora prtljažnog prostora.
 

x-touch – SVET POD VAŠIM PRSTIMA

Multimedijalni sistemi po prihvatljivoj ceni otvaraju novo poglavlje uz Toyota ‘x-touch’. Kupcima novog AYGO-a on nudi neprevaziđenu kombinaciju multimedije u automobilu i povezivanja sa pametnim mobilnim telefonima.’x-touch’ koristi 7-inčni ekran u boji osetljiv na dodir, koji je u potpunosti integrisan u kontrolnu tablu. To je prvi sistem u segmentu koji ima kameru za vožnju unazad kao standard. Meni ‘audio izvori’ objedinjuje AM/FM radio, opcioni DAB prijemnik, prenos muzike preko Bluetooth-a, i AUX i USB priključka, uz mogućnost prikaza slike sa omota albuma. Kada je audio sistem isključen, prikazuje se veliki digitalni sat sa ‘retro’ preklopnim brojevima, što sistemu daje zabavnu notu. Preko funkcije ‘telefon’ vozač može da pristupi imeniku, obavi telefonske razgovore ili prima/šalje tekstualne poruke preko ekrana. Nova „MirrorLink“ funkcija može da se aktivira preko menija ‘povezivanje’. Kada se konektuje kompatibilan mobilni telefon, „MirrorLink“ će preneti ekran telefona i kompatibilne aplikacije na ekran ‘x-touch’ sistema. Funkcijama pametnog telefona može lako da se pristupi preko samog ekrana sistema. Meni ‘informacije o automobilu’ na jednom mestu prikazuje sve informacije o vozilu, dok ekran putnog računara prikazuje preostali domet, trenutnu i prosečnu potrošnju goriva, proteklo vreme putovanja i podatke o prethodnim vožnjama. Konačno, velik izbor kompatibilnih aplikacija omogućava vozačima da pristupe navigaciji i društvenim mrežama.
 

Motori sa karakterom

 
Nijedna grupa vozača nije lojalna benzinskim motorima kao u A segmentu, gde ga bira 85% kupaca. Uz sveobuhvatno izmenjenu verziju Toyotinog nagrađivanog 3-cilindarskog motora, novi AYGO daje upravo onu kombinaciju agilnosti i efikasnosti koju kupci traže.Lista promena na ovom agregatu zapremine 998 cm3 je veoma dugačka. Prvo, komora za sagorevanje je poboljšana. Stepen kompresije je povećan sa 11.0:1 na 11.5:1. Komora za sagorevanje sada ima bolje hlađenje, dok revidiran usisni ventil garantuje optimalnu mešavinu vazduha i goriva u cilindru. Program promenljivog otvaranja ventila je takođe optimizovan. Potom, gubici zbog trenja su smanjeni ugradnjom pogonskog lanca niskog trenja sa automatskim zatezanjem. Karbonski podizači ventila sa strukturom poput dijamanta i karter sa dvostrukim tankom dodatno doprinose smanjenu unutrašnjeg otpora. Konačno, jedan od najlakših motora ovog tipa je ugradnjom glave cilindra sa integrisanom izduvnom razvodnom granom postao još lakši. Motor sada ima više snage i obrtnog momenta – 51 kW (69 KS) pri 6.000 o/min i 95 Nm pri 4.300 o/min. 85 Nm obrtnog momenta je dostupno već na 2.000 o/min. Novi AYGO dolazi u standardnoj i eko verziji. Poslednja ima duži 4. i 5. stepen prenosa i niži koeficijent otpora kotrljanja. Standardna verzija troši manje goriva od sadašnjeg modela, pa potrošnja varira od 4,1 do 4,4 l/100 km, što dovodi i do 7* g/km manje emisije CO2, pa ona sada iznosi 95 g/km*. Eko verzija ima još bolje rezultate, uz potrošnju goriva ispod 3,9 l/100 km* i emisije CO2 manje od 90 g/km*. Bez obzira na sva ova poboljšanja, velika pažnja je posvećena energičnom karakteru motora. On se i dalje rado vrti u visokim obrtajima, pa iako je zvučna izolacija poboljšana, prepoznatljiv sportski zvuk je i dalje tu kada se ‘nagazi’ papučica gasa. Konačno, velik posao je urađen po pitanju aerodinamike automobila, kako bi se dodatno povećala efikasnost. To uključuje optimizaciju protoka vazduha oko karoserije, kako bi se smanjio otpor vazduha, ugradnju prednjih i zadnjih spojlera, poklopaca ispod poda vozila i zadnjih krilaca koja kontrolišu protok vazduha, kao i četvorostrane cevi koja optimizuje protok vazduha u kućište motora. Rezultat je smanjen koeficijent otpora vazduha sa Cd 0,30 na Cd 0,29, uz dodatno redukciju na Cd 0,28 u eko varijanti.

* Predmet konačne homologacije

 

PR Toyota Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.